Δεν είναι η πρώτη φορά που κάνουμε αναφορά στα «κακώς κείμενα» των δρόμων του νησιού μας. Κατακερματισμένο είναι το επαρχιακό οδικό δίκτυο αλλά και το δημοτικό τόσο του «κάτω» όσο και του «επάνω» δήμου.
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Προ ημερών, αφιερώσαμε τρία ολοσέλιδα στους δρόμους αρμοδιότητας του «κάτω» δήμου. Κεντρικός τίτλος «Βαγδάτη». Για τους δρόμους τους δημοτικούς αλλά και τους επαρχιακούς. Στο σημερινό μας δημοσίευμα, το επαρχιακοδημοτικό οδικό δίκτυο του «επάνω» δήμου. Στο συγκεκριμένο δίκτυο, εντοπίσαμε τα δικά μας «Τέμπη». Τα «Τέμπη» του … Επαρχείου Νάξου, παρακαλώ!
Οι «φωτό» μιλάνε από μόνες τους. Τί έχει να απαντήσει το Επαρχείο Νάξου για όλα αυτά; Δηλαδή, τί θα πρέπει να γίνει, για να υπάρξει άμεση παρέμβαση σε συγκεκριμένα σημεία του δρόμου του επαρχιακού όπου οι παρακείμενοι αυτού λόφοι, λοφίσκοι αλλά και τα βουνά, σωριάζονται επί του οδοστρώματος; Μήπως θα πρέπει να καταπλακωθεί κάποιο από τα διερχόμενα οχήματα για να αποφασίσουν οι αρμόδιοι να βάλουν φρένο στις κατολισθήσεις; Μήπως θα πρέπει να κλάψουμε δικούς μας ανθρώπους στα δικά μας τα Τέμπη;
Αμείλικτα είναι τα ερωτήματα αυτά.
Φίλοι αναγνώστες, δεν θέλουμε να … πρωτοτυπήσουμε… Τον κίνδυνο στον δρόμο μας μπροστά απαντήσαμε και τον απαθανατίσαμε.
Η «Κ» για δεύτερη φορά μέσα σε λίγες ημέρες έκανε ένα ακόμα οδοιπορικό. Ξεκίνησε να «περπατήσει» τα μέρη της Δρυμαλίας, πάνω σε ρόδες τέσσερις…
Από την περιοχή του Αμπρ(α)άμ ίσαμε τον Απόλλωνα ταξιδέψαμε. Και από ‘κεί μέσω Κορώνου και Απειράνθου φτάσαμε να κάνουμε «μια στάση» στο Φιλώτι.
Κάτι των περιοχών που προαναφέραμε μας είπαν πράγματα… Η κουβέντα τους η πιο σημαντική, θα λέγαμε, ήταν (αυτή): «Οι κατολισθήσεις εδώ (σ.σ. ….) είναι συχνό φαινόμενο. Μάτια δεκατέσσερα χρειάζεται κανείς όταν περνά τον δρόμο Κωμιακής – Απόλλωνα».
Έθεσαν, επίσης, κάποιοι, πιο «ψαγμένα» ερωτήματα. Όπως:
1. Πάνω σε ποια πλάνα δούλεψε προ ετών η «Εγνατία Οδός» στην ορεινή Νάξο;
2. Ποιος ο ρόλος της «Εγνατίας» στο νησί μας;
3. Με ποια κριτήρια κάπου στο συγκεκριμένο οδικό δίκτυο έγιναν «πεζούλες» (σ.σ. στηθαία) για την προστασία των διερχομένων από τις κατολισθήσεις; Και γιατί, σε κάποια σημεία της περιοχής όπου σημειώνονται συχνά-πυκνά κατολισθήσεις δεν έγιναν παρόμοιες λιθόχτιστες κατασκευές;
4. Ο Μανώλης Μανωλάς, σημερινός αντιπρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Δρυμαλίας, τί εννοούσε όταν έλεγε, προ ετών, ότι από την εργολαβία «σκούπα» της «Εγνατίας», η ορεινή Νάξος πήρε το «σκουπόξυλο»;
5. Ο δρόμος της Κωμιακής που συνορεύει με τις ωραιότερες «γωνιές» της βόρειας ορεινής Νάξου γιατί δεν είναι σε καλή κατάσταση;
6. Ο επαρχιακός δρόμος της Απειράνθου που καταστράφηκε τα πρώτα χρόνια της περασμένης δεκαετίας γιατί δεν αποκαταστάθηκε;
7. Γιατί, προ εβδομάδων, κατέστη αδιάβατος ο δρόμος Κωμιακής-Απόλλωνα στο ύψος της θέσης «Τρούλος»; «Η λύση δόθηκε για αυτούς που θέλησαν να κάνουν αυτή τη διαδρομή, μέσω Σκαδού και Μέσης», παρατήρησε φίλος πανωχωριανός…
8. Γιατί ο δρόμος Κωμιακής-Απόλλωνα σε ορισμένα σημεία του έχει υποστεί καθιζήσεις;
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η «Εγνατία Οδός Α.Ε.» με πρόταση του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., ανέλαβε τη διαχείριση των έργων κατεπείγουσας αποκατάστασης ζημιών στις Κυκλάδες, από τις κατακλυσμιαίες βροχοπτώσεις, που εκδηλώθηκαν στο Αιγαίο τον Φεβρουάριο του 2003.
Το νησί μας τον χειμώνα εκείνο επλήγη άσχημα από τις απανωτές και ισοπεδωτικές βροχοπτώσεις. Και «έσκουζαν» την περίοδο εκείνη, όλοι οι παράγοντες, αιρετοί και μη, του δήμου Δρυμαλίας, απαιτώντας να ολοκληρωθούν μέχρι κεραίας όλα τα έργα τα προγραμματισμένα στον ορεινό δήμο. Δεν ήταν μόνο το επαρχιακό δίκτυο που είχε υποστεί τεράστιες φθορές. Ήταν και οι αγροτικοί δρόμοι που ισοπεδώθηκαν από τις σφοδρότατες νεροποντές.
Σύμφωνα με στοιχεία που υπάρχουν στο αρχείο μας, και τα οποία υποχρεωθήκαμε να ανασύρουμε, προ ωρών, ανατέθηκαν αρχικά 16 εργολαβίες σε 19 νησιά (Πάρος, Αντίπαρος, Ίος, Τήνος, 'Aνδρος, Σίφνος, Σέριφος, Νάξος, Κέα, Κύθνος, Σύρος, Μύκονος, Μήλος Κίμωλος, Φολέγανδρος, Σίκινος Σαντορίνη, Αμοργός και Ανάφη) και αργότερα άλλες 2, συνολικού προϋπολογισμού 50 εκατ. €.
Με βάση τα στοιχεία που, εκείνη την εποχή έδωσε στην δημοσιότητα η «Εγνατία», ο χρονικός προγραμματισμός ολοκλήρωσης των εργολαβιών, περιελάμβανε τμηματικές παραδόσεις και έγινε σύμφωνα με τις προτεραιότητες που τέθηκαν σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση κάθε νησιού και την Νομαρχία Κυκλάδων. Οι συγκεκριμένες εργασίες αποκατάστασης ολοκληρώθηκαν σε όλα τα νησιά.Η «Εγνατία Οδός Α.Ε.», στην συνέχεια , δημοπράτησε τον Ιούλιο του 2005 νέα εργολαβία προϋπολογισμού μελέτης 33 εκατ. € (με Φ.Π.Α.) για να ολοκληρωθούν οι εργασίες πλήρους αποκατάστασης στις Κυκλάδες. Σύμφωνα με τη σύμβαση που υπογράφηκε τον Ιανουάριο του 2007, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (και ειδικότερα της Διαχειριστικής Αρχής του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης) και της Ε.Ο.Α.Ε., η Ε.Ο.Α.Ε. έχει αναλάβει την παροχή υπηρεσιών Ενδιάμεσου Φορέα για την υλοποίηση των έργων υποδομής και υπηρεσιών μηχανικού γενικότερα στις Περιφέρειες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου (Κυκλάδες – Δωδεκάνησα) και Ιονίου (Επτάνησα) , που θα υλοποιηθούν μέσω Συνολικής Επιχορήγησης και τη διαχείριση των αντίστοιχων πόρων με την ιδιότητα του Τελικού Δικαιούχου υπό την έννοια του άρθρου 1 του Ν. 2860/2000. Ειδικότερα, η Συνολική Επιχορήγηση αφορά έργα, τα οποία θα περιλαμβάνουν :
Έργα κατασκευής, βελτίωσης και συμπλήρωσης βασικών τεχνικών υποδομών, όπως οδικά έργα, λιμενικά έργα, έργα ύδρευσης και αφαλατώσεις, βασικές κτιριακές υποδομές εκπαίδευσης, υγείας, διοίκησης κ.λπ. και έργα περιβάλλοντος, όπως βιολογικοί καθαρισμοί και αποχετεύσεις και έργα διαχείρισης απορριμμάτων.
ΕΝΑ από τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλοι όσοι οδηγούν στην εν λόγω περιοχή του νησιού μας, είναι ο κακός φωτισμός που υπάρχει στο οδικό δίκτυο. Σε μερικά μάλιστα σημεία ο φωτισμός είναι ανύπαρκτος. Λίαν επικίνδυνοι είναι οι δρόμοι. Μάλιστα οι μπαζωμένοι δρόμοι όταν ο καιρός είναι βροχερός γίνονται επικίνδυνα ολισθηροί.
Ο κόσμος της ορεινής Νάξου απαιτεί, «η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση να εκπονήσει πρόγραμμα για την αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου… Για την αντιμετώπιση όλων των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των ορεινών περιοχών του νησιού μας χειμώνα και καλοκαίρι».
θέλω να σας ενημερώσωσω σχετικά μετην παράγραφο 7 του παραπάνω θέματος ότι ο επαρχιακός δρόμος Κωμιακή- Απόλλωνα έχει κλείσει από κατολίσθηση που έγινε στις 11-2-2010 από τότε και μέχρι σήμερα 22-2-2010 και έχει ο Θεός μέχρι πότε εμείς οι Κωμιακίτες που πάμε προς τον Απόλλωνα ή τους οικισμούς προς την Φανερωμένη καθημερινά χρεονόμαστε με 10 χιλιόμετρα. Το κακό είναι ότι το επαρχείο για την ώρα δεν φαίνεται να δίνει λύση. Ακόμη θεωρώ ότι θα ΄πρεπε να δωθεί μεγαλύτερη αναφορά στο ότι ένα χωριό η Κωμιακή, μετά από τόσα έξοδα που έγιναν από το κράτος το 2003, κινδύνεψε να ξανααποκλειστεί, γιατί και στο Σκαδό που είχε γίνει η μεγάλη κατολίσθηση τότε δεν έγινε κάτι για να εξασφαλιστεί ασφάλεια στο δρόμο.
ΑπάντησηΔιαγραφή