Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

Μανώλης Μανωλάς: "Είχε λάθος ανθρώπους δίπλα του ο Μαράκης"

Δηλώνει ότι είναι Ολυμπιακός. Και ΠαΣοΚ, επίσης. Διευκρινίζει, ωστόσο: «Είμαι ΠαΣοΚ. Αλλά, πάντα λειτουργούσα χωρίς κομματικό φανατισμό».

Στην «Κ», σήμερα, ο Μανώλης Μανωλάς. Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου και απερχόμενος αντιπρόεδρος του καταργηθέντος Δήμου Δρυμαλίας. Ο Κορωνιδιάτης Μανώλης Μανωλάς στις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, δεν εξελέγη. Άλλωστε και ο συνδυασμός με το ψηφοδέλτιο του οποίου είχε κατέλθει στις εκλογές, καταποντίστηκε. Στον συνδυασμό «Συμπαράταξη Νάξου και Μικρών Κυκλάδων», του υποψηφίου δημάρχου Νάξου Νίκου Μαράκη, αναφερόμαστε…

Σχολιάζοντας το εκλογικό αποτέλεσμα, ο κ. Μανωλάς, που δεν πήρε τις ψήφους που θα ήθελε στο χωριό που με συνέπεια επί σειρά ετών υπηρέτησε, υπογραμμίζει:

«Το εκλογικό αποτέλεσμα δεν το περίμενα… Περίμενα ότι θα κέρδιζε ο συνδυασμός του Μαράκη. Ένα, αυτό. Δεύτερον, ότι θα εκλεγόμουνα. Δεν πήραν λίγες ψήφους όμως… 677. Έτσι όπως ήταν το σύστημα εκλογής και οι δημοτικοί σύμβουλοι ξεκινούν με βάση τα χωριά τους, ήταν αδύνατον η Κόρωνος να τα βάλει με το Φιλώτι και την Απείρανθο. Από εκεί και πέρα, ευχαριστώ τους Ναξιώτες που με τίμησαν, απ’ όλα τα χωριά, εκτός από το χωριό μου. Με το χωριό μου είμαι δυσαρεστημένος. Γιατί εγώ για την Κόρωνο. Έχω δώσει και τη ζωή μου, μένω στην Κόρωνο… Αυτό μου έχει στοιχίσει πάρα πολύ, γιατί από τα ψηφοδέλτια που πήρε ο συνδυασμός μου 370, κι εγώ πήρα 230, 140 δεν είχανε σταυρό στον Μανωλά. Αυτό το καταγράφω σαν τεράστια αγνωμοσύνη αυτών που δεν με ψήφισαν, οι οποίοι είναι γνωστοί. Είναι μια παρεϊτσα στην Κόρωνο…, και, κυρίως, η συνυποψήφιά μου, η οποία ήθελε λέει να δείξει το μπόι της. Και με πειράζει αυτό, διότι αυτός ο κόσμος προέρχεται, κυρίως, από τον χώρο του ΠαΣοΚ. Εκ των έσω, δηλαδή, έγινε ο πόλεμος. Στο σημείο αυτό να σου πω, Γιάννη, ότι εγώ παίρνω και πάρα πολλούς ψήφους αντιπάλων. Πήρα, τουλάχιστον 100 ψήφους. Αυτοί οι άνθρωποι εκτίμησαν την εμπειρία μου, την προσφορά μου, με ψήφισαν γιατί πίστευαν ότι ‘’πιάνει’’ να με ψηφίσουν. Όμως, αυτός ο κόσμος, όπως, άλλωστε, περίμενα, την δεύτερη Κυριακή, γύρισαν στο κόμμα τους. Γι’ αυτό και έγινε η γνωστή μεταστροφή στο αποτέλεσμα της Κορώνου. Αυτοί οι 100 φύγανε και γύρισαν στο κόμμα τους. Δεν ψήφισαν προσωπικά, θέλω να πω. Όμως θα πρέπει να σου πω και τούτο: δεν ήρθαν οι ετεροδημότες που περιμέναμε. Έτσι, εξηγείται το αποτέλεσμα των εκλογών. Εν ολίγοις, η εκλογική αναμέτρηση κρίθηκε από τον διαρκή πόλεμο που δέχτηκε ο Μαράκης στην Χώρα, φάνηκε άλλωστε αυτό από το αποτέλεσμα της Χώρας, και από τον διχασμό που είχε επέλθει στο ΠαΣοΚ».

Ερώτηση: «Έγιναν λάθος χειρισμοί από τον συνδυασμό σας;»

Απάντηση: «Είχαμε συντροφικά μαχαιρώματα. Και σε εναντίον εμένα, πάρα πολλά».

Ερώτηση: «Η στρατηγική σας ‘’δούλεψε’’ ή φάλτσαρε κάπου;»

Απάντηση: «Έγιναν λάθη. Λάθη και σε ό,τι αφορά την επιλογή προσώπων που μπήκαν στα ψηφοδέλτια… Και στο θέμα μετακίνησης των ετεροδημοτών, έγιναν λάθη. Δεν έγινε καλή κινητοποίηση. Ούτε την πρώτη ούτε την δεύτερη Κυριακή».

Ερώτηση: «Είχες τον πρώτο λόγο στη συγκρότηση του ψηφοδελτίου της Κορώνου.;

Απάντηση: «Τον πάνω λόγο… Όχι. Τον πάνω λόγο τον είχε ο Μαράκης. Αν τον είχα εγώ, θα ήμουνα μόνο εγώ στο ψηφοδέλτιο. Σε κάποιες από τις εισηγήσεις και προτάσεις μου με άκουσε ο Μαράκης. Δεν περίμενα βέβαια τη συμπεριφορά της συνυποψήφιάς μου της Μαρίνας Σιδερή. Και βέβαια εναντίον μου ήταν και κάποιοι άλλοι, οι οποίοι ανέκαθεν ήθελαν να κάτσουν στην καρέκλα του Μανωλά επειδή νόμιζαν ότι αν θα κάθονταν στην καρέκλα μου θα γίνονταν Μανωλάδες».

Ερώτηση: «Θα γίνουν, τώρα, Μανωλάδες;»

Απάντηση: «Δεν υπάρχει περίπτωση. Το καλούπι μετά από μένα, το ‘σπασε ο θεός».

Ερώτηση: «Την δήλωση του Κρασσά πώς την σχολιάζεις; Σε χαρακτήρισε ‘’πολυεργαλείο’’, που κακώς έμεινε έξω από τα πράγματα, σου υπενθυμίζω… Ήταν υποκριτική ή αληθινή;»

Απάντηση: «Ήταν αληθινή. Με εκτιμάει ο άνθρωπος. Και εγώ τον εκτιμάω. Εγώ, Γιάννη, πάντα λειτουργώ εποικοδομητικά. Δεν έκανα ποτέ στείρα αντιπολίτευση, και όποτε μου δόθηκε η ευκαιρία να προσφέρω υπηρεσίες το ‘κανα… Δεν λειτούργησα ποτέ κομπλεξικά. Μπορεί να ρωτήσεις τον Μπαρδάνη, τον Ψαρρά και άλλους… Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να γίνονται πράγματα στο νησί. Για μένα η Αυτοδιοίκηση δεν είναι επάγγελμα. Είναι το ψώνιο μου…».

Ερώτηση: «Θα γίνουν, τώρα, πράγματα στο νησί. Θέλω να γίνονται πράγματα σε οποιοδήποτε χωριό. Κι ας με λένε τοπικιστή. Έχω στείλει χιλιάδες έγγραφα που αφορούν όλο το νησί και έργα που πρέπει να γίνουν. Ας βρεθεί ένας να μου πει ότι εγώ είπα ποτέ να μην γίνει σε ένα χωριό κάτι…».

Ερώτηση: «Υπάρχουν, τώρα, οι προϋποθέσεις να γίνει κάτι στην ορεινή Νάξο;».

Απάντηση: «Τώρα, η ορεινή Νάξος είναι ορφανή. Ορφανή. Το λέω και το τονίζω. Εμένα πάντως δεν θα μπορέσει να μου βουλώσει ποτέ το στόμα.»

Ερώτηση: «Το γεγονός ότι ο δήμαρχος έχει ορεινές ρίζες. Και όχι μόνο αυτός, σου λέει κάτι;».

Απάντηση: «Εάν δεν ξεχιονίσεις, δεν ξέρεις τι σημαίνει ορεινή Νάξος. Εάν δεν μείνεις εδώ, δεν μπορείς να καταλάβεις…».

Ερώτηση: «Οι εκλογές τέλειωσαν… Οι Κορωνιδιάτες, ψήφισαν, όπως ψήφισαν… Τώρα, οι κάτοικοι της Κορώνου, τι σου λένε;».

Απάντηση: «Τώρα, κλαίνε. Τώρα, βρίζει ο ένας τον άλλον. Δεν το περιμένανε. Τώρα, βλαστημάνε…».

Ερώτηση: «Με τον καινούργιο δήμαρχο μίλησες από την εκλογή του και μετά;»

Απάντηση: «Τον έχω δει ελάχιστα. Και μου έκανε και μια γκρίνια για τη συνεδρίαση του Λιμενικού Ταμείου, που είχα πολλά θέματα. Του έδωσα, βέβαια, μια εγκύκλιο και τα σχετικά του Κώδικα και του είπα αν κάποιο θέμα δεν πρέπει να είναι μέσα, εγώ θα το αναβάλω. Στο σημείο αυτό θέλω να σου πω ότι όταν εγώ θα φύγω από το Λιμενικό Ταμείο, θέλω να πουν οι υπάλληλοι ότι υπήρξα κύριος».

Ερώτηση: «Πιστεύεις ότι ο νέος Δήμος μπορεί να περπατήσει;’

Απάντηση: «Θέλει στελέχη γερά και έμπειρα και ικανά μπορέσουν να βοηθήσουν τον δήμαρχο. Δεν είναι ο παλιός ο Δήμος που ξέραμε μέχρι σήμερα. Έχουν αλλάξει τα πράγματα. Μπορεί να πάρει κοντά του και εκτός Δημοτικού Συμβουλίου στελέχη, ο νέος δήμαρχος για να μπορέσει να κάνει τη δουλειά του. Κι ακόμη κάτι: θέλει τσαγανό η διοίκηση του νέου Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Ξέρω ότι ο νέος δήμαρχος είναι ένας άνθρωπος ήπιων τόνων… Ο νέος δήμαρχος θα πρέπει να δίνει εντολές, και οι εντολές του αυτές θα πρέπει χωρίς καθυστερήσεις να εκτελούνται. Τις σχετικές αποφάσεις του, ο νέος δήμαρχος, θα πρέπει να τις έχει ‘’βασανίσει’’ μαζί με τους συνεργάτες του, προηγουμένως… Πρέπει να διαβάσει καλά τους νόμους, πρέπει να διαβάσει καλά όλες τις εγκυκλίους… θα έχει δύσκολη δουλειά. Η αλληλογραφία του θα είναι τεράστια, και ο χρόνος του λίγος. Γι’ αυτό λέω ότι θα πρέπει να έχει ικανούς συνεργάτες, που να θέλουν να τον βοηθήσου, πραγματικά. Μπορεί και εκτός Δημοτικού Συμβουλίου να κάνει κάποιες επιλογές, και να προσλάβει δυο στελέχη καλά».

Ερώτηση: «Αν σου έλεγε ο νέος δήμαρχος, ‘’Θέλω να είσαι κοντά μου… Από ποια θέση θα ήθελες να υπηρετήσεις το νέο Δήμο;»

Απάντηση: «Θα μπορούσα να είμαι στο Λιμενικό Ταμείο. Τα αποτελέσματα της μέχρι τώρα θητείας μου, μπορεί να μην ήταν θεαματικά, όμως, τώρα, θα αρχίσουν να φαίνονται τα αποτελέσματα. Κάποιοι διαγωνισμοί πρόκειται να γίνουν μέσα στις επόμενες μέρες. Μάλιστα, κάποια μεγάλα έργα που να έχουν να κάνουν με λιμενικές εγκαταστάσεις των νησιών μας, έχουν πάρει το δρόμο τους. Η ‘’Εγνατία’’, θα είναι εδώ σε μερικές ημέρες από σήμερα… Στο λιμάνι μας, αναφέρομαι. Θα έρθει για το λιμάνι μας, η ‘’Εγνατία’’, στη Νάξο. Έχουν δημοπρατηθεί τρία λιμάνια: Κουφονησίου, Δονούσας και Αιγιάλης. Για Νάξο, Ηρακλειά και Σχοινούσα, τα έχει αναλάβει η ‘’Εγνατία’’. Μας ζήτησαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες να τους στείλουμε τις μελέτες που έχουμε για την Ηρακλειά… Αυτό που θα ήθελα να σου πω, για μια ακόμη φορά, είναι η γραφειοκρατία. Για το θέμα του φωτισμού στο λιμάνι της Νάξου, επιλήφθηκε η Εισαγγελική Αρχή σε πληροφορώ. ».



Για τα λάθη τής ήττας…

Και η Τοπική Οργάνωση του ΠαΣοΚ έκανε λάθη. Και η ομάδα του Γρυλλάκη έκανε λάθη. Δίχασε τον κόσμο. Βαριά είναι η ευθύνη τους. Ο Μαράκης είναι ικανός. Και τα θέματα ήξερε. Και εμπειρία είχε. Ήτανε δηλαδή ικανός όταν προ ετών ψηφίστηκε, και τώρα δεν είναι. Κάποιοι εκεί μέσα έμπλεξαν τον ρόλο του αντιδημάρχου με τον ρόλο του γραφιά. Έκανε λάθη στις επιλογές του. Έκανε λάθη στους ανθρώπους που επέλεξε να έχει δίπλα του. Δεν τον βοήθησαν όσο θα έπρεπε οι αντιδήμαρχοί του. Δέχτηκε πόλεμο καθ’ όλη την διάρκεια της τετραετίας ο Μαράκης, Γιάννη, από τα Μ.Μ.Ε. και από την προπαγάνδα ανθρώπων του ΠαΣοΚ Του είπα ‘’βγάλε τους έξω, όλους, δήμαρχε…’’


ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου