Σήμερα δημοσιεύουμε μέρος της συζητήσεως-κουβέντας, για τον Τουρισμό και όχι μόνο, που είχαμε με τον κ. Τσαγκλή. Στο αμέσως επόμενο φύλλο της «Κ» θα επανέλθουμε.
Ο αντιδήμαρχος Νάξου Χαράλαμπος Τσαγκλής δεν υιοθετηθεί τις πεσιμιστικές προβλέψεις για το καλοκαίρι που κοντοζυγώνει. Υποστηρίζει ότι ο κόσμος θα ταξιδέψει και πάλι στα νησιά μας, και στο δικό μας το νησί ειδικότερα. Δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος. Μάλιστα, παρατηρεί: «Μη νομίζετε ότι η αύξηση του Φ.Π.Α. θα κάνει μεγάλη ζημιά που λένε πολλοί. Δεν είναι έτσι τα πράγματα».
Για τον κ. Τσαγκλή, ένα είναι το θέμα: η επικοινωνία της Νάξου, η αεροπορική σύνδεση-επικοινωνία της, με την γειτονική Μύκονο. Και λέει πολλά και σημαντικά γύρω από εν λόγω θέμα…
Ο λόγος στον αντιδήμαρχο, αρμόδιο και για τον Τουρισμό…
Χ.Τ.: «Εφέτος πήγαμε Μιλάνο, Βρυξέλλες, Λονδίνο, Βερολίνο, Γαλλία, από τις εκθέσεις του εξωτερικού και από τις εκθέσεις του εσωτερικού στο Πανόραμα, που εφέτος δεν υποστηρίχτηκε από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, γιατί αντικατέστησε το ‘Πανόραμα’ προφανώς με την προβολή που έκανε στο Σύνταγμα, και αλλού… Θα ήθελα να πω στο σημείο αυτό ότι το Πανόραμα έγινε για πρώτη φορά εφέτος στο Ζάππειο. Στο Σύνταγμα. Εμείς, αποφασίσαμε και πήγαμε από μόνοι μας σε αυτή την έκθεση και είχαμε αρκετά θετικά αποτελέσματα. Χώρια όμως από τις εκθέσεις, σε συνεργασία με την Ένωση ξενοδόχων έχουμε καθιερώσει, αξιοποιώντας την επισκέψιμότητα μιας έκθεσης, να μοιράζουμε κάποια κουπόνια τα οποία τυγχάνουν κλήρωσης δωρεάν διακοπών. Αυτό στοχεύει στο να φέρουμε τον επισκέπτη στο περίπτερο της Νάξου, πρώτον, και δεύτερον, εμφανίζεται μια φιλοξενία, αν θέλεις, μια μικρή προσφορά προς τον επισκέπτη. Αυτό το εφαρμόζουμε συστηματικά σε όλες τις εκθέσεις και πιστεύω ότι θα συνεχιστεί. Είναι οφείλω να πω μια επιτυχημένη πρωτοβουλία,. Αυτό αποδεικνύουν τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας. Στην επικοινωνία αυτή που έχουμε με το κοινό, αναπτύσσονται και σχέσεις με δημοσιογράφους για την προβολή του νησιού μέσα από τα προγράμματα καναλιών της χώρας μας, αλλά και από προγράμματα ξένων καναλιών. Και το λέω αυτό, γιατί στις εκθέσεις έχουμε την ευκαιρία να συνομιλούμε με δημοσιογράφους ξένων τηλεοπτικών δικτύων.
Κάθε έκθεση, κύριε Βλαχάκη, έχει την δική της ταυτότητα. Αν μιλήσουμε για τις εκθέσεις Βερολίνου και Λονδίνου που είναι καθαρά επαγγελματικές…, και τι εννοώ; Τις πρώτες δύο μέρες, σ’ αυτές τις δύο τεράστιες εκθέσεις…, ειδικά του Βερολίνου που η επιφάνειά της είναι μεγαλύτερη από την Χώρα της Νάξου, δεν μπορούμε να ξέρουμε μεταξύ επαγγελματιών τι γίνεται εκεί. Αλλά η επισκεψιμότητα και μόνο, η οποία είναι τεράστια…, στο Βερολίνο πάνε περίπου 180.000 επισκέπτες, καθιστά επιβεβλημένη την παρουσία της Νάξου. Γιατί, αν δεν είμαστε και εκεί παρόντες θα μείνουμε στο περιθώριο. Το ενθαρρυντικό για μένα είναι ότι στις Βρυξέλλες, π.χ. η επισκεψιμότητα ήτανε και εκεί μεγάλη. 113.000 είναι οι επισκέπτες, κατά μέσο όρο, ετησίως, οι επισκέπτης της εν λόγω έκθεσης. Με δεδομένο δε ότι ο εκθεσιακός χώρος εκεί είναι κατά πολύ μικρότερος σε σχέση με το Βερολίνο, μπορούμε να αξιολογήσουμε την έκθεση αυτή ως μια από τις πιο σημαντικές στην Ευρώπη. Εφέτος εκεί, τιμώμενη χώρα ήταν η χώρα μας. Η Νάξος εκπροσώπησε την χώρα μας στην συγκεκριμένη έκθεση. Τεράστια σημασία έχει αυτό για το νησί μας. Το καλό με αυτές τις εκθέσεις είναι ότι έρχεσαι σε επαφή με τον κόσμο. Και εκεί είδα ότι ο κόσμος μας ξέρει. Οι Βέλγοι μας ξέρουν. Ξέρουν τις Κυκλάδες και την Νάξο. Και αυτοί οι άνθρωποι ένα πράγμα επισημαίνουν: την δυσκολία πρόσβασης στο νησί μας. Είναι αυτό που λένε ότι πρέπει να ανοίξουμε την πόρτα με το διπλανό μας αεροδρόμιο, είτε ζητώντας από την δημόσια διοίκηση να μας στηρίξει και υποστηρίξει είτε αν το ελληνικό Δημόσιο δεν μπορεί να μας στηρίξει, θα πρέπει ως Δήμος, ως κοινωνία της Νάξου, να καθίσουμε κάτω όλοι μαζί και να δούμε πώς μπορούμε αυτή την πόρτα δίπλα μας μπορούμε να την ανοίξουμε. Αν όχι σε συνεργασία με το ελληνικό Δημόσιο, να την ανοίξουμε εμείς. Εμείς, με τις δικές μας προσπάθειες, πρωτοβουλίες και ενέργειες. Με βάση μια μικρή έρευνα που έχω κάνει, μια μόνιμη σύνδεση με το αεροδρόμιο της Μυκόνου, από τον Απρίλιο-Μάιο, αν θέλεις, μέχρι και Σεπτέμβριο, δεν στοιχίζει παραπάνω από 300-500.000 ευρώ. Και τα οποία θα μπορούσαμε να τα επωμιστούμε εμείς, εάν δεν μας υποστηρίξει κανένας. Εμείς, επιδιώκουμε να υπάρξει, αν χρειαστεί μια συνδιαχείριση, όπως γίνετε και σε άλλα έργα που έρχεται το ελληνικό Δημόσιο και σου λέει πάρε τόσα και βάλε και εσύ άλλα τόσα και προχωράμε. Πρέπει να προχωρήσουμε. Έχουμε κάνει και τέτοιες συζητήσεις,. Το καλό είναι ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο, δεν μας το αρνούνται. Δεν μας το αρνούνται με την έννοια ότι δεν μας το αποκλείουν. Δεν μας το απορρίπτουν. Εγώ, Γιάννη, αισθάνομαι σαν να είμαι κάτοικος Μετσόβου και να μη μπορώ να βγω στην Εγνατία. Αυτό αισθάνομαι σαν Ναξιώτης. Η πιο μακρινή πόλη της Ευρώπης από το νησί μας είναι τρεις (3) ώρες. Πιο μακριά είναι ο Πειραιάς με το πλοίο. Πιο μακριό είναι η Θήβα. Δίπλα μας είναι η αγορά της Ευρώπης. Και όταν άκουσα ότι δεν θα θέλουν οι συντοπίτες μας Μυκονιάτες…, ίσα-ίσα αυτό πάει επιπρόσθετα. Δηλαδή, αν αυτή τη στιγμή επισκέπτονται αεροπορικώς την Μύκονο 7, 8, 10 ή 800, το 800 θα γίνει 1.200. Μιλάμε για τη σύνδεσή μας με την Μύκονο. Εμείς, αυτό θα το κάνουμε γνωστό στους πράκτορες του εξωτερικού, σε όλα τα πρακτορεία του εξωτερικού… Αν γίνει κάτι τέτοιο θα μπορεί το ελληνικό κράτος να πει: εγώ, για τα επόμενα 5 ή 8 χρόνια θα συνδέω την Μύκονο με την Νάξο, συγκεκριμένες ημέρες και ώρες. Και αυτό το τελευταίο θα … εξαρτάται από εμάς τους ίδιους. Εμείς, θα είμαστε αυτοί που θα προσαρμόσουμε τα δρομολόγια με την δικές μας τουριστικές ανάγκες. Με την δική μας τουριστική αγορά, σε συνάρτηση με τον προγραμματισμό που θα κάνουν όσοι επιθυμούν να περάσουν τις διακοπές τους στο δικό μας το νησί. Και θέλω να πω εδώ, ότι εάν προσφέρουμε 500.000 ευρώ, στο διάστημα των 5-6 μηνών, τρεις-τέσσερις χιλιάδες άτομα να έρθουνε, αριθμός που αντιστοιχεί σε περίπου 150 άτομα την εβδομάδα…, και αν υποθέσουμε ότι κατά μέσον όρο το άτομο δαπανά 1.000 ευρώ, αυτό μεταφράζεται σε 5.000.000 ευρώ. Το Φ.Π.Α. από αυτά τα λεφτά να εισπράξει το ελληνικό κράτος, είναι 500.000. Τον χαμηλό συντελεστή βάζω. Δηλαδή, το αντισταθμιστικό όφελος, οικονομοτεχνικά να το πάρουμε, σε βάθος χρόνου θα ωφελήσει τα μέγιστα το κράτος. Και θα έχουμε ωφεληθεί και εμείς. Το μεγάλο ζητούμενο για εμάς είναι πώς θα επικοινωνήσουμε με το αεροδρόμιο της Μυκόνου. Κύριε, Βλαχάκη, άμα το δείτε αυτό σε βάθος θα δείτε τι έχουμε να κερδίσουμε από μια τέτοια ανταπόκριση. Έχουμε από κοινού με τον δήμαρχό μας κάνει συζητήσεις με στελέχη των αρμοδίων καθ’ ύλην υπουργείων. Κάνουμε και ξανακάνουμε λόγο για την δημιουργία λόγων ανάπτυξης. Τους μεταφέρουμε την αγωνία και την ανησυχία μας. Θα πρέπει να κάτσουμε εμείς, όμως πρώτα σαν κοινωνία και να το συζητήσουμε το κορυφαίο θέμα αυτό».
Ρωτήσαμε το κ. Τσαγκλή: «Και γιατί μέχρι σήμερα δεν έχουμε κάνει κάτι για όλα αυτά; Γιατί δεν έχουμε δρομολογήσει προς την κατεύθυνση αυτή κάποιες πρωτοβουλίες, ενέργειες;».
Η απάντηση-σχόλιο του κ. Τσαγκλή, ήταν η εξής: «Ξέρετε…, η συνήθεια είναι μεγάλο πράγμα. Έχουμε μάθει τόσα χρόνια να ζούμε ‘έτσι’, να εξαρτάται δηλαδή η ενδοεπικοινωνία των νησιών μας από την ελεύθερη βουλής των ναυτιλιακών εταιρειών. Οι ναυτιλιακές εταιρείες θέλουν να κάνουν την δουλειά τους και καλά κάνουν. Εμείς, όμως δεν πρέπει να περιμένουμε τι θα κάνουν αυτοί. Εμείς, θα πρέπει να κάνουμε ό,τι μας συμφέρει. Ό,τι μπορεί να μας αναβαθμίσει. Θα πρέπει να αναζητήσουμε ‘δρόμους ανάπτυξης’. Στην στεριά κάνουμε ‘δρόμους ανάπτυξης’, δεν πρέπει όμως και στο Αιγαίο να προσπαθήσουμε να ανοίξουμε τέτοιους ‘δρόμους ανάπτυξης’. Η Πάτμος, λ.χ., δεν θα έπρεπε να επικοινωνεί με το διεθνές αεροδρόμιο της Κω; Η Πάτμος είναι ένα πανέμορφο νησί. Η Νάξος είναι ένα πανέμορφο νησί. Η Κώ ξέρετε πόσα άτομα κατά μέσο όρο και ετησίως επισκέπτονται την Κω; 650-700.000 και ξεκίνησε από το μηδέν, η Κως. Το αεροδρόμιο της είναι η αιτία. Τεράστια η συμβολή του αεροδρομίου στην ανάπτυξη της Κω. Αλλάξανε οι εποχές που ο επισκέπτης άλλαζε δυο και τρία καράβια για να πάει στον προορισμό του.
Ξέρετε πόσα εκατομμύρια ευρώ διαχειρίζεται η ‘άγονη γραμμή’ στις Κυκλάδες; Γύρω στα 62 εκατομμύρια, ετησίως. Είναι επιτακτική η ανάγκη να ‘παντρέψουμε’ αυτά τα 62 εκατομμύρια των ‘άγονων γραμμών’ με ‘γόνιμες γραμμές’ που θα επιλέξουμε εμείς. Που εμείς θα αποφασίζουμε…».
Ο ενιαίος φορέας…
Ερώτηση: «Κύριε αντιδήμαρχε, περιμένουμε, έχω την αίσθηση, τον «Καλλικράτη» να δώσει απάντηση στο κεφάλαιο το ανοιχτό που ακούει στο όνομα « Ενιαίος Φορέας», κεφάλαιο για το οποίο πολύς λόγος έχει γίνει. Έχουν έτσι τα πλήγματα;».
Απάντηση: «Έρχεται το ‘μάτι’ του ‘Καλλικράτη’, και δεν φαίνεται να επικροτεί τέτοιου είδους Νομικά Πρόσωπα. Αντιθέτως, προτείνει την συρρίκνωση του αριθμού των Νομικών προσώπων. Είναι μοχλός ένας Ενιαίος Φορέας άμα λειτουργήσει με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια. Άμα λειτουργήσει με δημοσιο-οικονομικά κριτήρια, δεν αλλάζει τίποτε. Ο ‘Καλλικράτης’ τα φρενάρει, σε πρώτο χρόνο αυτά τα πράγματα. Αν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο μας αφήσει την ευχέρεια να υλοποιήσουμε τον Ενιαίο Φορέα, θα πράξουμε αναλόγως. Άρα, θα πρέπει να περιμένουμε. Έχουμε, ήδη στα χέρια μας την μελέτη βιωσιμότητας. Θα πρέπει όμως προηγουμένως να μελετήσουμε τον ‘Καλλικράτη’ και θα πράξουμε, επαναλαμβάνω, αναλόγως…».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου