Η (νέα) κυκλοφοριακή μελέτη που εκπονήθηκε από το μελετητικό Γραφείο Περιμένη προβλέπει / προτείνει για την πόλη της Νάξου πολλά• πολλά και καθοριστικής σημασίας για την αυριανή εικόνα της Χώρας μέτρα – ρυθμίσεις. Ανάμεσα στα άλλα, «λέει»:
-«Όχι» στα τροχοφόρα στην Χώρα Νάξου κατά τους μήνες του θέρους. Το «μέτρο» δεν θα ισχύσει για τα επαγγελματικά αυτοκίνητα…
-Μονοδρομήσεις…
-Κυκλικοί κόμβοι…
-Χώροι σταθμεύσεως περιμετρικά της πόλεως…
-Η Δημοτική Συγκοινωνία θα υποστηρίξει την εφαρμογή του Νέου Κυκλοφοριακού…
-Αποστολή της η διευκόλυνση των πολιτών που εκ των πραγμάτων θα είναι υποχρεωμένοι να μετακινούνται προς τις περιοχές όπου θα έχουν σταθμεύσει τα οχήματά τους…
-«Όχι» στα … αυθαίρετα παρκαρίσματα…
-«Ειδική κάρτα» για τον δημότη προκειμένου να εισέρχεται στο ιστορικό κέντρο της πόλεως και να τραβάει χειρόφρενο στο όχημά του σε χώρο σταθμεύσεως ιδιοκτησίας του…
Τα «σκοτεινά» σημεία
ΔΕΝ είναι λίγα τα «σκοτεινά» σημεία της «μελέτης Περιμένη». Σε κάθε μελέτη άλλωστε κυκλοφοριακών ρυθμίσεων εύκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει «σκοτεινά» σημεία. Γι’ αυτό ενδείκνυται να υπάρξουν από τον φορέα υλοποιήσεως της νέας αυτής μελέτης οι απαραίτητες διευκρινίσεις• διευκρινίσεις που θα πρέπει να δοθούν από τους υπεύθυνους κατά τρόπο σαφή.
Βεβαίως, το Νέο Κυκλοφοριακό αφού «περάσει» από την βάσανο της Δημόσιας Διαβουλεύσεως θα υποβληθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο το οποίο θα κληθεί να αποφανθεί και αποφασίσει επ’ αυτής.
Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι όλες οι παραπάνω χρονοβόρες διαδικασίες θα «ροκανίσουν» χρόνο• και χρόνος (για χάσιμο) δεν υπάρχει.
Δεν είχε προ ωρών άδικο ο πολύπειρος τουριστικός επιχειρηματίας, συντοπίτης μας Βασίλης Βαλληνδράς όταν κατά την διάρκεια της συζητήσεως που έγινε στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου, παρουσία συναδέλφων του και άλλων επαγγελματιών και του ιδίου του δημάρχου κ. Μαργαρίτη, του αρμοδίου αντιδημάρχου Δημήτρη Λιανού, του προϊσταμένου της Τεχνικής Υπηρεσίας του οικείου δήμου Δημήτρη Γρυλλάκη, σημείωνε (με νόημα» ότι «δεν πρέπει να υπάρξουν χρονοτριβές διότι χρόνος δεν υπάρχει για διορθωτικές αλλαγές. Και ότι τυχόν καθυστερήσεις θα δημιουργήσουν πρόσθετα προβλήματα στην υλοποίηση της μελέτης».
ΑΠΟ υπεύθυνα χείλη υποστηρίζεται ότι η νυν δημοτική αρχή θα επιδιώξει να υλοποιήσει μεγάλο μέρος της εν λόγω μελέτης εντός των επομένων μηνών. Και διατείνονται ότι «ό,τι δεν υλοποιηθεί προσεχώς θα υλοποιηθεί μετά την λήξη της προσεχούς καλοκαιρινής περιόδου, όπως διαπλάτυνση πεζοδρομίων κ.λπ.»
Τα «σκοτεινά» σημεία τότε και τώρα…
(Περιοχές Αγ. Γεωργίου και πλ. Πρωτοδικείου)
ΣΤΙΣ 27 Μαΐου 2008 η Κυκλαδική στο κεντρικό πρωτοσέλιδό της τιτλοφορούσε τις προταθείσες ρυθμίσεις Φουσέκη και την σχετική συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στην αίθουσα συνεδριάσεων του (τότε) δημοτικού συμβουλίου, ως εξής: «Μετωπική» ανάμεσα στον «τέως» και τον «νυν». Να, πώς είχε το σχετικό δημοσίευμα:
«Η συζήτηση, η μαραθώνια, για τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που πραγματοποιήθηκε το βράδυ τής προηγούμενης Παρασκευής στον δήμο Νάξου, εκτός των άλλων, έφερε στο προσκήνιο τής τοπικής επικαιρότητος (μια) αντιπαράθεση που κάλλιστα θα μπορούσε να «σκοτώσει μια φιλία 30 και πλέον χρόνων!
Ένας «τέως» και ένας «νυν» διασταύρωσαν τα ξίφη τους σε δύο διαφορετικές ραδιοφωνικές εκπομπές τού Ρ/Σ «Μεσόγειος»-και συγκεκριμένα στις «Ραδιουργίες» (με τον Π. Καρανίκα) και στο «Ραδιορεπορτάζ» (με τον Γιάννη Βλαχάκη). Η χθεσινή «μετωπική» των κ. Κάβουρα (τέως αντιδήμαρχος) και Πομόνη (νυν αντιδήμαρχος) ήταν -θα λέγαμε- αναμενόμενη, αφού οι δύο άνδρες λογομάχησαν για αρκετή ώρα στην τελευταία συνεδρίαση τού δημοτικού συμβουλίου με αιτία και αφορμή τις (νέες) ρυθμίσεις που αφορούν στην παραθαλάσσια περιοχή/ακτή τού Αγίου Γεωργίου. Πάντως -και αυτό πρέπει να αναφερθεί- ο αντιδήμαρχος Νάξου, δημόσια υποστήριξε ότι «θα έχει την ευκαιρία κουβεντιάσει τις διαφωνίες του με τον φίλο του σε ουζάδικο τής παραλίας, αφού σε προσωπικό επίπεδο δεν έχει με τον κ. Κάβουρα κανένα πρόβλημα…».
Οι δύο άνδρες το βράδυ τής προηγούμενης Παρασκευής ήρθαν σε άγρια διαμάχη παρουσία γνωστών και φίλων. Αιρετών και μη. Ο κ. Κάβουρας ήταν εκείνος που διαπιστώνοντας ότι η πλειονότητα των δημοτικών συμβούλων (σ.σ.: η πλειοψηφία, δηλ.) …ετοιμάζεται να «περάσει» τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, και απευθυνόμενος στους δημοτικούς συμβούλους τού συνδυασμού τού νυν δημάρχου κ. Μαράκη αλλά και στον κ. Πομόνη προσωπικά, ρώτησε: «Γιατί διοχετεύεται το μεγάλο “φορτίο” τής κυκλοφοριακής κίνησης στον Άη Γιώργη. Δεν καταλαβαίνετε ότι έτσι κάνετε μεγάλη ζημιά στην περιοχή αυτή. Εγώ, για παράδειγμα, πώς θα πάω στο ξενοδοχείο μου. Και όχι μόνο εγώ, αλλά και όλοι όσοι έχουν ξενοδοχειακές ή άλλες επιχειρήσεις -όπως εγώ για παράδειγμα- πλησίον τής πλαζ τού Αγίου Γεωργίου αλλά στην ευρύτερη περιοχή… Αυτό που κάνετε είναι καταστροφή για την πλάζ τού Άη Γιώργη…».
Από την παραπάνω θέση-δήλωση τού κ. Κάβουρα, «άναψε» η διαμάχη… Μια διαμάχη που είχε στιγμές …εκρηκτικές στην διάρκεια τής πολύωρης συνεδριάσεως τού δημοτικού συμβουλίου. Και που χθες, αναζωπυρώθηκε στα «ερτζιανά»…! Εκείνο το «θα κάνουμε μια μελέτη για να πηγαίνει ο κύριος Κάβουρας στην επιχείρησή του…! …Ήρθαμε εδώ να συζητήσουμε, μου φαίνεται, το “πώς” θα πάει ο κύριος Κάβουρας στο ξενοδοχείο του…!» τού κ. Πομόνη, ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι… Ήταν τότε που ξέσπασε ο τέως αντιδήμαρχος Νάξου υπογραμμίζοντας, ανάμεσα στ’ άλλα και τα εξής:
-«Είναι απαράδεκτο να βγάζουμε εκτός κυκλοφοριακής φόρτισης την Παπαβασιλείου. Η Παπαβασιλείου λειτουργεί άψογα με ελεγχόμενη στάθμευση. Ο μελετητής βγάζει το πρόβλημα από την Πειραιώς και το μεταθέτει στου Μελανίτη. Με ποια λογική γίνονται αυτά; Γιατί να μην είναι έξοδος η Πειραιώς και κάθοδος τού Μελανίτη ο δρόμος, που θα πρέπει να είναι διπλής κυκλοφορίας. Ποιον εμποδίζει μια τέτοια λύση;».
-«…Εγώ γι’ αυτό μίλησα για νοσηρούς εγκεφάλους. Και δεν εννοούσα τους δημοτικούς συμβούλους αλλά αυτούς που κάνανε τη συγκεκριμένη μελέτη».
-«Με τη μέθοδο αυτή θα δημιουργήσετε μεγάλο οικονομικό πρόβλημα στη Χώρα. Πάτε να χαντακώσετε το δρόμο που πάει στον Άη Γιώργη. Ό,τι γίνεται μετά από τα μεσάνυχτα στην Παπαβασιλείου με τα μηχανάκια, το μεταθέτετε στον Άη Γιώργη. Για να μη μπει ταφόπλακα στην περιοχή αυτή, δεχτείτε τη δεύτερη πρόταση που λέει είσοδο στου Μελανίτη το πέταλο, και έξοδο από την Πειραιώς».
Η καυστική απάντηση/σχόλιο τού κ. Πομόνη, στα λεγόμενα τού κ. Κάβουρα, ήταν: «Το θέμα συνεπώς είναι, το “πώς” θα πάει ο κύριος Κάβουρας στο ξενοδοχείο του! Σας είχα για πιο σοβαρό, κύριε Κάβουρα…».
ΟΙ ραδιοφωνικές παρεμβάσεις Κάβουρα και Πομόνη για το Κυκλοφοριακό στην περιοχή Αγίου Γεωργίου
Ν. Κάβουρας: «Τεχνηέντως οδηγούν το θέμα των αντιδράσεων σε προσωπικό επίπεδο. Η Χώρα θίγεται οικονομικά. Και η περιοχή τού Αγίου Γεωργίου που εξυπηρετεί χιλιάδες τουρίστες κάθε καλοκαίρι, θίγεται οικονομικά, επίσης. Άρα, θίγεται οικονομικά ο τόπος μας. Όσο κι αν προσπαθούν να προσωποποιήσουν τις αντιδράσεις, η προσπάθειά τους θα πέσει στο κενό. Ήδη, έχει πέσει στο κενό. …Ο κ. Πομόνης θα ‘πρεπε να γνωρίζει ότι δεν είμαι τέτοιος άνθρωπος… Δεν μίλησα, όπως μίλησα, για τα δικά μου συμφέροντα. Δεκάδες επιχειρηματίες έχουν επιχειρήσεις στην περιοχή τού Αγίου Γεωργίου. Με τον κύριο Πομόνη δεν έχω διαφορές άλλες… Κάποιες σοβαρές ενστάσεις έχω ως προς το συγκεκριμένο πρόβλημα και ως προς τα λεγόμενά του. Αν θέλει να το καταλάβει, ας το καταλάβει… Εν ολίγοις, είναι δικαίωμά τους να κάνουν ό,τι θέλουν…».
Γ. Πομόνης: «Με τον κύριο Κάβουρα γνωριζόμαστε από τα πρώτα χρόνια τής δεκαετίας τού ’70. Σήμερα (χθες), δεν θα ήθελα να το κουβεντιάσω το θέμα αυτό, από το ραδιόφωνο, μαζί του… Θα τα πούμε, αν μας δοθεί η ευκαιρία σε κάποιο ουζάδικο της παραλίας. Επιτρέψτε μου να πω την άποψή μου, όμως …και να ρωτήσω: γιατί τη μελέτη που είχε η προηγούμενη δημοτική Αρχή στα χέρια της από το 1994 δεν την εφάρμοσε ποτέ; Προφανώς, γιατί είχε πολιτικό κόστος μια τέτοια απόφαση. Υπολόγισαν το πολιτικό κόστος, γι’ αυτό και δεν την εφάρμοσαν τη μελέτη. Από τη θέση τού αρμόδιου αντιδημάρχου, θέλω να δηλώσω ότι η μελέτη αυτή πρέπει να υλοποιηθεί. Και θα υλοποιηθεί άμεσα. Και, στη συνέχεια, θα ακολουθήσει και η μελέτη η σχετική με τη σήμανση. Μια μελέτη που θα είναι γρήγορη… Θα τελειώσουμε γρήγορα με τη μελέτη αυτή. Και στη συνέχεια θα περάσει και αυτή η μελέτη από δίμηνη δημόσια διαβούλευση». Κλείνοντας, ο κ. Πομόνης, τόνισε με έμφαση: «Δεν πρέπει να σταματήσουμε τώρα… Το πρόβλημα είναι υπαρκτό και πρέπει να το αντιμετωπίσουμε και να το λύσουμε…».
Η «πλατεία Δικαστηρίων»
Στο φύλλο της Κυκλαδικής με ημερομηνία 26 Μαΐου, φιλοξενήθηκε η καίριας σημασίας ενός «σκοτεινού» σημείου της τότε μελέτης (Φουσέκη). Ένα σημείο που είχε να κάνει με την πλατεία Πρωτοδικείου (νυν Π. Ευριπαίου). Υπογράμμισε ο τότε αντιπρόεδρος και νυν πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου ότι «οι μεταγωγές στο Πρωτοδικείο Νάξου πρέπει να γίνονται με ομαλό, σωστό και ασφαλή τρόπο, οπωσδήποτε και έδωσε νέα διάσταση στο όλο θέμα. Ήταν η ακροτελεύτια επισήμανση αυτή τού αντιπροέδρου τού δημοτικού συμβουλίου, που έβαλε σε σκέψεις και τον ίδιο τον (τότε) δήμαρχο Ν. Μαράκη αλλά και τον (τότε) πρόεδρο τού δημοτικού συμβουλίου, Γιώργο Καραμανή, ο οποίος αντέτεινε ότι ο Δήμος Νάξου σχεδιάζει να μεταφέρει το Πρωτοδικείο σε άλλη περιοχή τής Νάξου.
Η επισήμανση Μαυρομμάτη: «Το πρώτο που θα ‘πρεπε να εξασφαλίζει η μελέτη είναι η πρόβλεψη για την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση τού Δικαστικού Μεγάρου. Πρόκειται ένα δημόσιο κτήριο το Δικαστικό Μέγαρο, και πρέπει να εξυπηρετείται... Στο νησί μας γίνεται μεταγωγή ανθρώπων που κατηγορούνται για κακουργήματα. Πώς μπορεί, υπ’ αυτές τις συνθήκες, να γίνει μια ασφαλής μεταγωγή στο Πρωτοδικείο από το λιμάνι ή από το Αστυνομικό Τμήμα; Πώς εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη πρόσβαση στο Πρωτοδικείο; Η παράμετρος αυτή, έχει τεράστια σημασία. Και απορώ που, πουθενά στην μελέτη, δεν υπάρχει η σχετική πρόβλεψη…».
ΓΙΑ τα παραπάνω «σκοτεινά» σημεία καθώς και για όλα όσα στο σημερινό δημοσίευμά μας περιγράφουμε, επιβάλλεται σαφείς διευκρινίσεις να δοθούν χωρίς χρονοτριβές που ενδέχεται να «τινάξουν στον αέρα» την «μελέτη Περιμένη» σε μία … κομβική χρονική στιγμή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου