Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2009



Η νομαρχία Κυκλάδων μπορεί ποτέ να μην εγκατέλειψε την υποχρέωσή της έναντι του 1ου δημοτικού σχολείου της Χώρας και του 1ου Γυμνασίου, επίσης…, όμως (κατά πώς υποστηρίζουν όσοι είναι μέσα στα πράγματα), καθυστερήσεις υπήρξαν ως προς την δρομολόγηση των απαραίτητων εργασιών για την επισκευή των εν λόγω, δύο, δημοσίων διδακτηρίων του νησιού μας.
Τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά (και) τις πρόσφατες κινητοποιήσεις των συλλόγων γονέων και κηδεμόνων του νησιού μας με αφορμή το τραγικό συμβάν της Γαλήνης, τα αρμόδια όργανα της Ν.Α. Κυκλάδων επίσπευσαν κάθε διαδικασία προκειμένου να δώσουν όσο πιο γρήγορα γίνεται «απάντηση» στα ποικιλόμορφα προβλήματα που τα δύο προαναφερθέντα σχολεία αντιμετωπίζουν.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι θα τρέξουν οι απαραίτητες «στατικές μελέτες» τόσο για το 1ο Δημοτικό όσο και για το 1ο Γυμνάσιο. Για δε το Δημοτικό απαιτείται αρχιτεκτονική μελέτη ώστε στην συνέχεια να γίνει η προκήρυξη της «στατικής»… Την αρχιτεκτονική μελέτη θα εκπονήσει, κατά πάσα πιθανότητα, η αρχιτέκτων της Ν.Α. που έχει την έδρα της στην γειτονική Πάρο.
Υποστηρίζεται, επίσης, από υπεύθυνα χείλη ότι η ανάθεση της στατικής μελέτης του 1ου Δημοτικού θα γίνει με την διαδικασίας της «απευθείας αναθέσεως». Εις ό,τι αφορά στο 1ο Γυμνάσιο, η προκήρυξη θα είναι δημόσια. Και θα «χρεωθεί», λέγεται, την εκπόνησή της η «Αιγαίο ΕΠΕ».
*Οι ενδεικνυόμενες ενέργειες που αφορούν στην αντιμετώπιση των προβλημάτων του σχολείου του δημοτικού διαμερίσματος Κυνιδάρου, θα επιταχυνθούν, αναφέρουν τα τελευταία νέα…
Στο μεταξύ, στο ψήφισμα της Γενικής Συνελεύσεως της Ε.Λ.Μ.Ε. Ν. Κυκλάδων αναφέρονται τα εξής:
«Μερικές φορές τα γεγονότα μας ξεπερνούν. Ενίοτε τραγικά γεγονότα. Μας οδηγούν να δούμε με άλλα μάτια μια πραγματικότητα, ένα προαύλιο, μια αίθουσα διδασκαλίας, μια εκδρομή...
Εργαζόμαστε στους ίδιους χώρους, συχνά κακοσυντηρημένους και ελλιπείς οι οποίοι ενέχουν κινδύνους για όλους μας. Με μαθητές ανήσυχους, απρόβλεπτους, γεμάτους ενέργεια, όπως κάθε παιδί την ώρα που παίζει στο διάλειμμα στο προαύλιο, σε πάρκα και γήπεδα κατά τη διάρκεια σχολικών εκδρομών. Χωρίς να γνωρίζουμε, όπως αποδείχθηκε, τους κινδύνους που υπάρχουν. Χωρίς να έχουμε τις τεχνικές γνώσεις αλλά ούτε την αρμοδιότητα, τελικά, να εκτιμήσουμε την καταλληλότητά τους. Η ασφάλεια όλων όσων κινούμαστε σε αυτούς τους χώρους είναι πολύ σοβαρό ζήτημα ώστε να επαφίεται μονάχα στην ευαισθησία, τη διορατικότητα, το έμπειρο μάτι, ή την επιμονή του κάθε διευθυντή και των άλλων εκπαιδευτικών.
Η ασφάλεια δεν μπορεί να είναι θέμα τύχης, αλλά υπόθεση διαδικασιών που τη διασφαλίζουν και φορέων που μεριμνούν γι’ αυτή. Οι αστάθμητοι παράγοντες δεν ελέγχονται, οι πιθανοί κίνδυνοι, όμως, περιορίζονται ή και εκμηδενίζονται.
- Ποιος εγγυάται για την καταλληλότητα και την ασφάλεια των σχολικών -και εν γένει όλων των δημόσιων- χώρων όπου συχνάζουν παιδιά;
- Ποιος ελέγχει τους προαύλιους χώρους των σχολείων μετά την αλλαγή χρήσης τους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες;
- Με ποιο τρόπο διεκδικούμε καλύτερες συνθήκες παιχνιδιού, διδασκαλίας και μάθησης;
- Συνεργαζόμαστε σύλλογοι καθηγητών, γονέων και κηδεμόνων, μαθητικών συμβουλίων σε διαδικασίες βελτίωσης της καθημερινότητας μας;
- Ποιος τελικά «πληρώνει» τα κενά της κρατικής μηχανής, τις παραλήψεις ή τα λάθη των όποιων αρμοδίων;
Σε κάθε περίπτωση, το γεγονός αυτό πρέπει να αποτελέσει τροφή για προβληματισμό στους συλλόγους αφ’ ενός, και στην Γενική Συνέλευση αφ’ ετέρου, χωρίς να τελειώσει ούτε εκεί. Οφείλουμε να εξετάσουμε το νομοθε-τικό πλαίσιο για την ασφάλεια των παιδιών και να προκαλέσουμε μια συζήτηση και δράση που ενδιαφέρει ολόκλη-ρη την εκπαιδευτική κοινότητα και όχι μόνο την τοπική μας κοινωνία.
Επιστρέφοντας στα “αυτονόητα”, θεωρούμε ότι το να διεκδικούμε «λεφτά για την παιδεία» δεν είναι ένα τετριμμένο αίτημα. Σημαίνει περισσότερα σύγχρονα και ασφαλή σχολεία, επαρκώς στελεχωμένα, χωρίς ελλείψεις, με καλά αμειβόμενους εκπαιδευτικούς με συνεχή επιμόρφωση, οι οποίοι έχουν λόγο τόσο για το περιεχόμενο της Παιδείας όσο και για την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων».

Γ. ΒΛΑΧΑΚΗΣ

1 σχόλιο: