Τα σχολεία του Δήμου Δρυμαλίας
Σχεδόν όλα τα σχολεία ου δήμου Δρυμαλίας, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαιδεύσεως, αντιμετωπίζουν πρόβλημα στατικότητας. Και τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι τα περισσότερα είναι σχολεία γερασμένα, αφού χτίστηκαν μετά από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο έως και το 1960.
Η αρμόδια επιτροπή του ορεινού δήμου έχει κατά καιρούς απευθύνει στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων επιστολές-υπομνήματα στα οποία καταγράφει και αναλύει τα προβλήματα ενός εκάστου εκ των σχολείων. Ωστόσο, ουσιαστική απάντηση ουδεμία έχει δοθεί μέχρι σήμερα από την Ν.Α. Και είναι αυτός λόγος που κάνει του ανθρώπους του δήμου Δρυμαλίας, αλλά και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων του εν λόγω δήμου (…και τους δασκάλους και καθηγητές, επίσης), να εκφράζουν από καιρού εις καιρόν την δυσαρέσκειά τους, διαπιστώνοντας ότι ελάχιστες παρεμβάσεις έχουν γίνει για την συνολική αντιμετώπιση του της «γάγγραινας» αυτής που μόνο ζημιά, μέρα με τη μέρα, βδομάδα με τη βδομάδα, μήνα με το μήνα, χρόνο με το χρόνο, προξενεί στα δημόσια διδακτήρια.
Το Γυμνάσιο Τραγαίας -ένα σχολείο που έχει πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία εδώ και πάρα πολλά χρόνια θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπιστεί-, το Δημοτικό του Φιλοτίου και άλλα πολλά σχολεία θα έπρεπε να είναι ψηλά στην ατζέντα της Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως.
Διαπιστώνεται ολιγωρία. Διαπιστώνεται αδράνεια. Διαπιστώνεται η μη ουσιαστική προσέγγιση των πολυποίκιλων προβλημάτων που έχουν να τα δημόσια διδακτήρια του ορεινού δήμου.
Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, να αναφερθεί- συνεργάζονται με την αρμόδια επιτροπή του δήμου. Και εις το πλαίσιο αυτής στης συνεργασίας, συμπαρατάσσονται σε κάθε πρωτοβουλία και ενέργεια της επιτροπής παιδείας. Αυτή η τελευταία είναι που αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Αυτή είναι που συγκεντρώνει τα παράπονα, τις επισημάνσεις από όλους τους εμπλεκόμενους στο θέμα των σχολείων φορείς και ακολούθως με επιστολές-υπομνήματά της απευθύνεται στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων απαιτώντας λύσεις.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι της αρμόδιας επιτροπής του δήμου γίνονται φορτικοί, πιεστικοί στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
Στο μεταξύ, οι της επιτροπής παιδείας του ορεινού δήμου του νησιού μας αναμένεται να συγκαλέσει για τις 23 Νοεμβρίου ευρεία σύσκεψη στον δήμο με την συμμετοχή και των επάρχου Νάξου Βασίλη Κορρέ, δύο δημάρχων κ. Μαράκη και Μπαρδάνη, του προϊστάμενου του ΚΤΕΛ Νάξου Ιακώβου Κορρέ, των διευθυντών των σχολείων του δήμου Δρυμαλίας και άλλων παραγόντων, για να συζητήσουν για τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ εν όψει χειμώνα. Οι σχετικές προσκλήσεις λέγεται ότι θα εκδοθούν στις επόμενες ώρες…
*Οι φθορές του χρόνου και η κακή συντήρηση που υφίστανται τα σχολεία του νησιού μας, αποτελούν αρνητικό παράγοντα για τη στατικότητα των κτηρίων. Αυτό αναφέρουν μηχανικοί έμπειροι που στο μακρινό παρελθόν είχαν καταπιαστεί με εργασίες, επισκευαστικές και άλλες, στα σχολεία της ορεινής Νάξου. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις μέρες μας τα περισσότερα παλιά σχολεία του νησιού μας αφορούν στην διάβρωση οπλισμού των κτηρίων, σε ρωγμές δοκαριών, στις φθαρμένες στέγες και άλλα.. Όλα αυτά, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την στατικότητα των σχολικών μονάδων.
Επιβάλλεται να γίνει λεπτομερής καταγραφή των προβλημάτων όλων των σχολικών μονάδων του νησιού μας, και να εκδοθεί σχετικό πόρισμα, στο οποίο, αν μη τι άλλο, θα πρέπει να γίνεται αναφορά στις επιβεβλημένες παρεμβάσεις στα σχολεία εκείνα που αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Εάν δεν βγει ένας μπούσουλας για περαιτέρω ενέργειες, δεν πρόκειται να γίνει το παραμικρό. Οι αποσπασματικές παρεμβάσεις, δεν πρόκειται ποτέ να επιλύσουν τα χρονίζοντα προβλήματα των σχολικών μονάδων.
Με δεδομένο, ότι τα περισσότερα σχολικά κτήρια που κατασκευάστηκαν από το 1959 μέχρι και το 1980, έχουν συμπληρώσει μία μεγάλη διάρκεια ζωής, εκ των πραγμάτων χρήζουν αποκατάστασης και συντήρησης, με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο…
Οι αρμόδιες αρχές, αυτοδιοικητικές και άλλες, πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως τα σχολικά κτήρια έχουν κατασκευαστεί με παλαιότερους κανονισμούς και διατάξεις και εύλογα δεν παρέχουν το ίδιο επίπεδο ασφάλειας με τις σημερινές κατασκευές. Κατόπιν αυτού για την ασφάλεια των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας γενικότερα, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να ξεκινήσουν έγκαιρα οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, ώστε να αποφευχθεί, συν τοις άλλοις, και το τεράστιο κόστος δαπάνης που ολοένα θα αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου…
Η αρμόδια επιτροπή του ορεινού δήμου έχει κατά καιρούς απευθύνει στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων επιστολές-υπομνήματα στα οποία καταγράφει και αναλύει τα προβλήματα ενός εκάστου εκ των σχολείων. Ωστόσο, ουσιαστική απάντηση ουδεμία έχει δοθεί μέχρι σήμερα από την Ν.Α. Και είναι αυτός λόγος που κάνει του ανθρώπους του δήμου Δρυμαλίας, αλλά και τους συλλόγους γονέων και κηδεμόνων του εν λόγω δήμου (…και τους δασκάλους και καθηγητές, επίσης), να εκφράζουν από καιρού εις καιρόν την δυσαρέσκειά τους, διαπιστώνοντας ότι ελάχιστες παρεμβάσεις έχουν γίνει για την συνολική αντιμετώπιση του της «γάγγραινας» αυτής που μόνο ζημιά, μέρα με τη μέρα, βδομάδα με τη βδομάδα, μήνα με το μήνα, χρόνο με το χρόνο, προξενεί στα δημόσια διδακτήρια.
Το Γυμνάσιο Τραγαίας -ένα σχολείο που έχει πάρα πολλά προβλήματα, τα οποία εδώ και πάρα πολλά χρόνια θα έπρεπε να έχουν αντιμετωπιστεί-, το Δημοτικό του Φιλοτίου και άλλα πολλά σχολεία θα έπρεπε να είναι ψηλά στην ατζέντα της Νομαρχιακής Αυτοδιοικήσεως.
Διαπιστώνεται ολιγωρία. Διαπιστώνεται αδράνεια. Διαπιστώνεται η μη ουσιαστική προσέγγιση των πολυποίκιλων προβλημάτων που έχουν να τα δημόσια διδακτήρια του ορεινού δήμου.
Οι σύλλογοι γονέων και κηδεμόνων, να αναφερθεί- συνεργάζονται με την αρμόδια επιτροπή του δήμου. Και εις το πλαίσιο αυτής στης συνεργασίας, συμπαρατάσσονται σε κάθε πρωτοβουλία και ενέργεια της επιτροπής παιδείας. Αυτή η τελευταία είναι που αποτελεί την αιχμή του δόρατος. Αυτή είναι που συγκεντρώνει τα παράπονα, τις επισημάνσεις από όλους τους εμπλεκόμενους στο θέμα των σχολείων φορείς και ακολούθως με επιστολές-υπομνήματά της απευθύνεται στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Κυκλάδων απαιτώντας λύσεις.
Δεν είναι λίγες οι φορές που οι της αρμόδιας επιτροπής του δήμου γίνονται φορτικοί, πιεστικοί στην Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση.
Στο μεταξύ, οι της επιτροπής παιδείας του ορεινού δήμου του νησιού μας αναμένεται να συγκαλέσει για τις 23 Νοεμβρίου ευρεία σύσκεψη στον δήμο με την συμμετοχή και των επάρχου Νάξου Βασίλη Κορρέ, δύο δημάρχων κ. Μαράκη και Μπαρδάνη, του προϊστάμενου του ΚΤΕΛ Νάξου Ιακώβου Κορρέ, των διευθυντών των σχολείων του δήμου Δρυμαλίας και άλλων παραγόντων, για να συζητήσουν για τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ εν όψει χειμώνα. Οι σχετικές προσκλήσεις λέγεται ότι θα εκδοθούν στις επόμενες ώρες…
*Οι φθορές του χρόνου και η κακή συντήρηση που υφίστανται τα σχολεία του νησιού μας, αποτελούν αρνητικό παράγοντα για τη στατικότητα των κτηρίων. Αυτό αναφέρουν μηχανικοί έμπειροι που στο μακρινό παρελθόν είχαν καταπιαστεί με εργασίες, επισκευαστικές και άλλες, στα σχολεία της ορεινής Νάξου. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις μέρες μας τα περισσότερα παλιά σχολεία του νησιού μας αφορούν στην διάβρωση οπλισμού των κτηρίων, σε ρωγμές δοκαριών, στις φθαρμένες στέγες και άλλα.. Όλα αυτά, επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό την στατικότητα των σχολικών μονάδων.
Επιβάλλεται να γίνει λεπτομερής καταγραφή των προβλημάτων όλων των σχολικών μονάδων του νησιού μας, και να εκδοθεί σχετικό πόρισμα, στο οποίο, αν μη τι άλλο, θα πρέπει να γίνεται αναφορά στις επιβεβλημένες παρεμβάσεις στα σχολεία εκείνα που αντιμετωπίζουν τα μεγαλύτερα προβλήματα. Εάν δεν βγει ένας μπούσουλας για περαιτέρω ενέργειες, δεν πρόκειται να γίνει το παραμικρό. Οι αποσπασματικές παρεμβάσεις, δεν πρόκειται ποτέ να επιλύσουν τα χρονίζοντα προβλήματα των σχολικών μονάδων.
Με δεδομένο, ότι τα περισσότερα σχολικά κτήρια που κατασκευάστηκαν από το 1959 μέχρι και το 1980, έχουν συμπληρώσει μία μεγάλη διάρκεια ζωής, εκ των πραγμάτων χρήζουν αποκατάστασης και συντήρησης, με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο…
Οι αρμόδιες αρχές, αυτοδιοικητικές και άλλες, πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως τα σχολικά κτήρια έχουν κατασκευαστεί με παλαιότερους κανονισμούς και διατάξεις και εύλογα δεν παρέχουν το ίδιο επίπεδο ασφάλειας με τις σημερινές κατασκευές. Κατόπιν αυτού για την ασφάλεια των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας γενικότερα, κρίνεται επιτακτική η ανάγκη να ξεκινήσουν έγκαιρα οι προσπάθειες για την αντιμετώπιση των προβλημάτων, ώστε να αποφευχθεί, συν τοις άλλοις, και το τεράστιο κόστος δαπάνης που ολοένα θα αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου…
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου