ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ
Γίνονται ώρες-ώρες πράγματα που λειτουργούν σαν ξυπνητήρι!.. Το βράδυ της Δευτέρας, 14 Ιουνίου, και σχεδόν στο φινάλε επάνω της δημοτικής συνεδριάσεως του Δήμου Νάξου, το υπ’ αριθμ. 28 θέμα (σ.σ.: από τα 30 της Ημερησίας Διατάξεως), υπό τον γενικό τίτλο, «Γνωμοδότηση για την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων Κρατικού Αερολιμένα Νάξου», μαγνήτισε την προσοχή και το ενδιαφέρον σύσσωμου του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου. «Ξύπνησε» συζητήσεις επί συζητήσεων που έχουν κατά καιρούς γίνει στο μακρινό αλλά και στο πρόσφατο παρελθόν… Όμως, το εν λόγω θέμα δεν συζητήθηκε… Και δεν συζητήθηκε, προφανώς, διότι δεν είχαν επαρκή ενημέρωση όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι… Ή, κάποιοι από αυτούς, δεν ήταν «έτοιμοι» να ψηφίσουν το καυτό όπως το έθεσε στην σχετική εισήγησή της προς το Δημοτικό Συμβούλιο η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών (του οικείου δήμου)… Έτσι εξηγείται το γεγονός ότι ο δήμαρχος κ. Μαράκης, πρότεινε να παρακάμψει, και άρα να μη συζητήσει το εν λόγω θέμα, το Δημοτικό Συμβούλιο…
Η «Κ» στο σημερινό αποκαλυπτικό-αποκλειστικό ρεπορτάζ της φέρνει στο προσκήνιο της τοπικής επικαιρότητας, όλα όσα έχουν σχεδιαστεί να γίνουν στον υφιστάμενο Κρατικό Αερολιμένα Νάξου και τα οποία για να υλοποιηθούν θα απορροφήσουν εκατομμύρια.
Οι αλλαγές – παρεμβάσεις που σχεδιάζονται από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Xωροταξίας και Δημοσίων Έργων και συγκεκριμένα από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος, είναι τέτοιες που, εάν και εφόσον υλοποιηθούν, θα αλλάξουν άρδην την εικόνα του Κρατικού Αερολιμένα του νησιού μας. Όμως, πουθενά στις παρεμβάσεις αυτές, δεν γίνεται αναφορά στην επιμήκυνση του υπάρχοντος διαδρόμου προσγειώσεως. Και είναι αυτό, που σχολιάζεται ποικιλοτρόπως από όλους όσοι έχουν σχετική γύρω από το προαναφερθέν θέμα πληροφόρηση.
Δεν μπορούν δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά και εμείς που εντοπίσαμε τις με ονοματεπώνυμο παρεμβάσεις –που είναι παρεμβάσεις εκατομμυρίων, παρακαλώ!-, πώς έτσι, στα εντελώς ξαφνικά (που λένε) άνοιξε ο φάκελος αεροδρομίου, γίνεται λόγος για επένδυση σπουδαία, όμως αναφορά στην επιμήκυνση του «διαδρόμου» δεν γίνεται (πουθενά)… Και ερωτούν: Γιατί; Γιατί να επενδυθούν τόσα λεφτά, και ο διάδρομος να παραμείνει ως έχει και βρίσκεται «κοντός», ανεπαρκής, ακατάλληλος;
Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι μιλούν για ένα έργο που «δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, όμως για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, δηλώνουν οι αρμόδιες και συναρμόδιες αρχές και φορείς ότι θέλουν να κάνουν το αεροδρόμιο σύγχρονο, ασφαλέστερο και λειτουργικό».
Στο προσυμβούλιο (την παραμονή της συνεδριάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου), υποστηρίζεται ότι δημοτικοί σύμβουλοι (της πλειοψηφίας) εξέφρασαν ενστάσεις για το προγραμματιζόμενα έργα, αφού δεν υπάρχει στα έργα αυτά μέσα, η επιμήκυνση του διαδρόμου προσγειώσεως… Ήταν, τότε, που κατά προσωπική μας άποψη, ο δήμαρχος κ. Μαράκης, αποφάσισε να το «κρατήσει» το φλέγον αυτό θέμα στην συζήτηση της επομένης ημέρας (Δευτέρα, 14.06.’10), φοβούμενος, πιθανολογούμε, την αρνητική ψήφο δημοτικού συμβούλου ή συμβούλων της Πλειοψηφίας.
Στο μεταξύ, φορείς, τουριστικοί, επαγγελματικοί και άλλοι του νησιού μας, εκφράζουν την δυσφορία τους για το γεγονός που παραπάνω θίξαμε. Απαίτησή τους είναι, από την στιγμή που θα ξεκινήσουν εργασίες για την ανάπλαση του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου, να υπάρχει στα πλάνα των αρμοδίων η επιμήκυνση του διαδρόμου προσγειώσεως. Την εν λόγω παρέμβαση την χαρακτηρίζουν οι σύλλογοι Μαζικής Εστιάσεως, Ενοικιαζομένων Δωματίων, Ενοικιαζομένων Οχημάτων, Εμποροεπαγελματικός και η Ένωση Ξενοδόχων, «προαπαιτούμενο». Γι’ αυτό, ετούτες τις ώρες, πληροφορούμαστε ότι επιδιώκουν να έχουν σχετική ενημέρωση για τα προγραμματιζόμενα έργα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στις επόμενες ώρες θα οι προαναφερθέντες σύλλογοι θα εκδώσουν ανακοίνωση στην οποία θα εκθέτουν - αναλύουν τις θέσεις, απόψεις και προτάσεις τους για τα έργα στο Αεροδρόμιο.
Η εισήγηση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών τού δήμου Νάξου
Σύμφωνα με την εισήγηση της Δ/νσεως Τεχνικών Υπηρεσιών του οικείου δήμου, «η υπό εξέταση μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κρατικού αερολιμένα αφορά στην εκτέλεση προγραμματιζόμενων έργων στον εν λειτουργία αερολιμένα που βρίσκεται στην περιοχή ‘Αλυκές’ Νάξου, προκειμένου να γίνει σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλέστερο για το επιβατικό κοινό και τα αεροσκάφη:
Επέκταση, αναδιαρρύθμιση και βελτίωση του υφιστάμενου κτηρίου, εμβαδού 350 τ.μ. κατά 850 τ.μ.
Επέκταση κατά 8 στρ,. του υφιστάμενου δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, εμβαδού 4 στρ. και συντήρηση και ασφαλτόστρωση του υφιστάμενου διαδρόμου τροχοδρόμων και της πίστας αεροσκαφών.
Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού πλάτους 6 μ. με μήκος 2 χλμ. Σε απόσταση περίπου 80 μ. από τα όρια.
Κατασκευή βοηθητικού οικίσκου – αποθήκης και στεγάστρου συνολικής επιφάνειας 400 τ.μ.
Επέκταση κατά 6,5 του υφιστάμενου χώρου στάθμευσης με απαλλοτρίωση.
Κατασκευή υδατόπυργου, χωρητικότητας 130 κ.μ.
Αντικατάσταση της υφιστάμενης περίφραξης νατοϊκού τύπου με νέα περίφραξη αυξημένου ύψους μεγίστης ασφαλείας.
Κατασκευή δεξαμενών καυσίμων σε χώρο 1 στρ. υπό απαλλοτρίωση.
Κατασκευή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, φωτοσήμανσης και αποχετευτικού δικτύου υγρών αποβλήτων για σύνδεση με δημοτικά δίκτυα.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω αναφερόμενα, θεωρούμε ότι μπορούμε να γνωμοδοτήσουμε κατ’ αρχήν, θετικά επί της παρούσας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Τα παραπάνω ανέφερε στην εισήγησή της, προς το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου, επαναλαμβάνουμε, η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Νάξου προς το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αποκαλύπτουμε τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις…
(Δεν γίνεται λόγος για επιμήκυνση του υφισταμένου διαδρόμου προσγειώσεως…)
Περιγραφή προγραμματιζόμενων έργων/Περιγραφή των έργων
1. Επέκταση, αναδιαρρύθµιση και βελτίωση του κτιρίου του αεροσταθµού κατά 850 m2 περίπου καθώς και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί το κτήριο του αεροσταθµού είναι αρκετά µικρό σε έκταση, περίπου 350 m2 και δεν επαρκεί για να καλύψει τις υφιστάµενες ανάγκες εξυπηρέτησης των επιβατών. Με την προτεινόµενη επέκταση των 850 m2 θα βελτιωθούν οι συνθήκες παραµονής των επιβατών στο χώρο του αερολιµένα, θα επέλθει ταχύτερη εξυπηρέτηση τους και θα βελτιωθεί η αισθητική του περιβάλλοντα χώρου
2. Επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 8000 m2 προκειµένου να γίνει βέλτιστη αξιοποίηση της πίστας, σύµφωνα µε τις αυξηµένες απαιτήσεις για τη διευθέτηση των χώρων στάθµευσης στην πίστα σύµφωνα µε το ICAO
Ο υφιστάµενος χώρος στάθµευσης των αεροσκαφών καταλαµβάνει έκταση 4000 m2 (50m*80m)και είναι χωρητικότητας 2 θέσεων αεροσκαφών τύπου ATR42. Η επέκταση του χώρου αυτού, σε πίστα διαστάσεων 50m*240m, θα συµβάλει στην αύξηση του χώρου στάθµευσης σε 6 αεροσκάφη έναντι 2 που µπορούν να σταθµεύσουν µε τις υφιστάµενες υποδοµές.
3. Κατασκευή εσωτερικής περιµετρικής οδού µήκους
Η µη ύπαρξη εσωτερικής περιµετρικής οδού δηµιουργεί σηµαντικά προβλήµατα ασφάλειας του αεροδροµίου και ως εκ τούτου θεωρείται απαραίτητο έργο.
Η προτεινόµενη οδοποιία θα έχει µήκος περίπού 2.000 m και πλάτους 6,00 m, και θα κατασκευαστεί δίπλα από την περίφραξη του αεροδροµίου. Ο προαναφερθείς δρόµος δεν είναι εφικτό να κατασκευαστεί στον περιµετρικό κύκλο του αερολιµένα, λόγω των χρήσεων γης που απαντώνται στον εγγύς χώρο (λιµνοθάλασσα). Κρίνεται ωστόσο δυνατή η κατασκευή αυτού σε απόσταση περίπου 80 m, µε τη βοήθεια προσχώσεων και επιχωµατώσεων. Η κατασκευή της περιµετρικής οδού κρίνεται απαραίτητη και παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης και ελέγχου συνολικά του χώρου του αεροδροµίου.
4. Κατασκευή βοηθητικού οικίσκου - αποθήκης και στεγάστρου
Η κατασκευή βοηθητικού οικίσκου - αποθήκης και στεγάστρου συνολικής επιφάνειας 400 m2, κρίνεται απαραίτητη για τη στέγαση αντικειµένων και εξοπλισµού, τα οποία έως τώρα φιλοξενούνται στο υφιστάµενο κτήριο του αεροσταθµού. Επίσης, το υφιστάµενο αεροδρόµιο δεν διαθέτει στέγαστρο το οποίο να καλύπτει τα οχήµατα µεταφοράς των επιβατών κατά την αποβίβαση και επιβίβαση αυτών από το χώρο του αεροσταθµού και ως εκ τούτου δηµιουργείται πρόβληµα σε δυσµενείς καιρικές συνθήκες.
5. Διαµόρφωση χώρου στάθµευσης
Ένα από τα µεγαλύτερα προβλήµατα που παρουσιάζει ο Αερολιµένας της Νάξου είναι ο πολύ περιορισµένος χώρος για στάθµευσης τροχοφόρων οχηµάτων. Η προτεινόµενη διαµόρφωση επαρκούς χώρου στάθµευσης (περίπου 6500 m2) σε υπό απαλλοτρίωση περιοχή κρίνεται απαραίτητη για να θα βελτιωθούν οι συνθήκες πρόσβασης των επιβατών στο χώρο του αερολιµένα αλλά αναπτυχθούν τυχόν εµπορικές δραστηριότητες (ενοικίαση αυτοκινήτων) .
6. Κατασκευή υδατόπυργου
Θα κατασκευαστεί υδατόπυργος, µε την κατασκευή του οποίου θα υπάρχει συνολική χωρητικότητα νερού ίση µε 130 m3.
7. Αντικατάσταση πεpίφραξης
Η υφιστάµενη περίφραξη του αερολιµένα είναι νατοϊκού τύπου και χαµηλού ύψους και δεν είναι επαρκής για την προστασία του χώρου του αεροδροµίου. Έχει προταθεί η κατασκευή περίφραξης αυξηµένου ύψους, έτσι ώστε να εµποδίζεται η έλευση στο χώρο του αεροδροµίου στους µη έχοντες εργασία.
8. Κατασκευή δεξαµενών καυσίµων
Θα κατασκευαστεί χώρος καυσίµων, ο οποίος θα εξυπηρετεί οχήµατα και αεροσκάφη. Ένα τµήµα των δεξαµενών θα κατασκευαστεί εντός του υφιστάµενου γηπέδου και ένα άλλο στην προς απαλλοτρίωση έκταση.
9. Φωτοσήµανση
Το υφιστάµενο σύστηµα φωτοσήµανσης µπορεί να εξυπηρετήσει τις σηµερινές ανάγκες για την απογείωση και προσγείωση των αεροσκαφών στο χώρο του αερολιµένα. Ωστόσο, ο διάδροµος προσγειώσεως είναι µικρού µήκους και οι πιλότοι δεν διακινδυνεύουν την προσγείωση του αεροσκάφους.
10. Ηλεκτροµηχανολογικές και λoιπές εγκαταστάσεις
Προτείνεται η κατασκευή ηλεκτροµηχανολογικών και λοιπών εγκαταστάσεων, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την συντήρηση των αεροσκαφών και του υπόλοιπου Η/Μ εξοπλισµού του αερολιµένα.
11. Δίκτυο ακαθάρτων
Τα υγρά απόβλητα που προκύπτουν από τη λειτουργία του υφιστάµενου αερολιµένα Νάξου καταλήγουν σε απορροφητικό βόθρο. Προτείνεται η κατασκευή κλειστού αγωγού και η σύνδεση αυτού µε το αποχετευτικό δίκτυο του Δήµου, το οποίο βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το χώρο του αερολιµένα.
12. Συντήρηση, αποκατάσταση φθορών και ασφαλτόστρωση διαδρόµου, τροχοδρόµων και πίστας αεροσκαφών - και κτηριακών εγκαταστάσεων
Ο υφιστάµενος διάδροµος προσαπογείωσης είναι σχετικά µικρού µήκους, περίπου 900 m και δεν καθίσταται δυνατή η προσγείωση περισσότερων και µεγαλύτερου µεγέθους αεροσκαφών. Στην περίπτωση του υφιστάµενου διαδρόµου προσγειώσεως κρίνεται απαραίτητη η επιφανειακή διόρθωση αυτού, ώστε να µπορέσει να δεχτεί µε µεγαλύτερη ασφάλεια τα αεροσκάφη. Οι προαναφερθείσες εργασίες συντήρησης των υφιστάµενων υποδοµών κρίνονται απαραίτητες έτσι ώστε να καλύψουν τις ανάγκες που δηµιουργούνται στο υφιστάµενο αεροδρόµιο για ασφαλέστερη κίνηση των αεροσκαφών, και στάθµευση αυτών εντός του περιβάλλοντα χώρου, και εξυπηρέτηση επιβατών.
13. Πλυντήριο - συνεργείο. Κεραίες κινητής τηλεφωνίας.
Απαλλοτριώσεις για δηµιουργία χώρου καυσίµων και χώρου στάθµευσης οχηµάτων συνoλικής έκτασης: 7200 m2
Δεδοµένου ότι εντός του υφιστάµενου γηπέδου του αεροδροµίου δεν µπορεί γα χωροθετηθεί κάποια σημαντική νέα δραστηριότητα κρίνεται απαραίτητη η απαλλοτρίωση έκτασης περίπου 7200 m2 για τη δηµιουργία χώρου καυσίµων για
οχήματα και αεροσκάφη και χώρου στάθµευσης οχηµάτων.
Η «Κ» στο σημερινό αποκαλυπτικό-αποκλειστικό ρεπορτάζ της φέρνει στο προσκήνιο της τοπικής επικαιρότητας, όλα όσα έχουν σχεδιαστεί να γίνουν στον υφιστάμενο Κρατικό Αερολιμένα Νάξου και τα οποία για να υλοποιηθούν θα απορροφήσουν εκατομμύρια.
Οι αλλαγές – παρεμβάσεις που σχεδιάζονται από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Xωροταξίας και Δημοσίων Έργων και συγκεκριμένα από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος, είναι τέτοιες που, εάν και εφόσον υλοποιηθούν, θα αλλάξουν άρδην την εικόνα του Κρατικού Αερολιμένα του νησιού μας. Όμως, πουθενά στις παρεμβάσεις αυτές, δεν γίνεται αναφορά στην επιμήκυνση του υπάρχοντος διαδρόμου προσγειώσεως. Και είναι αυτό, που σχολιάζεται ποικιλοτρόπως από όλους όσοι έχουν σχετική γύρω από το προαναφερθέν θέμα πληροφόρηση.
Δεν μπορούν δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά και εμείς που εντοπίσαμε τις με ονοματεπώνυμο παρεμβάσεις –που είναι παρεμβάσεις εκατομμυρίων, παρακαλώ!-, πώς έτσι, στα εντελώς ξαφνικά (που λένε) άνοιξε ο φάκελος αεροδρομίου, γίνεται λόγος για επένδυση σπουδαία, όμως αναφορά στην επιμήκυνση του «διαδρόμου» δεν γίνεται (πουθενά)… Και ερωτούν: Γιατί; Γιατί να επενδυθούν τόσα λεφτά, και ο διάδρομος να παραμείνει ως έχει και βρίσκεται «κοντός», ανεπαρκής, ακατάλληλος;
Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οποίοι μιλούν για ένα έργο που «δεν πρόκειται να γίνει ποτέ, όμως για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους, δηλώνουν οι αρμόδιες και συναρμόδιες αρχές και φορείς ότι θέλουν να κάνουν το αεροδρόμιο σύγχρονο, ασφαλέστερο και λειτουργικό».
Στο προσυμβούλιο (την παραμονή της συνεδριάσεως του Δημοτικού Συμβουλίου), υποστηρίζεται ότι δημοτικοί σύμβουλοι (της πλειοψηφίας) εξέφρασαν ενστάσεις για το προγραμματιζόμενα έργα, αφού δεν υπάρχει στα έργα αυτά μέσα, η επιμήκυνση του διαδρόμου προσγειώσεως… Ήταν, τότε, που κατά προσωπική μας άποψη, ο δήμαρχος κ. Μαράκης, αποφάσισε να το «κρατήσει» το φλέγον αυτό θέμα στην συζήτηση της επομένης ημέρας (Δευτέρα, 14.06.’10), φοβούμενος, πιθανολογούμε, την αρνητική ψήφο δημοτικού συμβούλου ή συμβούλων της Πλειοψηφίας.
Στο μεταξύ, φορείς, τουριστικοί, επαγγελματικοί και άλλοι του νησιού μας, εκφράζουν την δυσφορία τους για το γεγονός που παραπάνω θίξαμε. Απαίτησή τους είναι, από την στιγμή που θα ξεκινήσουν εργασίες για την ανάπλαση του Κρατικού Αερολιμένα Νάξου, να υπάρχει στα πλάνα των αρμοδίων η επιμήκυνση του διαδρόμου προσγειώσεως. Την εν λόγω παρέμβαση την χαρακτηρίζουν οι σύλλογοι Μαζικής Εστιάσεως, Ενοικιαζομένων Δωματίων, Ενοικιαζομένων Οχημάτων, Εμποροεπαγελματικός και η Ένωση Ξενοδόχων, «προαπαιτούμενο». Γι’ αυτό, ετούτες τις ώρες, πληροφορούμαστε ότι επιδιώκουν να έχουν σχετική ενημέρωση για τα προγραμματιζόμενα έργα από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέσα στις επόμενες ώρες θα οι προαναφερθέντες σύλλογοι θα εκδώσουν ανακοίνωση στην οποία θα εκθέτουν - αναλύουν τις θέσεις, απόψεις και προτάσεις τους για τα έργα στο Αεροδρόμιο.
Η εισήγηση της Δ/νσης Τεχνικών Υπηρεσιών τού δήμου Νάξου
Σύμφωνα με την εισήγηση της Δ/νσεως Τεχνικών Υπηρεσιών του οικείου δήμου, «η υπό εξέταση μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων κρατικού αερολιμένα αφορά στην εκτέλεση προγραμματιζόμενων έργων στον εν λειτουργία αερολιμένα που βρίσκεται στην περιοχή ‘Αλυκές’ Νάξου, προκειμένου να γίνει σύγχρονο, λειτουργικό και ασφαλέστερο για το επιβατικό κοινό και τα αεροσκάφη:
Επέκταση, αναδιαρρύθμιση και βελτίωση του υφιστάμενου κτηρίου, εμβαδού 350 τ.μ. κατά 850 τ.μ.
Επέκταση κατά 8 στρ,. του υφιστάμενου δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών, εμβαδού 4 στρ. και συντήρηση και ασφαλτόστρωση του υφιστάμενου διαδρόμου τροχοδρόμων και της πίστας αεροσκαφών.
Κατασκευή εσωτερικής περιμετρικής οδού πλάτους 6 μ. με μήκος 2 χλμ. Σε απόσταση περίπου 80 μ. από τα όρια.
Κατασκευή βοηθητικού οικίσκου – αποθήκης και στεγάστρου συνολικής επιφάνειας 400 τ.μ.
Επέκταση κατά 6,5 του υφιστάμενου χώρου στάθμευσης με απαλλοτρίωση.
Κατασκευή υδατόπυργου, χωρητικότητας 130 κ.μ.
Αντικατάσταση της υφιστάμενης περίφραξης νατοϊκού τύπου με νέα περίφραξη αυξημένου ύψους μεγίστης ασφαλείας.
Κατασκευή δεξαμενών καυσίμων σε χώρο 1 στρ. υπό απαλλοτρίωση.
Κατασκευή ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων, φωτοσήμανσης και αποχετευτικού δικτύου υγρών αποβλήτων για σύνδεση με δημοτικά δίκτυα.
Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω αναφερόμενα, θεωρούμε ότι μπορούμε να γνωμοδοτήσουμε κατ’ αρχήν, θετικά επί της παρούσας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων».
Τα παραπάνω ανέφερε στην εισήγησή της, προς το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου, επαναλαμβάνουμε, η Δ/νση Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Νάξου προς το Δημοτικό Συμβούλιο.
Αποκαλύπτουμε τις σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις…
(Δεν γίνεται λόγος για επιμήκυνση του υφισταμένου διαδρόμου προσγειώσεως…)
Περιγραφή προγραμματιζόμενων έργων/Περιγραφή των έργων
1. Επέκταση, αναδιαρρύθµιση και βελτίωση του κτιρίου του αεροσταθµού κατά 850 m2 περίπου καθώς και διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.
Όπως έχει ήδη αναφερθεί το κτήριο του αεροσταθµού είναι αρκετά µικρό σε έκταση, περίπου 350 m2 και δεν επαρκεί για να καλύψει τις υφιστάµενες ανάγκες εξυπηρέτησης των επιβατών. Με την προτεινόµενη επέκταση των 850 m2 θα βελτιωθούν οι συνθήκες παραµονής των επιβατών στο χώρο του αερολιµένα, θα επέλθει ταχύτερη εξυπηρέτηση τους και θα βελτιωθεί η αισθητική του περιβάλλοντα χώρου
2. Επέκταση δαπέδου στάθμευσης αεροσκαφών κατά 8000 m2 προκειµένου να γίνει βέλτιστη αξιοποίηση της πίστας, σύµφωνα µε τις αυξηµένες απαιτήσεις για τη διευθέτηση των χώρων στάθµευσης στην πίστα σύµφωνα µε το ICAO
Ο υφιστάµενος χώρος στάθµευσης των αεροσκαφών καταλαµβάνει έκταση 4000 m2 (50m*80m)και είναι χωρητικότητας 2 θέσεων αεροσκαφών τύπου ATR42. Η επέκταση του χώρου αυτού, σε πίστα διαστάσεων 50m*240m, θα συµβάλει στην αύξηση του χώρου στάθµευσης σε 6 αεροσκάφη έναντι 2 που µπορούν να σταθµεύσουν µε τις υφιστάµενες υποδοµές.
3. Κατασκευή εσωτερικής περιµετρικής οδού µήκους
Η µη ύπαρξη εσωτερικής περιµετρικής οδού δηµιουργεί σηµαντικά προβλήµατα ασφάλειας του αεροδροµίου και ως εκ τούτου θεωρείται απαραίτητο έργο.
Η προτεινόµενη οδοποιία θα έχει µήκος περίπού 2.000 m και πλάτους 6,00 m, και θα κατασκευαστεί δίπλα από την περίφραξη του αεροδροµίου. Ο προαναφερθείς δρόµος δεν είναι εφικτό να κατασκευαστεί στον περιµετρικό κύκλο του αερολιµένα, λόγω των χρήσεων γης που απαντώνται στον εγγύς χώρο (λιµνοθάλασσα). Κρίνεται ωστόσο δυνατή η κατασκευή αυτού σε απόσταση περίπου 80 m, µε τη βοήθεια προσχώσεων και επιχωµατώσεων. Η κατασκευή της περιµετρικής οδού κρίνεται απαραίτητη και παρέχει τη δυνατότητα πρόσβασης και ελέγχου συνολικά του χώρου του αεροδροµίου.
4. Κατασκευή βοηθητικού οικίσκου - αποθήκης και στεγάστρου
Η κατασκευή βοηθητικού οικίσκου - αποθήκης και στεγάστρου συνολικής επιφάνειας 400 m2, κρίνεται απαραίτητη για τη στέγαση αντικειµένων και εξοπλισµού, τα οποία έως τώρα φιλοξενούνται στο υφιστάµενο κτήριο του αεροσταθµού. Επίσης, το υφιστάµενο αεροδρόµιο δεν διαθέτει στέγαστρο το οποίο να καλύπτει τα οχήµατα µεταφοράς των επιβατών κατά την αποβίβαση και επιβίβαση αυτών από το χώρο του αεροσταθµού και ως εκ τούτου δηµιουργείται πρόβληµα σε δυσµενείς καιρικές συνθήκες.
5. Διαµόρφωση χώρου στάθµευσης
Ένα από τα µεγαλύτερα προβλήµατα που παρουσιάζει ο Αερολιµένας της Νάξου είναι ο πολύ περιορισµένος χώρος για στάθµευσης τροχοφόρων οχηµάτων. Η προτεινόµενη διαµόρφωση επαρκούς χώρου στάθµευσης (περίπου 6500 m2) σε υπό απαλλοτρίωση περιοχή κρίνεται απαραίτητη για να θα βελτιωθούν οι συνθήκες πρόσβασης των επιβατών στο χώρο του αερολιµένα αλλά αναπτυχθούν τυχόν εµπορικές δραστηριότητες (ενοικίαση αυτοκινήτων) .
6. Κατασκευή υδατόπυργου
Θα κατασκευαστεί υδατόπυργος, µε την κατασκευή του οποίου θα υπάρχει συνολική χωρητικότητα νερού ίση µε 130 m3.
7. Αντικατάσταση πεpίφραξης
Η υφιστάµενη περίφραξη του αερολιµένα είναι νατοϊκού τύπου και χαµηλού ύψους και δεν είναι επαρκής για την προστασία του χώρου του αεροδροµίου. Έχει προταθεί η κατασκευή περίφραξης αυξηµένου ύψους, έτσι ώστε να εµποδίζεται η έλευση στο χώρο του αεροδροµίου στους µη έχοντες εργασία.
8. Κατασκευή δεξαµενών καυσίµων
Θα κατασκευαστεί χώρος καυσίµων, ο οποίος θα εξυπηρετεί οχήµατα και αεροσκάφη. Ένα τµήµα των δεξαµενών θα κατασκευαστεί εντός του υφιστάµενου γηπέδου και ένα άλλο στην προς απαλλοτρίωση έκταση.
9. Φωτοσήµανση
Το υφιστάµενο σύστηµα φωτοσήµανσης µπορεί να εξυπηρετήσει τις σηµερινές ανάγκες για την απογείωση και προσγείωση των αεροσκαφών στο χώρο του αερολιµένα. Ωστόσο, ο διάδροµος προσγειώσεως είναι µικρού µήκους και οι πιλότοι δεν διακινδυνεύουν την προσγείωση του αεροσκάφους.
10. Ηλεκτροµηχανολογικές και λoιπές εγκαταστάσεις
Προτείνεται η κατασκευή ηλεκτροµηχανολογικών και λοιπών εγκαταστάσεων, οι οποίες κρίνονται απαραίτητες για την συντήρηση των αεροσκαφών και του υπόλοιπου Η/Μ εξοπλισµού του αερολιµένα.
11. Δίκτυο ακαθάρτων
Τα υγρά απόβλητα που προκύπτουν από τη λειτουργία του υφιστάµενου αερολιµένα Νάξου καταλήγουν σε απορροφητικό βόθρο. Προτείνεται η κατασκευή κλειστού αγωγού και η σύνδεση αυτού µε το αποχετευτικό δίκτυο του Δήµου, το οποίο βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από το χώρο του αερολιµένα.
12. Συντήρηση, αποκατάσταση φθορών και ασφαλτόστρωση διαδρόµου, τροχοδρόµων και πίστας αεροσκαφών - και κτηριακών εγκαταστάσεων
Ο υφιστάµενος διάδροµος προσαπογείωσης είναι σχετικά µικρού µήκους, περίπου 900 m και δεν καθίσταται δυνατή η προσγείωση περισσότερων και µεγαλύτερου µεγέθους αεροσκαφών. Στην περίπτωση του υφιστάµενου διαδρόµου προσγειώσεως κρίνεται απαραίτητη η επιφανειακή διόρθωση αυτού, ώστε να µπορέσει να δεχτεί µε µεγαλύτερη ασφάλεια τα αεροσκάφη. Οι προαναφερθείσες εργασίες συντήρησης των υφιστάµενων υποδοµών κρίνονται απαραίτητες έτσι ώστε να καλύψουν τις ανάγκες που δηµιουργούνται στο υφιστάµενο αεροδρόµιο για ασφαλέστερη κίνηση των αεροσκαφών, και στάθµευση αυτών εντός του περιβάλλοντα χώρου, και εξυπηρέτηση επιβατών.
13. Πλυντήριο - συνεργείο. Κεραίες κινητής τηλεφωνίας.
Απαλλοτριώσεις για δηµιουργία χώρου καυσίµων και χώρου στάθµευσης οχηµάτων συνoλικής έκτασης: 7200 m2
Δεδοµένου ότι εντός του υφιστάµενου γηπέδου του αεροδροµίου δεν µπορεί γα χωροθετηθεί κάποια σημαντική νέα δραστηριότητα κρίνεται απαραίτητη η απαλλοτρίωση έκτασης περίπου 7200 m2 για τη δηµιουργία χώρου καυσίµων για
οχήματα και αεροσκάφη και χώρου στάθµευσης οχηµάτων.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου