Παρασκευή, 24 Σεπτεμβρίου 2010

Βασ. Κόκκοτας Που ήσουν Ν. Λεβογιάννη, όταν σχεδιαζόταν το λιμάνι;

1. Στην από 15 Σεπτεμβρίου πρωτοσέλιδη συνέντευξη τού πρώην βουλευτή Κυκλάδων Νίκου Λεβογιάννη, στην «Κ», απαντά με μακροσκελή ανακοίνωση-απάντησή του ο τ. δήμαρχος Νάξου Βασίλης Κόκκοτας.


Εξαιρετικής σημασίας το περιεχόμενο τής «απάντησης» Κόκκοτα. Αναφέρεται ο τ. δήμαρχος Νάξου στη νέα διοικητική μεταρρύθμιση, όπως και ο κ. Λεβογιάννης. Κι ακόμη: στα έργα της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ» Α.Ε., στο «Χωροταξικό» αλλά στο Λιμάνι. Και δίδει απαντήσεις που οπωσδήποτε θα συζητηθούν…

2. Με αφορμή και αιτία την παραπάνω απάντηση Κόκκοτα, που χωρίς περικοπές δημοσιεύει η «Κ» σήμερα, ο τ. δήμαρχος Νάξου μάς ενεχυρίασε και το από 23 Ιουλίου 2001 έγγραφο, με αρ. πρωτ. 3392, του Δήμου Νάξου, με θέμα «Βελτίωση-επέκταση λιμένος Νάξου», που ο οικείος Δήμος απέστειλε προς το Γραφείο Μελετών DENKO και κοινοποίησε προς την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου (Δ/νση Δημοσίων Έργων, υπ’ όψιν Μηχανικών κ. Δρυμπέτα και Γκούφα, στην Ερμούπολη).



(1) Η απάντηση του Β. Κόκκοτα:

«Κύριε Δ/ντά,

Κατά καιρούς βλέπω δημοσιεύματα του τέως Βουλευτή κ. Ν. Λεβογιάννη που αναφέρονται σε ζητήματα του τόπου μας και έχουν άμεση ή έμμεση σχέση με την μακρόχρονη δημοτική περίοδο που ήμουν Δήμαρχος.

Συγκεκριμένα:

1. Συμφωνεί με τον «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ» που προβλέπει ένα Δήμο για όλο το νησί, με καθυστέρηση 13 χρόνων, γιατί το 1987 υποστήριζε την άποψη ότι στη Νάξο έπρεπε να συσταθούν 3 Δήμοι, ένας για τα χωριά Κωμιακή, Κόρωνος, Σκαδό, Μέση, Κεραμωτή, ένας δεύτερος με έδρα την Τραγαία και φυσικά αυτός της πόλης της Νάξου.

Εάν δεν επέμενε τότε το νησί της Νάξου θα εφάρμοζε στην πράξη τον «Καλλικράτη» από τις εκλογές του 1988 και θα είχαμε κερδίσει 12 ολόκληρα χρόνια.

Επί πλέον κατηγορεί όλες τις Δημοτικές αρχές του Δήμου Δρυμαλίας, σαν αποτυχημένες. Εγώ, σαν αυτοδιοικητικός, πιστεύω ότι όλοι τους έκαναν κάτω από δεδομένες συνθήκες, το καλύτερο δυνατόν για τον τόπο τους.

2. Για τα έργα της «ΕΓΝΑΤΙΑΣ» Α.Ε. που έγιναν στο νησί μας, κατ’επανάληψη έχει εκφράσει την άποψη ότι κακώς ο Δήμος Νάξου έκανε έργα μέσω της Εταιρείας αυτής και μάλιστα τα χαρακτήρισε ως έργα πολυτελείας.

Και ερωτώ, είναι έργα πολυτελείας το γεφύρι Γαλανάδου, που έγινε τότε και τώρα το χαιρόμαστε όλοι, η διαπλάτυνση από την έξοδο της πόλης μέχρι το Λουκάκι πραγματική λεωφόρο για τα μέτρα μας, την οποία διατρέχουν με τα αυτοκίνητά τους όλοι οι κάτοικοι του νησιού, ο Βιολογικός Γαλήνης- Εγκαρών, το δίκτυο ύδρευσης μέχρι τις παραλίες Καστρακίου- Αλυκού ή μήπως βελτίωση του οδικού μας δικτύου;

3. Χωροταξικό- Σχέδιο πόλης.

Αναφέρει ότι κάποιοι «πονηροί» τοπικοί παράγοντες το 2002 δεν άφησαν να εκδοθεί το Προεδρικό διάταγμα. Με την κοινή λογική υπονοεί τους δύο Δημάρχους, τον Έπαρχο, τον Βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, Νομαρχιακούς και Δημοτικούς Συμβούλους κ.λπ.

Μα την ίδια εποχή ήταν Βουλευτής και μάλιστα του Κυβερνητικού Κόμματος γιατί δεν βγήκε ανοικτά, μια και κατηγορεί τους άλλους για τον φόβο του πολιτικού κόστους, να διατυπώσει την διαφωνία του και να υποστηρίξει αυτό που πίστευε ότι ήταν το συμφέρον του τόπου.

Για το σχέδιο πόλης κάναμε αρκετές προσπάθειες σαν Δήμος και μάλιστα με ομόφωνες τις περισσότερες φορές αποφάσεις.

Στο τέλος του 2006 είχαμε διαθέσει για το σκοπό αυτό πάνω από 500.000 ευρώ. Η γραφειοκρατία στον τομέα αυτό είναι ανυπέρβλητη, αφού οι ίδιοι υπουργοί ΠΕΧΩΔΕ δέχονται ότι στις καλύτερες των περιπτώσεων ένα σχέδιο απαιτεί τουλάχιστον 15 χρόνια. Άλλωστε εντονότατα προβλήματα σχεδίου πόλης έχουν όλες οι πόλεις της Ελλάδος, μηδέ, της Αθήνας εξαιρουμένης.

4. Λιμάνι.

Κατ’επανάληψη έχει διατυπώσει την άποψη ότι ήταν αντίθετος με την επέκταση- βελτίωση του Λιμανιού.

Σέβομαι την άποψή του. Αλλά τόσα χρόνια που συζητιόταν το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, στο Περιφερειακό Συμβούλιο, γιατί δεν διατύπωσε σαν Βουλευτής του Νομού και ιδιαίτερα σαν Ναξιώτης την αντίθεσή του. Να κάνει το κόπο να στείλει σ’οποιονδήποτε από αυτά τα αρμόδια όργανα μια απλή επιστολή.

Γιατί επιτέλους όταν το θέμα συζητήθηκε δημόσια στην αίθουσα της Παντάνασσας την 4-7-2001 (τότε δεν είχε ολοκληρωθεί το νέο Δημαρχείο) ενώπιον της κοινωνίας της Νάξου, όπου διατυπώθηκαν πολλές παρατηρήσεις δεν παραβρέθηκε.

Αλλά επί της ουσίας, τόσο για τον κ. Λεβογιάννη και για τους άλλους που διατύπωσαν τις αντιρρήσεις τους καθ’ οιονδήποτε τρόπο παραθέτω βασικά στοιχειά του έργου για να διαπιστωθεί το βάσιμο ή όχι των αντιρρήσεών τους.

Κατ’αρχήν το μελετητικό γραφείο διατύπωσε την άποψη ότι τα λιμάνια πρέπει να γίνονται με προοπτική κάλυψης αναγκών 50 χρόνων τουλάχιστον. Δεν γίνονται λιμάνια κάθε δέκα χρόνια. Το ίδιο έχει δείξει και η ζωή στο λιμάνι το δικό μας. Πρώτη και βασική παρέμβαση το 1900. Δεύτερη τη δεκαετία του 50 και Τρίτη την πρώτη δεκαετία του 2000, οπότε και σταμάτησε.

Με αυτή την προοπτική οι μελετητές πρότειναν το λιμάνι να έχει συνολική έκταση 18 στρεμμάτων. Μετά την ανοιχτή παρουσία του έργου στην Παντάνασσα και τις προτάσεις που ακούστηκαν δέχτηκαν να περιορίσουν την έκταση στα 11 στρέμματα. Βάσει αυτής της επέκτασης εξασφαλιζόταν:

Α) ταυτόχρονη πρόσδεση τριών πλοίων.

Β) χώρος για ανέγερση σταθμού υποδοχής με σύγχρονη αίθουσα αναμονής και τα απαραίτητα γραφεία για εξυπηρέτηση όλων των φορέων που έχουν σχέση με τη θάλασσα.

Γ) χώρος για τη στάθμευση των ταξί, των λεωφορείων, των αυτοκινήτων ξενοδοχείων, ενοικιαζομένων δωματίων, camping.

Δ) χώρο για τις εκατοντάδες αυτοκίνητα που σταθμεύουν πριν την αναχώρηση των πλοίων.

Ε) χώρος για τα αυτοκίνητα εκείνων που θα θελήσουν να σταθμεύσουν μετά την έξοδό τους και να ζητήσουν τις πρώτες πληροφορίες για το νησί που επισκέπτονται.

Στ) διαπλάτυνση της σκάλας που μας οδηγεί στο λιμάνι. Είναι γνωστή η εικόνα που επικρατεί σήμερα, ιδιαίτερα σε περίοδο αιχμής σ’όλους αυτούς τους χώρους.

Η παραπάνω έκταση ήταν απολύτως αναγκαία για να καλύψει τις ανάγκες τουλάχιστον των προσεχών 30 ετών.

Εάν κάναμε μικρότερη επέκταση, μόλις τελείωνε το έργο θα διαπιστώναμε ότι αυτή αδυνατούσε να καλύψει και τις τρέχουσες ανάγκες.

Άρα που η διαφωνία;

Μήπως το ότι εξασφαλιζόταν θέση για κρουαζιερόπλοιο των 160 μέτρων;

Κρίνω σκόπιμο να επισυνάψω επιστολή του Δήμου που στάλθηκε στους μελετητές μετά την παρουσίαση της προμελέτης στην Παντάνασσα, γιατί αυτή δείχνει περίτρανα τη διάθεση για συγκερασμό των απόψεων.

Θα πρέπει να τονιστεί ότι κανένας, πλην του Εμπορικού Συλλόγου δεν ανέβηκε στο Δήμο για να ζητήσει πληροφορίες για το έργο.

Και κάτι ακόμη για μια κατά το δυνατόν ολοκληρωμένη άποψη επί του θέματος. Την μελέτη δεν την συνέταξε ο Δήμος, αλλά η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Η μελέτη αυτή εγκρίθηκε απ’όλους τους αρμόδιους φορείς, με επιστέγασμα την έκδοση κοινής Υπουργικής Απόφασης των Υπουργών Ναυτιλίας, ΠΕΧΩΔΕ, Πολιτισμού. Ο Δήμος ήταν πάντα ο επισπεύδων. Στο ΣΤΕ προσβάλλονται συνεχώς μεγάλα έργα, όπως η εκτροπή .του Αχελώου, το μετρό Θεσσαλονίκης, ο Μαλλιακός κλπ. κλπ. και όμως πολλά συνεχίζονται και παρά τις ακυρώσεις, τελειώνουν και αποδίδονται στις κοινωνίες.

Με εκτίμηση

Βασίλης Θ. Κόκκοτας, τ. Δήμαρχος Νάξου».

Βελτίωση-επέκταση λιμένος Νάξου (2)

Μετά την συνάντηση με τους φορείς της Νάξου, ο δήμαρχος, τότε, Βασίλης Κόκκοτας έστειλε επιστολή με θέμα: «Βελτίωση- επέκταση λιμένος Νάξου” προς το Γραφείο Μελετών DENKO ,ε κοινοποίηση στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, στις 23.7.2001...

“Κύριοι,

Σε συνέχεια της σύσκεψης της 4-7-2001 κατά την οποία παρουσιάσατε τις προτάσεις σας (προκαταρκτική μελέτη) στους Φορείς και την Κοινωνία της Νάξου, ήθελα να σας παρακαλέσω όπως λάβετε υπόψη σας κατά την σύνταξη της οριστικής μελέτης τα παρακάτω:

Η κατασκευή δεύτερου εμπορικού λιμανιού για την πόλη και το νησί μας, παραμένει αναγκαίος και σταθερός στόχος.

Η παρέμβαση που θα γίνει στην βελτίωση της υπάρχουσας υποδομής θα πρέπει να μην είναι «βαριά» και ασύμβατη με το περιβάλλον, αλλά να βρει το βέλτιστο μέγεθος, ώστε να λύνει το πρόβλημα μας για τις προσεχείς δεκαετίες.

1. Βόρειος κυματοθραύστης

Α) ο υπάρχων έχει ζωή 103 χρόνων και σε όλο αυτό το διάστημα έχει προστατεύσει το λιμάνι, παρά τις δύο ρηγματώσεις που έχει υποστεί.

Πιστεύουμε ότι μέτρια ενίσχυση τούτου θα τον κάνει αποτελεσματικό για τα επόμενα 100 χρόνια.

Β) Προτεινόμενος προς επέκταση κυματοθραύστης, πιστεύουμε ότι και με επιμήκυνση 160 μέτρων περίπου θα προστατεύσει αποτελεσματικά το λιμάνι.

2. Νότιος κυματοθραύστης

Ο υπάρχων θα πρέπει να επεκταθεί χωρίς να παρεμποδίζει φυσικά τους ελιγμούς των πλοίων κατά 160 μέτρα περίπου και υπό μορφή αμβλείας γωνίας. Κατά κόρον τονίσθηκε, όπως θα έχετε συγκρατήσει, η αναγκαιότητα προστασίας του λιμανιού από τους νότιους, φονικούς όπως χαρακτηρίσθηκαν, ανέμους.

Επιπλέον στη βάση εκκίνησης του ίδιου κυματοθραύστη μπορεί άνετα να δημιουργηθεί προβλήτα για την πρόσδεση πλοίων και διαμόρφωση του χερσαίου χώρου για την εναπόθεση εμπορευμάτων κλπ.

3.Κτίριο- Σταθμός αναμονής

Το κτίριο τούτο εκτός της αίθουσας αναμονής, θα πρέπει να εξασφαλίζει δύο γραφείο για το Λιμεναρχείο, ένα για το Τελωνείο, δύο για το Λιμενικό Ταμείο, ένα για το Σύλλογο Λεμβούχων, ένα για το Σύλλογο Αλιέων και 4 περίπτερα για πληροφορίες κλπ χρήσεις.

Εκτιμάμε ότι το κτίριο θα πρέπει να περιορισθεί σε έκταση 300-350τ.μ. ισόγειο σε κάθε περίπτωση, γιατί η Αρχαιολογία δεν επιτρέπει όροφο και να λαμβάνει υπόψη την απόσταση από τα πλοία και τον προσανατολισμό του ως προς τον ναό της Μυρτιδιώτισσας και των Παλατιών.

Επίσης πιστεύουμε ότι αρχιτεκτονικά θα πρέπει να καταβληθεί ιδιαίτερη φροντίδα ώστε το κτίριο να δένει με το νησιώτικο περιβάλλον και την πόλη.

4.Προβλήτα

Α) Να μην γίνει ο χώρος στην γωνία ο προοριζόμενος για στάθμευση λεωφορείων γιατί θα «κόβει» τη θέα προς τα Παλάτια.

Β) Εξασφαλίσαμε την συναίνεση των ανθρώπων του Λιμανιού ως προς την διαπλάτυνση προς το μέρος της Μυρτιδιώτισας κατά 8 μέτρα και εάν τεχνικοί λόγοι το επιβάλλουν το πολύ μέχρι τα 10 μέτρα.

Γ) Στην προτεινόμενη επέκταση της προβλήτας (πολυγωνική κατάληξη) να αφαιρεθεί η έκταση που αντιστοιχεί στα δύο πλοία, δεδομένου ότι η εξασφάλιση ταυτόχρονης πρόσδεσης τριών πλοίων καθώς και εκείνων που μπορούν να κάνουν χρήση του υπάρχοντος τμήματος είναι αρκετή για την εξυπηρέτηση της όποιας μελλοντικής κίνησης, πολύ περισσότερο αν λάβουμε υπόψη και την δυνατότητα χρήσης της νότιας προβλήτας.

5. Θέση για κρουαζιερόπλοιο

Οπωσδήποτε θα πρέπει να εξασφαλισθεί η δυνατότητα πρόσδεσης σύγχρονου κρουαζιερόπλοιου τουλάχιστον μεσαίου μεγέθους.

Τέλος θα παρακαλέσουμε οι ανωτέρω απόψεις μας να μην εκληφθούν ως παρεμβάσεις των κατοίκων της τοπικής μας κοινωνίας που θα εξυπηρετούνται και θα απολαμβάνουν τα αγαθά του συγκεκριμένου έργου.

Συναποστέλλουμε τοπογραφικό σας, με ενδεικτικές τροποποιήσεις.

Ο δήμαρχος Νάξου Βασ. Κόκκοτας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου