Τρίτη, 22 Μαΐου 2012

ΩΡΟΛΟΓΙΑΚΗ ΒΟΜΒΑ ΤΟ «ΛΟΥΚΕΤΟ» ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΝΑΞΟΥ, ΕΑΝ ΔΕΝ…

ΟΛΟΙ στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων συμφωνούν ότι το Κυκλοφοριακό είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Χώρας Νάξου κάθε χρόνο τέτοια εποχή (τέλη ανοίξεως - τέλος καλοκαιρινής περιόδου). Γι’ αυτό και παρήγγειλαν, προ καιρού, μελέτη στο (μελετητικό) Γραφείο Περιμένη, η οποία αυτή μελέτη βρίσκεται ήδη στα χέρια των αρμοδίων (Επιτροπή Διαβουλεύσεως, Ποιότητας Ζωής, Δημ. Κοινότητας Νάξου) κ.λπ.) οι οποίοι και δρομολογούν εξελίξεις…
Πριν το κορυφαίας, ζωτικής σημασίας αυτό ζήτημα αποτελέσει θέμα συζητήσεως σε μία από τις προσεχείς συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου (το οποίο και θα κληθεί να αποφασίσει ως προς την εφαρμογή αλλά και τον χρόνο εφαρμογής της εν λόγω μελέτης δηλ., ή μέρους αυτής) η εκπεφρασμένη από τον ίδιο τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Λιανό, άποψη – πρόταση, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να μπει «λουκέτο» στην Χώρα από τον μήνα Ιούνιο και για τους επόμενους μήνες, έχει ήδη προκαλέσει τις πρώτες αντιδράσεις.
Η «Κ» στην προσπάθειά της να πιάσει τον σφυγμό των Χωραϊτών συνομίλησε με πολύ κόσμο, απλούς πολίτες – συνδημότες μας, επιχειρηματίες κ.ά.
Ουδείς έφερε αντίρρηση, ουδείς είπε πως η γνωστή πρόταση περί «λουκέτου» είναι μια λαθεμένη απόφαση. Όμως οι πλειονότητα των συνδημοτών μας - απλών πολιτών και μη, επαναλαμβάνουμε – λέει «ναι» στο «κλείσιμο» της Χώρας, όμως υπό προϋποθέσεις.
Ποιες είναι αυτές; 1) χώροι σταθμεύσεως, 2) μικρά ευέλικτα λεωφορεία, 3) σήμανση, 4). Φωτισμός, 5) ενημέρωση των δημοτών.
Όλος ο κόσμος στην πόλη μας τις παραπάνω προϋποθέσεις, τους παραπάνω «όρους» θέτουν εν όψει «λουκέτου». Και επισημαίνουν ότι χωρίς την υλοποίηση των όρων αυτών, δεν είναι σωστό να κλείσουμε την Χώρα.
Σχολίασε φίλος αναγνώστης της εφημερίδας μας: «Εάν δεν κάνουμε κάποια πράγματα που θα δώσουν διέξοδο στα οχήματα, όπως ‘πάρκινγκ’ κ.λπ., θα δημιουργηθεί σύγχυση … και κανείς δεν θα μπορέσει στη συνέχεια να συμμαζέψει την κατάσταση.»
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος
Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημήτρης Λιανός, προ καιρού επεσήμανε με νόημα: «Η λύση του Κυκλοφοριακού είναι πολύ δύσκολη. Όμως μπορούν να γίνουν όποιες  παρεμβάσεις με στόχο την βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των Κατοίκων. Αυτό είναι απαραίτητο. Κάποια στιγμή θα πρέπει να ξεκινήσουμε να κάνουμε κάτι. Το χρειάζεται η πόλη μας.
Μέσα στον Μάιο θα έρθει και στο Δημοτικό Συμβούλιο. Στόχος μας είναι να δημοπρατήσουμε προηγουμένως τη μελέτη εφαρμογής που έχει να κάνει με τη σήμανση και όλες τις άλλες απαραίτητες υποδομές που θα πρέπει να γίνουν πριν πάμε στη υλοποίηση της μελέτης.
Ο δημότης πρέπει να αφομοιώσει τη φιλοσοφία των νέων ρυθμίσεων. Και βεβαίως πρέπει να βοηθήσει. Είναι ανάγκη να κάνουμε καλύτερη την πόλη μας.
Προετοιμαζόμαστε τώρα για την δημιουργία και άλλων των περιφερειακών χώρων στάθμευσης, όπως για παράδειγμα στην περιοχή όπου επρόκειτο να ανεγερθεί το Δικαστικό Μέγαρο και αλλού … σε δυο τρία ακόμη σημεία της Χώρας περιμετρικά.
Πιλοτικά θα εφαρμόσιμε κάποια εφαρμόσιμα μέτρα. Η είσοδος στην πόλη από τα τέλη Ιουνίου μέχρι και τις πρώτες ημέρες του Σεπτεμβρίου θα πρέπει να κλείσει. Υπάρχει η πολιτική βούληση. Θα πρέπει όμως και ο κόσμος του νησιού μας να το αγκαλιάσει το Νέο Κυκλοφοριακό. Και παλαιότερα έκλεινε η πόλη της Νάξου. Θα πρέπει να ξεκαθαρίσω στο σημείο αυτό ότι η πρόσβαση στο λιμάνι θα είναι εξασφαλισμένη 24 ώρες το 24ωρο. Είναι στόχος μας αυτός.
Δεν είμαστε εμείς που θα ανακαλύψουμε τον τροχό. Μία από τις ρυθμίσεις που θα επιχειρήσουμε να κάνουμε είναι και αυτή που έχει να κάνει με τα μικρά λεωφορεία. Από τις 15 Ιουνίου θα καλύπτουν τις ανάγκες των συνδημοτών μας και τις ανάγκες των επισκεπτών από την περιοχή του λιμανιού μέχρι και τον θερινό τον κινηματογράφο.
Σε πόλεις όπου μπήκε λουκέτο τους μήνες του καλοκαιριού βελτιώθηκαν αισθητά οι συνθήκες ζωής. Υπήρξε ανάπτυξη επιχειρηματική. Δούλεψε ως εκ τούτου περισσότερος κόμεος στις επιχειρήσεις. Απασχολήθηκε επαγγελματικά πολύς κόμεος. Υπήρξε αύξηση των εσόδων των επαγγελματιών. Αναπτύχθηκαν οι περιοχές αυτές, χωρίς αμφιβολία. Γιατί να μη γίνει το ίδιο και στην πόλη μας;»
Σύμφωνα με τον κ. Λιανό, η Δημοτική Αρχή προγραμματίζει να κλείσει την πόλη περί τα τέλη Ιουνίου με όρια το supermarket Ξενάκη και το ζαχαροπλαστείο Ραντεβού. Τα μέτρα που έχει λάβει είναι η ενοικίαση και διαμόρφωση περιφερειακών σταθμεύσεως οχημάτων και η μίσθωση 2 μικρών λεωφορείων από το ΚΤΕΛ τα οποία θα εκτελούν κυκλικά δρομολόγια ανά 15 λεπτά. Η χρήση των μικρών λεωφορείων θα είναι δωρεάν.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι, η πρόσφατη μελέτη έλαβε υπ’ όψιν τις μετρήσεις της μελέτης της προηγούμενης δημοτικής αρχής, του έτους 2007. Προτείνει, συγκεκριμένα, την μονοδρόμηση των περισσότερων οδών, πεζοδρομήσεις και διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Φυσικά, από το κλείσιμο θα εξαιρούνται οι μόνιμοι κάτοικοι καθώς ο στόχος είναι - σύμφωνα με τους αρμοδίους του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων - το ζωντάνεμα και όχι η εκκένωση της πόλης.
Ο πρόεδρος της Δημ. Κοινότητας Χώρας
Ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Χώρας Νάξου Μάκης Συμεώνογλου παρεμβαίνοντας στο όλο ζήτημα, ως δικαιούται, υπογράμμισε:
«Δεν λέω ‘όχι’ στο ‘λουκέτο’. Όμως αυτά τα πράγματα δεν είναι δυνατόν να γίνονται στο πόδι. Είναι ανάγκη να δημιουργηθούν οι απαραίτητες υποδομές για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε αυτό το μέτρο. Όποιος διαβάσει τη μελέτη θα διαπιστώσει ότι το ίδιο λέει και ο μελετητής. Θα πρέπει να δώσουμε χρόνο στο νέο κυκλοφοριακό. Τα έχω πει αυτά τα πράγματα πάρα πολλές φορές. Κάποιοι είπαν πως δεν μιλάω σωστά. Εγώ, όμως τους λέω διαβάστε τη μελέτη για να δείτε τι λέει ο ίδιος ο μελετητής. Πιστεύετε ότι δεν θέλω και εγώ να γίνει η πόλη καλύτερη; Πώς όμως; Βάζουμε ένα λουκέτο και … τέλος; Δεν είναι έτσι… Λέω όχι στην εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου στο ‘Δόξα πατρί του καλοκαιριού’… Ας εκμεταλλευτούν το ΚΕΓΕ. Ας δημιουργήσουν χώρο στάθμευσης εκεί. Θα τους βοηθήσουμε και εμείς ως Δημοτική Κοινότητα. Εάν γίνει εκεί ένας τέτοιος χώρος, λέω ‘ναι’. Θα συνταχθώ και εγώ μαζί τους για καθολικό κλείσιμο της πόλης μας. Βεβαίως είναι ανάγκη να γίνουν κα άλλες παρεμβάσεις μέσα στη Χώρα, εάν θέλουμε το μέτρο του ‘λουκέτου’ να δώσει λύση. Εάν δεν γίνουν όσα πρέπει, και πάμε ‘έτσι’ επειδή νομίζουμε πως το ‘λουκέτο’ θα μας λύσει το πρόβλημα, θα τα μπερδέψουμε πολύ τα πράγματα. Αυτή είναι η άποψή μου. Και όταν έρθει σε μερικές μέρες το θέμα στη Δημοτική μας Κοινότητα, τα ίδια θα επαναλάβω. Εμείς, ως Δημοτική Κοινότητα θα πάρουμε μια απόφαση. Από εκεί και πέρα το Δημοτικό Συμβούλιο θα λάβει την οριστική απόφαση.»
Διαφώνησε με το κλείσιμο της πόλεως, πειραματικά, ο κ. Συμεώνογλου. «Ούτε η μελέτη», είπε, «δεν προτείνει κάτι τέτοιο αφού αναφέρει ότι πρέπει να γίνει ενδελεχής εξέταση των παραμέτρων. Τα μόνα μέτρα που θα ληφθούν για το κλείσιμο της πόλης το καλοκαίρι είναι η ενοικίαση 5 χώρων σταθμεύσεως και η χρησιμοποίηση των μικρών λεωφορείων του ΚΤΕΛ». Ο κ. Συμεώνογλου ζήτησε να κλείσει η πόλη μετά από λεπτομερέστερη μελέτη και σε καμία περίπτωση πειραματικά μέσα στο καλοκαίρι.
Μερικά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Χώρα, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου, και τα οποία σχετίζονται με το Κυκλοφοριακό, είναι και τα εξής: 1) Στην παλιά πόλη παρκάρουν παντού μηχανάκια, 2) Στο στενό του Τσιμπλάκη πολίτης έχει κλείσει με μπάρες πλατεία προκειμένου να την χρησιμοποιεί ως χώρο σταθμεύσεως, 3) Τα πεζοδρόμια της Παπαβασιλείου καταλαμβάνονται από τους επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να περπατήσει, 4) Στην πλάτη του 2ου Δημοτικού, πολίτης έχει οριοθετήσει με γλάστρες και κόκκινο σπάγκο το χώρο σταθμεύσεως του αυτοκινήτου του.
Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι οι προτάσεις που κατέθεσε στην Επιτροπή Διαβουλεύσεως ο κ. Συμεώνογλου είναι οι εξής: α’) Αλλαγή κατευθύνσεως στενού Ξενάκη προς Αγ. Θεοδοσία, ώστε να μην δημιουργείται μποτιλιάρισμα στην Παπαβασιλείου κατά την έναρξη και το σχόλασμα των σχολείων, β’) Δημιουργία με ΣΔΙΤ διώροφου υπόγειου χώρου σταθμεύσεως από Ξενάκη μέχρι την μπασκέτα του Λυκείου (περιοχή ΚΕΓΕ), με ταυτόχρονη κατεδάφιση του ετοιμόρροπου κτηρίου του Υπουργείου Συγκοινωνιών και δημιουργία μαγαζιών προς εκμετάλλευση, γ’) Το αλσύλλιο μεταξύ των σχολείων να ευπρεπιστεί και το πρωί να είναι εκ περιτροπής αύλειος χώρος και το απόγευμα να δίδεται στους δημότες ως χώρος περιπάτου, και, δ’) Η Δημοτική Κοινότητα Χώρας να δίνει τις κάρτες κατοίκων για τον χώρο σταθμεύσεως του δημαρχείου.
Οι επαγγελματικοί φορείς
Στο με ημερομηνία 17/05/2012 έγγραφό τους, η Ένωση Ξενοδόχων Νάξου, ο Σύλλογος Ενοικιαζομένων Δωματίων, ο Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος Νάξου και ο Σύλλογος Μαζικής Εστιάσεως «Νάξος – Φιλοξενία» προς τον δήμαρχο Νάξου, τον αρμόδιο καθ’ ύλην αντιδήμαρχο και στην Δημοτική Κοινότητα Νάξου, με θέμα «Άμεσο Κλείσιμο Κυκλοφορίας Οχημάτων στην Πόλη της Νάξου επί 24ωρου βάσεως» αναφέρουν τα παρακάτω:
«Εμείς οι παραπάνω φορείς θα θέλαμε σχετικά με το παραπάνω θέμα να σας καταθέσουμε τις θέσεις και τις προτάσεις μας:
Είμαστε σύμφωνοι με την προς έγκριση Κυκλοφοριακή Μελέτη αφού αφ’ ενός  αποτελεί προϊόν Επιστημονικής γνώσης και Τεκμηρίωσης και αφ’ ετέρου και εμείς έχουμε πολλαπλώς επισημάνει την αναγκαιότητα της ύπαρξης της, ώστε να αποτελέσει τη βάση για διορθώσεις στο μέλλον, που θα τείνουν να φτάσουν την ιδανική συνισταμένη,  για τους κατοίκους  και τους επισκέπτες της Πόλης μας καθώς και για την λειτουργία των επιχειρήσεων.
Το κλείσιμο της Πόλης (που προτείνουμε και εμείς πρώτοι από το 2005) είναι η ιδανική λύση να εφαρμοστεί εφ’ όσον πρώτα:
Βρεθούν, Λειτουργήσουν τα περιφερειακά ‘παρκινγκ’ τα οποία θα πρέπει να έχουν 1)διακριτή διαγράμμιση-αρίθμηση θέσεων 2) Επαρκή Φωτισμό 3) Φύλαξη των οχημάτων 4) Κόμιστρο Ενοικίασης (προτείνεται) 5) Ικανότητα φιλοξενίας του όγκου των οχημάτων που συνωστίζονται και πρόκειται να χρησιμοποιήσουν αυτούς τους χώρους την περίοδο της αιχμής.
Εξασφαλιστεί η συχνή και διαρκής σύνδεση με λεωφορεία mini bus από τα ‘παρκινγκ’ προς το εσωτερικό της Πόλης
Εγκατασταθεί επαρκής και διαρκή σήμανση με ξεκάθαρα πληροφοριακά μηνύματα που θα βοηθήσουν στην καλλιέργεια της κυκλοφοριακής συνείδησης και λειτουργίας
Λειτουργήσει το μέτρο πιλοτικά στην χαμηλή περίοδο και γίνει βίωμα και συνείδηση για τους ντόπιους οδηγούς και πολίτες οι οποίοι θα αποτελέσουν τους μοχλούς λειτουργίας του μέτρου και την υψηλή περίοδο.
Τέλος σας επισημαίνουμε ότι για να λειτουργήσει ένα μέτρο πρέπει να είναι αποδεκτό από την κοινωνία. Να καλύπτει τις σύγχρονες ανάγκες , να έχει ξεκάθαρη κατανοητή ταυτότητα, να περιφρουρείται,  να ελέγχεται, να διορθώνεται και να βασίζεται στην ισότητα και στην ισονομία των πολιτών.»
Γιάννης Βλαχάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου