Παρασκευή 21 Μαρτίου 2014

Το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος το λέει ξεκάθαρα: «Η ΥΠΟΔΟΜΗ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ»

Το Υπουργείο Ναυτιλίας χτύπησε το «καμπανάκι» του στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου. Και του ζήτησε με το με αρ. πρωτ. 8200 έγγραφό του, να τεθεί υπό συζήτηση στην επόμενη τακτική συνεδρίαση του διοικητικού του συμβουλίου, «η επέκταση και αναβάθμιση της κτηριακής υποδομής του χώρου αναμονής επιβατών»
Το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος το λέει ξεκάθαρα: «Η υποδομη του λιμανιου κρινεται ανεπαρκής». Να, πώς έχει το περιεχόμενο του εν λόγω εγγράγφου:

 
«Στο πλαίσιο αποκατάστασης παρατηρήσεων διενεργηθείσας γενικής επιθεώρησης από κύριο περιφερειάρχη Περιφερειακής Διοίκησης Λιμενικού Σώματος, παρακαλούμε όπως εξετάσετε την δυνατότητα επέκτασης και αναβάθμισης της κτηριακής υποδομής του χώρου αναμονής επιβατών σι λιμένα Νάξου (σκίαστρα). Επιπρόσθετα, παρακαλούμε όπως το ανωτέρω ζήτημα τεθεί υπό συζήτηση στην επόμενη τακτική συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, διότι η υπάρχουσα υποδομή λιμένα κρίνεται ανεπαρκής, ιδιαίτερα κατά τη θερινή περίοδο όπου παρατηρείται αυξημένη διακίνηση επιβατών. Παρακαλούμε για την ενημέρωσή σας και τις δικές σας ενέργειες».
Οι ενέργειες του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου αναμένεται σύμφωνα με πληροφορίες μας να ξεκινήσουν εντός των επομένων ημερών, οπότε και θα συνεδριάσει το Δ.Λ.Τ.Ν.


Προλαβαίνουμε;
Επένδυση, τώρα, στην χερσαία ζώνη του λιμανιού της Νάξου, πριν είναι αργά. Τώρα, είναι που πρέπει το «φρέσκο» Διοικητικό Συμβούλιο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, επικεφαλής του οποίου είναι ο ίδιος ο δήμαρχος κ. Μαργαρίτης, να πάρει τις αποφάσεις του. Αυτό απαιτεί άλλωστε η πλειονότητα των κατοίκων του νησιού μας: οι κάτοικοι της Χώρας.
Το «μπαλάκι» της προεδρίας που πήρε από τα χέρια του απελθόντα προέδρου του Δ.Λ.Τ. Νάξου, Γιάννη Μαμουζέλου, ο δήμαρχος κ. Μαργαρίτης, θα πρέπει τώρα να το πετάξει… μακριά! Εκεί, όπου φτάνουν τα «θέλω» ενός ολόκληρου κόσμου, που γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι, ενώ «λεφτά υπάρχουν», η μελέτη για την «ηλεκτροδότηση» που θα αλλάξει την εικόνα της χερσαίας ζώνης από το ύψος του Μετεωρολογικού Σταθμού ώς την γλίστρα της κύριας προβλήτας του λιμανιού του νησιού μας παραμένει «βαλτωμένη» και άρα ανενεργής στα «συρτάρια» του Δ.Λ.Τ. Νάξου.
Όλα όσα λέγονται περί δημοπρατήσεως του μείζονος σημασίας για την πόλη της Νάξου αυτού έργου, δεν θα πρέπει να μείνουν στα λόγια.
Επιβάλλεται στο σημείο αυτό να επαναλάβουμε ότι το «πουγκί» του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, αν δεν ανοίξει» τώρα, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να πάει στράφι… Αναμένεται, όπως είναι γνωστόν, η συγχώνευση (συνένωση) των κατά τόπους λιμενικών ταμείων των νησιών μας που με βάση νέο νόμο θα λειτουργήσουν υπό νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς… και «νέα διεύθυνση» (Α.Ε.)
Ασφαλώς και πρέπει το «βραχυκύκλωμα» που παρατηρείται στο εν λόγω βραχυκυκλωμένο  λιμενικό έργο στο νησί μας, να πάψει να υφίσταται…
Η εκτίμηση – άποψη που περί τα τέλη του καλοκαιριού του 2013 μάς «εκμυστηρεύτηκε» ο πρόεδρος και δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. Γιώργος Ανωμερίτης, σε κάθε περίπτωση, βαρύνουσα: «Ανησυχώ για τα λεφτά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που εάν δεν τα εκμεταλλευτούμε εγκαίρως, υπάρχει κίνδυνος να χαθούν»…
Με «απευθείας ανάθεση» έδωσε, προ ετών, στην Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων Α.Ε., το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου, την εκπόνηση της μελέτης, «Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις παραλιακής ζώνης Χώρας Νάξου, από τον Μετεωρολογικό Σταθμό ώς την γλίστρα της κύριας προβλήτας». Και ενώ, τούτη την εποχή όλα είναι σχεδόν έτοιμα, και το ταμείο του Δ.Λ.Τ. Νάξου εύρωστο, ουδεμία «ηλεκτροδότηση» έγινε, ή μηχανολογική εγκατάσταση υλοποιήθηκε. «Βαλτωμένα», δείχνουν να είναι όλα…
«Κρίνω ότι επιβάλλεται η άμεση αντιμετώπιση των αναγκαιοτήτων…». Αυτή ήταν, με βάση την σχετική  εισήγησή του, η άποψη του ηλεκτρολόγου μηχανικού του Δ.Λ.Τ. Νάξου, Γιάννη Καπινιάρη. Ήταν Οκτώβριος του 2011, όταν στο πλαίσιο της 9ης συνεδριάσεως του ημετέρου Δ.Λ.Τ. Νάξου, ο κ. Καπινιάρης, επεσήμανε: «Κρίνω ότι επιβάλλεται η άμεση αντιμετώπιση των αναγκαιοτήτων αυτών εκτός από τις εξής: α) της αντικατάστασης φωτιστικών σωμάτων και καλωδίων στις πέργκολες, γιατί είναι υπό αμφισβήτηση το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς και β) της αύξησης φωτοβολίας του Φάρου, γιατί χωρίς να έχει δημιουργηθεί έως σήμερα πρόβλημα από την υφιστάμενη κατάσταση, η επέμβαση που θα γίνει θα αυξήσει πολύ το κόστος κατασκευής των Η/Μ. Η μελέτη και η εργολαβία για την αύξηση φωτοβολίας του φάρου, προτείνω να αντιμετωπισθεί μελλοντικά και ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες ηλεκτρομηχανολογικές αναγκαιότητες.
Έπειτα από τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την προσφορά της Αναπτυξιακής Εταιρείας Κυκλάδων Α.Ε., εισηγούμαι 1) την μεταφορά με αναμόρφωση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011 και παράλληλη τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος 2011, ποσού €21.000 από τον ΚΑΕ 30-7135.002 «Προμήθεια υλικών πυρασφάλειας και σωστικών μέσων», που έχει αδιάθετο υπόλοιπο και δεν θα χρησιμοποιηθεί έως τη λήξη του οικονομικού έτους 2011, για την δημιουργία νέου Κ.Α.Ε. 20.7412.001 «Μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις παραλιακής ζώνης Χώρας Νάξου (από Μετεωρολογικό Σταθμό ως γλίστρα κύριας προβλήτας ) Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου» και την πίστωσή του με αυτό το ποσό.»



Λεφτά υπάρχουν! Χρειάζεται όμως να «πιάσουν τόπο»…
Τα λεφτά του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου που μπορεί σε μερικούς μήνες από σήμερα να περάσουν σε «άλλα χέρια» (Α.Ε.) επιβάλλεται να επενδυθούν τούτη την εποχή στα πρώτης προτεραιότητας έργα για την χερσαία ζώνη του λιμανιού του νησιού μας, που, προ ετών, κρίθηκαν απαραίτητα. Και τα οποία, είναι: α) η αποκατάσταση του χαμηλού φωτισμού στον διάδρομο προσπελάσεως προς τα Παλάτια, β) η φωτοτεχνική μελέτη - αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων κεντρικής πλατείας, γ) η αντικατάσταση των παροχών ηλεκτρικού ρεύματος, για την ηλεκτροδότηση των υποσταθμών του μικρού λιμένα (σ.σ.: Μικρής Σκάλας ή άλλως του αλιευτικού και τουριστικού καταφυγίου) δ) η δημιουργία δικτύου ηλεκτροφωτισμού από την περιοχή «Πηγαδάκια», παραθαλασσίως, μέχρι και τον Μετεωρολογικό Σταθμό κ.ά.
Η με αριθμό 130 απόφαση του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, ουδέποτε μέχρι σήμερα, αν και έχουν ήδη περάσει ουκ ολίγα χρόνια, υλοποιήθηκε.
Τότε, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, μεταξύ των άλλων ανέφερε: Έπειτα από τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την προσφορά της Αναπτυξιακής Εταιρείας Κυκλάδων Α.Ε.(α σχετικό) εισηγούμαι 1) την μεταφορά με αναμόρφωση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011 και παράλληλη τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος 2011, ποσού 21.000€ από τον ΚΑΕ 30-7135.002 «Προμήθεια υλικών πυρασφάλειας και σωστικών μέσων» που έχει αδιάθετο υπόλοιπο και δεν θα χρησιμοποιηθεί έως την λήξη του οικονομικού έτους 2011, για την δημιουργία νέου ΚΑΕ 20.7412.001 «Μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις παραλιακής ζώνης Χώρας Νάξου (από Μετεωρολογικό Σταθμό ώς Γλίστρα κύριας προβλήτας) Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου» και την πίστωσή του με αυτό το ποσό. 2) Την ανάθεση εκπόνησης της μελέτης Η/Μ, με αντικείμενο:
Επέκταση συμπλήρωση ηλεκτροφωτισμού Βίντσι (χαμηλός φωτισμός στον διάδρομο προσπέλασης προς τα Παλάτια και στις σκάλες πρόσβασης προς την θάλασσα)
Επέκταση – συμπλήρωση ηλεκτροφωτισμού νησίδας (προσθήκη φωτιστικών σωμάτων στο χώρο αναμονής τουριστικών και ξενοδοχειακών οχημάτων καθώς και δημιουργία δικτύου ηλεκτροφωτισμού)
Αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων κεντρικής προβλήτας – εισόδου κεντρικής προβλήτας – τουριστικού καταφυγίου και πάρκου και επισκευή δικτύου υδροδοτήσεως σιντριβανιού και δημιουργία δικτύου ποτίσματος εντός του πάρκου
Επέκταση δικτύου ηλεκτροφωτισμού και υδροδοτήσεως εντός κεντρικού λιμένα (Δημιουργία δικτύου ηλεκτροφωτισμού και υδροδότησης για τοποθέτηση ‘πίλαρς’ εντός κεντρικού λιμένα ώστε να είναι δυνατή η ηλεκτροδότηση και υδροδότηση των πλοίων και των κρουαζιερόπλοιων εντός του Κεντρικού Λιμένα Νάξου καθώς και δημιουργία δικτύου Πυρόσβεσης)
Φωτοτεχνική μελέτη – αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων κεντρικής πλατείας, επέκταση – συντήρηση δικτύου
Αντικατάσταση παροχών ηλεκτρικού ρεύματος 5Χ35 ΜΜ2 για ηλεκτροδότηση υποσταθμών μικρού λιμένα ("Σκοπελίτη") και τουριστικού καταφυγίου (για την συγκεκριμένη εργασία θα πρέπει να προηγηθεί έλεγχος και να γίνει αιτιολογημένη αντικατάσταση)
Επέκταση – δημιουργία δικτύου ηλεκτροδότησης και υδροδότησης στην εξωτερική πλευρά της παραλιακής ζώνης για παροχή ‘πίλαρς’ – φωτιστικών σωμάτων – s.o.s. – πυροσβεστικών φωλεών – ποτίσματος
Φωτισμός Μυρτιδιώτισσας - δημιουργία δικτύου ηλεκτροφωτισμού και υδροδότησης για τοποθέτηση μηχανισμών παροχής νερού, ρεύματος
Αποκατάσταση δικτύου ομβρίων
Νέα παροχή ηλεκτροφωτισμού στην γλίστρα τουριστικού καταφυγίου
Δημιουργία δικτύου ηλεκτροφωτισμού από «Όσιαν Κλαμπ» μέχρι «Τζακ Ποτ» και από «Όσιαν Κλάμπ» μέχρι μετεωρολογικό
Δημιουργία δικτύου ηλεκτροδότησης για τοποθέτηση και υδροδότησης «Όσιαν» μέχρι γλίστρα για τοποθέτηση «πίλαρς» – πυρόσβεσης
Αρδευτικό δίκτυο κατά μήκος παραλιακού δρόμου
Δίκτυο τηλεπικοινωνίας εντός καταφυγίου και κεντρικού λιμένα Νάξου.
15.Αποχέτευση τουριστικού καταφυγίου, στην Αναπτυξιακή Εταιρεία Κυκλάδων Α.Ε., στην τιμή των 20.068,00€ συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. 16%, εφόσον η προσφερόμενη τιμή δεν υπερβαίνει το ανώτατο όριο αμοιβής σε αναπτυκτικές επιχειρήσεις Ο.Τ.Α. και κρίνεται συμφέρουσα για το Λιμενικό Ταμείο Νάξου.
Το λιμάνι της Νάξου είναι μια πονεμένη ιστορία. Μακρά ιστορία…
Η ιστορία του ξεκινά από τα πρώτα χρόνια του προηγούμενου αιώνα. Έγινε όμως το λιμάνι που σήμερα αναγνωρίζουμε όλοι μας, τα πρώτα χρόνια του 50.
Λίγο μετά το Πάσχα του 1954, συγκεκριμένα, εγκαινιάστηκε η κεντρική προβλήτα. Και το όνομα που της δόθηκε ήταν Προβλήτα – Πρωτοπαδάκη»… Από τότε (που απέκτησε την σημερινή του εικόνα) ουδέποτε αναπλάστηκε. Ουδέποτε βελτιώθηκε. Προ δέκα ετών, στις 22 Ιανουαρίου του 2004, ένα «τσουνάμι» το «σάρωσε». Μια κάποια αποκατάσταση, για «λόγους ανωτέρας», θα λέγαμε, «βίας», έγινε τότε. Όμως ουδέποτε εκείνη παρέμβαση αποκαταστάσεως των ζημιών, ως έργο, παρελήφθη. Μάλιστα σχετικό ερώτημα, προ ετών, έθεσε χωρίς να λάβει απάντηση ο βουλευτής Κυκλάδων του ΠΑΣΟΚ, Παναγιώτης Ρήγας…
Προσπάθειες κατεβλήθησαν στην συνέχεια για την ανακατασκευή του λιμανιού. Περί τα μέσα της πρώτης δεκαετίας του 21ου αι. όλοι πιστέψαμε πως το νησί μας θα αποκτούσε μεγάλο και σύγχρονο λιμάνι. Ήταν τότε που και οι τεχνητοί ογκόλιθοι είχαν «εγκατασταθεί» στην κεντρική προβλήτα επάνω. Υπήρχαν τότε, και τα λεφτά. «Μιλάμε για «κομμένο» υπέρ της κατασκευής «νέου, μεγάλου λιμανιού» στο νησί μας. Εκατομμύρια, τουλάχιστον δεκαπέντε επρόκειτο να επενδυθούν στο νέο λιμάνι. Όμως, το λιμάνι αυτό ουδέποτε ευτυχίσαμε να το δούμε και να το… απολύσουμε…
Το έργο το προσέβαλαν στο ΣτΕ συμπολίτες μας (30 και πλέον)… Ήταν τότε που «βούλιαξε» στο ΣτΕ το μεγάλο λιμάνι της Νάξου». ήταν, τότε, που έγινε ντόρος μεγάλος. Η απόφαση του ΣτΕ «κατέβασε» στην προκυμαία λαό! Με επικεφαλής, τότε, τον δήμαρχο Μαράκη, η Νάξος διαμαρτυρήθηκε εντονότατα. Εξέφρασε ο ναξιώτικος λαός την αγανάκτησή του για την «απορριπτική» του ΣτΕ. Το αποτέλεσμα όμως της εκδηλώσεως αυτής, της διαμαρτυρίας της παλαιικής αυτής, ήταν ένα ολοστρόγγυλο μηδενικό. Τα «μπλόκια» για μερικά χρόνια παρέμειναν εκεί στη  κεντρική προβλήτα επάνω, για να «στολίζουν» το γερασμένο λιμάνι μας… ώσπου κάποια στιγμή «έφυγαν». Τα ταξιδέψαμε, ουδείς έμαθε ποτέ μέχρι σήμερα το «γιατί;» στην Μύκονο για κάποιο λιμενικόό έργο που έγινε εκεί… Χάθηκαν τα μπλόκια, που ήταν πληρωμένα από τον ναξιακό λαό… μας έμειναν κάτι… λίγα, τα οποία είναι φουνταρισμένα στην θαλάσσια περιοχή πλησίον του Δημοτικού Μεγάρου και κάποια άλλα, πιο πολλά, που είναι… ξεχασμένα στα πρώτα μέτρα του δρόμου Χώρας – Γαλήνης…
Όταν στα πράγματα ήρθε η Δημοτική Αρχή Μαργαρίτη, το «έψαξε» το κεφάλαιο αυτό. Πρόεδρος στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου έγινε αρχές του 2011, ο Γιάννης Μαμουζέλος. Ξεκίνησε, τότε, μια προσπάθεια... Ακούσαμε πολλά... Ήρθε και ο «ειδικός», ο καθηγητής κ. Αζοράκος, στο νησί μας. Έκανε την αυτοψία του. έκανε τον σχεδιασμό του… δεν περπάτησε όμως η «ήπια παρέμβαση» που προ ετών πρότεινε… όπως δεν έγινε και το μικρό λιμανάκι που επί δημαρχίας του ο κ. Νίκος Μαράκης, μας είχε τάξει. Κάπως έτσι φτάσαμε στο «σήμερα»…

Το «βραχυκύκλωμα»…
Παρότι «λεφτά υπάρχουν», αλλά και οι σχετικές μελέτες έχουν εκπονηθεί, «βραχυκύκλωμα» χτύπησε κατά τα τελευταία χρόνια σχεδόν όλα τα έργα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στο νησί μας.
«Κρίνω ότι επιβάλλεται η άμεση αντιμετώπιση των αναγκαιοτήτων…». Αυτή ήταν, με βάση την σχετική  εισήγησή του, η άποψη του ηλεκτρολόγου μηχανικού του Δ.Λ.Τ. Νάξου, Γιάννη Καπινιάρη. Ήταν Οκτώβριος του 2011 (13.10.11) όταν στο πλαίσιο της 9ης συνεδριάσεως του ημετέρου Δ.Λ.Τ.Νάξου, ο κ. Καπινιάρης, επεσήμανε: Κρίνω ότι επιβάλλεται η άμεση αντιμετώπιση των αναγκαιοτήτων αυτών εκτός από τις εξής: α) της αντικατάστασης φωτιστικών σωμάτων και καλωδίων στις πέργκολες, γιατί είναι υπό αμφισβήτηση το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς και β) της αύξησης φωτοβολίας του Φάρου, γιατί χωρίς να έχει δημιουργηθεί έως σήμερα πρόβλημα από την υφιστάμενη κατάσταση, η επέμβαση που θα γίνει θα αυξήσει πολύ το κόστος κατασκευής των Η/Μ. Η μελέτη και η εργολαβία για την αύξηση φωτοβολίας του φάρου, προτείνω να αντιμετωπισθεί μελλοντικά και ανεξάρτητα από τις υπόλοιπες ηλεκτρομηχανολογικές αναγκαιότητες.
Έπειτα από τα παραπάνω και λαμβάνοντας υπόψη την προσφορά της «Αναπτυξιακής Εταιρείας Κυκλάδων Α.Ε.», εισηγούμαι 1) την μεταφορά με αναμόρφωση του προϋπολογισμού οικονομικού έτους 2011 και παράλληλη τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος 2011, ποσού €21.000 από τον ΚΑΕ 30-7135.002 «Προμήθεια υλικών πυρασφάλειας και σωστικών μέσων» που έχει αδιάθετο υπόλοιπο και δεν θα χρησιμοποιηθεί έως τη λήξη του οικονομικού έτους 2011, για τη δημιουργία νέου Κ.Α.Ε. 20.7412.001 Μελέτη Ηλεκτρομηχανολογικές Εγκαταστάσεις Παραλιακής Ζώνης Χώρας Νάξου (από Μετεωρολογικό Σταθμό ως γλίστρα κύριας προβλήτας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου