Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

"ΝΤΑΜΠΛΑΣ" τα 1.500άρια και τα Αυτόφωρα που έρχονται για τις πινακίδες. Εάν προχωρήσει ο Δήμος σε κυρώσεις, θα εξοντώσει ποινικά και οικονομικά όσους Ναξιώτες προειδοποιήθηκαν...


ΗΤΑΝ Νοέμβριος του 2011, όταν ξεκίνησε η συγκρότηση επιτροπών καταγραφής των αυθαιρέτων διαφημιστικών πινακίδων και επιγραφών που υπάρχουν στα οδικά δίκτυα των δήμων του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου. Με απόφαση του γενικού γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου Φώτη Χατζημιχάλη, συγκροτήθηκαν, μάλιστα, οι αρμόδιες επιτροπές σε 12 δήμους. Σε κάποιους δήμους ξεκίνησαν, χωρίς ιδιαίτερες χρονοτριβές, οι σχετικοί έλεγχοι (αυτοψία, φωτογράφιση κ.λπ.).

TOY ΓΙΑΝΝΗ ΒΛΑΧΑΚΗ
Δεν συνέβη/έγινε, όμως, το ίδιο και στον ημέτερο δήμο, στον βαθμό που θα έπρεπε. Εδώ, στην Νάξο, όπου, εδώ και αρκετά έτη, οφείλουμε να επισημάνουμε, οι αυτοδιοικητικοί μας παράγοντες, αν και γνώριζαν πάρα πολύ καλά ότι πρόβλημα υπάρχει με τις παράνομες πινακίδες στο νησί μας, δεν φρόντισαν να κάνουν ό,τι έπρεπε - ό,τι προέβλεπε ο νόμος…
Τον Νοέμβριο του 2011, (και) σύμφωνα με την προβλεπόμενη διαδικασία, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αιγαίου έκανε γνωστό στους δήμους πως, σε καθεμία διαφημιστική κατασκευή, θα πρέπει:
α) Να ελεγχθεί και να καταγραφεί στην έκθεση αυτοψίας η «συμβατότητα» της θέσης σε σχέση με τους όρους και τις προϋποθέσεις που τίθενται από το σύνολο της ισχύουσας νομοθεσίας.
β) Να γίνει ειδική μνεία για την επικινδυνότητα στις περιπτώσεις των πλαισίων που:
- περιορίζουν την ορατότητα της οδού ή των στοιχείων ρύθμισης της κυκλοφορίας (φωτεινοί σηματοδότες, πινακίδες σήμανσης),
– προκαλούν θάμβωση στους οδηγούς και εν γένει μπορεί να συντελέσουν αρνητικά στην οδική συμπεριφορά και
- καθιστούν δυσχερή και επισφαλή την κυκλοφορία των πεζών (ιδιαίτερα την πρόσβαση και κυκλοφορία των ατόμων με αναπηρία) στους κοινόχρηστους χώρους (πεζοδρόμια, πεζόδρομοι, πλατείες, δρόμοι κ.λπ.).
γ) Να διερευνηθεί και να καταγραφεί ο διαφημιστής, ο διαφημιζόμενος καθώς και ο ιδιοκτήτης ή εκμισθωτής του χώρου που βρίσκεται τοποθετημένη η διαφήμιση. Οι διοικητικά αρμόδιες υπηρεσίες των ΟΤΑ καθώς και οι δημοτικές επιχειρήσεις πρέπει να συνεργαστούν, παρέχοντας κάθε διαθέσιμη πληροφόρηση στη δημοτική αστυνομία και τις αστυνομικές αρχές, στο πλαίσιο εντοπισμού των προσώπων που είναι υπαίτια για την παράβαση της νομοθεσίας περί υπαίθριας διαφήμισης.
Σύμφωνα με το νόμο, απαγορεύεται η προβολή υπαίθριας διαφήμισης σε επιφάνειες του δημόσιου τομέα, όπως τοίχοι αντιστήριξης, γέφυρες, σήραγγες, κατάστρωμα δρόμων και πεζοδρομίων, καθώς και στύλοι και υποσταθμοί εγκαταστάσεων κοινής ωφέλειας. Όπως επίσης και σε πινακίδες δημόσιας πληροφόρησης, σε πινακίδες οδικής σήμανσης και στους φωτεινούς σηματοδότες οδικής κυκλοφορίας.
Κωλυσιεργήσαμε…
Μας έβαλε από κάτω η κατάσταση αυτή. Κωλυσιεργήσαμε. Καθυστερήσαμε πολύ. Δεν αντιδράσαμε. Έπρεπε. Έπρεπε να ενημερώσουμε, τότε, τους αρμοδίους ότι, ονοματοθεσία των δρόμων δεν υπάρχει στο νησί. Όπως, δεν υπάρχει, και οδαρίθμηση. Και πώς, κατά τρόπο, επικρατεί στην Χώρα Νάξου, αλλά σε όλα τα μήκη και πλάτη του νησιού μας, μια κατάσταση που δύσκολα μπορεί ο οποιοσδήποτε να την ελέγξει. Τότε, θα ΄έπρεπε ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, να κάνει δύο πράγματα: Πρώτον, να ζητήσει παράταση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, προκειμένου σταδιακά να απαλλάξει το νησί μας από τις παράνομες πινακίδες, και, δεύτερον, να ενημερώσει επαρκώς τους επιχειρηματίες, καταστηματάρχες και όλους όσοι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο διαφημίζουν την «δουλειά» τους. Ούτε το ένα έγινε ούτε, όμως και το άλλο. Έτσι, φτάσαμε, εδώ που φτάσαμε…
Πού;
…Φτάσαμε να πάρουμε το σχετικό «τελεσίγραφο» της Αποκεντρωμένης Διοικήσεως στις 12 Φεβρουαρίου 2013. Την «καυτή (αυτή) πατάτα» την πήρε, συγκεκριμένα, στα χέρια του, ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Δημήτρης Λιανός.
Το σχετικό έγγραφο με τίτλο «Επίσπευση-ολοκλήρωση διαδικασιών καταγραφής αυθαιρέτων διαφημιστικών πινακίδων και επιγραφών στα οδικά δίκτυα των Δήμων Βορείου και Νοτίου Αιγαίου, μεταξύ των άλλων, αναφέρει, (και) τα εξής:
1. «Δεδομένου ότι έχουν ήδη παρέλθει κατά πολύ οι σχετικές προθεσμίες, χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση από την πλειονότητα των δήμων, σας εφιστούμε την προσοχή και ορίζουμε ως καταληκτική ημερομηνία ολοκλήρωσης της διαδικασίας την 15/03/2013.
2. «Για τις Επιτροπές που έχουν προβεί στη διαδικασία καταγραφής, αλλά και σε όσες θα την ολοκληρώσουν, διαβιβάζουμε εκ νέου συνημμένα το (2) σχετικό έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο είχαμε αποστείλει μαζί με τις Αποφάσεις ορισμού των μελών, με υπόδειγμα έκθεσης αυτοψίας, η οποία μπορεί να συνοδεύεται και από τυχόν φωτογραφίες.
3. Η οποιαδήποτε τυχόν νέα καθυστέρηση ολοκλήρωσης των διαδικασιών που αναφέρονται στο θέμα αποτελεί πειθαρχικό αδίκημα για «Άρνηση εκτέλεσης υπηρεσίας» ή ‘Αμέλεια και μη έγκαιρη εκπλήρωση του καθήκοντος» κατά την έννοια των Διατάξεων των παραγρ. 1(ε) και 1)στ) του άρθρου 107 του ισχύοντος υπαλληλικού κώδικα και επιπλέον επισύρει και ποινικές ευθύνες, σε περίπτωση ατυχήματος, που θα οφείλεται σε παράλειψη ή σε μη έγκαιρη αποξήλωση αυθαιρέτων διαφημιστικών πινακίδων στο οδικό δίκτυο, με συνεπεία άρνησης εκτέλεσης οφειλόμενων υπό προθεσμία ενεργειών.
Μετά την τελευταία αυτή εξέλιξη, οι της Δημοτικής Αστυνομίας «χτενίζουν» εδώ και μερικές εβδομάδες το νησί μας, φωτογραφίζοντας πινακίδες και κάνοντας τις σχετικές επισημάνσεις-προειδοποιήσεις. Πάνω από 350 περιπτώσεις έχουν ελέγξει. Την ίδια ώρα, δεν είναι λίγοι οι επιχειρηματίες και καταστηματάρχες εκείνοι, οι οποίοι δηλώνουν εξαγριωμένοι και υποστηρίζουν ότι «είναι έτοιμοι να κάνουν ’ντου’ στον δήμο, για να διαμαρτυρηθούν, αφού τέτοια εποχή δεν είναι δυνατόν να κάνουν τέτοια πράγματα». «Μας ήρθε νταμπλάς!», υπογραμμίζουν.
«Διαρκές έγκλημα…»
Διαρκές έγκλημα, για το οποίο προβλέπεται η σύλληψη του δράστη οποιαδήποτε στιγμή διαπιστωθεί, αποτελεί η παράνομη τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων κατά μήκος του οδικού δικτύου, σύμφωνα με εγκύκλιο του αντεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Νικ. Μαύρου.
Η εγκύκλιος απευθύνεται προς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη και το αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, προκειμένου να διευκρινιστεί το ισχύον καθεστώς ως προς την τοποθέτηση διαφημιστικών πινακίδων χωρίς την προβλεπόμενη άδεια και κατά παράβαση των σχετικών διατάξεων. Υπογραμμίζει λοιπόν ο κ. Μαύρος ότι η σύλληψη και η παραπομπή του δράστη στο Αυτόφωρο είναι δυνατή όχι μόνο την στιγμή της τοποθετήσεως των πινακίδων, αλλά και οποτεδήποτε διαπιστωθεί.
Ειδικότερα, ο εισαγγελικός λειτουργός αναφέρει ότι η τοποθέτηση πινακίδων-επιγραφών στο οδικό δίκτυο της χώρας αποτελεί διαρκές έγκλημα, καθώς τελείται όχι μόνο την στιγμή της τοποθετήσεως, αλλά όσο διατηρείται η παράνομη κατάσταση η οποία προσβάλλει το έννομο αγαθό της ασφάλειας οδηγών και πεζών.
Υπέρ της αφαιρέσεως των υπαίθριων διαφημιστικών πινακίδων από δρόμους και λεωφόρους έχει ταχθεί άλλωστε και το Συμβούλιο της Επικρατείας με τις αποφάσεις 909/2007 και 910/2007 του Α΄ Τμήματος, που στηρίχθηκαν στις διεθνείς συμβάσεις της Βιέννης για την οδική κυκλοφορία και την οδική σήμανση. Μάλιστα το ΣτΕ είχε επισημάνει τις αντιφάσεις μεταξύ του ΚΟΚ/1999 και των διεθνών συμβάσεων, οι οποίες ωστόσο υπερίσχυσαν στην κρίση του.
Σύμφωνα με τις αποφάσεις του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, οι διεθνείς συμβάσεις που έχουν επικυρωθεί από την χώρα μας υποχρεώνουν τα κράτη «να απαγορεύουν την τοποθέτηση στον ευρύτερο χώρο των οδών πάσης επιγραφής ή εγκαταστάσεως που θα ηδύνατο να προκαλέσει σύγχυση με τις (δημόσιες) πινακίδες κυκλοφορίας και να προκαλεί θάμβωση στους χρήστες των οδών ή να τους αποσπά την προσοχή».
Έτσι το ΣτΕ χαρακτήρισε ανίσχυρες τις διατάξεις του ΚΟΚ/1999 που αναγνωρίζουν στην διοίκηση την δυνατότητα χορηγήσεως αδειών για την εγκατάσταση διαφημίσεων στους δρόμους, διατάσσοντας παράλληλα την αφαίρεση των διαφημιστικών πινακίδων που βρίσκονται σε πεζοδρόμια κατά παράβαση των ορισμών των Διεθνών Συμβάσεων. Σημείωνε μάλιστα στις αποφάσεις πως την υποχρέωση αυτή έχουν πρωτίστως οι δήμαρχοι ή οι πρόεδροι της κοινότητας και εφόσον δεν συμμορφωθούν, οφείλει να το κάνει το ΥΠΕΧΩΔΕ.
Τί προβλέπει ο Νόμος
Στην σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση, αναφέρονται, μεταξύ των άλλων, τα εξής:
Άρθρο 1
Όροι και προϋποθέσεις για την κατ΄ εξαίρεση ανάρτηση ‘πανό’ σε προσόψεις κτιρίων.
Καθορίζουμε τους όρους, τις προϋποθέσεις και τη χρονική διάρκεια ισχύος της σχετικής άδειας, για την κατ' εξαίρεση ανάρτηση ‘πανό’, σύμφωνα με το άρθρο 2§3 του Ν. 2946/2001 ως εξής:
1. Για την προβολή καλλιτεχνικών, πολιτιστικών και κοινωνικών εκδηλώσεων, είναι δυνατή η ανάρτηση πανώ σε προσόψεις κτιρίων, στα οποία πραγματοποιούνται οι εκδηλώσεις αυτές, καθώς και σε κτίρια με αμιγή χρήση που ανήκουν στους φορείς που τις διοργανώνουν, με τις κατωτέρω προδιαγραφές:
α. Τοποθετούνται σε επίπεδα παράλληλα στις όψεις του κτιρίου και έχουν συνολική επιφάνεια έως 20 % της αντίστοιχης όψης αυτού.
β. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να καλύπτονται τα παράθυρα και τα διαφανή τμήματα των υαλοστασίων, που είναι απαραίτητα για τον απαιτούμενο φυσικό φωτισμό.
γ. Πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση τουλάχιστον 0,50 m. από τη νοητή κατακόρυφο που περνά από το κράσπεδο του πεζοδρομίου και σε ύψος τουλάχιστον 5 m.
δ. Δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν το υφιστάμενο μέγιστο ύψος του κτιρίου.
ε. Η τοποθέτησή τους γίνεται σε θέσεις που προβλέπονται από αρχιτεκτονική μελέτη, με τις παραπάνω προδιαγραφές και κατόπιν έγκρισης της Ε.Π.Α.Ε.
2. Επιτρέπεται η αναγραφή της επωνυμίας του χορηγού (ή των χορηγών) της εκδήλωσης, με στοιχεία όμως όχι μεγαλύτερα από τα στοιχεία των άλλων λέξεων που αφορούν στην ίδια εκδήλωση.
3. Τοποθετούνται το νωρίτερο ένα μήνα πριν την έναρξη της εκδήλωσης και αφαιρούνται εντός δύο (2) εργασίμων ημερών από τη λήξη τους, με ευθύνη του φορέα που οργανώνει την εκδήλωση.
4. Απαιτείται άδεια του οικείου ΟΤΑ, που χορηγείται ατελώς, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, με απόφαση του Δημάρχου ή Προέδρου της Κοινότητας, η οποία εκδίδεται μετά από έγκριση της ΕΠΑΕ και έλεγχο της τήρησης των προδιαγραφών της παρούσας από τον ΟΤΑ. Η αίτηση για τη χορήγηση της άδειας πρέπει να συνοδεύεται από πλήρη φάκελο στοιχείων (διαστάσεις, χρονικό διάστημα ανάρτησης κ.λπ.).
5. Απαγορεύεται η ανάρτηση πανώ εντός των αρχαιολογικών χώρων, των ιστορικών τόπων και κατά μήκος των ορίων τους. Ειδικώς για τα μνημεία του Καταλόγου της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, απαγορεύεται η ανάρτηση πανώ σε οποιοδήποτε σημείο που εντάσσεται στο πεδίο θέασής τους. Επιτρέπεται η ανάρτηση πανώ πλησίον αρχαίου ή νεότερου μνημείου, με άδεια που χορηγεί η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, έπειτα από γνώμη του Συμβουλίου.
6. Για τους παραβάτες των παραπάνω, εφαρμόζονται αναλόγως οι κυρώσεις που προβλέπονται από το Ν. 2946/2001.
Άρθρο 2
Προϋποθέσεις, προδιαγραφές και διαδικασία τοποθέτησης των επιγραφών σε κτίρια και κοινόχρηστους χώρους.
Καθορίζουμε τις προϋποθέσεις, τις προδιαγραφές, τη μορφή του περιεχομένου και τη διαδικασία τοποθέτησης των επιγραφών σε κτίρια και κοινόχρηστους χώρους, σύμφωνα με το άρθρο 6 § 2 του Ν. 2946/2001 ως εξής:
1. Οι επιγραφές που αναγράφονται, προσαρτώνται ή αναρτώνται σε τοίχους, προθήκες, θύρες καταστημάτων, γραφείων ή κατοικιών και είναι σχετικές με εργασίες που εκτελούνται στους χώρους αυτούς, τοποθετούνται παράλληλα με τις όψεις του κτιρίου.
2. Με την επιφύλαξη των οριζομένων στην παράγραφο 5 του παρόντος άρθρου, η τοποθέτηση επιγραφών επιτρέπεται μόνο στο ισόγειο του κτιρίου.
3. Η έγκριση, με την έκδοση οικοδομικής άδειας, αρχιτεκτονικής μελέτης που προβλέπει ειδικές θέσεις τοποθέτησης επιγραφών στο ισόγειο κτιρίου, καθώς και η τοποθέτηση επιγραφών στο ισόγειο κτιρίου, σε κάθε άλλη περίπτωση, επιτρέπεται μόνον υπό τις ακόλουθες προϋποθέσεις:
• Ότι οι επιγραφές έχουν μέγιστο συνολικό ύψος 0,70 m.
• Ότι οι επιγραφές μπορούν να εξέχουν από την όψη του κτιρίου μέχρι 0,20 m.
• Σε περίπτωση που υπάρχει στην όψη του κτιρίου εμφανής κάνναβος, ότι οι επιγραφές τοποθετούνται μεταξύ των υποστυλωμάτων, χωρίς να τα επικαλύπτουν.
• Ότι σε καμία περίπτωση, δεν επιτρέπεται να καλύπτονται τα παράθυρα και τα διαφανή τμήματα των υαλοστασίων, που είναι απαραίτητα για τον απαιτούμενο φυσικό φωτισμό.
4. Σε περίπτωση που στην αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου, όπως αυτή έχει εγκριθεί με την έκδοση της οικοδομικής άδειας, προβλέπονται θέσεις για την τοποθέτηση επιγραφών στο ισόγειο κτιρίου, η τοποθέτηση επιγραφών επιτρέπεται μόνον στις θέσεις αυτές.
5. Σε κτίρια με ενιαία χρήση, επιτρέπεται κατ' εξαίρεση, επιπλέον του ισογείου, η τοποθέτηση μίας μόνον επιγραφής άνωθεν του ισογείου. Και η επιγραφή αυτή τοποθετείται παράλληλα με την όψη του κτιρίου.
Η τοποθέτηση επιγραφής άνωθεν του ισογείου υπόκειται, κατά τα λοιπά, στις προδιαγραφές υπό στοιχεία α γ της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου. Σε καμία περίπτωση η επιγραφή αυτή, δεν επιτρέπεται να καλύπτει παράθυρα ή διαφανή τμήματα των υαλοστασίων. Η επιγραφή αυτή μπορεί όμως να αποτελείται από ανεξάρτητα στοιχεία, με διαστάσεις κατ' ανώτατο όριο 0,70 Χ 0,70 m, τα οποία μπορεί να διατάσσονται και καθέτως σε μια στήλη μέγιστου πλάτους ενός στοιχείου.
Σε περίπτωση που στην αρχιτεκτονική μελέτη του κτιρίου, όπως αυτή έχει εγκριθεί με την έκδοση της οικοδομικής άδειας, προβλέπεται θέση για την τοποθέτηση επιγραφής άνωθεν του ισογείου, η τοποθέτηση της επιγραφής αυτής επιτρέπεται μόνον στην προβλεπόμενη θέση. Σε κάθε άλλη περίπτωση, η τοποθέτηση επιγραφής άνωθεν του ισογείου κτιρίου, επιτρέπεται μόνο μετά από έγκριση της ΕΠΑΕ.
6. Κατ' εξαίρεση της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου, οι επιγραφές φαρμακείων, κλινικών και νοσοκομείων, επιτρέπεται να είναι κάθετες προς την όψη του κτιρίου. Οι κάθετες αυτές επιγραφές έχουν διαστάσεις κατ' ανώτατο όριο 0,70 Χ 0,70 Χ 0,25 m και δεν μπορεί να απέχουν από την όψη του κτιρίου περισσότερο από 0,30 m.
Το κάτω μέρος των επιγραφών, δεν μπορεί να απέχει λιγότερο των 3 m από τη στάθμη του πεζοδρομίου και η εξωτερική πλευρά τους να βρίσκεται σε απόσταση πέραν των 0,50 m. από την νοητή κατακόρυφο που περνά από το κράσπεδο του πεζοδρομίου.
7. Η ανάρτηση ή τοποθέτηση επιγραφών στα στηθαία ή κιγκλιδώματα των εξωστών, στα προστεγάσματα και στις λειτουργικές προεξοχές (έρκερ) των κτιρίων απαγορεύεται.
8. Δεν επιτρέπεται η τοποθέτηση φωτεινών επιγραφών στους χώρους του άρθρου 2 § 1 του Ν. 2946/2001.
9. Στις φωτιζόμενες επιγραφές, η ένταση του φωτισμού δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει κατά περισσότερα από 250 κηρία την ανώτατη ένταση φωτός που υπάρχει στο δημόσιο χώρο, στον οποίο βρίσκεται πλησιέστερα η επιγραφή. Ο φωτισμός δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιεί μέσα δημιουργίας οπτικών εντυπωσιασμών, όπως τρεμολαμπυρίσματα, χρωματικές εναλλαγές, κινούμενες προβολές κ.λπ.
10. Στις επιγραφές που βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 30 μέτρων από δασικές εκτάσεις ή εκτάσεις με πλούσια βλάστηση, δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθούν υλικά με πυραντοχή μικρότερη των 240 λεπτών (RF-240).
11. Επιτρέπεται η τοποθέτηση ενημερωτικών επιγραφών που δηλώνουν την ιδιότητα των ενοίκων, επί τοίχου παρά την είσοδο κτιρίου ή αυλόθυρα με μέγιστες διαστάσεις 0,20 m Χ 0,30 m.
12. Σχετικά με την τοποθέτηση επιγραφών σε πρατήρια πωλήσεως υγρών καυσίμων, ισχύουν οι προδιαγραφές των διατάξεων του Π.Δ.1224/81 (ΦΕΚ 303/Α) και Β.Δ. 465/9.7.70 (ΦΕΚ 156/ Α).
13. Απαγορεύεται η τοποθέτηση πινακίδων εντός των αρχαιολογικών χώρων, των ιστορικών τόπων και κατά μήκος των ορίων τους. Ειδικώς για τα μνημεία του Καταλόγου της Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO, απαγορεύεται η τοποθέτηση πινακίδων σε οποιοδήποτε σημείο που εντάσσεται στο πεδίο θέασής τους. Επιτρέπεται η τοποθέτηση πινακίδων πλησίον αρχαίου ή νεότερου μνημείου, με άδεια που χορηγεί η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, έπειτα από γνώμη του Συμβουλίου.
14. Για τους παραβάτες των παραπάνω, εφαρμόζονται αναλόγως οι κυρώσεις που προβλέπονται από το Ν. 2946/2001 και το Ν. 3028/2002.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου