Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Βασίλης Κορρές, πρώην έπαρχος Νάξου: «Έκανα και με το παραπάνω το καθήκον μου. Και όποιος έχει αντίρρηση, ας έρθει να κάτσουμε να τα πούμε…»

Ο άλλοτε έπαρχος Νάξου Βασίλης Κορρές, μιλάει σήμερα στην «Κ» και αποκαλύπτει…
«Δεν μπορώ να έχω την καλύτερη άποψη για τις τρέχουσες εξελίξεις όπως αυτές διαγράφονται στην κεντρική πολιτική και οικονομική σκηνή… Ιδίως στην πολιτική…
Γιάννη, αποφεύγω να παρακολουθώ την τηλεόραση γιατί οφείλω να σου πω ότι θλίβομαι. Περισσότερες ώρες ασχολούμαι με την οικογένειά μου, με τους φίλους μου και τα αγροτικά μου..»


Αυτό που μπορώ να πω είναι ότι στην Νάξο αλλά και σε όλα τα νησιά διαπιστώνω ότι ο κόσμος εκφράζεται για μένα με καλά λόγια. Διαπιστώνω την εκτίμηση του κόσμου των νησιών μας στο πρόσωπό μου. Μπορεί αυτό, Γιάννη, κάποιος να το εκλάβει ως δήλωση αυταρέσκειας όμως αυτή είναι η αλήθεια που με γεμίζει με ικανοποίηση μετά από τόσα χρόνια που υπηρέτησα όλον αυτόν τον κόσμο, στην Νάξο και στις Μικρές Κυκλάδες, κυρίως… Είναι πολύ καλό αυτό.
Απ όπου κι αν περάσω ο κόσμος τώρα πια δεν με αποκαλεί «έπαρχο», αλλά Βασίλη. Και αυτό είναι πολύ σημαντικό για μένα. Και αυτό συμβαίνει και με τους παλιούς που με γνωρίζουν πάρα πολλά χρόνια αλλά και με τους νεότερους που με γνώρισαν μέσα από το καταργηθέν Επαρχείο.
Τι θα ήθελε, που δεν του «βγήκε»…
Γιάννη, άμα το δω σφαιρικά, θα βρω πολλά. Όπως για παράδειγμα, όταν κάναμε τέσσερεις αίθουσες εδώ στο λύκειο της Χώρας (…) μας πιέζανε τότε, λέγανε το ένα το άλλο (…) γιατί το κάνετε; (…) δεν είναι καλό και άλλα πολλά τέτοια…
Γιάννη, για να σου πω την αλήθεια, θεωρώ ότι ήμουνα λάθος που αν και είχα την δυνατότητα τότε να κάνω δέκα (10) αίθουσες αντί για τέσσερεις (4) που έκανα. Μιλάμε για βαριά προκατασκευή, που είναι κανονική κατασκευή…
Κάναμε τότε δύο (2) αίθουσες στο λύκειο και δύο (2) αίθουσες στο Γυμνάσιο, ενώ θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει δέκα (10) όπως σου προανέφερα. Αν γίνονταν οι δέκα (10) αίθουσες θα είχαν λυθεί περισσότερα προβλήματα που υφίστανται ακόμη και σήμερα… Αυτό ήταν ένα λάθος μου…
Ένα άλλο λάθος είναι επίσης ότι θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει ένα νηπιαγωγείο πιο γρήγορα, αν ασκούσαμε αρμοδίως μεγαλύτερες πιέσεις. Το είχαμε σχεδιάσει εκεί όπου είναι τώρα το 3ο Δημοτικό Σχολείο. Εκεί χρειαζόταν ένα ακόμη νηπιαγωγείο. Και μπορούσε να γίνει… Κι όμως δεν το κάναμε. Και συνέβη αυτό, γιατί ο κόσμος, τότε, πίεζε, λέγοντας «όλα μαζί είναι σ’ αυτόν τον χώρο». Μετάνιωσα που δεν έγινε το νηπιαγωγείο, εκεί πέρα…
Ο Περιφερειακός…
Σε ό,τι αφορά στους δρόμους γενικά νιώθω πολύ άνετα γιατί κάναμε πολλά πράγματα. Το οδικό δίκτυο το «κινήσαμε» πολύ και έγιναν επί θητείας μου πάρα πολλά πράγματα. Ασφαλώς και θα μπορούσαν να είχαν γίνει πιο πολλά. Δεν διαφωνώ. Όμως, οι δυσκολίες ήτανε πολλές…
Εμείς, το πήγαμε το Περιφερειακό δρόμο μέχρι σε ένα σημείο. Μετά «κόλλησε» το έργο… «Κόλλησε»… Δεν ήταν θέμα διαπραγμάτευσης. Ούτε πολιτικό θέμα υπήρχε. Θα έλεγα ότι κόλλησε από μόνο του. Ο Περιφερειακός «κόλλησε» την εποχή που γινότανε η σχετική μελέτη.
Αυτό που θα έλεγα ότι θα ήταν σημαντικό για τους συντοπίτες μας είναι το εξής: Η πλειοψηφία θα έπρεπε να είναι σεβαστή. Η πλειοψηφία που λέει κάποια πράγματα σε μια δεδομένη στιγμή. Η άποψη της πλειοψηφίας η δημοκρατία λέει ότι πρέπει να γίνεται σεβαστή από όλους. Αυτό είναι το βαθύτερο νόημα της δημοκρατίας…
Με στενοχωρεί το γεγονός που κάποιοι που είναι στην μειοψηφία, στην αντιπολίτευση, ας πούμε, εκφράζονται ελεύθερα, η άποψή τους στηρίζεται από τους λίγους και η άποψη των πολλών που είναι διαφορετική, δεν ακούγεται. Έρχονται οι λίγοι και προσφεύγουν στο ΣτΕ και ζητούν την ακύρωση της άποψης των πολλών. Δεν είναι σωστό αυτό. Αυτό είναι που βάζει φρένο σε ένα τόπο. Όλων οι απόψεις πρέπει να ακούγονται, όμως πρέπει να εφαρμόζεται η άποψη των πολλών. Αυτή πρέπει να εισακούγεται από όλους στο τέλος.
Για τον Απόλλωνα / Εγώ, δεν έχασα… ΣτΕ
Δες τι έγινε στην περίπτωση του λιμανιού. Δες τι έγινε στο αλιευτικό του Απόλλωνα. Μετά από οκτώ χρόνια βγήκε η απόφαση του ΣτΕ που μας δικαίωσε κατά κράτος. Σε αυτούς που προσέφυγαν τίποτε δεν αναγνώρισε, τα επιχειρήματά τους, δηλαδή, το ΣτΕ. Τι να το κάνεις όμως. Τα χρήματα «πέταξαν» και χάθηκαν… Τώρα, πρέπει να ξεκινήσουμε πάλι από την αρχή,. Πρέπει να μπει το έργο του Απόλλωνα στο πρόγραμμα… Σου θυμίζω ότι η μελέτη η σχετική υπάρχει… Πρέπει όμως να επικαιροποιηθεί και να προχωρήσουν όλες οι προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες.
Με την ευκαιρία που μου δίνεις, θα ήθελα να σου πω και να θυμίσω στους παλαιότερους ότι εγώ ως έπαρχος δεν έχασα… ΣτΕ. Τα κέρδισα, όλα!
Κέρδισα το Αλιευτικό του Απόλλωνα. Κέρδισα δύο… ΣτΕ στην Σχοινούσα κ.λπ. Δεν έχω χάσει ποτέ…
Στην περίπτωση του λιμανιού που με ρωτάς, δεν ήμουνα εγώ που είχα τότε τον πρώτο λόγο… Και, βεβαίως, δεν ήταν μόνο θέμα Κόκκοτα. Ενώ, για το λύκειο, εγώ είχα τον πρώτο λόγο. Και οφείλω να πω ότι τίποτε με βοήθησε και ο Βασίλης ο Κόκκοτας.
Και για το Νοσοκομείο – Κέντρο Υγείας, ο Βασίλης ο Κόκκοτας, τότε με τις αποθήκες κ.λπ., βοήθησε πάρα πολύ.
Για το λιμάνι που «βούλιαξε» στο ΣτΕ κάποιοι θα το μετανιώσουνε… Είναι σίγουρο αυτό. Θα γίνει αυτό, και θα το δεις… Αργά ή γρήγορα τώρα που τα χρόνια γίνανε δύσκολα και το νησί μας χρειάζεται βοήθειες, κάποιοι τότε που το μπλόκαραν το έργο αυτό, θα το μετανιώσουν… Αλλά τι να πει κανείς… Χάθηκαν τα χρήματα; Αυτό είναι το μεγάλο «μείον»… Τώρα, πια δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνει ένα λιμάνι στο νησί μας, λόγω της οικονομικής συγκυρίας που μαστίζει τον τόπο, όπως το νησί μας το θέλει και το χρειάζεται…
Το «γιατί;»… Για τη νεολαία, θα μπορούσα…
Γιάννη, αυτό που από όλα με «καίει» πιο πολύ είναι το γεγονός ότι δεν έκαναν περισσότερα πράγματα για τη νεολαία του νησιού μας και δη για τη νεολαία των ορεινών περιοχών του νησιού μας. Θα μπορούσα να κάνω πάρα πολλά πράγματα, αλλά, εδώ, μπορώ να πω ότι δεν τα κατάφερα…
Θα έπρεπε να κάνω κάτι για τα νέα παιδιά… να τα βοηθήσω προσφέροντάς τους, δημιουργώντας για αυτά τα παιδιά δηλαδή, κάποια «ενδιαφέροντα»
Στην Κωμιακή στην Κόρωνο, φερ’ ειπείν, θα μπορούσαν να έχουν γίνει πολλά πράγματα.
Ο Πρώτος Βαθμός Αυτοδιοίκησης έχει τη δυνατότητα να βοηθήσει αυτά τα παιδιά. Αναγνωρίζω τις τωρινές δυσκολίες, όμως άμα προσπαθήσει, μπορεί…. Υπάρχουν τα περιθώρια… Εγώ, σου ξαναλέω: Το ‘χω παράπονο (…) τα βάζω με τον εαυτόν μου που δεν έκανα όσα θα μπορούσα να είχα κάνει για αυτά τα παιδιά.
Είχαμε έναν εισηγητή, τον Τάσο τον Αναστασίου, ο οποίος μας εισηγήθηκε πολλά πράγματα για τα μονοπάτια των Κυκλάδων. Τα συντηρήσαμε κατά τον καλύτερο δυνατόν τρόπο… Θυμάμαι ότι τότε είχα εισηγηθεί στο Νομαρχιακό Συμβούλιο, και η εισήγησή μου αυτή «πέρασε», ότι πρέπει να βγαίνει ένα κονδύλι, όπως βγαίνει για τους δρόμους ένα κονδύλι από το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας, για την συντήρηση και ανάδειξη των μονοπατιών.
Δυστυχώς οι Δήμοι σήμερα δεν τα συντηρούν τα μονοπάτια αυτά, όπως θα έπρεπε…
Και όταν μένουν ασυντήρητα πώς θα κρατηθούν όρθια;
Γύρω από τον πολιτισμό κάναμε πάρα πολλά πράγματα σε όλες σχεδόν τις Κυκλάδες.
Δεν μπορούσε να παντρευτεί, εκεί…
Επανέρχομαι στην νεολαία, λοιπόν, για να σου πω ότι πρέπει να δώσουμε την δυνατότητα σε έναν νέο να ζήσει μόνιμα στην Κωμιακή ή στην Κόρωνο…
Υπό τις υπάρχουσες συνθήκες δεν μπορεί να κατοικοεδρεύσει μόνιμα, εκεί επάνω…
Ένα αξιόλογο παιδί που ήταν από τη Μέση έφτειαξε μια επένδυση εκεί, αλλά δεν μπορούσε να βρει μια κοπέλα για να την παντρευτεί εκεί… Ήρθε κάτω λοιπόν, βρήκε μια κοπέλα και έμεινε μόνιμα στο Γλινάδο… Πρέπει οι αρμόδιοι να βοηθήσουν προς αυτήν την κατεύθυνση.
Και με το παραπάνω…
Για όλα τα άλλα ότι έκανα το έκανα και με το παραπάνω. Και όποιος έχει αντίρρηση, ας έρθει να κάτσουμε, να τα συζητήσουμε και θα του πω με κάθε λεπτομέρεια, τι κατάφερα για το νησί μας και τα νησιά του επαρχείου μας. Αισθάνομαι ικανοποιημένος για ις προσπάθειές μου. Ευοδώθηκαν σχεδόν όλες. Και ήταν όλες προς την σωστή κατεύθυνση. Και αυτό ο κόσμος το έχει εκτιμήσει πάρα πολύ. Το βλέπω, το διαπιστώνω καθημερινά. Μου μιλάει ο κόσμος όλος για την πορεία μου στην Αυτοδιοίκηση…
-Γιάννη, και στον ΟΤΕ που ήμουν τα πήγα πάρα πολύ καλά… Έβγαλα πολλούς συναδέλφους μου που έγιναν μετά πολύ καλοί ως υπάλληλοι…
Για το «σύστημα» που με ρωτάς, να σου απαντήσω. Αυτό το «σύστημα» περιφέρειας αντί για νομαρχίες λειτουργεί άσχημα. Τάσσομαι ανεπιφύλακτα υπέρ των παλιών Νομαρχιών. Το σημερινό ‘σύστημα’ στην αυτοδιοίκηση έχει αποτύχει.
Ίσως, να μπορούσαν και καλύτερα, οι τωρινοί…
Για τη νυν Δημοτική αρχή δεν έχω άποψη. Αποφεύγω να παρακολουθώ. Πάντως, έχω να σου πω ότι η συγκυρία για το δήμο Νάξου & Μικρών Κυκλάδων δεν είναι καλή. Αποφεύγω, Γιάννη, να παρακολουθώ…
Δεν ρωτώ κανέναν… Αποφεύγω να μαθαίνω νέα… Ό,τι διαβάζω το διαβάζω από την εφημερίδα σας… Και έχω αντιληφτεί κάποια πράγματα και λόγω της εμπειρίας μου…
Τι να σου πω; Ίσως να μπορούσαν και καλύτερα οι τωρινοί… Απ’ εκεί και πέρα., δεν μπορώ να έχω άποψη…
Με τις εξελίξεις δεν έχω καμία σχέση. Και δεν θέλω να έχω καμία νάμειξη. Ούτε σε διεργασίες ούτε σε τίποτε άλλο. Πάντως, αν μου ζητηθεί, την άποψή μου, θα την πω.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου