Τρίτη, 11 Ιουνίου 2013

ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ …Η ΜΗ ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ για τους επιχειρηματίες της Κοντολέοντος «Δηλώνουν έτοιμοι για όλα», εν όψει υλοποιήσεως της ρυθμίσεως που κατά πώς υποστηρίζουν «θα βάλει λουκέτο στα καταστήματά τους»…

ΕΙΝΑΙ μονόδρομος για τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον παλαιό περιφερειακό δρόμο της Χώρας Νάξου η μη μονοδρόμηση της κεντρικής, περιφερειακής οδικής αρτηρίας της Κοντολέοντος.
Το κατάστησαν αυτό σαφές, στον δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, αυτό, εχθές η ώρα 11:30 το πρωί…
Απρόσκλητοι τον επισκέφθηκαν. Και επισκέφθηκαν τον κ. Μαργαρίτη, δεκατρείς εκπρόσωποί τους και όχι τον αρμόδιο καθ’ ύλην αντιδήμαρχο Δημήτρη Λιανό. Του εξέφρασαν την αντίθεσή τους, στην επιχειρούμενη εφαρμογή της επίμαχης ρυθμίσεως. «Θα το δούμε… Θα σας απαντήσω άμεσα…», η απρόθυμη απάντηση του δημάρχου… 


143 οι υπογραφές - επαγγελματιών και κατοίκων της περιοχής του παλαιού περιφερειακού, οι οποίοι «δηλώνουν έτοιμοι για όλα») - που λένε «όχι» στην μονοδρόμηση της οδού Κοντολέοντος.
«Θα καταστραφούμε, θα αναγκαστούμε να κλείσουμε τα καταστήματά μας, θα βάλουμε λουκέτο, κύριε δήμαρχε, εάν εφαρμοστεί αυτή η ρύθμιση», είπε στον δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ο γνωστός συνδημότης μας επιχειρηματίας Μιχάλης Μαρούλης, οποίος μίλησε για λογαριασμό όλων των συναδέλφων του και, πάντως, όλων όσοι έδωσαν το «παρών» στην εν λόγω συνάντηση…

Να, τι λένε οι 143 υπογραφές…
«Εμείς, οι κάτωθι επαγγελματίες  της περιοχής του Περιφερειακού  Χώρας Νάξου (Κοντολέοντος και Βενιζέλου) διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για την αποδοχή από πλευράς του δήμου Νάξου των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην περιοχή μας. Η αγανάκτησή μας είναι μεγαλύτερη γιατί στην προσπάθεια της προηγούμενης δημοτικής Αρχής να περάσει παρόμοιες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στελέχη της νυν δημοτικής Αρχής αντέδρασαν έντονα. Μάλιστα τότε, το 2008 αναφερόταν ότι η οδός Κοντολέοντος αν γίνει μονόδρομος (κάθοδος) θα υποβαθμιστεί πλήρως η περιοχή η οποία (τότε) αναπτυσσόταν εμπορικά και θα μετατραπεί σε δρόμο αποθηκών. Σήμερα, με την οικονομική κρίση να πλήττει την επιχειρηματικότητα, παρόμοιες ρυθμίσεις θα φέρουν το τελειωτικό χτύπημα στις επιχειρήσεις μας και θα φέρουν και μεγαλύτερη ανεργία, αφού δεν θα μπορούμε να ανταποκριθούμε οικονομικά και θα αναγκαστούμε να απολύσουμε, δυστυχώς, τους εργαζόμενους στις επιχειρήσεις μας.
Η κάθοδος της Κοντολέοντος αλλά και η άνοδος στο δρόμο του Ποταμού ενδέχεται να μεταφέρει όλη την κίνηση σε ένα δρόμο-ποτάμι, χωρίς υποδομές (πεζοδρόμια κλπ) που δεν θα αντέξει σε μεγάλη κυκλοφοριακή ροή τροχοφόρων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται σχεδόν καθημερινά μποτιλιάρισμα το οποίο θα προκαλέσει δυσφορία στους επισκέπτες αλλά και στους ντόπιους μία κατάσταση που δεν έχουν ξανασυναντήσει. Παράλληλα ο δρόμος της Κοντολέοντος θα ερημώσει με λίγα αυτοκίνητα να τον χρησιμοποιούν και θα μετατραπεί σε ένα μεγάλο ‘πάρκινγκ’.
Με την ελπίδα ότι  θα εξετάσετε προσεκτικά και με γνώμονα  την σημερινή δύσκολη συγκυρία και  με την ευχή να μην είναι η αιτία  μία απόφασή σας να δημιουργήσει προβλήματα και σε αυτό το κομμάτι  της πόλης αλλά και στην επιχειρηματική δραστηριότητά μας και το οικονομικό μας μέλλον, περιμένουμε μία θετική για την περιοχή μας απόφαση  στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που  είναι προ των θυρών.»

«Αφού θέλουν πόλεμο, θα τον έχουν!»
- Γιατί θέλουν να μας καταστρέψουν όλους εδώ πέρα; Τι τους κάναμε; Τους πληρώνουμε δημοτικά τέλη. Αυτό είναι το ‘ευχαριστώ!’»;
- Αν γίνουν κάποια πράγματα εδώ…, να φύγουν δηλαδή τα παρκαρισμένα και να υπάρχει το καλοκαίρι αστυνόμευση, ο δρόμος λύνει πολλά προβλήματα…
- Για τη μονοδρόμηση που λένε πως πρέπει να γίνει, θα γίνει πανικός. Δε θα δεχτούμε καμία μονοδρόμηση. Γράψε το αυτό. Θέλω να το δω, γραμμένο. Γράψε το για να το διαβάσουν, ο Λιανός και οι άλλοι…
Η «Κ» σταχυολόγησε, προ ημερών, τις απόψεις – σχόλια – παράπονα, επιχειρηματιών της εν λόγω περιοχής. Οι παραπάνω επισημάνσεις, χαρακτηριστικές… Ας σημειωθεί ότι μεγάλο μέρος αυτών, μετέφεραν εχθές στον δήμαρχο κ. Μαργαρίτη, οι δεκατρείς εκπρόσωποι των επιχειρηματιών, που τον επισκέφθηκαν.
Η άποψη του γνωστού επιχειρηματία Αντώνη Σεϊντάνη, ξεχωριστή:  «Γιάννη, έφυγα από την Αθήνα για να έρθω και να δημιουργήσω μια δουλειά για μένα και την οικογένειά μου. Ήρθα στην πατρίδα μου… και στο τέλος, θα με καταστρέψει ο ίδιος ο τόπος μου;» 
Με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κύριο Λιανό, συνομιλήσατε; «Ναι. Δεν παίρνει χαμπάρι, ο άνθρωπος. Και είναι και κάτοικος της περιοχής μας. Οι κάτοικοι αυτής της περιοχής, ρωτηθήκανε;
Άμα μου διώξεις εμένα τον δικό μου τον πελάτη από ‘δω, θα ξαναπεράσει από ‘δώ ποτέ;
Και ο διπλανός μου, μου λέει: ‘Αντώνη, αν κάνουν μονοδρόμηση, θα το κλείσω το κατάστημά μου;
Προτείνω να βγάλουν τις νταλίκες από τον Ποταμό. Από ‘δω θα πρέπει να περνάνε τα Ι.Χ. 
Ξέρεις το καλοκαίρι πόσοι άνθρωποι περιμένουν απέναντι, για να πάρουν το λεωφορείο και να πάνε στη θάλασσα; Ξέρεις πόσες γριούλες περιμένουν το λεωφορείο για να πάνε να ανάψουνε ένα κεράκι στους πεθαμένους τους; Πώς αυτές οι γυναίκες θα εξυπηρετούνται; Ποιος θα βρεθεί να τους ψηφίσει του χρόνου; Ούτε το δικό τους ψήφο, δε θα βρουν…
Σε ρωτάω, Γιάννη: Αν δεν πιάσει φωτιά το κυκλοφοριακό και αν καταστραφούμε κι εμείς, τότε ποιος θα αναλάβει την ευθύνη; Ο κ. Λιανός ή μήπως ο κύριος δήμαρχος ή μήπως σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο; Μας ρώτησαν που το ψήφισαν; Γιατί μας σνομπάρουν;
Και παλιά τους λέγαμε: Βγάλτε τα αυτοκίνητα από τα δεξιά και τα αριστερά του δρόμου, φτειάξτε τα πεζοδρόμια, στείλτε τα μεγάλα αυτοκίνητα από την περιοχή του Ποταμού και ας περνούν τα μικρά αυτοκίνητα από το δρόμο μας, για να δουλεύουμε κι εμείς; Ήταν λάθος αυτό που λέγαμε, τότε. Τα ίδια, τότε, δεν μας έλεγε και ο τωρινός αντιδήμαρχος ο κύριος Δημήτρης Λιανός;


«Ό,τι θέλουν κάνουν και κανέναν δε ρωτάνε…»
Και άλλες δηλώσεις για την επιχειρούμενη παρέμβαση στην Κοντολέοντος, επιχειρηματιών της επίμαχης περιοχής:
-Έκτρωμα στο Λύκειο εκεί απάνω. Οι νταλίκες γλείφουν τα τζάμια του βιβλιοπωλείου του Κατσούρη. Τέτοιο έκτρωμα θέλουν να κάνουν κι εδώ;
-Δε ξέρω τι να πω: δεν θέλουν να επανεκλεγούν; Δεν θέλουν να μείνουν στην ιστορία σαν Κολοκοτρώνηδες; Θέλουν να μείνουν στην ιστορία σαν εφιάλτες. Είναι πολύ ζόρικα τα πράγματα. Ο κόσμος πεινάει και αυτοί πάνε να μας πετάξουν στο πάτο της θάλασσας; Ό,τι αρνητικό υπάρχει θέλουν δηλ. να το - επωμιστούν αυτοί;
-‘Έχεις δει πουθενά εσύ Παιδικό Σταθμό χωρίς αυτή; Και οι φυλακές έχουν αυλή. Αυτά είναι τα χάλια μας εδώ στη Γρόττα. Και πάνε να κάνουνε και Κυκλοφοριακό, αυτοί που φώναζαν επί Μαράκη ότι ο μονόδρομος θα μας… ‘κάψει’…
- Βρε, εδώ μας κατήργησαν τις ταμπέλες, το Κυκλοφοριακό δεν θα περάσουν; Ό,τι θέλουν κάνουν και κανέναν δε ρωτάνε…
- Αυτός ο δρόμος, δεν αντέχει πολλά. Λένε πως θα διαπλατύνουν τα πεζοδρόμια. Και άμα, λέει, δεν λειτουργήσει το καινούργιο σύστημα, θα το αλλάξουν πάλι. Και ρωτώ: Άμα γίνουν τα πεζοδρόμια θα μπορέσουμε να ξαναγυρίσουμε στο δρόμο με κάθοδο και άνοδο. Ας βγάλουν τα παρκαρισμένα. 
Η διαπίστωση που κάναμε λέει ένα πράγμα: Εάν προχωρήσει το κυκλοφοριακό στον εν λόγω δρόμο ως έχει, εάν γίνει η μονοδρόμηση – κάθοδος στο δρόμο αυτόν, οι περισσότεροι καταστηματάρχες θα βγουν στο κλαρί. «Είμαστε έτοιμοι για πόλεμο. Αφού θέλουν πόλεμο, θα τον έχουν!...»

Το κύριο οδικό δίκτυο…
και η Κοντολέοντος
Στα χέρια των της νυν διοικήσεως του «καλλικράτεου», διευρυμένου πλέον Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, βρίσκεται, εδώ και πολύ καιρό, το Κυκλοφοριακό. Πέρυσι, τέτοια εποχή, ήταν στην «δημόσια διαβούλευση». Πρόκειται για την κυκλοφοριακή μελέτη που κατά παραγγελία του οικείου 27μελούς δημοτικού συμβουλίου (9413/29-07-2011) εκπόνησε το «Μελετητικό (Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων) Περιμένη». (με σύμβαση που υπογράφηκε στις 04/10/2011)


Ο ομφαλός της μελέτης: Η Χώρα Νάξου…
Αφορά στην Χώρα Νάξου, η οποία είναι ο ομφαλός της πολυσυζητημένης αυτής μελέτης, η μελέτη του Γραφείου Ε. Περιμένη.
Η μελέτη αφορά στη Χώρα της Νάξου και συγκεκριμένα στο κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς: Ελευθερίου Βενιζέλου, Κοντολέοντος, Ηρώων Πολυτεχνείου,  Πρωτοπαπαδάκη, Αριάδνης, Αγίου Γεωργίου, Πάροδος Παπαρρηγοπούλου, Ανδρέα Παπανδρέου και Παπαβασιλείου, ενώ περιλαμβάνει και τμήμα του οδικού δικτύου της περιοχής του Δημοτικού Σταδίου. Ειδικότερα για την κεντρική περιοχή της Χώρας, που περικλείεται από τις οδούς: Παπαβασιλείου, Αριάδνης, Αγίου Γεωργίου, Αγίου Αρσενίου, Παπαρρηγοπούλου και Εξαρχόπουλου, η μελέτη αφορά στο σύνολο των δρόμων. 
Στην περιοχή της Χώρας εντάσσεται και το λιμάνι της Νάξου το οποίο αποτελεί τον σημαντικότερο πόλο γένεσης μετακινήσεων στο νησί καθώς εξυπηρετεί τόσο τα επιβατηγά όσο και τα εμπορευματικά πλοία. Λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης οχημάτων κατά τις περιόδους άφιξης και αναχώρησης των πλοίων σε συνδυασμό με την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, δημιουργούνται έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα τόσο στην περιοχή του λιμανιού όσο και σε άλλα σημεία του δικτύου όπως για παράδειγμα στην οδό Ελ. Βενιζέλου. 
Στη Χώρα στεγάζονται και όλες οι διοικητικές υπηρεσίες του νησιού και μεταξύ αυτών ο Δήμος, οι τράπεζες, το Λιμεναρχείο, το Νοσοκομείο, το Τελωνείο, ο ΟΤΕ, το Ταχυδρομείο και το ΙΚΑ που αποτελούν, επίσης, σημαντικούς πόλους έλξης. 
Η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων τουρισμού, εστίασης και αναψυχής στη Χώρα βρίσκονται στο παραλιακό τμήμα που εκτείνεται από το Λιμάνι μέχρι την παραλία του Αγίου Γεωργίου. Με τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας οχημάτων από την παραλιακή οδό κατά τις βραδινές ώρες του καλοκαιριού, οι πεζοί απολαμβάνουν ελεύθερη κίνηση ενώ η κυκλοφορία οχημάτων στα όρια της περιοχής αποκλεισμού (δηλαδή) στην περιοχή του Δημαρχείου και του λιμένα) είναι αυξημένη. 
Εκτός κυκλοφορίας οχημάτων είναι η παλαιά πόλη που λόγω των στενών δρόμων δεν επιτρέπεται η ελεύθερη διέλευση μηχανοκίνητων μέσων. 

Περί μονοδρομήσεων…
Στην εν λόγω μελέτη προτάθηκαν ρυθμίσεις οι οποίες είναι κοινές και στις δύο επιμέρους λύσεις. Αυτές είναι: 
Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Κοντολέοντος από οδό Μαργαρίτη προς οδό Βενιζέλου με παράλληλη μονοδρόμηση της παρόδου (προς την αντίθετη κατεύθυνση) με στόχο τη δημιουργία ενός αριστερόστροφου κυκλοφοριακού βρόχου Μαργαρίτη - Πάροδος - Βενιζέλου - Κοντολέοντος. 
Μονοδρόμηση όλων των στενών στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Παπαρρηγοπούλου ¬Παπαβασιλείου - Αριάδνης - Παραλία Αγ. Γεωργίου - Αγ. Αρσενίου. Σήμερα το καθεστώς κυκλοφορίας είναι ασαφές στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου καθώς δεν υπάρχει κατάλληλη ρυθμιστική σήμανση. 
Μονοδρόμηση οδού Παπαρρηγοπούλου με κατεύθυνση από Αγ. Αρσενίου προς την Πλατεία  Ευριπαίου. 
Μονοδρόμηση παράλληλης οδού της Παπαρρηγοπούλου. 
Μονοδρόμηση οδού Αριάδνης μέχρι το Δημαρχείο με κατεύθυνση προς αυτό. 
Μονοδρόμηση της προέκτασης της οδού Αγ. Γεωργίου προς οδό Αγ. Αρσενίου 
Πεζοδρόμηση της οδού Αμοργού 
Πεζοδρόμηση της οδού Πρωτοπαπαδάκη από Αμοργού έως Παπαβασιλείου 
Πεζοδρόμηση δυτικού τμήματος Πλατείας Ευριπαίου 
Δημιουργία πεζοδρομίων με απαγόρευση στάθμευσης στις συλλεκτήριες οδούς μονής κατεύθυνσης. 
Αναδιαμόρφωση και σηματοδότηση του κόμβου Παπαβασιλείου / Ελ. Βενιζέλου 
Αναδιαμόρφωση και σηματοδότηση του κόμβου Λ. Νάξου - Γαλανάδου / Αν. Παπανδρέου 
Αναδιαμόρφωση του κόμβου Αν. Παπανδρέου / Παπαρηγοπούλου 
Αναδιαμόρφωση του κόμβου Ελ. Βενιζέλου / Μαργαρίτη στη θέση «Συνεργείο Βλαβιανού» και πιθανή σηματοδότησή του, λόγω επικινδυνότητας.
Πρόταση Α’: Οι επιπλέον ρυθμίσεις της Πρότασης Α' έχουν ως εξής 
Μονοδρόμηση οδού Παπαβασιλείου από Αριάδνης έως Εξαρχόπουλου με κατεύθυνση προς την οδό Εξαρχοπούλου 
Συνέχιση της μονοδρόμησης της οδού Αριάδνης μέχρι τη παραλία Αγ. Γεωργίου 
Πρόταση Β’:  Οι επιπλέον ρυθμίσεις της Πρότασης Β' έχουν ως εξής: 
Μονοδρόμηση οδού Παπαβασιλείου από Εξαρχόπουλου έως Αριάδνης με κατεύθυνση προς παραλία 
Αντιδρόμηση της οδού Εξαρχόπουλου με κατεύθυνση από Πλατεία Ευριπαίου έως οδό Παπαβασιβασιλείου 
Αντιδρόμηση τμήματος Πρωτοπαπαδάκη από Κωμιακής μέχρι την Πλατεία Ευριπαίου (με κατεύθυνση προς την Πλατεία Ευριπαίου) 
Αντιδρόμηση οδού Κωμιακής και των παράλληλων προς αυτήν οδών. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου