Πέμπτη, 13 Ιουνίου 2013

Ποιος "δουλεύει" ποιον; Ο δήμαρχος ή ο αντιδήμαρχος;

ΤΕΛΙΚΑ, ποιος «δουλεύει» ποιον;
Ο δήμαρχος κ. Μαργαρίτης, «θα το δει το θέμα», ο αντιδήμαρχος κ. Λιανός «θα την εφαρμόσει, ως έχει, την μελέτη», οι επιχειρηματίες της Κοντολέοντος (παλαιός περιφερειακός) αδημονούν και περιμένουν, να μην εφαρμοστεί η ρύθμιση για την Κοντολέοντος (σ.σ.: παλαιός περιφερειακός δρόμος), που θέλει την εν λόγω κεντρική, περιφερειακή οδική αρτηρία, «μονόδρομο» και συγκριμένα «κάθοδο»…
Τελικά, τι συμβαίνει; …Άλλα είπε, την Δευτέρα ο δήμαρχος (στους εκπροσώπους των επιχειρηματιών, που, στο δημαρχείο, τον επισκέφθηκαν…) και άλλα, ο αντιδήμαρχός του, (στο ακροατήριο του ρ/φ σταθμού «Μεσόγειος») προχθες, Τρίτη!

Ή δεν αλληλοενημερώνονται στον ημέτερο δήμο μέσα (σ.σ.: δήμαρχος και αντιδήμαρχος) ή υποκρίνονται, πως δεν ξέρουν τί λέει ο ένας την Δευτέρα και τί ο άλλος την Τρίτη, ή, αμφότεροι, υποκρίνονται… Σε κάθε περίπτωση, οι πολιτικές αυτές, είναι «διπρόσωπες»…
Να, πώς έχουν τα (ραδιοφωνικά) λεγόμενα του κ. Λιανού, για τις μονοδρομήσεις και όχι μόνον…
-         Θα ήθελα να επαναλάβω ξανά, αυτό που έχουμε πολλές φορές πει, ότι ο στόχος της δημοτικής αρχής είναι να υπάρξει το κλείσιμο της πόλης. Έτσι, ακριβώς, μετά από διαβουλεύσεις, για να μην επαναλαμβάνουμε τα ίδια πράγματα, εδώ και ένα και πλέον χρόνο που δουλεύουμε το ‘πρότζεκτ’ που λέγεται Κυκλοφοριακό, ο στόχος, μετά από τις διαβουλεύσεις με τους φορείς, με τους δημότες, προτεραιότητα για μας είναι ο πεζός, για τη ναξιακή κοινωνία εννοώ, όχι μόνο για τη δημοτική αρχή.
-         Τώρα, υλοποιείται η πρώτη φάση της κυκλοφοριακής μελέτης που είναι οι μονοδρομήσεις. Ο στόχος της δημοτικής αρχής και των δημοτών, γιατί όλοι μαζί συμπλέουμε, είναι, η απομάκρυνση του Ι.Χ. από τους δρόμους, όσο γίνεται περισσότερο και η μείωση της κυκλοφορίας μέσα στους στενούς δρόμους, που έχουμε.
-         Η πρώτη φάση, προβλέπει τις μονοδρομήσεις…
-         Έχουμε ξεκινήσει εδώ και αρκετό διάστημα τη μελέτη… Προσπαθούμε να υλοποιήσουμε και να ολοκληρώσουμε την πρώτη φάση που είναι η δημιουργία των κόμβων, υπάρχουν κάποιες καθυστερήσεις δικαιολογημένες…
-         Όταν με το καλό ολοκληρωθεί η εφαρμογή όλων αυτών που προβλέπονται στη μελέτη, τότε, η πόλη, σε πρώτη φάση, θα κλείσει όπως κλείνει η παραλία, το απόγευμα…
-         Ασφαλτοστρώσαμε το δρόμο της Γρόττας, (παλαιός περιφερειακός δρόμος) γιατί ο δρόμος αυτός είχε πάρα πολλά προβλήματα. Είχαμε βρισιές… με τις λακκούβες και τα προβλήματα που είχε ο δρόμος αυτός σε αρκετά σημεία του… Έγινε πολύ καλή δουλειά στο δρόμο αυτόν…
-         Βρισκόμουν στο δημαρχείο την ώρα εκείνη. Δεν είχα τον χρόνο, και δεν ήμουνα ‘παρών’ στη συζήτηση που είχε ο δήμαρχος με τους επαγγελματίες, που κατέθεσαν ένα ψήφισμα…
-         Εμείς, είμαστε αποφασισμένοι να τα λόγια που λέμε, να τα υλοποιήσουμε, με τα μέσα που διαθέτουμε και τους πόρους…
-         Εγώ, προσωπικά είμαι θιγμένος. Ξέρετε γιατί δεν αντιδρώ; Γιατί είμαι πεπεισμένος, πλέον, γνωρίζοντας πώς λειτουργούν οι κοινωνίες στην Ευρώπη και στον υπόλοιπο κόσμο, γενικά, ότι αυτά τα μέτρα είναι δοκιμασμένα και επιτυχημένα. Δηλαδή, όπως θεωρώ – όπως θεωρώ αυτονόητο ότι πρέπει να φάω το μεσημέρι – έτσι, και ένας Ευρωπαίος, Αμερικάνος κ.λπ., θεωρεί αυτονόητο ότι θα ‘χει πεζοδρόμιο να κινηθεί ή ότι ο δρόμος θα είναι μονόδρομος για τα αυτοκίνητα… Είναι αυτονόητα…
-         Είμαι πεπεισμένος, γιατί η έλλειψη, εδώ, των πεζοδρομίων… και πρέπει να γίνει επέκταση των πεζοδρομίων σε όλη την πόλη… πρέπει… και αυτή είναι η άποψη της πλειονότητας του ναξιακού λαού…
-         Ακούστε να σας πω: Ακόμη και στην περιοχή μου (σ.σ.: παλαιός περιφερειακός) υπάρχουνε πάρα πολλοί, και μόνιμοι κάτοικοι και κάποιοι επαγγελματίες είναι υπέρ του μέτρου (σ.σ.: μονοδρόμηση). Δεν είναι όλοι κατά του μέτρου. Αυτό είναι γεγονός. Όλα αυτά θα… φανούνε, εκ του αποτελέσματος. Γιατί, όταν θα μονοδρομηθεί, ή… δεν θα μπορείς να μπεις από το ποτάμι… εγώ το λέω και αντίστροφα, εκ του πονηρού, αφού λειτουργούμε έτσι στην Ελλάδα… ας κάτσουν, εδώ, όταν ξεφορτώνει ένα πλοίο… στον Ο.Α.Ε.Δ. απέξω, να μετρήσουν πόσα αυτοκίνητα θα πάνε από το ποτάμι και πόσα ανάποδα, από την Γρόττα… εκτιμούν ότι δηλαδή θα περνάει το αμάξι και θα ‘τσιμπήσω’ τον πελάτη.
-         Θα πρέπει να τα επικοινωνούμε κάποια πράγματα εμείς σαν επαγγελματίες, πάνε οι εποχές που ανοίγαμε ένα μαγαζί, βάζαμε μια πινακίδα, λέγαμε πουλάμε αυτό, ανοίγαμε τις πόρτες και περιμέναμε τον κόσμο να μπει… Τώρα, πλέον, και η κρίση και η τεχνολογία… ο καταναλωτής συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά… δηλαδή ξέρει τι θέλει να πάρει, από πού θα το πάρει, πόσο θα το πάρει, το ψάχνει…
-         Να σας πω ένα παράδειγμα: Εδώ, στο Γρόττα, Ι.Χ. είναι παρκαρισμένα, Ι.Χ. με ‘γουρούνα’ αν έρθουν στο αντίθετο ρεύμα, θα κοντοσταθούν. Δε συζητάω, όταν κατεβαίνει ή ανεβαίνει ένα λεωφορείο ή ένας τράκτορας ή ένα λεωφορείο, τί συμβαίνει… στον οδηγό του Ι.Χ., τι συμβαίνει στον πεζό, που είναι μπροστά…
-         Επιτέλους, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι πρέπει να αναβαθμιστεί, συνολικά, η πόλη που ζούμε. Συνολικά. Έτσι θα έρθουνε… και η αύξηση των αντικειμενικών αξιών και η βελτίωση του τουριστικού προορισμού με το όνομα ‘Νάξος’, και, φυσικά, θα βελτιωθεί η ποιότητα της ζωής μας. Αν δεν το συνειδητοποιήσουμε αυτό, και δεν λειτουργήσουμε, έστω και αυτό το λίγο που λέω εγώ… αυτό το αυτονόητο που έχουνε κάνει στον υπόλοιπο κόσμο συλλογικά… τότε, θα είμαστε ξεγραμμένοι.  

«Θα υλοποιηθεί η μελέτη»
-         Δεν γνωρίζω τη συζήτηση… Κοιτάξτε: Εμείς, όπως έχουμε πει θα υλοποιηθεί η μελέτη εφαρμογής, που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή και θα δούμε τα αποτελέσματά της. Εμείς, είχαμε ένα πρόβλημα, και το διαπιστώσαμε και τεχνικά και ουσιαστικά στον κόμβο του ‘Ραντεβού’, που είχαμε κάνει μία μονοδρόμηση και θα το κάνουμε τη ‘διπλή’… Έχουμε τελειώσει τώρα πια τις διαδικασίες… Όλος ο μικρός περιφερειακός, τα τελευταία 70 μ. εκεί, θα γίνει διπλής κατεύθυνσης… που τα 70 μ. τα είχαμε ‘μονής’…
-         Εμείς, ακόμη, όπως έχουμε πει, και είναι δέσμευση δική μου και της δημοτικής αρχής, εδώ είμαστε, θα δούμε αν υπάρξουν προβλήματα στην πράξη και έχουμε την όλη διάθεση να τα διορθώσουμε. Και ήδη, το αποδεικνύουμε αυτό. Το αποδείξαμε αυτό, με τον κόμβο του ‘Ραντεβού’. Η πρόθεσή μας είναι καθαρή…
-         Πρέπει όλοι καλοπροαίρετα, και με ανοιχτό μυαλό και με βούληση, να δούμε τα αποτελέσματα μιας μικρής αλλαγής. Αν δεν το δούμε, τί να πούμε;
    
-         Για την προστασία της περιοχής, κάποιες άλλες ημέρες…
-         Στο σημείο αυτό, παρουσιάζουμε τις προ ετών απόψεις σχεδόν των ίδιων ανθρώπων – καταστηματαρχών της περιοχής της Γρόττας, όπως, τότε, τις εξέθεσαν στην «Κ». Τότε, που η δημοτική αρχή Μαράκη, ήθελε να κάνει κάθοδο την προαναφερθείσα κεντρική οδική αρτηρία. Ας σημειωθεί ότι στον κοινό τους αγώνα, τότε, για την αναβάθμιση και σωτηρία της περιοχής τους, μαζί τους είχαν και τον νυν αντιδήμαρχο αρμόδιο και/για το κυκλοφοριακό κ. Λιανό.
Να τι έγραψαν, ανάμεσα στα άλλα, τότε, στην « επιστολή – διαμαρτυρία», που κατέθεσαν στον Δήμο Νάξου:
«Την ανάγκη όχι μόνο να προστατευθεί αλλά και να αναδειχθεί και να ενισχυθεί η περιοχή της Γρόττας Νάξου, τόνισαν κάτοικοι και επαγγελματίες της περιοχής που συναντήθηκαν προχθές στο ξενοδοχείο Γρόττα (σ.σ.: του κ. Λιανού). Περίπου 30 κάτοικοι και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Περιφερειακού συζήτησαν για το παρόν και το μέλλον του, με αιχμή του δόρατος τις νέες ρυθμίσεις που φημολογείται ότι προβλέπει η μελέτη για το κυκλοφοριακό της πόλης. Όμως απασχόλησαν  και άλλα, εξ ίσου σημαντικά ζητήματα.
Μάλιστα, αποφασίσθηκε να δημιουργηθεί σύλλογος για την προστασία και την ανάδειξη της Γρόττας, γιατί, όπως είπε ο κ. Γιάννης Μαργαρίτης «η Γρόττα είναι πιο όμορφη ακόμα από τον Άγιο Προκόπιο αλλά η αδιαφορία και η εγκληματική πολιτική του Δήμου κατάντησαν την Γρόττα μπαζότοπο»…
…Στη συνέχεια απασχόλησε τους παρισταμένους το κυκλοφοριακό. Η ευρύτερη περιοχή του Περιφερειακού είναι υποβαθμισμένη και πρέπει να γίνει κάτι ώστε και να αναδειχθεί αλλά και να γίνει ένας εμπορικός δρόμος, όπως αρχίζει να μετατρέπεται, με τις προσπάθειες των επαγγελματιών. Όπως οι πληροφορίες λένε, οι μελετητές του κυκλοφοριακού μιλούν για μονοδρόμηση του περιφερειακού, δηλαδή κάθοδος προς το λιμάνι. Αυτό, όλοι εκτίμησαν ότι θα δώσει την χαριστική βολή στην περιοχή και θα την μετατρέψει σε δρόμο αποθηκών. Ζήτησαν να υπάρξει ενημέρωση γύρω από αυτό το θέμα και να έχουν συνάντηση και με τον μελετητή για να ακούσουν τις απόψεις του γύρω από αυτή την ρύθμιση αλλά και να κάνουν τις δικές τους προτάσεις. Όλοι συμφώνησαν ότι πρέπει ή να παραμείνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως έχουν σήμερα, με αστυνόμευση όμως και ελεγχόμενη στάθμευση, δηλαδή δρόμος διπλής κατεύθυνσης ή να γίνει μόνο άνοδος και η κάθοδος να γίνεται από τον ποταμό.  Άλλωστε, αν γίνει κάθοδος, όπως σωστά ειπώθηκε, εκτός των άλλων, θα χαθούν και οι στάσεις των λεωφορείων που εξυπηρετούν κυρίως τους μαθητές των σχολείων και τους κατοίκους των χωριών που έρχονται και ψωνίζουν από την περιοχή. Μάλιστα αποφασίσθηκε να γίνει μία επιτροπή η οποία θα χειριστεί το θέμα και θα εκφράσει τις απόψεις της στα αρμόδια όργανα όταν θα παρουσιαστεί η μελέτη του κυκλοφοριακού. Την επιτροπή θα απαρτίζουν οι Μιχάλης Μαρούλης, ο Γιάννης Μαρούλης, ο Γιώργος Κορρές, η Καλλιόπη Μυλωνά και ο Δημήτρης Λιανός.
Όμως και άλλα θέματα συζητήθηκαν στην συνάντηση αυτή, όπως… να γίνουν και άλλοι χώροι πάρκινγκ για να «καθαρίσει» όλη η περιοχή από τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα, να καθαριστούν τα καλάμια από όλο τον Περιφερειακό από τον Βιδάλη μέχρι τον Μαθιάσο αλλά και από τον ποταμό, γιατί κάθε καλοκαίρι κινδυνεύει από ένα αναμμένο τσιγάρο να προκληθεί πυρκαγιά με ανυπολόγιστες συνέπειες, να γίνουν μεγαλύτερα πεζοδρόμια γιατί ο κόσμος περπατάει σήμερα στον δρόμο, αλλά και να παρέμβουν όλοι για να γίνει το δικαστικό μέγαρο στον χώρο που αρχικά είχε οριστεί, απέναντι από του Βιδάλη που θα δώσει την ανάπτυξη σε όλη την περιοχή…

Περί της οδού Κοντολέοντος, κάποιες άλλες ημέρες…
Την ίδια εποχή, επιστολή προς την δημοτική αρχή Μαράκη, απέστειλαν σαράντα πέντε (45) επαγγελματίες και κάτοικοι της περιοχής του Γρόττας, υπογραμμίζοντας τα ακόλουθα:
«Προς Αξιότιμους κ. Δήμαρχο Μαράκη Νίκο, Αντιδημάρχους, Αρχηγούς μείζονος και ελάσσονος μειοψηφίας και Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Νάξου .
Οι κάτωθι υπογεγραμμένοι επαγγελματίες του Περιφερειακού δρόμου της Χώρας Νάξου, θέλουμε με την επιστολή – διαμαρτυρία-,  να εκφράσουμε την αντίθεση μας στης κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θα γίνουν στην περιοχή μας. 
Στον ξεχασμένο και συνειδητά παραμελημένο, από της εκάστοτε δημοτικές ηγεσίες, περιφερειακό δρόμο, σε όλο το μήκος του, άρχισε το τελευταίο διάστημα η προσπάθεια, με ατομική και μόνο πρωτοβουλία, της αναβάθμισης του… ανοίγοντας καταστήματα που καλύπτουν όλο σχεδόν το φάσμα του εμπορίου, που είναι ο πρωταρχικός παράγοντας για την ανάπτυξη και την καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης του πολίτη. 
Αντί λοιπόν ο Δήμος, ο οποίος εισπράττει τα τέλη κανονικά και από εμάς, να έρθει αρωγός της προσπάθειας αυτής, με την δημιουργία πεζοδρομίων, που σε ορισμένα σημεία είναι ανύπαρκτα, ευπρεπισμένων και βατών 'πάρκινκ' (ώστε να αποφεύγεται η μόνιμη στάθμευση οχημάτων επί του κεντρικού δρόμου όλες της ώρες της ημέρας), τοποθέτηση σωστών πινακίδων κυκλοφορίας και έλεγχο αυτών, στολισμό του δρόμου στης γιορτινές μέρες που είναι ανύπαρκτος όλα τα χρόνια και άλλα πολλά που θα μπορούσαν να γίνουν για την πραγματική ανάπτυξη της περιοχής, έρχεται προκλητικά, να την διαγράψει από τον χάρτη της πόλης. 
Ναι κύριοι με την ψήφιση της πρότασης ο δρόμος του περιφερειακού να είναι μόνο κάθοδος.
Αυτό θα κληθείτε να αποφασίσετε, αν τον διαγράψετε ή όχι από τον χάρτη της Χώρας. 
Άμεσα πλέον όλες οι επιχειρήσεις στηρίζονται στον τουρισμό, όπως πολύ μα πολύ καλά ξέρετε. Όταν λοιπόν ο τουρίστας, ο επισκέπτης ακόμα και αυτός που παρεπιδημεί στο νησί μας το καλοκαίρι, ο Ναξιώτης των Αθηνών, ερχόμενος δεν περάσει  από τον δρόμο αυτόν, θα τον δει όταν  πάει για το λιμάνι να φύγει από το νησί. Με αυτό το απλό κατά τα άλλα σκεπτικό μας λέτε, προκλητικά να φύγουμε και εμείς για άλλες περιοχές της πόλης, έτσι ώστε να εξυπηρετηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο συγκεκριμένα συμφέροντα, που η απόφαση σας θα δείξει τελικά να υπάρχουν. 
Θέλουμε τέλος να σας γνωρίσουμε ότι αν είναι αμετάκλητη απόφαση σας,  η πραγματοποίηση του αντιλαϊκού κυκλοφοριακού αυτού μέτρου, η αντίδραση μας δεν θα σταματήσει σε αυτή την επιστολή, θα εξαντλήσουμε συνειδητά κάθε δυνατό νόμιμο μέσο που μας παρέχουν η πολιτεία και οι νόμοι του κράτους, ακόμη και την άμεση προσφυγή μας στο Συμβούλιο Επικράτειας, για την προάσπιση των συμφερόντων μας. 
Ευχαριστούμε όμως  εκ τον προτέρων, αν λογικά σκεπτόμενοι -που πιστεύομε ότι είστε- δείτε το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί στις επιχειρήσεις μας με την συγκεκριμένη ρύθμιση, και προχωρήσετε σε μία άλλη πιο ρεαλιστική και ευρεία αποδεκτή πρόταση αντιμετώπισης του κυκλοφοριακού προβλήματος της περιοχής μας. 
Σας γνωρίζουμε ότι σε μια τέτοια πρόταση θα είμαστε στο πλευρό σας, αρωγοί και υποστηρικτές».

ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου