Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2013

«Σε τυχόν ατύχημα, ποιος θα απολογηθεί; Αυτός που θα το προκαλέσει ή αυτοί που παραδίδουν έναν δρόμο με πολλές ελλείψεις;»

Αν και οι κάτοικοι Αγίου Αρσενίου και Τριπόδων, και όχι μόνον, δηλώνουν την ικανοποίηση τους για το γεγονός ότι ο δρόμος των Καλαμουριών θα δώσει μεγάλη ανάσα μέσα στα επόμενα χρόνια στην εν λόγω περιοχή, εκφράζουν τα παράπονά τους για το έργο όπως έχει εκτελεστεί, αφού «βλέπουν» χτυπητές ατέλειες και ελλείψεις επικίνδυνες. Και ρωτούν:
 «Σε τυχόν ατύχημα, ποιος θα απολογηθεί; Αυτός που θα το προκαλέσει ή αυτοί που παραδίδουν έναν δρόμο με πολλές ελλείψεις;»


- Να διορθωθούν τώρα τα «στραβά» του έργου. Και αν το έργο δεν προέβλεπε κάποια πράγματα που τώρα διαπιστώνουμε ότι έλλειψή τους δημιουργεί προβλήματα, να κάνουν μια συμπληρωματική μελέτη και να αποκαταστήσουν τα «κακώς κείμενα».
-Να καθαριστούν τα χαντάκια, πριν τα «χώσουν» οι βροχές.
- Έτσι θα το παραλάβουν; Δεν πρέπει να το παραλάβουν, εάν δεν ολοκληρωθεί όπως πρέπει το έργο;
-Αν θέλουν να κάνουν καλές δουλειές να εκτελέσουν τις απαραίτητες υποδομές στο δρόμο.
 
Την Δευτέρα, 8 Οκτωβρίου 2102, υπεγράφη η εργολαβική σύμβαση για την εκτέλεση του έργου «Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο Αγ. Αρσενίου - Αγ. Άννας Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων». Το έργο ανέλαβε η εργοληπτική επιχείρηση «Μ.Τ. Α.Τ.Ε.» . Οι εργασίες ξεκίνησαν κανονικά, ολοκληρώθηκαν κανονικά αλλά το έργο δεν είναι «κανονικό».
Οι κάτοικοι του Λιβαδιού και δη οι Αγερσανιώτες δηλώνουν ικανοποιημένοι μεν από το εν λόγω έργο αυτό (το οποίο για πολλά χρόνια είχε «κολλήσει» στα Δικαστήρια, απ’ όπου το «απαγκίστρωσε» η νυν Δημοτική Αρχή) εκφράζουν όμως τα παράπονά τους «γιατί από Καλαμούρια δεν υπήρξε πρόβλεψη να ‘περάσει’ το ‘αποχετευτικό’, η ‘ύδρευση’, αλλά και η ‘αποχέτευση».
Εδώ και μερικές ημέρες έγινε η διαγράμμιση του δρόμου. Μια διαγράμμιση που δεν είναι η πρέπουσα, υποστηρίζουν όλοι όσοι στην ομώνυμη περιοχή τα κτήματα και τις κατοικίες τους. Βάζουν θέματα πολλά. Θέματα που προβληματίζουν. Υποστηρίζουν: «Για να πάμε προς την εκκλησία του Αγίου Παντελεήμονα πρέπει να φτάσουμε μέχρι κάτω στην Πλάκα. Δεν βοηθά η διαγράμμιση που έγινε. Είναι λάθος αυτή διαγράμμιση. πρέπει να διορθωθεί». Και προσθέτουν: «Θα γίνει ατύχημα, αφού όπως βολεύεται ο καθένας χρησιμοποιεί το δρόμο. Στρίβει σε σημεία που δεν πρέπει. Θα έχουμε ατύχημα.». Κάποιοι άλλοι σημειώνουν: «Στην πρώτη κάθετο, στο ύψος του καταστήματος ‘3 Αδέλφια’ και στην περιοχή πλησίον του ξενοδοχείου Πλάζα, δεν υπάρχει πρόβλημα. Εκεί ‘τρώγεται’ η κατάσταση. Προβλήματα υπάρχουν σε άλλα κομβικά σημεία του δρόμου». Και παρατηρούν, διευκρινιστικά: «Με τους άλλους παράδρομους τι γίνεται; Πώς θα μπαίνει ο κόσμος στα χωράφια του; Η διαγράμμιση είναι ακατάλληλη. Πρέπει να αλλάξει, γιατί μπερδεύει τον κόσμο».

Άλλες παρατηρήσεις – ερωτήματα:
Αν γίνει κάποιο ατύχημα ποιος θα πληρώσει τα σπασμένα. Ποιος θα απολογηθεί; Αυτός που θα κάνει το ατύχημα ή αυτός που θα έπρεπε να φτειάξει και να παραδώσει ένα σωστό και πλήρες έργο;
Να διορθωθούν τώρα τα «στραβά» του έργου. Και αν το έργο δεν προέβλεπε κάποια πράγματα που τώρα διαπιστώνουμε ότι έλλειψή τους δημιουργεί προβλήματα, να κάνουν μια συμπληρωματική μελέτη και να αποκαταστήσουν τα «κακώς κείμενα».
Να καθαριστούν τα χαντάκια, πριν τα «χώσουν» οι βροχές.
Να γίνουν οι απαραίτητες περιφράξεις στα δεξιά και στα αριστερά του δρόμου, ώστε να προστατευθεί το έργο από τα νερά της βροχής.
Προ μηνών, ένας αλλοδαπός ελλείψει κάποιων υποδομών ξέφυγε με την μοτοσικλέτα του από τον δρόμο και βρέθηκε στο παρακείμενο χωράφι. Το τροχαίο έγινε στον δρόμο από πλάκα προς διασταύρωση αγίας Άννας.
Στις στροφές του δρόμου δεν έχουν δοθεί οι σωστές κλήσεις. Υπάρχει πρόβλημα ουσιαστικό.
Μπορεί ο εργολάβος να υλοποίησε το έργο με βάση όλα όσα στην σχετική δημοπρασία προβλέπονταν και όλα όσα αναφέρονταν στην σχετική μελέτη, όμως ο δρόμος δεν είναι «πλήρης» και κατάλληλος. Δεν πληροί ό,τι πρέπει να πληροί ένα σωστό έργο.
Έτσι θα το παραλάβουν; Δεν πρέπει να το παραλάβουν, εάν δεν ολοκληρωθεί όπως πρέπει το έργο;
Αν θέλουν να κάνουν καλές δουλειές να εκτελέσουν τις απαραίτητες υποδομές στο δρόμο. Αν δεν μπουν οι «υποδομές» που πρέπει, το έργο θα είναι μισό.
Δεν υπάρχει καμία σήμανση. Μόνο δύο stop υπάρχουν… λέγεται ότι θα την ολοκληρώσουν όπως πρέπει την «σήμανση».
Ο Ο.Τ.Ε., προσφάτως, «πέρασε» τα καλώδιά τους εναερίως. Έπρεπε να τα περάσει υπογείως. Γιατί δεν έγινε αυτό;
Προ ημερών, βγήκε μέρος της οφειλής που έχει ο Δήμος μας στον εργολάβο. Μιλάμε για €55.000.
Το έργο θα πρέπει να «συμπληρωθεί». Δεν πρέπει να το αφήσουν ημιτελές. Ένα ημιτελές έργο δεν εξυπηρετεί όπως εξυπηρετεί ένα ολοκληρωμένο έργο.

Η σύμβαση
Ο δρόμος της περιοχής Καλαμούρια (η μελέτη του οποίου είχε ξεκινήσει και ολοκληρωθεί από την προηγούμενη δημοτική αρχή), ήταν ένα ακόμη έργο το οποίο είχε φτάσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, μετά από ενστάσεις σχετικά με τις απαλλοτριώσεις.
Στις 7 Σεπτεμβρίου 2013, η απόφαση του ΣτΕ σχετικά με το έργο, δικαίωσε τον ημέτερο «καλλικράτειο» πια Δήμο και την απόφαση περί αναγκαστικών απαλλοτριώσεων που, προ ετών, είχε ληφθεί…
Η νυν Δημοτική Αρχή, ακολούθως, ανέλαβε να ολοκληρώσει το έργο «Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο Αγ. Αρσενίου – Αγ. Άννας Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων».
Στις 8 Οκτωβρίου 2013 υπεγράφη η εργολαβική σύμβαση για την εκτέλεση του…
Η εργοληπτική επιχείρηση «Μ.Τ. Α.Τ.Ε.» δια του εκπροσώπου της Ευστάθιου Μανδηλαρά «χρεώθηκε» την εκτέλεση του εν λόγω έργου, το οποίο προηγουμένως είχε ενταχθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Κρήτη και Νήσοι Αιγαίου» και το οποίο συγχρηματοδοτήθηκε από το ΕΤΠΑ. Η συνολική δαπάνη, €932.104
Με το έμπα του 2013, ο πρόεδρος του Αγίου Αρσενίου, Νίκος Μαργαρίτης, δήλωνε στην «Κ» και στον υπογράφοντα: «Το δρόμο των Καλαμουριών θα πρέπει να τον κατασκευάσουμε καλά, διότι θα λύσει πολλά προβλήματα. Είναι πνοή ο δρόμος αυτός για όλο το χωριό, για όλη την κοινότητα και τις παραλίες της.
Δώσαμε τις περιουσίες μας για αυτόν το δρόμο. Πρέπει τα 10.80 μ. να παραμείνουν 10.80 μ. Άλλωστε αυτό είναι το πλάτος του...
Χρειάζεται να γίνουν υποστυλώσεις. Χρειάζεται να εγκατασταθεί αποχετευτικό δίκτυο. Να τοποθετηθεί δίκτυο του ΟΤΕ.
Το έργο αυτό που είναι σε εξέλιξη έχει μπει στο ΕΣΠΑ. Κάποιες απαραίτητες όμως υποδομές είναι εκτός.
Χρειάζεται να γίνουν οι κάθετοι δρόμοι που να οδηγούν στην παραλία της δυτικής ακτής. Μόνο έτσι να αξιοποιηθεί σωστά το όλο έργο.
Δεν πρέπει οι λουόμενοι να κάνουν το μπάνιο τους σε μικρή απόσταση από τα διερχόμενα λεωφορεία. Κάλλιστα ο παραλιακός δρόμος μπορεί να γίνει πεζόδρομος. Έτσι θα αξιοποιηθεί προς όφελος και των καταστημάτων καλύτερα.»
Ήταν τότε που με κάθε τρόπο εξέφραζαν την ικανοποίησή τους οι διοικούντες τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Το ίδιο έκανε και η συντριπτική πλειονότητα των κατοίκων των δημοτικών κοινοτήτων Αγίου Αρσενίου, Τριπόδων αλλά και όλοι όσοι διατηρούν τουριστικές επιχειρήσεις στην δυτική ακτή του νησιού μας. Σε όλους τους τόνους υπογράμμιζαν ότι «ασφαλώς και πρόκειται για ένα μακρόπνοο έργο, που θα υποστηρίξει το τουριστικό προϊόν του νησιού μας». Και πρόσθεταν εμφαντικά: «Δεν έχουν ‘περάσει’ στον δρόμο αυτόν τα απαραίτητα για την κάλυψη των κατοίκων της περιοχής Καλαμούρια τα δίκτυα Ο.Τ.Ε. (τηλέφωνο), Δ.Ε.Η. (φως), υδρεύσεως (νερό)». Ήταν τότε που η Κ» σχολίαζε: «Απάντηση ποιος θα δώσει τα ‘αγκάθια’ για τα οποία κάνουν λόγο οι κάτοικοι Αγίου Αρσενίου, τριπόδων και όχι μόνο; Ουδείς, αυτήν την εποχή. Η απάντηση βέβαιον είναι πως θα δοθεί εν ευθέτω χρόνω. Θα υποχρεωθούν οι αρμόδιοι -εν ευθέτω χρόνω- να τον σκάψουν το φρεσκοφτειαγμένο δρόμο για να «περάσουν» το «φως» , το «νερό», το «τηλέφωνο»… και θα είναι αυτό «εγκληματικό».
Μιλάμε για ένα καινούργιο δρόμο, που πριν καλά - καλά τον πατήσουν» οι ρόδες, εμείς θα πιάσουμε να τον ξηλώσουμε (;)… Ναι, θα τον ξηλώσουμε για να κάνουμε ό,τι θα μπορούσε να γίνει ετούτη την εποχή.
Μπορεί η σχετική σύμβαση να μην προέβλεπε μια τέτοια παρέμβαση. Αυτό όμως σε καμία των περιπτώσεων δεν σημαίνει πως δεν θα έπρεπε οι προαναφερθείσες «παρεμβάσεις» να γίνουν. Αποτελεί όμως η απαράδεκτη «επιλογή» αυτή, φαινόμενο που παρατηρείται σε όλα τα μεγάλα έργα που ανά την χώρα, χρόνια τώρα εκετελούνταν και εκτελούνται και ετούτη την εποχή. Είναι η ‘επιλογή’ αυτή η απαράδεκτη, «κομμάτι» του σάπιου συστήματος που αφορά στον τρόπο υλοποιήσεως όλων των μεγάλων – μακρόπνοων έργων.

Τα λεφτά…
Η οικονομική Επιτροπή του ημετέρου Δήμου συνήλθε στις 31 Ιουλίου 2012 για να συζητήσει το θέμα «Έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου «Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο Αγ. Αρσενίου – Αγ. Άννας Νάξου».
Στο σχετικό πρακτικό κατεγράφησαν τα εξής: Στη Νάξο, σήμερα 31 Ιουλίου 2012, ημέρα Τρίτη και ώρα 12:00μ.μ. στο Δημοτικό Κατάστημα του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, συνήλθε σε δημόσια τακτική συνεδρίαση η Οικονομική Επιτροπή, ύστερα από την υπ’ αριθμ. 10389/25-07-2012 πρόσκληση του Προέδρου, που επιδόθηκε νόμιμα με αποδεικτικό στα μέλη, σύμφωνα με το άρθρο 75 του Ν. 3852/2010.
Αφού διαπιστώθηκε νόμιμη απαρτία, δηλαδή σε σύνολο επτά (7) μελών βρέθηκαν παρόντα επτά (7) μέλη, ο Πρόεδρος κήρυξε την έναρξη της συνεδρίασης.
Παρόντες: Εμμανουήλ Μαργαρίτης – Πρόεδρος, Αργύριος Ανεβλαβής, Δημήτριος, Λιανός, Δημήτριος Καραπάτης, Δημήτριος Μανιός, Ευστάθιος Πιτταράς και Ευστάθιος Αγγελής. Απόντες: Κανένας.  Χρέη γραμματέα εκτελεί η υπάλληλος του Δήμου κλάδου ΠΕ1 Διοικητικού, Μαρία Πολυκρέτη.
Ο πρόεδρος εισηγούμενος το 1ο εκτός ημερησίας διάταξης θέμα «Έγκριση αποτελέσματος δημοπρασίας για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου ‘Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο Αγ. Αρσενίου – Αγ. Άννας Νάξου’», η συζήτηση του οποίου εγκρίθηκε ομόφωνα καθώς και το κατεπείγον αυτού, είπε ότι με την αριθ. 150/2012 προηγούμενη απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής εγκρίθηκε η δαπάνη, διατέθηκε η πίστωση και εγκρίθηκαν οι όροι διακήρυξης του διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του εν θέματι έργου προϋπολογισμού  1.218.000,00 ευρώ (με αναθεώρηση και Φ.Π.Α.). Επίσης, με την αριθ. 182/2012 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής συγκροτήθηκε η Επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού του έργου αυτού.
Ο διαγωνισμός διενεργήθηκε κανονικά την 24-07-2012 και η Επιτροπή Διαγωνισμού μας υποβάλλει το σχετικό πρακτικό για έγκριση του αποτελέσματος.
Η Οικονομική Επιτροπή έπειτα από διαλογική συζήτηση, αφού άκουσε την εισήγηση του Προέδρου και έχοντας υπ’ όψιν: 1) Τις διατάξεις του άρθρου 72 (Οικονομική Επιτροπή – Αρμοδιότητες) και 75 (Λειτουργία της Οικονομικής Επιτροπής και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής) του Ν. 3852/2010, 2) Τις διατάξεις του Ν. 3669/08 «Κύρωση της Κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων» (ΚΔΕ), 3) Της λοιπής νομοθεσίας εκτέλεσης Δημοσίων Έργων, 4) Την αρ. 150/2012 απόφαση της με την οποία εγκρίθηκε η δαπάνη, διατέθηκε η πίστωση και εγκρίθηκαν οι όροι διακήρυξης του διαγωνισμού του εν θέματι έργου, 5) Την αρ. 182/2012 απόφαση της με την οποία συγκροτήθηκε η επιτροπή διεξαγωγής διαγωνισμού του εν θέματι έργου,  6) Το από 24-07-2012 σχετικό πρακτικό διενέργειας διαγωνισμού, αποφασίζει ομόφωνα: 1) Εγκρίνει το από 24-07-2012 πρακτικό του διενεργηθέντος διαγωνισμού για την επιλογή αναδόχου για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο Αγ. Αρσενίου – Αγ. Άννας Νάξου», προϋπολογισμού  1.218.000,00 Ευρώ (με αναθεώρηση και Φ.Π.Α.).  2) Κατακυρώνει το διαγωνισμό για την ανάδειξη αναδόχου εκτέλεσης του έργου «Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο Αγ. Αρσενίου – Αγ. Άννας Νάξου»,  στην Τεχνική Εταιρεία Μ.Τ. Α.Τ.Ε. (Λ. Αλεξάνδρας 7, 11473 Αθήνα, ΑΦΜ 094532970 ΔΟΥ ΦΑΕ Αθηνών),  η οποία προσέφερε μέση έκπτωση 27,46% δηλαδή συνολικό προϋπολογισμό προσφοράς € 803.538,28 από τον οποίο € 441.372,74 για δαπάνη εργασιών, € 79.447,09 για Γ.Ε. και Ο.Ε., €78.122,97 για απρόβλεπτα, € 172.460,14 για απολογιστικά και € 32.135,34 για αναθεώρηση. Ο συνολικός προϋπολογισμός προσφοράς του έργου συμπεριλαμβανομένου και Φ.Π.Α. είναι € 932.104,40. 3) Αποδεσμεύει από τον Κ.Α.
30-7323.060  με τίτλο «Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο «Αγ. Αρσενίου – Αγ. Άννας Νάξου»  ποσό € 285.895,60 το οποίο αποτελεί διαθέσιμο υπόλοιπο κατόπιν της διενέργειας ανοιχτής δημοπρασίας για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου «Βελτίωση δρόμου από Αγ. Ματθαίο (Καλαμούρια) έως δρόμο «Αγ. Αρσενίου – Αγ. Άννας Νάξου».
Η παραπάνω απόφαση, θυμίζουμε, ήταν η με αύξοντα αριθμό απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νάξου & Μικρών Κυκλάδων, 190/2012. Το δε σχετικό πρακτικό υπεγράφη από τους: Μανώλη Μαργαρίτη, πρόεδρο Αργύρη Ανεβλαβή, Δημήτρη Λιανό, Δημήτρη Καραπάτη, Δημήτρη Μανιό, Στάθη Πιτταρά και Στάθη Αγγελή, μέλη. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου