Δευτέρα 13 Μαΐου 2013

Ελλάδα είναι η ψυχή μου



Η μικρή Αμαλία Πιλίντσι από τον Άγιο Αρσένιο μιλάει για τη ζωγραφική, για το όνειρό της να γίνει μία ημέρα κτηνίατρος λίγο πριν αναχωρήσει για την Αθήνα όπου θα τιμηθεί για τη συμμετοχή της στα 15 καλύτερα doodles που ξεχώρισαν στην κατηγορία 1η – 3η Δημοτικού

Μπορεί να μην γνωρίζει ακόμη τι είναι το Doodle 4 Google ή τι είναι το internet και η χρησιμότητά του αλλά έχει κερδίσει μία θέση που πολλά άλλα παιδιά όχι μόνο της ηλικίας της θα ζήλευαν και θα ήθελαν να είναι αυτά το απόγευμα της Δευτέρας στην εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί όπου θα ανακοινωθεί ο νικητής και μάλιστα το νικητήριο doodle θα εμφανιστεί στην αρχική σελίδα της Google (www.google.gr) την επόμενη ημέρα… 
Ο λόγος για την 7χρονη Αμαλία Πιλίντσι, η οποία με το έξυπνο χαμόγελό της και το εκφραστικό προσωπάκι της σε κερδίζει με την πρώτη ματιά. Λατρεύει το ποδήλατο και ουσιαστικά την περίοδο των διακοπών πέρασε τον ελεύθερο χρόνο της προσπαθώντας να μάθει τους δρόμους του χωριού στο οποίο ζει, τον Άγιο Αρσένιο.

Ελλάδα
Χάρη στην καθοδήγηση του δασκάλου της, του Νίκου Βιτζηλαίου πήρε μέρος στον σχετικό διαγωνισμό που έγινε από το Doodle 4 Google για όλους τους μαθητές στην Ελλάδα, από 6 ως 18 ετών, και που είχε ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να χρησιμοποιήσουν τη δημιουργικότητά τους για να σχεδιάσουν το λογότυπο της Google. Το θέμα του φετινού διαγωνισμού ήταν «Η Ελλάδα μου» και η μικρή Αμαλία ξεχώρισε από το Δημοτικό σχολείο του Αγίου Αρσενίου κερδίζοντας μία θέση από την
κριτική επιτροπή του διαγωνισμού στα 15 doodles που ξεχώρισαν στην κατηγορία 1η - 3η Δημοτικού και στα 60 doodles που ξεχώρισαν από όλες τις κατηγορίες!

Ψυχή
Ουσιαστικά η μικρή Αμαλία (μαθήτρια 2ης Δημοτικού) κλήθηκε να εκφράσει την άποψή της σχετικά με το πώς βλέπει την Ελλάδα. Ο σχετικός διαγωνισμός ξεκίνησε στις 26 Φεβρουαρίου, η υποβολή των doodles έληξε στις 29 Μαρτίου 2013 και κάθε σχολείο είχε δικαίωμα υποβολής μέχρι 6 doodles. Πως περιέγραψε η Αμαλία το δικό της σχέδιο; «Ήθελα να κάνω μία ελληνική σημαία. Για μένα η Ελλάδα είναι η πατρίδα μου, είναι η ψυχή μου. Αυτό νιώθω. Προσπάθησα να βάλω ότι έχει σχέση με την Ελλάδα στο σχέδιο. Έχω κάνει μια μηλιά, δίπλα της έχω κάνει μια πεταλούδα. Έχω φτιάξει μια παραλία με πολλή άμμο και ένα δίσκο με ελληνικά φρούτα. Δίπλα έχει και ελιές. Τέλος έχω φτιάξει την ελληνική σημαία. Ότι ένιωσα και θεώρησα ότι ανταποκρίνεται στην λέξη Ελλάδα το έβαλα στο σχέδιο»…  Η είδηση της πρόκρισή της στα 15 καλύτερα doodles έγινε γνωστή την Δευτέρα 15 Απριλίου. Βέβαια στο δικό της μυαλό δεν ήταν κάτι σημαντικό «ο δάσκαλός μου, μου είπε μπράβο. Το ίδιο και τα άλλα παιδιά. Έτσι απλά» και συνέχισε την ανέμελη βόλτα με το ποδήλατό της.

Παίξουμε
Το κοινό κλήθηκε να ψηφίσει online τα αγαπημένα του doodles και η ψηφοφορία ολοκληρώθηκε το βράδυ της 7ης Μαΐου 2013. Οι τέσσερις φιναλίστ είναι ήδη γνωστοί και το βράδυ της 13ης Μαΐου θα ανακηρυχτεί ο εθνικός νικητής από την Google. Η Αμαλία από σήμερα είναι καθοδόν προς την Αθήνα μαζί με τον πατέρα της Δημήτρη και την μητέρα της Κατερίνα. Κανείς από τους δύο δεν είναι από τη Νάξο, τουλάχιστον άμεσα. Η Κατερίνα κρατάει από τη Κόρωνο καθώς το πατρικό της όνομα είναι Σιδερή ενώ ο Δημήτρης με ποντιακή καταγωγή ήρθε στην Ελλάδα μέσω Αλβανίας το 1989. Γνωρίστηκαν στην Κάλυμνο (!!) και βρέθηκαν πριν από δύο χρόνια στη Νάξο. Η Κατερίνα είναι άλλωστε εκπαιδευτικός, καθηγήτρια Αγγλικής φιλολογίας και διδάσκει Αγγλικά στα τρία σχολεία, σε Γλινάδο, Τρίποδες και Άγιο Αρσένιο. Όπως λέει η Αμαλία «θα πάω στην Αθήνα να δω τον παππού, τη γιαγιά και την ξαδερφούλα μου και να παίξουμε».

Κτηνίατρος
Ο πατέρας είναι υπερήφανος για την κόρη του, όπως άλλωστε και η μητέρα. Όπως μας εξηγεί η ίδια «ότι κάνω το κάνω από το μυαλό μου. Ότι μου έρχεται ζωγραφίζω. Είδα και τα άλλα παιδάκια που έκαναν ζωγραφιές και έκανα κι εγώ. Όμως, δεν θέλω να γίνω ζωγράφος. Θέλω να γίνω όταν μεγαλώσω κτηνίατρος. Να φροντίζω τα ζωάκια. Αυτό μου αρέσει»… Όσο για το εάν τα πάει καλά στο σχολείο; Χαμογελάει και σε αφοπλίζει λέγοντας «δεν τα πάω καλά στα μαθηματικά και την γλώσσα. Αλλά ο μπαμπάς μου είναι ξουράφι στα μαθηματικά και η μητέρα μου πολύ καλή στη γλώσσα» και όπως πάντα απομακρύνεται… 

Τιμή
Είναι χαρακτηριστικό ότι ο σχετικός διαγωνισμός έγινε για πρώτη φορά στην Ελλάδα και υποβλήθηκαν 8.200 συμμετοχές από 2.234 σχολεία από όλη την επικράτεια. Με δεδομένο ότι το θέμα ήταν «η Ελλάδα μου» και μόνο η απάντηση που έδωσε η Αμαλία «η Ελλάδα είναι η ψυχή μου» θεωρούμε ότι τίμησε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αυτό τον διαγωνισμό και ανεξάρτητα εάν κερδίσει ή όχι έχει ήδη κατακτήσει μία θέση στην καρδιά μας.  Ο μικρός καλλιτέχνης που θα κερδίσει το διαγωνισμό, θα κερδίσει επίσης ένα Chromebook, ένα Wacom tablet για digital art/drawing, μία μπλούζα με το doodle που έχει σχεδιάσει και ένα ταξίδι στην Αθήνα για να παρακολουθήσει την τελετή ανακοίνωσης του τελικού νικητή, στις 13 Μαΐου 2013. Οι φιναλίστ και τα σχολεία τους θα κερδίσουν πλούσια δώρα για να ανακαλύψουν τον κόσμο της τεχνολογίας.
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΛΙΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου