Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2013

Κεντρική Προβλήτα Νάξου / Ογκομετρικοί υδρομετρητές: Εκτός λειτουργίας; Λέγονται και ακούγονται πολλά…

Το «ποιες μαρίνες μιλάμε, όταν η Νάξος δεν έχει καν εμπορικό λιμάνι;» είναι ερώτημα κορυφαίο και το έχει θέσει εδώ και τουλάχιστον τέσσερα χρόνια ο άλλοτε πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου, Αμοργού & Μικρών Κυκλάδων Μανώλης Μανωλάς.  
Το θέμα είναι ότι μαρίνα υπάρχει στο νησί μας. Τουριστικό και αλιευτικό καταφύγιο, για να ακριβολογούμε. Όμως ούτε και αυτό ευλειτουργεί. Αυτή είναι η αλήθεια.

Με πάνω από 2.500 νησιά η Ελλάδα είναι ιδανικός προορισμός για διακοπές με σκάφος, ενώ η γεωμορφολογία της ευνοεί την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού. Για να ανθίσει όμως αυτό το τόσο κερδοφόρο είδος τουρισμού πρέπει να υπάρχουν και κάποιες βασικές προϋποθέσεις, κυρίως σε επίπεδο υποδομών. Οι οργανωμένες και λειτουργικές μαρίνες αποτελούν σοβαρό κίνητρο για την προσέλκυση τουριστών με σκάφος. Οι πολλές ανεξερεύνητες και μοναδικής ομορφιάς παραλίες, οι θαλάσσιες σπηλιές και τα νερά της χώρας μας αποτελούν φυσικά κίνητρο για να επισκεφθεί κάποιος
τα ελληνικά νησιά, πρέπει όμως να υπάρχει και ένα οργανωμένο σημείο, που θα λειτουργεί σαν βάση για τις εξορμήσεις σε πιο άγνωστα μέρη. Οι ελληνικές μαρίνες καλούνται να παίξουν αυτόν το ρόλο, ενισχύοντας τον τουρισμό της χώρα μας. Για να μπορέσουν όμως να ανταπεξέλθουν και να προωθήσουν την εικόνα της Ελλάδας σε αυτό τον τομέα πρέπει να πληρούν διεθνείς προδιαγραφές. Πολύ σημαντικός είναι ο σωστός σχεδιασμός έτσι ώστε η μαρίνα να εναρμονίζεται με το περιβάλλον και να σέβεται τις ιδιαιτερότητές του. Λειτουργώντας σωστά και ακολουθώντας διεθνή πρότυπα, μια μαρίνα μπορεί να αποτελέσει πηγή εσόδων όχι μόνο για τον φορέα που τη διαχειρίζεται, αλλά και για την τοπική κοινωνία.
Εκείνο που θα πρέπει να αναφερθεί στο σημείο αυτό είναι το καταγεγραμμένο γεγονός καθώς και η έντονη φημολογία ότι τόσο στην υποτυπώδη, όχι κατάλληλη μαρίνα Νάξου όσο και στην κεντρική προβλήτα κάποια «πραγματάκια» δεν λειτουργούν σωστά…
Ευθέως ρωτάμε: Οι ογκομετρικοί υδρομετρητές στην κεντρική προβλήτα επάνω λειτουργούν; Και θέτουμε το ερώτημα αυτό διότι σύμφωνα με όσα λέγονται και ακούγονται δυνατά στην χερσαία ζώνη, από ανθρώπους του λιμανιού οι εικονιζόμενοι ογκομετρητές εδώ και περίπου δύο χρόνια είναι εκτός λειτουργίας.
Πόσοι παίρνουν νερό; Πόσο νερό παίρνουν; Πόσα πληρώνουν για το νερό που παίρνουν;
Υπάρχει πρόβλημα. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, η κατάσταση δεν είναι υπό πλήρη έλεγχο.
Προφανώς, νερό και ρεύμα μπορούν να έχουν τα σκάφη μόνο αν ελλιμενιστούν στην προβλήτα μπροστά από το Λιμεναρχείο Νάξου, στην μαρίνα ή στην κεντρική προβλήτα. Παλαιότερα, οι περισσότεροι ήσαν αναγκασμένοι να καταφεύγουν σε διάφορες μεθόδους, όπως να προμηθεύονται «μπαλαντέζα» ή λάστιχο και να «ζητιανεύουν» ρεύμα και νερό από τα γειτονικά καταστήματα. Αλλά και στο καρνάγιο Νάξου, κατά καιρούς έχουν καταγγελθεί πράγματα: Ακόμη και το «φως» και το νερό, κατά πώς λέγεται, εξακολουθούν να λυμαίνονται κάποιοι, χωρίς να πληρώνουν… φράγκο στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου.
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα εισερχόμενα στο αλιευτικό τουριστικό καταφύγιο του νησιού μας, στην πόλη της Νάξου, είναι και αυτό που έχει να κάνει σε σχέση με το κατά πόσο λειτουργούν σωστά τα φανάρια, κόκκινο και πράσινο, στην είσοδο – έξοδο του καταφυγίου. Και δη, το πράσινο…
Γενικό «τσεκάρισμα» επιβάλλεται να γίνει στην χερσαία ζώνη του λιμανιού της Νάξου από την μια της άκρη ίσαμε την άλλη. Να «τσεκάρουν» πρέπει οι αρμόδιοι καθ’ ύλην, τι γίνεται και τι συμβαίνει στην εν λόγω περιοχή…  
Γ.ΒΛΑΧ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου