Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Ο γιατρός του ΠΠΙ Ηρακλείας Παντελής Καπράλος: Έχω ριζώσει εδώ



Ο γιατρός του ΠΠΙ Ηρακλείας Παντελής Καπράλος έχει βγάλει ...ρίζες, καθώς από τον περασμένο Ιούνιο μόνο για μια ώρα (!!) έχει απουσιάσει από το νησί - Τι λέει για την επιλογή του να έρθει μετά από 15 χρόνια στο νησί που εργάστηκε πρώτη φορά ως αγροτικός γιατρός

Ένα από τα κεντρικά πρόσωπα του νησιού στην Ηρακλειά είναι ο γιατρός Παντελής Καπράλος, ο οποίος δηλώνει γοητευμένος από
το νησί και δεν το αφήνει με τίποτα. Το γνώρισε πριν από περίπου 15 χρόνια όταν είχε έρθει για να κάνει το αγροτικό του. Τον κέρδισε με τη μία. Η Ηρακλειά μπήκε στην καρδιά του και παρά το γεγονός ότι πέρασε από αρκετά άλλα νησιά του Αιγαίου (Κάρπαθος, Κίμωλος) ενώ εργάστηκε και στην Αγγλία (όπου έχει κάνει το μεταπτυχιακό του πάνω στην γηριατρική) όταν άκουσε ότι υπάρχει θέση έστω και …αγροτικού γιατρού στο νησί έτρεξε. «ήμουν αρκετά απογοητευμένος από τον τρόπο λειτουργίας του ΕΣΥ και των νοσοκομείων που δεν μπορούσα άλλο. Έτσι δεν έχασα την ευκαιρία ώστε να επανέλθω εδώ έστω και ως αγροτικός γιατρός. Βέβαια εκκρεμεί ο διορισμός μου ως Επιμελητής Β’ θέση που θα μου επιτρέψει να μείνω εδώ για πέντε ακόμη χρόνια και ελπίζω να έρθει ώστε να μην υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο νησί. Από τις 13 Ιουνίου που είμαι εδώ έχω στην κυριολεξία ριζώσει. Η μοναδική φορά που άφησα την Ηρακλειά ήταν ως συνοδός πριν από δύο περίπου μήνες σε διακομιδή στη Νάξο. Ε πήγα έως το Αλυκό, πάτησα το πόδι μου στο νησί και αμέσως πίσω στην Ηρακλειά. Πόσο έλειψα; Μία ώρα; Αυτό είναι το μοναδικό κενό που έχω από τις 13 Ιουνίου έως και σήμερα. Η σύζυγός μου είναι εκπαιδευτικός και εργάζεται στον Πειραιά. Αυτή έρχεται εδώ όποτε μπορεί και βρισκόμαστε εγώ δεν φεύγω. Δεν ξέρω τι μπορεί να συμβεί. Σκέφτομαι το ενδεχόμενο να ζητήσω άδεια για δύο μέρες, ένα Σαββατοκύριακο ώστε να έρθω με την σύζυγό μου στη Νάξο, να τη δούμε αλλά δεν ξέρω εάν θα βρεθεί αντικαταστάτης μου»

Προληπτική
Τον ρωτάμε για τις αλλαγές που ενδεχομένως έχει παρατηρήσει ανάμεσα στις δύο επισκέψεις του και πως περνάει το χρόνο του με δεδομένο ότι δεν θα έχει και τόσο πολύ δουλειά… Μας απαντάει χωρίς δεύτερη σκέψη «όχι το φυσικό περιβάλλον παραμένει αναλλοίωτο, είναι πανέμορφο. Αντίθετα, είδα τους ανθρώπους που είχα γνωρίσει ως μικρά παιδιά να έχουν μεγαλώσει και να έχουν οικογένειες όπως η πρόεδρος η Άννα Γαβαλά. Διαχειρίζομαι σωστά νομίζω το χρόνο μου. Διαβάζω πολύ, παίζω μουσική, αθλούμαι κυρίως με περπάτημα και υπάρχει ο υπολογιστής για ενημέρωση πάνω στα θέματα της ειδικότητάς μου» Μας βάζει στον πειρασμό να ρωτήσουμε τις διαφορές στο σύστημα υγείας ανάμεσα στις δύο επισκέψεις του και μας τονίζει «τότε ήταν καλύτερα. Υπήρχε αυτονομία και συνεργασία ανάμεσα στα νησάκια. Η απόσταση από τη Σχοινούσα είναι τρία λεπτά με το ταχύπλοο. Μπορούσαμε τότε να πάρουμε άδεια και να μας καλύψει ο συνάδελφος που ήταν στο διπλανό νησί. Τώρα πρέπει να ζητήσουμε κάτι τέτοιο μέσω του Νοσοκομείου της Νάξου. Πρέπει να αλλάξει ολόκληρο το σύστημα που έχει η κεντρική διοίκηση ώστε να πάρω εγώ άδεια. Είναι πολύπλοκο. Αυτό που θα μπορούσε πάντως να γίνει θα ήταν να καλυφθεί μία θέση ακόμη γιατρού στο Πολυδύναμο Περιφερειακό Ιατρείο. Σύμφωνα με το οργανόγραμμά του χρειάζεται έναν Παθολόγο ή Γενικό γιατρό, έναν αγροτικό και μία νοσηλεύτρια. Άποψή μου ότι με έναν ακόμη γιατρό και δη αγροτικό καθώς εγώ είμαι Παθολόγος όλα θα ήταν υπό έλεγχο. Θα μπορούσε ο αγροτικός να κάνει πχ την συνταγογράφιση και εγώ να αναλάμβανα την επιμόρφωση την κατοίκων. Άλλωστε η προληπτική ιατρική σε νησιά όπως οι Μικρές Κυκλάδες έχουν πολύ μεγαλύτερη σημασία από όλα. Όταν αυτή έχει γίνει σωστά, τότε τα κρούσματα θα είναι λιγότερα. Όπως κι εάν έχει στη διάρκεια της παρουσίας μου εδώ δεν αντιμετώπισα κάποιο έκτακτο ή ιδιαίτερο γεγονός. Αυτό που με στεναχωρεί είναι τι θα γίνει μετά τις 12 Ιουνίου που θα λήξει η σύμβασή μου; Θα έχει έρθει ο διορισμός μου ή το νησί θα μείνει χωρίς γιατρό;» Ερώτημα που απασχολεί όλους στην Ηρακλειά καθώς δεν είναι εύκολο να βρίσκεις κάθε μέρα επιστήμονες που απολαμβάνουν να εργάζονται σε μέρη όπως αυτό το καταπληκτικό νησί των Μικρών Κυκλάδων…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου