Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΟΥΦΑΣ: "Σε μια πολυκομματική κίνηση θα μπω μέσα... Αν τώρα το ΠΑΣΟΚ ήταν στο 40% θα είχαμε 50 υποψηφίους.."



«Ήταν τιμή για μένα και το νησί μας που υπηρέτησα το Περιφερειακό Συμβούλιο από τη θέση του προέδρου. Πήγα ‘καθαρός’ στην Περιφέρεια, και έφυγα πιο ‘καθαρός’» * «Δεν ταυτίστηκα ποτέ με κανέναν δήμαρχο, ακόμη και τότε που η Νάξος είχε δύο δήμους». Στην «Κ» μιλάει σήμερα ο μέχρι πρότινος πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου, συντοπίτης μας εκπαιδευτικός Γιώργος Γκούφας. Τάσσεται υπέρ της εκτελέσεως του έργου του φράγματος Ποταμιάς (Τσικαλαριού). Και δηλώνει: «Πιστεύω πως θα προχωρήσει». Εκφράζει την ικανοποίησή του για την συνεργασία που είχε με τους βουλευτές του νομού τους οποίους χαρακτηρίζει αυτοδιοικητικούς. «Θα παρακολουθώ τις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου» * «Θα μπορούσε η Νάξος να είχε διεκδικήσει περισσότερα πράγματα…»

Ο Γιώργος Γκούφας ανοίγει την «καρδιά» στην ΚΥΚΛΑΔΙΚΗ, σήμερα . και λέει πολλά. Πολλά και σημαντικά: Όπως:
«Μέχρι τώρα δεν μπορούσα να βγω και να διεκδικήσω μόνο θέματα που έχουν να κάνουν με το νησί μας. Από εδώ όμως και πέρα θα ασχολούμαι αποκλειστικά και μόνο με τη Νάξο»
«Είμαι αποφασισμένος να μπω σε οποιαδήποτε πολυκομματική Δημοτική Κίνηση.
Είμαι εδώ!»
«Ήταν λάθος μου, ήταν λάθος μας που δεν ασχοληθήκαμε από χρόνια με το Δήμο Νάξου και αφήσαμε κάποιους να μπουν στα πράγματα»
-«Αν το ΠΑ.ΣΟ.Κ. ήταν στο 40%, θα υπήρχαν τώρα 50 υποψήφιοι για το Δήμο Νάξου»
«Σε μερικούς μήνες θα έχουν ξεκαθαρίσει πολλά πράγματα. Τώρα, η κατάσταση είναι ρευστή»
«Αν με είχαν χρησιμοποιήσει οι άνθρωποι του δήμου μας, θα είχαν λυθεί προβλήματα»
Για το λιμάνι Νάξου: «Πήγα και τους ρώτησα: «Πού είναι η μελέτη; Δεν υπάρχει μελέτη. Η ΕΓΝΑΤΙΑ φτειάχνει δρόμους. Δε ξέρει από λιμάνια»
Κάνει αναφορά, επίσης:
Στο λιμάνι του Απόλλωνα
Στον Χ.Υ.Τ.Α.
Στα απορρίμματα
Στο αεροδρόμιο
«Δεν υπάρχουν λεφτά», παρατήρησε
Στα τα νησιά τα οποία οι Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας υποστηρίζουν σε ό,τι αφορά στην εκτέλεση έργων (εκπόνηση μελετών κ.λπ.)
Στις Μικρές Κυκλάδες και την υποστήριξη που έχουν από τις Τ.Υ. της Περιφέρειας
Στο λιμάνι της Σχοινούσας και την αφαλάτωση Κουφονησίου και όχι μόνον…

«Πρωτόγνωρες ήταν οι εμπειρίες που αποκόμισα από την θητεία μου στην θέση του προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου.
Οι συνεδριάσεις μας ήταν ποιοτικά αναβαθμισμένες, Γιάννη. Συμμετείχαν σε αυτές, όπως ξέρεις, πέντε (5) παρατάξεις και 51 περιφερειακοί σύμβουλοι.
Πολλές φορές οι συνεδριάσεις γίνονταν σε ηλεκτρισμένη ατμόσφαιρα. Υπήρχε πολιτική αντιπαράθεση, οξύτατη μάλιστα κάποιες φορές. Το επίπεδο των συζητήσεων όμως ήταν υψηλό. Πήγα, ρώτησα, έμαθα, κάθε φορά επεδίωκα να μαθαίνω το αντικείμενο εργασίας μου. Και πιστεύω πως είχα μια καλή θητεία. Μπορούν γι’ αυτό να μιλήσουν όμως άλλοι συνάδελφοι και όχι εγώ.»
«Ο κόσμος θα πρέπει να ξέρει ότι ο ρόλος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και όλων των συναδέλφων μου είναι επιτελικός. Ο σχεδιασμός είναι πάνω από όλους και από όλα. Εμείς, στην Περιφέρεια, λειτουργούσε σαν ομπρέλα για όλα τα νησιά. Προωθούμε τα προς υλοποίηση έργα. Και εκπονούμε τον σχεδιασμό που αφορά τα έργα τα μακρόπνοα. Δεν υλοποιούμε – εκτελούμε έργα, εμείς. Στο σημείο αυτό να σου πω ότι , πολλές φορές κάποιοι αυτοδιοικητικοί από τα νησιά μας μάς έβαζαν θέματα στις συζητήσεις που σε τακτά χρονικά διαστήματα γίνονταν, τα οποία δεν ενέπιπταν στις αρμοδιότητες της Περιφέρειάς μας.»

Το Ε.Σ.Π.Α.
«Το Εθνικό Στρατηγικό Πλαίσιο Αναφοράς το διαχειριζόταν το Κράτος μας, δηλ., η Αποκεντρωμένη Διοίκηση δια της Διαχειριστικής Αρχής. Στη συνέχεια το παρεχώρησε σε εμάς. Η απορρόφηση των κονδυλίων κυμάνθηκε σε υψηλά επίπεδα, θα πρέπει να σου πω. Στο 65% και πλέον. Την ίδια ώρα στους δήμους, η απορρόφηση ήταν σε χαμηλά επίπεδα. Στο περίπου 12%.
Εδώ είναι που πρέπει οπωσδήποτε να γράψεις ότι: Ό,τι ήρθε στην Περιφέρειά μας από τη Νάξο μπήκε στο Ε.Σ.Π.Α.  Και θα ήθελα να σου πω επίσης ότι: Δεν είμαι υπεύθυνος για τις μελέτες που ποτέ δεν ήρθαν. Ως Ναξιώτης, μπορώ να σου πω ότι δεν είμαι ικανοποιημένος από τον αριθμό των μελετών που μας ήρθαν.»

Το λιμάνι του Απόλλωνα
«3.000.000 € για αυτό το έργο υπάρχει κίνδυνος να χαθούν. Χάνονται, όπως πάνε τα πράγματα. Το έργο αυτό το πολύ σπουδαίο έχει ‘παγώσει’.
Δεν νομίζω πως θα προλάβουμε να το διεκπεραιώσουμε.
Έχει γίνει ένταση, όπως γνωρίζεις, για τον αρχαίο μόλο.
Θα πρέπει να σου αναφέρω ότι οι σχετικές εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις είχαν ήδη παρθεί. Υπήρχαν… Δεν ξέρω που θα ‘πάει’ αυτό το έργο.»

«Για τις Υπηρεσίες της Περιφέρειας
«Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειάς μας λειτουργούν όπως αυτές του ελληνικού Δημοσίου. Πάντως, οφείλω να παραδεχτώ πως ανάλογα με την ελλείψεις σε προσωπικό που υπάρχουν και τα ‘μείον’ στις αρμοδιότητες που οι Υπηρεσίες μας έχουν, τα πάνε καλά. Ικανοποιητικό το προϊόν εργασίας τους. Όχι άριστο. Ικανοποιητικό, διευκρινίζω…»

Για το οδικό δίκτυο / παρεμβάσεις…
«Δεν υπάρχουν χρήματα, Γιάννη. Πώς θα καλυφθούν οι ανάγκες αποκαταστάσεως του οδικού δικτύου των νησιών μας. Είναι τεράστιο το οδικό δίκτυο που πρέπει η Περιφέρεια να αποκαταστήσει. Να συνυπολογίσεις και το γεγονός ότι οι Υπηρεσίες μας οι τεχνικές έχουν αναλάβει να καλύπτουν και τις ανάγκες της Αμοργού, λ..χ.,
234 συνολικά νησιά, κάτω των 3.000 κατοίκων, θα έχουμε ‘χρεωθεί, εμείς, στην Περιφέρεια. Οι Τ.Υ. μας δηλαδή που συντάσσουν μελέτες για έργα οδοποιίας. Βλέπεις, τα μικρά νησιά δεν διαθέτουν Τεχνικές Υπηρεσίες.»

«Αν μου ζητήσει την βοήθειά μου»
«Αν το νησί μας, ο δήμος μας δηλ., μου ζητήσει την βοήθειά μου δια της οδού της Προγραμματικής Σύμβασης θα την έχει και με το παραπάνω.
Μου ζήτησε για τις Μικρές Κυκλάδες. Και την είχε.
-Εμείς, αναλάβαμε το λιμάνι της Σχοινούσας. Εμείς, υλοποιούμε αφαλατώσεις σε πάρα πολλά νησιά σε όλο το νότιο Αιγαίο. Και βέβαια, όπως γνωρίζεις, (και) στη Σχοινούσα. Η Περιφέρειά μας υλοποίησε ένα ακόμη έργο που εντάξαμε στο Ε.Σ.Π.Α.. Ένα έργο που έγινε στο δικό μας το νησί. Αναφέρομαι στο σχολείο των Μελάνων, για ΑμΕΑ.
Και τα Καλαμούρια, το δρόμο, εμείς τον εντάξαμε στο Ε.Σ.Π.Α. Το έργο αυτό, διευκρινίζω, το εκτελεί ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Είναι δικό του έργο.»

Το λιμάνι
«Δεν έχει γίνει τίποτα. Ζήτησαν επίβλεψη από ‘δω από τη Νάξο, θα πρέπει να σου πω.
Για να ενταχθεί σε πρόγραμμα δε… Δεν το βλέπω.
Το 2014 τελειώνουν όλα. Πώς θα ενταχθείς σε πρόγραμμα αυτό το έργο;
Να πω ακόμη -για να καταλάβει ο κόσμος που μας διαβάζει κάποια σημαντικά πράγματα- ότι οι όροι που έβαλαν φρένο σε αυτό το έργο που πήγε προ ετών να γίνει δεν έχουν εκλείψει μέχρι σήμερα. Και αναφέρομαι στο Κυκλοφοριακό στην χερσαία ζώνη και την ‘έξοδο’ του λιμανιού, στον χωροταξικό σχεδιασμό κ.λπ.
Σε ρωτώ; Υπάρχει μελέτη;
Δεν βλέπω να γίνεται κάτι…
Το λάθος τους στο δήμο μας ήταν που το ανέθεσαν στην ΕΓΝΑΤΙΑ για να το κάνει. Έχω λοιπόν να τους πω ότι, η ΕΓΝΑΤΙΑ δεν κάνει λιμάνια. Η ΕΓΝΑΤΙΑ κατασκευάζει δρόμους. Δεν έχει την εμπειρία για λιμάνια.
Πολύ δύσκολα τα πράγματα για το λιμάνι του νησιού μας. Αυτή είναι η αλήθεια.
Με την ευκαιρία να πληροφορήσω το αναγνωστικό κοινό της ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ότι για το λιμάνι του Απόλλωνα ταξίδεψε τις μέρες αυτές στην Αθήνα ο συνταξιούχος πια, άλλοτε προϊστάμενος των Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κυκλάδων κ. Αλβέρτης. Και ο συμπατριώτης μας Λάζαρος Θεόφιλος πήγε στην Αθήνα για αυτό το έργο. Και ο δήμαρχος ο κ. Μαργαρίτης, αν δεν κάνω λάθος βρίσκεται στην Αθήνα για τον ίδιο λόγο, αλλά και για άλλους υπηρεσιακούς λόγους.»

«Συμμετέχω… Ναι, θα είμαι μέσα…»
«Γιάννη, άκουσε να δεις: Ήταν λάθος μου, ήταν λάθος μας που δεν ασχοληθήκαμε εδώ και χρόνια με τον θεσμό της Πρωτοβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Και αφήσαμε κάποιους να μπουν στα πράγματα.
Προσωπικά, είμαι σε μία φάση που οι υποχρεώσεις μου είναι μεγάλες. Είμαι όμως αποφασισμένος να βοηθήσω. Ανήκω στους ενεργούς πολίτες (…) με όλη τη σημασία των δύο αυτών λέξεων.
Είμαι ΠΑ.ΣΟ.Κ. και το δηλώνω. Δεν ταυτίστηκα ποτέ και κανέναν δήμαρχο. Ούτε τελευταία ούτε προ ετών που το νησί μας είχε δύο δήμους και δυο δημάρχους.
Γιάννη, η πολιτική κατάσταση είναι πολύ ρευστή. Σε μερικούς μήνες, σε λιγότερο από έξι μήνες, θα είμαστε σε θέση να πούμε περισσότερα.
Εγώ, προσωπικά, δεν έχω ανάγκη από τίτλους.
Χωρίς να θέλω να πω ότι θα ηγηθώ ενός συνδυασμού, πρέπει να αναφέρω ότι θα είμαι ‘παρών’. Ανήκω στο ΠΑ.ΣΟ.Κ. και δεν το κρύβω. Θα είναι αστείο τούτη την δύσκολη εποχή να βγω και να πω ότι ‘εγώ, θα πάρω ή θα διεκδικήσω το χρίσμα’.  Εάν όμως γίνει μια πολυκομματική κίνηση θα μπω μέσα...  Αν τώρα το ΠΑΣΟΚ ήταν στο 40% θα είχαμε 50 υποψηφίους.»
 
Στην Περιφέρεια πήγα άπειρος, απέκτησα εμπειρία και νομίζω πως τα κατάφερα. Αυτό που ξέρω είναι ότι υπήρξα δίκαιος.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το δικό μας το νησί, νομίζω ότι θα μπορούσε να διεκδικήσει περισσότερα πράγματα από την Περιφέρεια. Όμως, το νησί μας, δεν έχει σχεδιασμό.
Δεν είναι η Νάξος καράβι στον αυτόματο πιλότο (…) να πηγαίνει μόνο του!
Πού είναι το λιμάνι;
Πού είναι το αεροδρόμιο;
Πού είναι το οδικό δίκτυο;
Γιατί δεν έγιναν όλα αυτά;
Για το αεροδρόμιο μας δώσανε λεφτά για επέκταση στα 1.600 μ. και δεν τα πήραμε.
Της Πάρου το αεροδρόμιο θα επεκταθεί στα 1.400 μ.
Εμείς εδώ, έχουμε διάδρομο 1.100 μ. και επέκταση δεν έχουμε κάνει. Χάθηκαν ευκαιρίες. Κάποιοι φταίνε...»

«Να τελειώνει το θέμα των σκουπιδιών»
«Να τελειώνουμε… Η Νάξος θα πάρει 12,5 – 13 εκατομμύρια €  για τον ΧΥΤΑ Είναι σε πολύ καλό δρόμο. Είναι τεράστιας σημασίας το έργο αυτό.
Με την ευκαιρία να σου πω,. Γιάννη, ότι μας λένε ότι ‘δεν γίνονται έργα από την Περιφέρεια’. Σου το ξαναλέω για μία ακόμη φορά: «Η Περιφέρεια δεν έχει οικονομικούς πόρους.
 
Για το φράγμα
«Έχουμε την επίβλεψη./ Έγινε όπως έμαθα ένσταση για τους περιβαλλοντικούς όρους.
Πρέπει όλοι μας να βοηθήσουμε να γίνει αυτό το μεγάλο έργο.
Προσέφυγαν κάποιοι στην ‘Αποκεντρωμένη Διοίκηση’. Το έργο δεν θα ‘σταματήσει’ εκεί. Μόνο το ΣτΕ ‘σταματά’ τα έργα αυτά.
Πρόκειται για ένα έργο που θα απορροφήσει 35 εκατ. €. Τεράστια η σημασία του για το νησί μας.
Ουδεμία περιβαλλοντική επίπτωση θα έχει η κατασκευή του έργου αυτού στο περιβάλλον. Είναι αστεία όλα όσα λέγονται και ακούγονται για ζημιά στο περιβάλλον. Τι θα βλάψει; Τη ρίγανη ή το θυμάρι;
Θα πρέπει να παρακαλάμε να γίνει το φράγμα. Θα κάνει την απόσβεσή του μέσα σε 3 το πολύ 4 χρόνια. Μόνο 11.000 στρέμματα θα παίρνουν τρεχούμενο νερό από αυτό το φράγμα. Είναι ένα έργο υψίστης σημασίας για όλο το νησί μας.
Εκτός των άλλων οι κάτοικοι της περιοχής θα πληρωθούν κανονικά από τις απαλλοτριώσεις που θα γίνουν.
Εμείς, ως Περιφέρεια, το βοήσαμε το έργο αυτό να γίνει.»

Με τους βουλευτές
«Με όλους τους βουλευτές οι σχέσεις μου είναι άριστες. Υπάρχει συνεργασία. Τα πήγαμε καλά στα δύο αυτά τελευταία χρόνια.
Οφείλουμε να τους ‘χρησιμοποιούμε’ για το καλό των νησιών μας τους βουλευτές του νομού μας. Είναι άλλωστε και οι τρείς τους, αυτοδιοκητικοί. Το γνωρίζουν το αντικείμενο εργασίας της Περιφέρειάς μας.»

«Μόνο Νάξο, από ‘δω και ΄πέρα»
«Τα δύο χρόνια από τη θέση του προέδρου του Περιφερειακού Συμβουλίου δεν ήμουν σε θέση να διεκδικήσω πράγματα – θέματα για τη Νάξο μόνο. Από ‘δω και πέρα όμως αλλάζουν τα πράγματα.
Μόνο για τη Νάξο θα επιδιώκω πράγματα και τα προωθώ θέματα…
Θα έχω τακτική παρουσία στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Να πως σε αυτό το σημείο, για να ξέρει ο κόσμος, ότι ποτέ μέχρι σήμερα μέσα στα τελευταία δύο (2) χρόνια δεν με κάλεσαν σε μία συνεδρίαση του οργάνου αυτού;. Η Τήνος και κάποια άλλα νησιά επέδειξαν άλλη συμπεριφορά και αυτό είναι προς τιμήν τους. Στα προεδρεία των δημοτικών του συμβουλίων, αναφέρομαι…»
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου