Πέμπτη 17 Ιανουαρίου 2013

ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Η πρώτη χαρτογράφηση του καλοκαιριού



Αν και είμαστε στα μέσα Ιανουαρίου η σημερινή συνεδρίαση του ΣΑΣ μυρίζει καλοκαίρι – Στις 20 Απριλίου μπαίνει το Blue Star Delos – Ερωτηματικό η συμμετοχή του SuperFerry από Ραφήνα λόγω Blue Star Ithaki – Ρότα για Παροναξία και το «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ

Όπως είναι γνωστό πριν …πεινάσουν μαγειρεύουν των φρονίμων τα παιδιά και σήμερα στο κτίριο της Διεύθυνσης Θαλάσσιων Συγκοινωνιών Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου συνεδριάζει (στις 11:00 το πρωί) το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών με στόχο τα δρομολόγια του καλοκαιριού όπως αυτά θα καθοριστούν με βάση τα αιτήματα των ακτοπλοϊκών εταιριών.

 Και βέβαια το κλίμα δεν είναι και ιδιαίτερα ευχάριστο από τη στιγμή που η κρατική μηχανή αρνείται πεισματικά να δώσει λύσεις στα προβλήματα (ερωτήματα) των ακτοπλόων που υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης ασφυκτιούν. Αυτό που είναι πάντως σίγουρο είναι ότι έως το τέλος Φεβρουαρίου θα υπάρξουν αλλαγές όσον αφορά το χρόνο δρομολόγησης των πλοίων και την σύνθεση των πληρωμάτων ακολουθώντας την μνημονιακή πολιτική. Μην ξεχνάμε άλλωστε ότι ζούμε υπό το καθεστώς του μνημονίου, το οποίο αποφασίζει πλέον για το …καλό μας.

Δρομολόγηση
Οι πληροφορίες πάντως θεωρούν ότι οι δύο αυτές αλλαγές (πληρώματα και δρομολόγια) είναι προς την σωστή κατεύθυνση όσον αφορά τους ιδιοκτήτες και ενδεχομένως να ενδιαφέρει και τους νησιωτικούς Δήμους, οι οποίοι προσπαθούν να βελτιώσουν την επικοινωνία τους ειδικά την καλοκαιρινή περίοδο. Οπότε αρπάζουμε την ευκαιρία να αναφέρουμε ότι ένα από τα μεγάλα προβλήματα που υπήρχε για την καθημερινή επαφή Νάξου – Πάρου με την Μύκονο ή την Σαντορίνη ήταν η αδυναμία συγκεκριμένου πλοιοκτήτη να ναυλώσει πλοίο μόνο για έξι μήνες καθότι έως σήμερα η δρομολόγηση πρέπει να είναι δεκάμηνη. Εάν υπάρχει ελευθερία κινήσεων, τότε είναι δεδομένο ότι πέφτει ένα από τα …. Κάστρα που υπάρχουν σχετικά με το συγκεκριμένο ζήτημα.

Μυτιλήνη
Πάμε όμως πίσω στη σημερινή συνεδρίαση του ΣΑΣ που ούτε λίγο ούτε πολύ έχει τουλάχιστον 100 θέματα προς συζήτηση με αιτήματα εταιριών για δρομολόγηση πλοίων. Τι ενδιαφέρει τις Κυκλάδες; Ουκ ολίγα ζητήματα καθώς εκτός από τους γνωστούς έως σήμερα παίκτες φαίνεται ότι η ΝΕΛ (Ναυτιλιακή Εταιρία Λέσβου) θέλει να έχει μεγαλύτερο μερίδιο στη πίτα των Κυκλάδων. Αυτός είναι και ο λόγος που θα συζητηθεί εκ νέου το αίτημά της για δρομολόγηση του του Ε/Γ – Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ στη γραμμή Πειραιά – Πάρου – Νάξου – Ίου – Θήρας αντί της γραμμής Πειραιά – Χίου – Μυτιλήνης από 14 – 06 - 2013 έως 02 – 09 – 2013 για τρεις μήνες δηλαδή… Από εκεί και πέρα, η συγκεκριμένη εταιρία, έχει ζητήσει και τη δρομολόγηση του Ε/Γ – Ο/Γ – Τ/Χ ΑΙΟΛΟΣ ΚΕΝΤΕΡΗΣ Ι στη γραμμή Πειραιά – Μυκόνου – Εύδηλου Ικαρίας – Βαθύ Σάμου από 16 – 07 - 2013 έως 01 – 09 - 2013. Η Hellenic Seaways ζήτησε τη δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ στη γραμμή Πειραιά – Μυκόνου – Εύδηλου Ικαρίας – Βαθύ Σάμου από 14 – 06 - 2013 έως 08 – 09 – 2013 και η Aegean Speed Lines αιτήθηκε τη δρομολόγηση του Ε/Γ- Ο/Γ - Τ/Χ SPEED RUNNER III στη γραμμή Πειραιά – Δυτικών Κυκλάδων από 26 – 04 - 13 έως και 13 – 10 - 13.

Delos
Και περνάμε στην …Βασίλισσα των Κυκλάδων την Blue Star Ferries που φέτος θα κάνει δυναμικά τη παρουσία της και από την Ραφήνα με καθημερινά δρομολόγια. Δρομολόγια που είχε προαναγγείλει και την περσινή χρονιά, αλλά την τελευταία στιγμή τα ανακάλεσε. Αυτό που είναι δεδομένο είναι ότι το Blue Star Delos από τις 20 Απριλίου θα είναι στις Κυκλάδες αρχικά στη γραμμή Πειραιά – Σύρος – Τήνος – Μύκονος (λόγω της αποδρομολόγησης για την ετήσια συντήρηση του Ithaki) και στη συνέχεια θα περάσει στην κανονική του γραμμή (Πειραιάς – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη) έως τα τέλη περίπου Σεπτεμβρίου. Από εκεί και πέρα, το Ithaki  σε καθημερινή βάση όταν επιστρέψει από την συντήρησή του θα έχει τη γραμμή Ραφήνα – Άνδρο– Τήνο – Μύκονο – Νάξο – Ίο και επιστροφή ενώ δεν έχει αποσαφηνιστεί εάν κάποιο από τα Paros ή Naxos της ίδιας εταιρίας θα έχουν εμπλοκή με τη γραμμή Σύρο – Τήνο – Μύκονο από τον Πειραιά.

Superferry
Η παρουσία βέβαια του Ithaki στην γραμμή της Ραφήνας θα φέρει σε δύσκολη θέση το SuperFerry κι αυτό γιατί θα έχουμε δύο πλοία που θα ξεκινούν την ίδια περίπου ώρα από την Ραφήνα για την Παροναξία μέσω Μυκόνου. Υπάρχει μία σκέψη όπως το SuperFerry έχει και δεύτερο δρομολόγιο μόνο Άνδρο – Τήνο ενώ πρέπει να αποκαλύψουμε ότι οι δημοτικοί παράγοντες Νάξου και Πάρου έχουν προσεγγίσει τον ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου πλοίου από τον οποίο ζήτησαν να αναλάβει την καθημερινή επικοινωνία της Παροναξίας με την Μύκονο έχοντας διανυκτέρευση στην Πάρο. Πρόταση που αντιμετωπίστηκε θετικά από τον συγκεκριμένο ιδιοκτήτη αλλά μόνο εάν βρει ένα δεύτερο πλοίο που θα μπορεί να κάνει το συγκεκριμένο δρομολόγιο. Οπότε πληροφορίες προσεχώς… Και επειδή κάποιοι ενδεχομένως να σκεφτούν ότι και πέρυσι η Blue Star δήλωσε το Ithaki από την Ραφήνα, αλλά την τελευταία στιγμή τα …γύρισε πρέπει να σημειώσουμε ότι φέτος ελέω Ίου (αδυναμία του Delos να προσεγγίσει το λιμάνι του νησιού) το Ithaki θα δώσει κανονικά το παρών…

Ταχύπλοα
Όσον αφορά τα ταχύπλοα, το πρώτο που θα κάνει την εμφάνισή του στις Κυκλάδες είναι το Flying Cat 4 παραμένοντας στη γραμμή Ηρακλείου – Θήρας – Ίου – Πάρου – Μυκόνου, το οποίο αναμένεται να δρομολογηθεί στις 25 Φεβρουαρίου ενώ στη συνέχεια έχουμε την εμφάνιση των High Speed 4 (από 29/04) για Πειραιά – Πάρο – Νάξο – Ίο – Θήρα, High Speed 5 για Πειραιά – Σύρο – Τήνο – Μύκονο και του High Speed 6 με το τελευταίο να δρομολογείται από τις 14/06 στη γραμμή Πειραιά – Ίου – Θήρας. Όλα αυτά θα μπουν για περίπου 10 ημέρες στη διάρκεια του Πάσχα και μετά από τα μέσα Ιουνίου έως τις αρχές Σεπτεμβρίου. Τέλος, Blue Star 2, από τον Απρίλιο προγραμματίζεται να ξεκινήσει δρομολόγια (στις 10 Απριλίου) στη γραμμή Πειραιά – Θήρας – Κω – Ρόδου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου