Τρίτη, 2 Απριλίου 2013

ΥΓΕΙΑ: Η Νάξος επιλέγει αεροπλάνο … Πάρου



Οι ασφαλιστικές εταιρίες οργώνουν τα νησιά του Αιγαίου προσφέροντας λύση στις διακομιδές  - Η ΕΑΣ Νάξου σκέφτεται τις προτάσεις που της έχουν γίνει ώστε να ασφαλίσει τα μέλη της που είναι και στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων  - Θετικός ο Λάμπου στην υπόθεση «διοίκηση Νοσοκομείου Σύρου»
 Το υγειονομικό αεροπλάνο του Βελέντζειου Ιδρύματος της Πάρου μπαίνει και πάλι στη ζωή μας. Σας έχουμε αναφέρει ότι από τον περασμένο Νοέμβριο έχει ανοίξει ένας σημαντικός δίαυλος επικοινωνίας με τον Δημαρχιακό Μέγαρο της Νάξου με σκοπό να βρεθεί η χρυσή τομή και να λύσουν τα δύο νησιά (Νάξος και Πάρος) το μεγάλο πρόβλημα, που ακούει στο όνομα διακομιδές. 
Βλέπετε οι εξελίξεις σχετικά με τα θέματα υγείας και αναβάθμισης του νοσοκομείου Νάξου δεν είναι και οι πλέον αισιόδοξες. Το Κέντρο Υγείας της Πάρου δεν θα μπορέσει ποτέ να …μεγαλώσει ενώ το μόνο που βλέπει να αυξάνεται είναι οι υποσχέσεις από όλους σχετικά με τη στελέχωσή του. Η αλήθεια είναι ότι πρόσφατα υπογράφθηκε η σχετική απόφαση για έλευση δύο γιατρών στην Πάρο (Παιδίατρος και ορθοπεδικός) αλλά προφανώς δεν φτάνουν. Στη Νάξο υπάρχει το Νοσοκομείο που τελικά δεν θα κερδίσει την αυτονομία του σε διοικητικό επίπεδο καθώς το Υπουργείο δεν έχει καμία διάθεση να προχωρήσει σε κάτι τέτοιο. Εκτός κι εάν το αναλάβει ο Δήμος όπως και προτάθηκε στον Δήμαρχο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων στην τελευταία τους συνάντηση. Εκεί αλλάζουν όλα. Αλλά για να φτάσουμε σ’ αυτή την επιλογή προφανώς θα έχουν εξαντληθεί όλες οι προηγούμενες. Και βέβαια θα έχει ο Δήμος τα χρήματα και την βοήθεια (υλικοτεχνική, τεχνογνωσία) για να μανατζάρει ένα Νοσοκομείο.

Υποσχέσεις
Οπότε; Το Νοσοκομείο της Νάξου λοιπόν μετατρέπεται σε Κέντρο Υγείας ή ενδιάμεσο σταθμό δαμετακομιδών όπως αρέσκονται κάποιοι να το λένε. Και δεν έχουν άδικο. Οι υπουργοί (βλ Βρούτσης και Λυκουρέντζος) υποσχέθηκαν ότι μπορούν να προσφέρουν λειτουργική αυτονομία. ΝΑ έχει δηλαδή το νοσοκομείο τους γιατρούς που χρειάζεται ώστε να μπορεί να λειτουργεί ως πραγματικό νοσοκομείο. Κάτι που σημαίνει ότι χρειάζεται τουλάχιστον 46, όπως είναι η τελευταία πρόταση που έχει κατατεθεί για αλλαγή του οργανογράμματος από την διοίκηση του νοσοκομείου σε σχέση με τους 16 που αναφέρει στο οργανόγραμμά του ο κ. Λοβέρδος, ως πρώην υπουργός Υγείας το 2011 όταν και ουσιαστικά έσυρε το νοσοκομείο της Νάξου στην αγκαλιά του νοσοκομείου της Σύρου. Και μάλιστα υποσχέθηκαν αμφότεροι ότι οι 12 γιατροί που περιμένουν εδώ και έναν χρόνο να έρθουν στη Νάξο, θα εγκριθεί η μετακίνηση, ο κ. Στουρνάρας θα βάλει την υπογραφή του και το Νοσοκομείο / Κέντρο Υγείας της Νάξου θα γεμίσει γιατρούς. Εντάξει, επόμενη ημέρα της Πρωταπριλιάς είναι λέμε και κανένα αστείο… Οι γιατροί πάντως περιμένουν στη λίστα αναμονής. Η πιο σωστά εμείς περιμένουμε γιατί οι γιατροί δεν αποκλείεται να πήραν το αεροπλάνο για το εξωτερικό εάν φυσικά είναι νέοι όπως κάνουν και οι περισσότεροι…

Ευχαριστώ
Κι εμείς; Πως θα ζήσουμε χωρίς τους βαρβάρους; Το βασικό πρόβλημα της Νάξου είναι η λύση των διακομιδών. Και για μία ακόμη φορά έρχεται στο επίκεντρο το υγειονομικό αεροπλάνο του Βελέντζειου Ιδρύματος της Πάρου. Βλέπετε αυτές τις ημέρες οι ασφαλιστικές εταιρίες στήνονται στην ουρά και χτυπούν τις πόρτες των Δήμων με σκοπό να εξασφαλίσουν τα 50 χιλιάρικα που τους δίνει ο καθένας Δήμος για να καλύψει τις αδυναμίες του ΕΚΑΒ. Οι δήμοι Τήνου, Σίφνου και Άνδρου έχουν αποδεχτεί την πρόταση που τους έγινε και μάλιστα πρόσφατα έγιναν και οι σχετικές αεροδιακομιδές μέσω συγκεκριμένης ασφαλιστικής εταιρίας αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι λύθηκαν και τα προβλήματά τους. Το … καΐκι όπως κατά καιρούς αναφέρεται στα δημοσιεύματα (σε εθνικό επίπεδο) όχι μόνο ζει και βασιλεύει αλλά απέκτησε και …αδελφάκι στην Αντίπαρο. Πριν από μερικές ημέρες η INTERAMERICAN μέσω εκπροσώπων της πέρασε από τα γραφεία του Δήμου Πάρου. Είχε μία κουβεντούλα με τους Δημοτικούς παράγοντες αλλά όταν άκουσε ότι οι διακομιδές στην Πάρο είναι κοντά στις 200 το χρόνο είπε «ευχαριστώ» και πήρε το πλοίο για τη Νάξο. Αλλά εδώ τα πράγματα είναι πιο δύσκολα καθώς οι διακομιδές είναι ακόμη περισσότερες. Η αλήθεια είναι ότι δεν έφυγε αμέσως. Κάθισε και συζήτησε και όχι μόνο με τον Δήμο Νάξου αλλά και με άλλους φορείς, όπως η Αγροτική Ένωση. Και δεν αποκλείεται να βρεθεί και λύση.

Χρήματα
Όμως, δεν είναι η μόνη ασφαλιστική που ενδιαφέρεται να συνάψει συμφωνία με τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. Και άλλες εταιρίες έχουν ζητήσει… ακρόαση από τον Δήμαρχο και έχουν καταθέσει προτάσεις. Η αλήθεια είναι ότι το Δημαρχιακό Μέγαρο δεν κλείνει καμία πόρτα. Καταθέτει τις προτάσεις του και περιμένει απαντήσεις. Δεν είναι … εύκολος παίκτης. Θέλει τα περισσότερα. Παράλληλα όμως κινείται προς την ολοκλήρωση της προτεραιότητας που έχει θέσει και αυτή δεν είναι άλλη από τη συμφωνία με το αεροπλάνο του Βελέντζειου Ιδρύματος. Πρόσφατα, ο υπουργός Υγείας κ. Λυκουρέντζος για να …χρυσώσει το χάπι στα μέλη της επιτροπής από τη Νάξο όσο κι από την Πάρο τους μίλησε για το πρόγραμμα «Ιπποκράτης» που ετοιμάζεται για τα νησιά του Αιγαίου όπου αναμένεται να ενταχθούν τόσο το υγειονομικό αεροπλάνο της Πάρου όσο και της Σαντορίνης. Θα στελεχωθούν με επιπλέον χειριστές και προσωπικό ώστε να έχουν τη δυνατότητα να πετούν όλο το χρόνο αντικαθιστώντας ουσιαστικά το ΕΚΑΒ στο χώρο ευθύνης τους. Και βέβαια θα υπάρξει και η ανάλογη χρηματοδότηση. Περίπου 150.000 ευρώ έχει ρίξει στο τραπέζι για έναν χρόνο ο υπουργός για το υγειονομικό αεροπλάνο της Πάρου.

Κινήσεις
Και από τη πλευρά του ο Δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων δεν έχει μείνει με σταυρωμένα χέρια. Έχει προχωρήσει σε επαφές με τους παράγοντες της ΥΠΑ για την βελτίωση των εγκαταστάσεων στο αεροδρόμιο της Νάξου. Να αποκτήσει τα φώτα εμποδίων για νυχτερινές πτήσεις και βέβαια την ενόργανη δικτύωση ώστε να έρχονται τα αεροπλάνο στη Νάξο ακόμη και με τις χειρότερες καιρικές συνθήκες. Κάτι που έως σήμερα δεν γίνεται. Η διαδικασία είναι σχεδόν έτοιμη για να δημοπρατηθεί. Κάτι που σημαίνει ότι είναι θέμα χρόνου για να μπορέσουμε να περάσουμε σ’ αυτή τη διαδικασία. Και τότε όλα αλλάζουν. Από την πλευρά του το Βελέντζειο Ίδρυμα έχει λύσει τα δικά του προβλήματα όσον αφορά το καταστατικό και είναι σε θέση να καλύψει ανάγκες και από άλλα νησιά. Τα βήματα γίνονται. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Μαργαρίτης εμμένει στην άποψή του «εμείς πάμε προς τη λύση του αεροπλάνου του Βελέντζειου». Όμως, είπαμε. Κρατάει όλες τις πόρτες ανοιχτές. Από την 1η Μαΐου, το αεροπλάνο της Πάρου θα είναι σε θέση και πάλι να πετάξει. Είχε παροπλιστεί για αρκετούς μήνες λόγω οικονομικών προβλημάτων, όμως όπως όλα δείχνουν βρέθηκαν χρήματα σε πρώτη φάση (60.000 ευρώ από τον Δήμο Πάρου) και θα σηκωθεί στον αέρα.  Και από εκεί και πέρα, όλα μπορούν να γίνουν…

Συζητήσεις
Και πάμε στην ΕΑΣ. Ο πρόεδρος της, Δημήτρης Καπούνης είναι σε ανοιχτή γραμμή με την ασφαλιστική εταιρία Interamerican με σκοπό να υπάρξει συμφωνία για ασφάλιση των περίπου 3.300 μελών της και στα πέντε νησιά του Δήμου ώστε να υπάρξει εξασφάλιση αεροδιακομιδής σε περίπτωση άρνησης του ΕΚΑΒ. Αυτή τη στιγμή όπως ανέφερε ο κ. Καπούνης οι δύο πλευρές είναι σε συνεχής επικοινωνία, ανταλλαγή συμβολαίων και απάλειψη όρων ή εγγραφή νέων καθώς δεν έχουν απαντηθεί βασικά ζητήματα όπως: 24ωρη κάλυψη, χρόνος ανταπόκρισης, αριθμός διακομιδών. Τα βασικά στοιχεία έχουν να κάνουν με τη μεταφορά και την κάλυψη του ασθενούς στην Αθήνα (για πέντε ημέρες) αλλά και ενός συγγενικού του προσώπου και το ετήσιο κόστος για την ΕΑΣ θα είναι περίπου στα 50.000 ευρώ και τα μέλη θα πληρώσουν 15 ευρώ το άτομο ως ασφαλιστήριο. Αυτό που ζητάει ο κ. Καπούνης είναι «οι παραγωγοί μας, τα μέλη μας και στα πέντε νησιά να νιώθουν ασφαλείς. Ότι όταν υπάρξει ένα πρόβλημα να γνωρίζουν ότι θα υπάρχει απάντηση. Και μιλάμε και για τα πέντε νησιά. Μέλημά μας είναι όλα τα μέλη μας να έχουν ασφάλεια και σιγουριά για την επόμενη ημέρα καθώς οι εποχές που ζούμε είναι δύσκολες και κανείς δεν ξέρει τι μας περιμένει». Η συνεργασία θα είναι ετήσια όπως όλα δείχνουν και θα οριστικοποιηθεί εντός του μήνα (Απριλίου) με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης…

Οδηγός
Όμως, η ΕΑΣ απέκτησε και μίνι συνεργασία με το Νοσοκομείο / Κέντρο Υγείας Νάξου. Όπως ανέφερε ο κ. Καπούνης «είχαμε μία προφορική επαφή με τον κ. Λάμπου και στη συνέχεια υπήρξε και γραπτό αίτημα που μας ζήτησε τη χορήγηση ενός οδηγού αυτοκινήτου. Κάναμε αποδεκτό το αίτημα, ο οδηγός έστειλε το δίπλωμά του, το οποίο εγκρίθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες και είναι στη διάθεση του νοσοκομείου». Ο οδηγός αυτός εκτελεί βάρδια όσον αφορά την κάλυψη αναγκών ασθενοφόρου στο Νοσοκομείο και ο κ. Λάμπου απαντάει λέγοντας «είχα ανάγκη από οδηγούς και στράφηκα στην ΕΑΣ. Θα το κάνω και σε άλλους φορείς που μπορούν να μου προσφέρουν κάτι αντίστοιχο, από τη στιγμή που δεν έχουμε την δυνατότητα να καλύψουμε τις βάρδιες. Πολλά αναφέρθηκαν στο γεγονός ότι οι βάρδιες στα ασθενοφόρα είναι μονές. Αυτό είναι λάθος. Παραμένουν διπλές και ο δεύτερος είναι είτε ο γιατρός είτε ο νοσοκόμος και το ασθενοφόρο δεν φεύγει εάν δεν είναι ενήμερος ο γιατρός που έχει και τον τελικό λόγο. Η ευθύνη για το πόσοι είναι στο ασθενοφόρο είναι του γιατρού. Μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις υπάρχει ένα άτομο στο ασθενοφόρο»…

Θα είμαι
Παράλληλα ο κ. Λάμπου έλυσε και δύο ακόμη μίνι απορίες. Η πρώτη είχε να κάνει με το εάν έχει καταθέσει τα χαρτιά του για την θέση του διοικητή στο Νοσοκομείο της Σύρου όπως έγραψε χθες η «Κυκλαδική» και ο υποδιοικητής του Νοσοκομείου Σύρου και Νάξου απάντησε θετικά λέγοντας «ναι έχω κάνει τα χαρτιά μου» . Η δεύτερη απορία έχει να κάνει με τις εφημερίες και το εάν είναι πληρωμένοι οι γιατροί στο Νοσοκομείο της Νάξου καθώς όπως έχει αναφέρει ο κ. Λυκουρέντζος το πρόβλημα είναι των διοικητών και όχι του υπουργείου. Ο κ. Λάμπου ανέφερε ότι οι γιατροί έχουν να πληρωθούν από τον Δεκέμβριο και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η γραφειοκρατία του υπουργείου δεν έχει στείλει τα αρμόδια έγγραφα για τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν στον τρόπο πληρωμής ώστε οι γιατροί να πάρουν τα δεδουλευμένα τους… 
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ ΛΙΑΝΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου