Ο ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ (και η εκβάθυνση ενίοτε) του λιμανιού της Νάξου θα γίνει εντός των επομένων δύο μηνών. Αλλά και η αποκατάσταση των σπηλαιώσεων του κεντρικού προβλήτα είναι δύο έργα πρώτης προτεραιότητας - τώρα που ενεκρίθη ο προϋπολογισμός - για τον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων. “Δήμος” και Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο επισπεύδουν - δρομολογούν τις ενδεικνυόμενες διαδικασίες ώστε να “κλείσουν” μέσα στο επόμενο δίμηνο οι προαναφερθείσες “πληγές”, για να μπορεί απρόσκοπτα να εκτελεί τα δρομολόγιά του στο νησί μας το Blue Star Dilos, και να ελλιμενίζεται, χωρίς να ''γλείφει''/ξύνει τον πυθμένα με ασφάλεια στον νοτιοανατολικό ντόκο...
Και προ ετών είχαν διαμαρτυρηθεί στον άλλοτε “καποδιστριακό” δήμο μας και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου οι πλοίαρχοι των “πλοίων της γραμμής” για το προαναφερθέν “μείον” του λιμανιού μας. Ουδέποτε όμως έγινε ο απαραίτητος καθαρισμός – εκβάθυνση της λιμενολεκάνης. Τώρα που το “μεγάλο πλοίο” έχει στο καλοκαιρινό καλαντάρι των δρομολογίων του και το λιμάνι της Νάξου, τώρα είναι που Δήμος Νάξου και Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο στην προσπάθειά τους να διευκολύνουν - το “δρομολόγιο” του “Δήλος” (το βύθισμα του οποίου είναι μεγάλο) στο νησί μας, προσανατολίζονται στο άμεσο μέλλον - εντός διμήνου, το αργότερο – να καθαρίσουν - “σκουπίσουν” την λιμενολεκάνη (νοτιοανατολικώς του λιμανιού) ώστε να μην “σκάβει” το μεγάλο αυτό ποστάλι κατά τον ελλιμενισμό του στην ομολογουμένως προβληματική αυτή “γωνιά” του λιμανιού μας...
Ιδίαις δαπάναις, δήμος και Λιμενικό Ταμείο θα καλύψουν την συνολική δαπάνη αποκαταστάσεως της λιμενολεκάνης και των “σπηλαιώσεων”.
ΠΡΟ εβδομάδων αντιπροσωπεία του οικείου δήμου με επί κεφαλής τον ίδιο τον δήμαρχο Μανώλη Μαργαρίτη επισκέφθηκε την Αθήνα όπου είχε συνάντηση κρίσιμη – καθοριστικής σημασίας για την εκτέλεση του έργου “Επισκευή - Αποκατάσταση Λιμένος Νάξου” με το αρμόδιο καθ' ύλην υπουργείο.
Εκτός όλων των άλλων στην εν λόγω συνάντηση το α”παρών” έδωσαν ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου Γιάννης Μαμουζέλος και ο λέκτορας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Σαμψών Αζοράκος, ο οποίος καταγίνεται με την μελέτη – υλοποίησή της απαραίτητης αυτής παρεμβάσεως, διορθωτικής - επιβεβλημένης παρεμβάσεως στο λιμάνι του νησιού μας.
Δυσκαμψίες ως προς την παρέμβαση στο λιμάνι διαπιστώθηκαν από όλους όσοι εκπροσώπησαν τον οικείο δήμο στο υπουργείο, όμως για την ναξιώτικη αντιπροσωπεία το θέμα δεν έκλεισε... Θα εντάξουν διατείνονται στο όλο έργο της συνολικής αποκαταστάσεως του λιμανιού την ενδεικνυόμενη παρέμβαση μπροστά από τον νοτιοανατολικό ντόκο. Για τον λόγο αυτό αναμένεται εντός των επομένων ημερών να επισκεφθούν και πάλι την Αθήνα.
Το “αγκάθι”
Η λιμενολεκάνη στο μεγαλύτερο εύρος της έχει περιορισμένο βάθος.
Ο προβλήτας, που εξυπηρετεί σήμερα τα πλοία, διαθέτει ουσιαστικά μόνο μία θέση, αυτήν του κεφαλιού (μετώπης). Έχει υποσκαφτεί η θεμελίωσή του και παρά τις τσιμεντοενέσεις, που τού έγιναν, εξακολουθεί να εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τα πλοία όσο και για τους επιβάτες.
ΜΕΤΑ την προ μηνών αυτοψία που έκαναν εκπρόσωποι τής «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.» στο λιμάνι τού νησιού μας και την συνάντηση που είχαν με κορυφαία στελέχη του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, αλλά και τον ίδιο τον δήμαρχο Μανώλη Μαργαρίτη, δεσμεύθηκαν ότι η ολοκλήρωση τού έργου «αποκατάσταση-βελτίωση τού λιμανιού της Νάξου», είναι θέμα δικό τους. Τούτο σημαίνει ότι υπάρχει πολιτική βούληση «να αποκατασταθεί και βελτιωθεί το λιμάνι της Νάξου».
Συνομιλήσαμε με ανθρώπους τού οικείου δήμου, για να ακούσουμε να υποστηρίζουν: «Όλα θα περάσουν από τα χέρια τής ‘’Εγνατίας’’. Είδαν σε τί κατάσταση είναι λιμάνι μας και έβγαλαν τα συμπεράσματά τους. Ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει για το λιμάνι μας από την ‘’Εγνατία’’. Μέχρι και την επίβλεψη θα έχουν οι άνθρωποί της».
Δεν ήταν σε θέση να μας ενημερώσουν ως προς την ημερομηνία ενάρξεως των εργασιών αποκαταστάσεως και βελτιώσεως τού λιμανιού μας. και αυτό διότι η ‘’Εγνατία’’ ξαναπιάνει από την αρχή το όλο έργο και εκπονεί ετούτες τις μέρες το σχετικό χρονοδιάγραμμα εκτελέσεως εργασιών.
Η χρηματοδότηση τού εν λόγω έργου είναι εξασφαλισμένη. Αξίζει να επισημανθεί ότι η ‘’Εγνατία Οδός Α.Ε.’’ παίρνει επάνω της και την χρηματοδότηση αποκαταστάσεως και βελτιώσεως τού λιμανιού, έργο το οποίο θα είναι «συγκεκριμένο» και περιορισμένης, κατά πως διαβεβαιώνουν όλοι οι αρμόδιοι τού ημετέρου δήμου, εμβέλειας. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο είχε εγκρίνει τη σχετική μελέτη και υλοποίηση τού σχεδίου αποκαταστάσεως και βελτιώσεως τού λιμανιού του νησιού μας.
Μία σημαντική επισήμανση
Υπέρ της κατασκευής ενός σύγχρονου λιμανιού στην Νάξο ετάχθη προ ετών ο συντοπίτης μας Ιάκωβος Λιανός. Ο συνταξιούχος πλοίαρχος Ε.Ν. πως υπεστήριξε, είναι ένας από τους 15.000 κατοίκους που συμφωνεί με την ανάπτυξη του τόπου, σε αντίθεση με τους 33 Ναξιώτες, που προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Σε σχετικό μάλιστα σημείωμά του ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Στις 21/2/2007 διεξήχθη στο Ε' τμήμα στο ΣτΕ, που ασχολείται με τις ενάλιες αρχαιότητες, η εκδίκαση της προσφυγής των 33 Ναξίων, οι οποίοι δεν επιθυμούν την κατασκευή ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ευπρεπούς σταθμού άφιξης - αναχώρησης επιβατών και ενός ασφαλούς λιμένα για τα πλοία που ελλιμενίζονται. Δυστυχώς, υπουργική απόφαση του ΥΠΠΟ του 1992 χαρακτηρίζει τον χώρο γύρω από το λιμάνι της Νάξου ως αρχαιολογικό, αναφέροντας ταυτοχρόνως ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και έτσι θεώρησαν σωστό, επειδή ήτο δωρεάν να δεσμεύσουν περιοχή πλέον των 600.000 τ.μ. συμπεριλαμβανομένου και του ενεργού λιμένα του νησιού, όπου αποδεδειγμένα δεν υπάρχουν αρχαιότητες γιατί στους χώρους του ενεργού λιμένα έχουν γίνει έργα με τη χρηματοδότηση της Ε.Ε., όπως καταφύγιο σκαφών αναψυχής και τουριστικών σκαφών, κατασκευές και ανακατασκευές του βόρειου λιμενοβραχίονα, εκβαθύνσεις λιμένα για την εξυπηρέτηση των πλοίων της γραμμής.
Στην κυριολεξία, ο χώρος του ενεργού λιμένα έχει ανασκαφτεί επανειλημμένως και ερευνηθεί χωρίς να βρεθεί κάτι και κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε παρόλο που υπήρχε αυτή η Υ.Α. του ΥΠΠΟ”
Η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης επιβάλλεται να μπει ψηλά στην ατζέντα Δήμου και Λιμενικού Ταμείου Νάξου...
Πρέπει να ξεκινήσει χωρίς άλλες χρονοτριβές το εν λόγω έργο, αφού ο κίνδυνος να «πιάσουν» στον πυθμένα του λιμανιού του νησιού μας τα «πλοία της γραμμής» δεν είναι μικρός...
Οι κατά καιρούς επισημάνσεις της ΠΕΠΕΝ και όχι μόνον που αφορούν στην επισφάλεια του Λιμένος Νάξου επιτακτική ανάγκη είναι να α-να-δει-χθούν στις συζητήσεις που έχουν ήδη ανοίξει με το αρμόδιο καθ’ ύλην υπουργείο οι οικείοι αυτοδιοικητικοί παράγοντες…
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Και προ ετών είχαν διαμαρτυρηθεί στον άλλοτε “καποδιστριακό” δήμο μας και στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νάξου οι πλοίαρχοι των “πλοίων της γραμμής” για το προαναφερθέν “μείον” του λιμανιού μας. Ουδέποτε όμως έγινε ο απαραίτητος καθαρισμός – εκβάθυνση της λιμενολεκάνης. Τώρα που το “μεγάλο πλοίο” έχει στο καλοκαιρινό καλαντάρι των δρομολογίων του και το λιμάνι της Νάξου, τώρα είναι που Δήμος Νάξου και Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο στην προσπάθειά τους να διευκολύνουν - το “δρομολόγιο” του “Δήλος” (το βύθισμα του οποίου είναι μεγάλο) στο νησί μας, προσανατολίζονται στο άμεσο μέλλον - εντός διμήνου, το αργότερο – να καθαρίσουν - “σκουπίσουν” την λιμενολεκάνη (νοτιοανατολικώς του λιμανιού) ώστε να μην “σκάβει” το μεγάλο αυτό ποστάλι κατά τον ελλιμενισμό του στην ομολογουμένως προβληματική αυτή “γωνιά” του λιμανιού μας...
Ιδίαις δαπάναις, δήμος και Λιμενικό Ταμείο θα καλύψουν την συνολική δαπάνη αποκαταστάσεως της λιμενολεκάνης και των “σπηλαιώσεων”.
ΠΡΟ εβδομάδων αντιπροσωπεία του οικείου δήμου με επί κεφαλής τον ίδιο τον δήμαρχο Μανώλη Μαργαρίτη επισκέφθηκε την Αθήνα όπου είχε συνάντηση κρίσιμη – καθοριστικής σημασίας για την εκτέλεση του έργου “Επισκευή - Αποκατάσταση Λιμένος Νάξου” με το αρμόδιο καθ' ύλην υπουργείο.
Εκτός όλων των άλλων στην εν λόγω συνάντηση το α”παρών” έδωσαν ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νάξου Γιάννης Μαμουζέλος και ο λέκτορας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου Σαμψών Αζοράκος, ο οποίος καταγίνεται με την μελέτη – υλοποίησή της απαραίτητης αυτής παρεμβάσεως, διορθωτικής - επιβεβλημένης παρεμβάσεως στο λιμάνι του νησιού μας.
Δυσκαμψίες ως προς την παρέμβαση στο λιμάνι διαπιστώθηκαν από όλους όσοι εκπροσώπησαν τον οικείο δήμο στο υπουργείο, όμως για την ναξιώτικη αντιπροσωπεία το θέμα δεν έκλεισε... Θα εντάξουν διατείνονται στο όλο έργο της συνολικής αποκαταστάσεως του λιμανιού την ενδεικνυόμενη παρέμβαση μπροστά από τον νοτιοανατολικό ντόκο. Για τον λόγο αυτό αναμένεται εντός των επομένων ημερών να επισκεφθούν και πάλι την Αθήνα.
Το “αγκάθι”
Η λιμενολεκάνη στο μεγαλύτερο εύρος της έχει περιορισμένο βάθος.
Ο προβλήτας, που εξυπηρετεί σήμερα τα πλοία, διαθέτει ουσιαστικά μόνο μία θέση, αυτήν του κεφαλιού (μετώπης). Έχει υποσκαφτεί η θεμελίωσή του και παρά τις τσιμεντοενέσεις, που τού έγιναν, εξακολουθεί να εγκυμονεί κινδύνους τόσο για τα πλοία όσο και για τους επιβάτες.
ΜΕΤΑ την προ μηνών αυτοψία που έκαναν εκπρόσωποι τής «ΕΓΝΑΤΙΑ Α.Ε.» στο λιμάνι τού νησιού μας και την συνάντηση που είχαν με κορυφαία στελέχη του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, αλλά και τον ίδιο τον δήμαρχο Μανώλη Μαργαρίτη, δεσμεύθηκαν ότι η ολοκλήρωση τού έργου «αποκατάσταση-βελτίωση τού λιμανιού της Νάξου», είναι θέμα δικό τους. Τούτο σημαίνει ότι υπάρχει πολιτική βούληση «να αποκατασταθεί και βελτιωθεί το λιμάνι της Νάξου».
Συνομιλήσαμε με ανθρώπους τού οικείου δήμου, για να ακούσουμε να υποστηρίζουν: «Όλα θα περάσουν από τα χέρια τής ‘’Εγνατίας’’. Είδαν σε τί κατάσταση είναι λιμάνι μας και έβγαλαν τα συμπεράσματά τους. Ό,τι είναι να γίνει, θα γίνει για το λιμάνι μας από την ‘’Εγνατία’’. Μέχρι και την επίβλεψη θα έχουν οι άνθρωποί της».
Δεν ήταν σε θέση να μας ενημερώσουν ως προς την ημερομηνία ενάρξεως των εργασιών αποκαταστάσεως και βελτιώσεως τού λιμανιού μας. και αυτό διότι η ‘’Εγνατία’’ ξαναπιάνει από την αρχή το όλο έργο και εκπονεί ετούτες τις μέρες το σχετικό χρονοδιάγραμμα εκτελέσεως εργασιών.
Η χρηματοδότηση τού εν λόγω έργου είναι εξασφαλισμένη. Αξίζει να επισημανθεί ότι η ‘’Εγνατία Οδός Α.Ε.’’ παίρνει επάνω της και την χρηματοδότηση αποκαταστάσεως και βελτιώσεως τού λιμανιού, έργο το οποίο θα είναι «συγκεκριμένο» και περιορισμένης, κατά πως διαβεβαιώνουν όλοι οι αρμόδιοι τού ημετέρου δήμου, εμβέλειας. Στο σημείο αυτό να αναφερθεί ότι το προηγούμενο δημοτικό συμβούλιο είχε εγκρίνει τη σχετική μελέτη και υλοποίηση τού σχεδίου αποκαταστάσεως και βελτιώσεως τού λιμανιού του νησιού μας.
Μία σημαντική επισήμανση
Υπέρ της κατασκευής ενός σύγχρονου λιμανιού στην Νάξο ετάχθη προ ετών ο συντοπίτης μας Ιάκωβος Λιανός. Ο συνταξιούχος πλοίαρχος Ε.Ν. πως υπεστήριξε, είναι ένας από τους 15.000 κατοίκους που συμφωνεί με την ανάπτυξη του τόπου, σε αντίθεση με τους 33 Ναξιώτες, που προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας.
Σε σχετικό μάλιστα σημείωμά του ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Στις 21/2/2007 διεξήχθη στο Ε' τμήμα στο ΣτΕ, που ασχολείται με τις ενάλιες αρχαιότητες, η εκδίκαση της προσφυγής των 33 Ναξίων, οι οποίοι δεν επιθυμούν την κατασκευή ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ευπρεπούς σταθμού άφιξης - αναχώρησης επιβατών και ενός ασφαλούς λιμένα για τα πλοία που ελλιμενίζονται. Δυστυχώς, υπουργική απόφαση του ΥΠΠΟ του 1992 χαρακτηρίζει τον χώρο γύρω από το λιμάνι της Νάξου ως αρχαιολογικό, αναφέροντας ταυτοχρόνως ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη εις βάρος του κρατικού προϋπολογισμού και έτσι θεώρησαν σωστό, επειδή ήτο δωρεάν να δεσμεύσουν περιοχή πλέον των 600.000 τ.μ. συμπεριλαμβανομένου και του ενεργού λιμένα του νησιού, όπου αποδεδειγμένα δεν υπάρχουν αρχαιότητες γιατί στους χώρους του ενεργού λιμένα έχουν γίνει έργα με τη χρηματοδότηση της Ε.Ε., όπως καταφύγιο σκαφών αναψυχής και τουριστικών σκαφών, κατασκευές και ανακατασκευές του βόρειου λιμενοβραχίονα, εκβαθύνσεις λιμένα για την εξυπηρέτηση των πλοίων της γραμμής.
Στην κυριολεξία, ο χώρος του ενεργού λιμένα έχει ανασκαφτεί επανειλημμένως και ερευνηθεί χωρίς να βρεθεί κάτι και κανείς δεν διαμαρτυρήθηκε παρόλο που υπήρχε αυτή η Υ.Α. του ΥΠΠΟ”
Η εκβάθυνση της λιμενολεκάνης επιβάλλεται να μπει ψηλά στην ατζέντα Δήμου και Λιμενικού Ταμείου Νάξου...
Πρέπει να ξεκινήσει χωρίς άλλες χρονοτριβές το εν λόγω έργο, αφού ο κίνδυνος να «πιάσουν» στον πυθμένα του λιμανιού του νησιού μας τα «πλοία της γραμμής» δεν είναι μικρός...
Οι κατά καιρούς επισημάνσεις της ΠΕΠΕΝ και όχι μόνον που αφορούν στην επισφάλεια του Λιμένος Νάξου επιτακτική ανάγκη είναι να α-να-δει-χθούν στις συζητήσεις που έχουν ήδη ανοίξει με το αρμόδιο καθ’ ύλην υπουργείο οι οικείοι αυτοδιοικητικοί παράγοντες…
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου