Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013

Η Κομισιόν, τα "τσιμέντα" και οι "λαμαρίνες"...

Την απάντηση που υποσχέθηκε προχθές το μεσημέρι στους επιχειρηματίες της περιοχής τού παλαιού περιφερειακού της Χώρας (δρόμος Γρόττας: Κοντολέοντος), την πήραν χθες το πρωί, ραδιοφωνικά από τον αρμόδιο καθ’ ύλην… αντιδήμαρχο, Δημήτρη Λιανό. 4-5 ώρες αργότερα, ο δήμαρχος κ. Μαργαρίτης, έδωσε και αυτός την δική του έγγραφη απάντηση. Οι απόψεις – τοποθετήσεις αμφοτέρων σε ό,τι αφορά στην μονοδρόμηση τής Κοντολέοντος, ταυτόσημες…


Ο πρώτος, υπογράμμισε ότι «δεν θα αλλάξει τώρα κάτι» και ότι «η μελέτη θα εφαρμοστεί ως έχει». Ενώ, ο δεύτερος, επεσήμανε, μεταξύ των άλλων και/τα παρακάτω:
«…Κάθε τροποποίηση της υλοποιούμενης μελέτης είναι αδύνατη.
Συνεπώς, οφείλουμε να προχωρήσουμε το σύνολο της μελέτης χωρίς καμία παρέκκλιση από την αρχική της μορφή. Εξάλλου, οι απο
σπασματικές τροποποιήσεις στην εφαρμογή της, όπως ζητείται από επιχειρηματίες της περιοχής, δεν είναι σύννομες και εμπεριέχουν κινδύνους ατυχημάτων.
Η δημοτική αρχή είναι αποφασισμένη να υλοποιήσει το έργο των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, όπως προβλέπεται στη μελέτη και γι’ αυτό ζητάμε την κατανόηση και τη συνεργασία των συνδημοτών μας...».
Η παραπάνω επίσημες απαντήσεις, που υποδηλώνουν / καταδεικνύουν την πολιτική βούληση τού δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, δεν ικανοποιούν τους επιχειρηματίες τής εν λόγω περιοχής, οι οποίοι δηλώνουν ότι, δεν πρόκειται να κάνουν πίσω με τίποτε. Μάλιστα, για σήμερα, προγραμματίζουν, και νέο «μπλόκο» στο «δέλτα» τού Ο.Α.Ε.Δ.
 
«Θα κινήσουμε γη και ουρανό!»
Προδιαγεγραμμένες, οι εξελίξεις είναι, και αναπόφευκτα οδηγούν τα πράγματα σε αδιέξοδο, με βάση, όλα όσα διατείνονται οι επιχειρηματίες τής Κοντολέοντος (σ.σ.: «για ‘μας, οι κινητοποιήσεις και το ‘μπλοκάρισμα’ τού κόμβου, είναι μονόδρομος» και «αφού θέλουν σύγκρουση, θα την έχουν… αφού δεν βάζουν λίγο νερό στο κρασί τους»). Την ίδια ώρα, δουλεύουν επάνω και σε άλλο σχεδιασμό, οι «θιγόμενοι τής Κοντολέοντος». Εντός των επομένων ωρών, μάλιστα, προσανατολίζονται, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, να προσφύγουν στην Κομισιόν, ζητώντας εξονυχιστικό έλεγχο όλου τού φακέλου «Μελέτη και σήμανση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων Νάξου».
Αμφισβητούν, ανοιχτά, πολλά σημεία τής μελέτης. Και οικονομικά, μάλιστα, στοιχεία.
Χθες αργά το απόγευμα, επιχειρηματίας της περιοχής, τηλεφώνησε στην εφημερίδα μας, λέγοντας: «Γράψτε! Θα κινήσουμε γη και ουρανό! Δεν θα ‘περάσει’ η μελέτη από την Κοντολέοντος.
Τι θέλουν; Να μας κλείσουν τις επιχειρήσεις μας;
Θέλουν να μας στείλουν στη φυλακή. Όχι. Δεν θα τους κάνουμε το χατίρι. Εκεί στη στροφή θα τα πούμε. Και όποιος θέλει, ας έρθει να μας κόψει το δικαίωμα να διαμαρτυρόμαστε για την αδικία που γίνεται σε βάρος μας.
Οι άνθρωποι, και ο δήμαρχος και ο αντιδήμαρχος, που είναι και μόνιμος κάτοικος της περιοχής μας, δεν καταλαβαίνουν. Θέλουν με το ζόρι να γίνει το δικό τους. Ε, κι εμείς, θέλουμε να γίνει το δικό μας. Εμείς, είμαστε περισσότεροι…»
 
Θανάσης Καραβίας: «Εγώ, ‘έφυγα’ από την επιτροπή. Τους μίλησα για την διαμόρφωση συγκεκριμένων πεζοδρομίων και δεν με ‘άκουσαν’. Πολλά τα 400 χιλιάρικα. Μα, αυτή η μελέτη έγινε με βάση τα στοιχεία της προηγούμενης μελέτης»


Ο γνωστός συντοπίτης μας, αυτοδιοικητικός παράγοντας, μηχανικός Θανάσης Καραβίας, ο οποίος από πολλούς έχει χαρακτηριστεί «ο πατριάρχης τού Κυκλοφοριακού», μας δήλωσε, χθες: «Εγώ, ‘έφυγα’ από την επιτροπή. Τους μίλησα για την διαμόρφωση συγκεκριμένων πεζοδρομίων και δεν με ‘άκουσαν’. Πολλά τα 400 χιλιάρικα. Μα, αυτή η μελέτη έγινε με βάση τα στοιχεία της προηγούμενης μελέτης. Τους είπαν να ξηλώσουν τα υπάρχοντα πεζοδρόμια του δρόμου από την στροφή τού Μανωλά προς τον Μετεωρολογικό, του δρόμου που περνά μπροστά από την παλιά ‘Βεγγέρα’ και του δρόμου του Παλιού Ταχυδρομείου και να τα κάνουν μεγαλύτερα, για να εξυπηρετείται καλύτερα και με μεγαλύτερη ασφάλεια ο πεζός. Και δεν πήραν στα σοβαρά την υπόδειξή μου. Αυτοί είναι δύο από τους λόγους που με έκαναν να παραιτηθώ.
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί γίνονται αυτά τα πράγματα.
Και στην περιοχή της παραλίας τού Αγίου Γεωργίου, υπάρχει μεγάλο πρόβλημα. Και εκεί έχουμε δυσκαμψίες και αδιέξοδα. Αυτά τα πράγματα που παρατηρούνται εκεί, ζημιώνουν το νησί μας και τις συνέπειες τους τις πληρώνει το τουριστικό προϊόν τής Νάξου. Δεν μπορούν να το καταλάβουν αυτό; Δεν ξέρω, τί να πω.
Γιάννη, το Κυκλοφοριακό, παντού στον Κόσμο, σχεδιάζεται πάνω στις ανάγκες του πεζού, του απλού πολίτη.
Εάν δεν σεβαστείς τον πεζό δεν γίνεται να κάνεις σωστό Κυκλοφοριακό.
Για την Κοντολέοντος, υπάρχουν λύσεις. Προσωπικά κρίνω ότι η προτεινόμενη λύση είναι σωστή. Το ξεκαθαρίζω. Όμως, υπάρχουν και άλλα σημεία στην πόλη που πρέπει να τα προσέξουμε.
Για το Κυκλοφοριακό το καινούργιο, νομίζω πως δεν έγιναν οι πρέπουσες ‘μετρήσεις’.
Αν εν κάνω λάθος και το τωρινό μελετητικό Γραφείο, πήρε τις μετρήσεις που έγιναν, προ ετών, επί δημαρχίας Μαράκη, τότε που το μελετητικό Γραφείο Φουσέκη, εκπόνησε μελέτη για κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Χώρα Νάξου. Δηλ., με βάση εκείνες τις μετρήσεις, σχεδίασε το καινούργιο κυκλοφοριακό το μελετητικό γραφείο Ευαγγελίας Περιμένη. Ήταν το 2007, θυμάμαι…
Εκείνο που με προβληματίζει είναι το γεγονός ότι επενδύονται, σύμφωνα με τα λεγόμενα τής τωρινής δημοτικής αρχής, 400 και πλέον χιλιάρικα για τη μελέτη αυτή.
Είναι πολλά τα λεφτά. Καλά! Πόσο κάνουν τα ‘τσιμέντα’ για δύο τρείς κόμβους. Πόσο κάνουν οι μπογιές. Πόσο κάνουν οι ‘λαμαρίνες’ που ‘κόπηκαν’ για να γίνουν τα αμέτρητα σήματα του Κ.Ο.Κ. που μπήκαν στους δρόμους και στα στενά δρομάκια μέσα;
400 χιλιάρικα! Πολλά είναι τα λεφτά.
Αυτές οι παρεμβάσεις, προσωπικά πιστεύω θα γίνονταν με πολύ λιγότερα χρήματα. Δεν ξέρω. Ας αναζητήσουν οι ενδιαφερόμενοι να μάθουν πώς έχουν τα οικονομικά της μελέτης αυτής.
Γιάννη, παντού στον Κόσμο, τα ‘ΣΤΟΠ’, λ.χ., είναι γραμμένα επί του οδοστρώματος, για να βλέπει ο οδηγός ακριβώς μπροστά του το ‘απαγορευτικό’. Εδώ, γιατί δεν έγινε κάτι τέτοιο, αφού λέμε ότι κάνουμε και εφαρμόζουμε μια σύγχρονη μελέτη.
Με μετρήσεις του 2007 που έγιναν, πάμε να υλοποιήσουμε ένα νέο κυκλοφοριακό. Η κα Περιμένη παραδέχτηκε ότι με βάση τις μετρήσεις του ’07, προχώρησε.
Τα ‘ΣΤΟΠ’, που λέγαμε…: Μπορεί δηλ., ο οδηγός να ψάχνει πίσω από τα καλάμια και τους δέντρα που υπάρχουν στους δρόμους δστα δεξιά και στα αριστερά, να δουν το ‘ΣΤΟΠ’;
Διατρέχουν οι οδηγοί μεγάλο κίνδυνο καθημερινά.
Γιάννη, προ ετών, έγραψα για το Κυκλοφοριακό κάποια πράγματα. Αν θέλεις, μπορείς να τα συμπεριλάβεις στην σημερινή σου αναφορά, για να δεις κι εσύ, για να δει κι ο κόσμος, ότι από τότε μέχρι σήμερα, δεν έχουν αλλάξει πολλά πράγματα».
ΗΤΑΝ το 2010, όταν ο γνωστός αυτοδιοικητικός, μηχανικός Θανάσης Καραβίας, σημείωνε (για την, τότε, κατάσταση στην πόλη της Νάξου, αναφορικά με την εικόνα της την κυκλοφοριακή…)
«Ένα παραμύθι που συνεχίζεται τα τελευταία χρόνια στην πόλη μας, προσθέτοντας πότε πότε κανένα νέο σενάριο έτσι για να γίνει πιο πιστευτό το παραμύθι από του παραμυθάδες που το διηγούνται. Μεγαλόστομές εκφράσεις όπως «ένα άλυτο πρόβλημα» «ένα πολύ δύσκολο Θέμα» «ένα υπεράνθρωπο έργο» και άλλες τέτοιου είδους ευφυολογίες για να μην πω μπαρούφες που σκοπό μόνο έχουν να μην ασχοληθεί κανείς σοβαρά με αυτό το θέμα και κυρίως να μην υποστεί το δήθεν «πολιτικό κόστος». Το ότι η επίλυση – βελτίωση του κυκλοφοριακού θα είχε πολιτικό κόστος δεν με πείθει, μάλλον πολιτικό όφελος θα είχε, αφού θα βελτίωνε την ποιότητα ζωής των κατοίκων και των επισκεπτών του νησιού μας. Φυσικά θα υπάρξουν αντιδράσεις και μικροσυμφέροντα αλλά αλίμονο να σηκώνουν τα χέρια ψηλά «οι τοπικοί άρχοντες» κάθε φορά που υπάρχουν αντιδράσεις και μικροσυμφέροντα. Αυτό οδηγεί στην απραξία και στην μη επίλυση των σοβαρών προβλημάτων πράγμα που δυστυχώς συμβαίνει και που την ευθύνη φέρουν εξ ολοκλήρου όχι αυτοί που αντιδρούν για τα συμφέροντα τους αλλά αυτοί που δεν τολμούν να εφαρμόσουν τους νόμους και τις υποσχέσεις τους.
Άκουσα στην τελευταία έκδοση «το κυκλοφοριακό παραμύθι» ότι όλα πήγαν χαμένα γιατί στην τελευταία μελέτη (νομίζω η 4η κατά σειρά) που έχει αδρά πληρωθεί από το Ναξιώτικο λαό, η Παπαβασιλείου ήταν χαρακτηρισμένη «Επαρχιακός δρόμος» και άρα δεν μπορούσε να σηματοδοτηθεί από το Δήμο.. και τότε γιατί έχει σηματοδοτηθεί ως τώρα με σήματα που κανείς δεν σέβεται, αλλάζοντας κυκλοφοριακή ροή το καλοκαίρι και άλλα τέτοια ευτράπελα; Και αν δεν μπορούσε να τη σηματοδοτήσει ο Δήμος, γιατί δεν την σηματοδοτεί το Επαρχείο Νάξου ως «Επαρχιακή οδό». Και πως είναι δυνατόν η Παπαβασιλείου που είναι στο κέντρο της πόλης να είναι Επαρχιακή οδός και οι δρόμοι στους Άι-Γιάννηδες και στον Κόττη να είναι Δημοτικοί δρόμοι: Και ποιος ανέλαβε την ευθύνη για το κάρφωμα στον Περιφερειάρχη κ. Κόκκινο αυτής της λεπτομέρειας που απετέλεσε αιτία- δικαιολογία για να μην προχωρήσει η λάθος και τελείως εξωπραγματική αυτή μελέτη; και αν για να εφαρμοστεί μια μελέτη κυκλοφοριακού, πρέπει οι δρόμοι της πόλης να έχουν χαρακτηριστεί, γιατί κανείς δεν φρόντισε να τον χαρακτηρίσει; και πως αναθέτεις και πληρώνεις μια μελέτη κύριοι του Δημοτικού συμβουλίου αν πρώτα δεν έχεις εξασφαλίσει τα αυτονόητα; και τι θα γινόταν άραγε αν εφαρμοζόταν η μελέτη και έμπαιναν δυο πινακίδες στην Παπαβασιλείου; θα πήγαινε κανένας φυλακή; Εδώ άλλα και άλλα γίνονται και ποτέ κανένας δεν τιμωρήθηκε, για την Παπαβασιλείου μαραθήκατε; αλλά εδώ συνέβη το εκπληκτικό, η απόφαση του τότε περιφερειάρχη, να λειτουργήσει ως σανίδα σωτηρίας για τη μη εφαρμογή μιας μελέτης που ήταν όχι απλά λάθος αλλά όλεθρος.
Μιας μελέτης που θα είχε πράγματι μεγάλο «πολιτικό κόστος» για όποιον την εφήρμοζε.
Σε επόμενες εκδόσεις θα ασχοληθούμε ξανά με το κυκλοφοριακό έως ότου επιτέλους να γίνει κάτι.»

Οι από 6 Αυγούστου, ρυθμίσεις…
 Στο πλαίσιο εκτελέσεως τού έργου: «Εφαρμογή Κυκλοφοριακής Μελέτης και Σημάνσεως Χώρας Νάξου», ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, μας ενημέρωσε ότι, από την Τρίτη 06 Αυγούστου, θα ισχύουν οι εξής νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, όπως αυτές προβλέπονται από την εγκεκριμένη μελέτη. Συγκεκριμένα:
1. Μονοδρόμηση οδού Κοντολέοντος, με κατεύθυνση από Ελ Βενιζέλου (Super market Βιδάλη) προς οδό Μαργαρίτη (ΟΑΕΔ) (κάθοδος)
2. Μονοδρόμηση τμήματος οδού Μαργαρίτη (Ποταμός) με κατεύθυνση από τη συμβολή της με την Κοντολέοντος έως τη συμβολή με την οδό που οδηγεί στην Ελ. Βενιζέλου, με στόχο τη δημιουργία ενός αριστερόστροφου κυκλοφοριακού βρόχου Μαργαρίτη – Πάροδος Βενιζέλου – Κοντολέοντος.
3. Μονοδρόμηση της διαδρομής μέσω των οδών Κουρουνοχωρίου – Σωτήρος – Φιλωτίου με κατεύθυνση από την Αν Παπανδρέου προς την Παπαρηγοπούλου.
4. Μονοδρόμηση της διαδρομής μέσω των οδών Δαμαριώνα – Κορώνου με κατεύθυνση από την Παπαρηγοπούλου προς την Αν. Παπανδρέου.
Ακροτελεύτια σημείωση στην παραπάνω ανακοίνωση ήταν η εξής: «Παρακαλούνται όλοι οι χρήστες της οδού, οδηγοί και πεζοί, να συμμορφωθούν με τη νέα σήμανση και να επιδείξουν την απαιτούμενη προσοχή και κατανόηση. Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αποσκοπούν στην καλύτερη ρύθμιση της κυκλοφορίας και κατ’ επέκταση στην αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στις συμβολές των οδών μέσω της μείωσης του αριθμού των εχθρικών ρευμάτων της κυκλοφορίας».


Οι αλλαγές…
Η Παπαβασιλείου: Ο εν λόγω κεντρικός δρόμος, παύει από τις 8 το βράδυ έως τις 6 το πρωί, να λειτουργεί ως άνοδος – κάθοδος. Μονοδρομήθηκε, ήδη. Από τις 8 το βράδυ, το ρεύμα καθόδου διακόπτεται στην στροφή τού εν λόγω καφενείου και διοχετεύει την κίνηση των οχημάτων προς την άλλοτε  Πλατεία Πρωτοδικείου, νυν Π. Ευριπαίου. Παρ’ όλα αυτά, κυκλοφοριακό βραχυκύκλωμα / κομφούζιο, κατά τις ώρες αιχμής σημειώνεται στην «Στροφή Μανωλά», στο έμπα του κεντρικού παραλιακού δρόμου (περιοχή «Πηγαδάκια»)
ΣΤΗΝ πλατεία Πρωτοδικείου, υπάρχει οφθαλμοφανές πρόβλημα. Τα αυτοκίνητα, για να «βγουν» στο πλησίον του Δημαρχείου δημοτικό χώρο σταθμεύσεως, υποχρεούνται να «περνούν» από ένα δρομίσκο μικρού «ανοίγματος», με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
ΣΤΗΝ περιοχή της παραλίας λουομένων του Αγίου Γεωργίου, στους δρόμους της περιοχής αυτής, δημιουργείται εδώ και μερικές ημέρες πανικός. Πολλά τα σήματα του Κ.Ο.Κ. Τεράστια η σύγχυση. Τεράστια και η γκρίνια των κατοίκων και των ξενοδόχων της περιοχής, που διαπιστώνουν ότι με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις η περιοχή τους βάλλεται άσχημα, αφού «ο κυκλοφοριακός φόρτος επιβαρύνει τον Άι-Γιώργη».
Το παραπάνω πρόβλημα με τα σήματα του Κ.Ο.Κ., ξεκινάει από την περιοχή του θερινού κινηματογράφου και «απλώνεται» μέχρι την τελευταία «γωνιά» τού Άι-Γιώργη.
Για το παραπάνω πρόβλημα, οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες τής περιοχής εκφράζουν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα την δυσαρέσκεια τους. Ημέρα με την ημέρα δε, οι αντιδράσεις τους γίνονται όλο και πιο… θορυβώδεις. Στις παρέες τους, στα «πηγαδάκια» του Άι-Γιώργη, στον κεντρικό παραλιακό δρόμο… Παντού…

Ο Εμποροεπαγγελματικός…
Προ καιρού, ο Εμποροεπαγγελματικος Σύλλογος Νάξου, με αιτία και αφορμή την υλοποίηση των  νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην Χώρα Νάξου, εξέδωσε την παρακάτω ανακοίνωση:
«Ο εμποροεπαγγελματικός σύλλογος Νάξου, έχοντας πλήρη ευθύνη απέναντι στα μέλη του, αντιλαμβανόμενος την αγωνία και την αγανάκτηση που διακατέχει τους περισσότερους συναδέλφους επαγγελματίες, από διαφαινόμενη αναστάτωση που θα προκαλέσει η παράταση της κυκλοφοριακής ολοκλήρωσης της μελέτης και έχοντας και σημάδια όχι τόσο καλά για το νησί μας από το τουριστικό ρεύμα και θέλοντας να μην επιβαρύνουμε άλλο την ατμόσφαιρα , συνήλθαμε εκτάκτως για τρίτη συνεχόμενη φορά φέτος το Δ.Σ και ύστερα από τρίωρη σύσκεψη και βάζοντας στο τραπέζι όλες τις παραμέτρους αποφασίσαμε ομόφωνα ότι:
1.Επειδή βρισκόμαστε είδη στην μέση της σεζόν και τα στοιχεία δείχνουν ότι πολλά από αυτά που περιμέναμε μάλλον είναι όνειρο άπιαστο και εφόσον εσείς πήρατε παράταση τριών μηνών για ολοκλήρωση των εργασιών παρακαλούμε και αιτούμε όπως η κυκλοφοριακή μελέτη να παραταθεί, και να εφαρμοστεί μετά την λήξη της σεζόν ώστε η πόλης να μην διαταραχτεί και να διακιντυνέψουμε αντί να προσφέρουμε καλό προς όφελος όλων μας, να ψάχνουμε στο τέλος τι και ποιός έφταιξε για αυτό.
2.Προτείνουμε να παραμείνει το κυκλοφοριακό όπως έχει τώρα να μην ανοίξουν οι επιγραφές και με αστυνόμευση κυκλοφοριακή όπου χρειάζεται να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό, εφόσον και εσείς δεν μας διευκρινίζετε, τι προβλέπει η τρίμηνη καθυστέρηση.
3.Για τους παραπάνω λόγους ζητάμε να γίνουν πρωτίστως οι προβλεπόμενες παρεμβάσεις που προβλέπει η κανονιστική μελέτη και εφόσον επιτευχθεί αυτό να γίνουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που προβλέπει το κλείσιμο της πόλης στα αυτοκίνητα εκτός των επιβεβλημένων εξαιρέσεων. Εννοούμε ότι θα γίνουν όλα αυτά που θα κάνει ευκολότερη την περίπτωση να κλείσει η πόλις. Πχ.(περιφερειακά παρκινγκ περιφραγμένα φωτιζόμενα, πουλμανάκια συνεχούς ροής) εξ άλλου αυτό είναι το πάγιο αίτημα μας από χρόνια τώρα.
Αυτό μπορεί να γίνει με ηρεμία και νηφαλιότητα τον Οκτώβρη μήνα και όπου δούμε ότι υπάρχει πρόβλημα να το διορθώσουμε ώστε οι συνάδελφοι να μην νιώθουνε αδικημένοι από τυχών λάθη και αδικίες.
Πιστεύοντας ότι θα μας κατανοήσετε και θα αντιληφτείτε την αγωνία μας σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου