Τετάρτη, 14 Αυγούστου 2013

Οι μνηστήρες της δημαρχίας Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, την ...παίρνουν και χωρίς προίκα

ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ αυτοδιοικητικό, προεκλογικό σενάριο και να πουλήσει κανείς τούτες τις ημέρες και στον πλέον υποψιασμένο και πλήρως ενημερωμένο συνδημότη μας, θα… «πουλήσει»!
Όλοι πιστεύουν ότι όλα είναι πιθανά! Ότι, όλα είναι δυνατόν να συμβούν μέσα στους επομένους «πονηρούς» προεκλογικούς μήνες – και, πάντως, μετά την 31η Αυγούστου…
Στις 18 Μαΐου 2014, οι Δημοτικές Εκλογές. Και ο… «χορός» ο προεκλογικός πάει ν’ «ανάψει»!
Τούτες τις μέρες στο παρασκήνιο «παίζουν» δυνατά πολλά προξενιά, που ελαχίστους αφήνουν ασυγκίνητους. Πρωταγωνιστές στα «παντρέματα» παλαιοί και νέοι αυτοδιοικητικοί. Ειδικοί και… άσχετοι!


 «Κατεβαίνει ο…».
«Κατεβαίνει ο…». «Δεν πρόκειται να κατέβει ο…». «Χρειάζονται λεφτά, για να μπει στο χορό ο… Έχει λεφτά; Μόνο με λεφτά κερδίζονται οι εκλογές!». «Μπορεί να μη χτυπηθούν Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ σ’ αυτές τις εκλογές». «Ο ΣΥΡΙΖΑ θα παίξει μόνος του! Τον… πάνε οι συγκυρίες». «Το Κ.Κ.Ε., παραδοσιακά, θα είναι στα πράγματα. Δε θέλει τις συνεργασίες». «Ο Μαργαρίτης θα κάνει… μεταγραφές και θα καλύψει τα κενά που δημιουργήθηκαν στην ομάδα του». «Ο Μαϊτός είναι θέμα χρόνου να ανακοινώσει. Θα ανακοινώσει μέσα στον Αύγουστο. Το θέμα είναι ποιοι θα τον στηρίξουν.» «Καλός ο Μαϊτός, αλλά δεν τον γνωρίζουν όλοι στο νησί. Υπάρχουν και ΠΑΣΟΚοι που δεν τον θέλουν». «Ο Βερύκοκκος ή ο Βασαλάκης, αφού η Θέκλα (Κίζη) αποτελεί παρελθόν από την ηγεσία της δημοτικής παράταξης του ΣΥΡΙΖΑ». «Μπορεί να κάνει την έκπληξη ο ΣΥΡΙΖΑ και να κατεβάσει… όνομα!». «Ο Μαράκης κατεβαίνει; Έχει δηλώσει ότι θέλει να είναι υποψήφιος… μακριά από κόμματα. Θα κατέβει;» «Μην εκπλαγείτε, αν δείτε τον Μαράκη στο ψηφοδέλτιο του Μαργαρίτη!». «Ο Νίκος (ο Μαράκης)έχει δώσει τα χέρια με τον Μαϊτό! Θα τον στηρίξει, αν ο ίδιος δεν αποφασίσει τελικά να διεκδικήσει την καρέκλα του δημάρχου με δικό του ψηφοδέλτιο». «Είναι αλήθεια ότι ενδιαφέρεται ο Κόκκοτας;» «Δεν κατεβαίνει ο Κόκκοτας; Να κάνει, τι; Μεγάλωσε πια. Μπορεί κάποιο δικό του να στηρίξει, αλλά δεν τον βλέπω να μπερδεύεται στα δημοτικά τώρα πια…». «Ο Λιανός, τι θα κάνει; Θα κάνει δικό του… κόμμα;». «Ο Λιανός θα πάει με τον Σπύρο (τον Παπαδόπουλο)». «Ο Συμεώνογλου πού θα πάει; Μεγάλη η φύρα για τον Μαργαρίτη. Έχει μεγάλες οικογένειες κοντά του ο Μάκης». «Θα τον κρατήσει τον Μαμουζέλο, ο Μαργαρίτης. Δεν έχει άλλα περιθώρια, για άλλες απώλειες. Άσε που δεν θα μπορέσει να ακουμπήσει λεφτά σ’ αυτή την εκλογή, αφού τον χτύπησε κι αυτόν το… μνημόνιο». «Και ο πρώην έπαρχος ο Κορρές, στηρίζει Μαϊτό. Έχει πάρει μέρος σε τσιμπούσια προεκλογικά και σε… τραπέζια. Ήταν και ο Λάζαρος ο Θεόφιλος μια τους. Ήταν και ο Μαϊτός». «και ο πρόεδρος της τοπικής του ΠΑΣΟΚ, στηρίζει Μαϊτό». «Το θέμα είναι, πώς θα το χειριστεί το θέμα των δημοτικών εκλογών ο Ρήγας!». «Ο Μπαρδάνης ο Γιάννης, ελέγχει την κατάσταση στην ορεινή Νάξο. Ο Γιάννης, θα παίξει ρόλο σ’ αυτές τις εκλογές». «Ο Γιάννης (ο Μπαρδάνης) δεν ενδιαφέρεται. Μπορεί όμως να παίξει μπάλα…» «Το Κυκλοφοριακό, θα το πληρώσει ακριβά, ο Μαργαρίτης». «Δεν φταίει, ο Μαργαρίτης. Φταίει ο Λιανός». «Μαζί τα κάνουνε, μαζί θα τα πληρώσουνε τα σπασμένα». «Όλοι που ψήφισαν το Κυκλοφοριακό θα μας βρουν μπροστά τους». «Ο Μαράκης, γιατί δεν διαμαρτύρεται για το Κυκλοφοριακό. Πώς το παίζει; Γιατί βγάζει λέξω την ουρά του;» «Γιατί, μόνο ο Μαράκης, βγάζει έξω την ουρά του; Ο ΣΥΡΙΖΑ που είναι; Που είναι ο Βερύκοκκος; Πού είναι ο Βασαλάκης; Πού είναι η κα Κίζη;». «Έχει τσαμπουκά ο δήμος. Δε λογάριασε το πολιτικό κόστος. Γιατί, δηλ., όλοι οι άλλοι δεν τόλμησαν να λύσουν το πρόβλημα;». «Στη Δρυμαλία ο Βασιλάκης δε θα μείνει με σταυρωμένα τα χέρια». «Ο Βασιλάκης, θα κάνει το κομματικό του καθήκον. Ό,τι πει το κόμμα, θα κάνει…». «Ο Τζουάννης δεν ασχολείται. Δεν πρόκειται να ασχοληθεί ποτέ πια με εκλογές. Δεν περίμενε την ήττα από τον Μπαρδάνη, και από τότε ούτε που θέλει να ακούει για εκλογές». «Αν του δινότανε του Μαργαρίτη η ευκαιρία να γίνει βουλευτής, θα την είχε κάνει προ πολλού από το δήμο». «Θα είναι η Ανδριανή (Ξενάκη)στο ψηφοδέλτιο του δημάρχου;». «Μπορεί… Μπορεί και όχι… Πάντως, δεν είναι στα πολύ καλά της με το… ψηφοδέλτιο του δημάρχου. Δεν είναι όπως παλιά».
Ούτε τα μισά από όλα όσα φτάνουν στ’ αφτιά μας καθημερινά, δεν αναφέραμε στο σημερινό μας σημείωμα…


Η 2η Κυριακή…
Το σίγουρο είναι ότι, στην χειρότερη των περιπτώσεων, εικάζουν, όλοι όσοι «μπερδεύονται» στα προεκλογικά μαγειρέματα, τα ψηφοδέλτια θα είναι τρία (3) στις δημοτικές εκλογές της 18ης Μαΐου του ’14. Το πιθανότερο είναι τα ψηφοδέλτια να είναι τέσσερα (4). Λίγες οι πιθανότητες δημιουργίας και πέμπτου (5ου) ψηφοδελτίου. Λίγες, ωστόσο, ουδείς μπορεί να αποκλείσει και 5ο ψηφοδέλτιο. Σε κάθε περίπτωση πάντως, επαναληπτικές εκλογές (2η Κυριακή) θα έχουμε. Στις 25 του ιδίου μηνός, ημέρα που θα διεξαχθούν οι «Ευροεκλογές».
…Και ενώ πολλά λέγονται και ακούγονται δυνατά για τον ανοιξιάτικο «γάμο», για τα παντρέματα… και ενώ, πολλοί είναι οι «γαμπροί», που επιθυμούν να διεκδικήσουν την «νύφη» (την καρέκλα του δημάρχου) από το μυαλό των περισσοτέρων εξ αυτών, δεν περνά απαρατήρητο το γεγονός, ότι η νύφη έχει προίκα μικρή…

Ο «γάμος» / Η προίκα των μόλις €400.000
Ο «γάμος», σε 9 μήνες από σήμερα! Η περιζήτητη νύφη, είναι όμως φτωχαδάκι.
Απίστευτο κι όμως αληθινό: Η Σ.Α.Τ.Α. για την νέα χρονιά, για τους 6 Ο.Τ.Α. τού Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, ανέρχεται στο ποσό των μόλις €400.000 (;) Η Συλλογική Απόφαση Τοπικής Αυτοδιοικήσεως του οικ. έτους 2010, ανερχόταν στο ποσό των €2.800.000, θυμίζουμε. Σύμφωνα δε με έγγραφο που έφτασε, προ ωρών στον ημέτερο δήμο, θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία καταρτίσεως τού σχεδίου τού νέου προϋπολογισμού έως την 5η Σεπτεμβρίου!
Να, πώς έχει το «εξαιρετικά επείγον», με αρ. πρωτ. 31202, με γενικό τίτλο «Κατάρτιση του προϋπολογισμού οικ. έτους 2014 των δήμων και των περιφερειών» σχετικό έγγραφο:
«Σας ενημερώνουμε ότι με την ψήφιση του ν.4172/2013 (Α΄ 167)τέθηκαν σε ισχύ οι διατάξεις των άρθρων 77 και 78 αυτού, οι οποίες τροποποιούν εν μέρει το θεσμικό πλαίσιο κατάρτισης, ψήφισης και ελέγχου νομιμότητας των προϋπολογισμών των δήμων και των περιφερειών.
Κατ’ εφαρμογή των οριζόμενων στην παρ. 1 του άρθρου 77 και στην παρ. 1 του άρθρου 78, για την κατάρτιση του προϋπολογισμού έτους 2014, εκδόθηκαν και μπορείτε να αναζητήσετε:
α) για τους δήμους η υπ’ αριθμ. 30842/31.7.2013 (Β΄ 1896, ΑΔΑ: ΒΛΩ7Ν-Ζ34) Κ.Υ.Α. “Παροχή οδηγιών για την κατάρτιση του προϋπολογισμού των δήμων, οικονομικού έτους 2014 − τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 7028/3.2.2004 (ΦΕΚ Β΄ 253) απόφασης «Καθορισμός του τύπου του προϋπολογισμού των δήμων και κοινοτήτων» ”  και
β) για τις περιφέρειες η υπ’ αριθμ. 30844/31.7.2013 (Β΄ 1897, ΑΔΑ: ΒΛΩ7Ν-ΨΩ9) Κ.Υ.Α. «Κατάρτιση και υποβολή προϋπολογισμού των περιφερειών, οικονομικού έτους 2014».
Οι διατάξεις των προαναφερθέντων άρθρων, ορίζουν μεταξύ άλλων, προθεσμίες εντός των οποίων πρέπει να ολοκληρώνονται στάδια της διαδικασίας κατάρτισης του σχεδίου του προϋπολογισμού από τα συλλογικά  όργανα των δήμων και των περιφερειών και την υποχρέωση ενσωμάτωσης αυτού, από την οικονομική επιτροπή έως την 5η Σεπτεμβρίου, στην ηλεκτρονική βάση δεδομένων που τηρείται στο Υπουργείο Εσωτερικών. Επιπλέον, προβλέπονται οι διαδικασίες που εφαρμόζονται σε τυχόν περίπτωση μη τήρησης των προθεσμιών που τάσσονται. Αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο ενσωμάτωσης, θα σας αποσταλούν με νεότερο έγγραφό μας, εντός των προσεχών ημερών.
Περαιτέρω, θέτουμε υπόψη σας ότι σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ. 1 και 2 του άρθρου 79 του ιδίου νόμου, με τις οποίες αντικαταστάθηκαν και συμπληρώθηκαν οι όμοιες της παρ. 1 του άρθρου 266 και της παρ. 1 του άρθρου 268 του ν.3852/2010 (Α΄ 87) αντίστοιχα, έχει απομπλακεί η ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού από το Πενταετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα και το Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης που οφείλει να εκπονεί ο δήμος και η περιφέρεια. Απαραίτητη προϋπόθεση για τη ψήφιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού έκαστου έτους των δήμων, είναι η προηγούμενη κατάρτιση του Τεχνικού Προγράμματος για το έτος αυτό.
Οι αποδέκτες οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης παρακαλούνται να ενημερώσουν, για το περιεχόμενο του παρόντος εγγράφου, τα νομικά πρόσωπα που υπόκεινται στην εποπτεία τους και των οποίων ο προϋπολογισμός   συντάσσεται κατ’ εφαρμογή των ιδίων διατάξεων».

Περί οικονομικής αυτοτέλειας…
Το θεσμικό πλαίσιο για τα οικονομικά των OTA, τον δημοτικό προϋπολογισμό, τα σχετικά με τα δημοτικά έσοδα και έξοδα , και την χρηματοδότηση των ΟΤΑ από το κράτος είναι συνταγματικά κατοχυρωμένα. To Σύνταγμα, στο άρθρο 102, παρ. 5 αναφέρει, χαρακτηριστικά:
«Το Κράτος λαμβάνει τα νομοθετικά, κανονιστικά και δημοσιοοικονομικά μέτρα που απαιτούνται για την εξασφάλιση της οικονομικής αυτοτέλειας και των πόρων που είναι αναγκαίοι για την εκπλήρω­ση της αποστολής και την άσκηση των αρμοδιοτήτων των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης με ταυ­τόχρονη διασφάλιση της διαφάνειας κατά τη διαχείριση των πόρων αυτών.
Νόμος ορίζει τα σχετι­κά με την απόδοση και κατανομή, μεταξύ των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, των φόρων ή τελών που καθορίζονται υπέρ αυτών και εισπράττονται από το κράτος. Κάθε μεταβίβαση αρμοδιο­τήτων από κεντρικά ή περιφερειακά όργανα του κράτους προς την τοπική αυτοδιοίκηση συνεπάγε­ται και τη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων. Νόμος ορίζει τα σχετικά με τον καθορισμό και την είσπραξη τοπικών εσόδων απευθείας από τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης».
Με την παραπάνω διάταξη εισάγονται τρεις νέοι κανόνες: 1) Κάθε μεταβίβαση αρμοδιοτήτων από το κράτος στους Ο.Τ.Α. πρέπει να συνοδεύεται και από τη μεταφορά των αντίστοιχων πόρων. 2) Διασφαλίζεται η διαφάνεια ως προς τη διαχείριση των οικονομικών τους. 3) Υπάρχει ρητή πρόβλεψη για τη δυνατότητα τους να επιβάλλουν και να εισπράττουν με δικές τους αποφάσεις και με δικούς τους μηχανισμούς τοπικά έσοδα, τα οποία δεν έχουν τη μορφή του ανταποδοτικού τέλους.

Η οικονομική διαχείριση
Τα αιρετά όργανα των Δήμων, έχουν τις ακόλουθες αρμοδιότητες, προς την οικονομική διοίκηση:
Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει για κάθε θέμα σχετικό με τις αρμοδιότητες του, εκτός από τα θέματα που ανήκουν στην αρμοδιότητα του Δημάρχου ή της Δημαρχιακής Επιτροπής. Σε οικονομι­κά θέματα αποφασίζει κυρίως για: α) Τον ετήσιο προϋπολογισμό και απολογισμό του Δήμου, των δημοτικών ιδρυμάτων και των λοι­πών νομικών προσώπων. β) Την επιβολή φόρων, τελών και δικαιωμάτων. γ) Την εκποίηση, εκμίσθωση δημοτικών ακινήτων και την αγορά, μίσθωση ακινήτων. δ) Τη σύναψη δανείων. ε) Την ίδρυση και λειτουργία δημοτικών επιχειρήσεων και Ν.Π.Δ.Δ.
Η Δημαρχιακή Επιτροπή είναι αποφασιστικό όργανο και έχει τις εξής αρμοδιότητες: α) Συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου, προελέγχει τον απολογισμό, τον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσεως. β) Αποφασίζει για τη διάθεση των πιστώσεων που είναι εγγεγραμμένες στον προϋπο­λογισμό. γ) Καταρτίζει τους όρους, συντάσσει τις διακηρύξεις, διεξάγει και κατακυρώνει όλες τις δημο­πρασίες. δ) Μελετά την ανάγκη σύναψης δανείων, καταρτίζει τους όρους και εισηγείται στο δημοτικό συμ­βούλιο. ε) Αποφασίζει για την άσκηση όλων των ένδικων μέσων, την υποβολή προσφυγών στις διοικητι­κές αρχές, την αποδοχή κληρονομιών και δωρεών.
Ο δήμαρχος, α) Εκτελεί τις αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, της δημαρχιακής επιτροπής και υπογράφει τις συμβάσεις που συνάπτει ο Δήμος. Εκπροσωπεί το Δήμο στα δικαστήρια και σε κάθε δημόσια αρχή. β) Ορίζει τους Αντιδημάρχους, τους μεταβιβάζει αρμοδιότητες του και είναι προϊστάμενος των υπηρεσιών του Δήμου. γ) Συνυπογράφει τα χρηματικά εντάλματα πληρωμής των δαπανών, οι οποίες έχουν εκκαθαρι­στεί από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου. δ) Ασκεί τις αρμοδιότητες που του αναθέτουν ειδικές διατάξεις του Κώδικα ή άλλοι νόμοι.
Ο δημοτικός προϋπολογισμός: Ο δημοτικός προϋπολογισμός είναι η απόφαση του Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου -διοικητική πράξη-με την οποία προσδιορίζονται τα έσοδα και καθορίζονται τα όρια των εξόδων για κάθε οικονομικό έτος.
Έσοδα του προϋπολογισμού θεωρούνται, α) τα ποσά που βεβαιώνονται στη διάρκεια του έτους, άσχετα από το έτος στο οποίο ανάγονται και, β) τα εισπραττόμενα ποσά που η βεβαίωση τους είχε ήδη συντελεστεί στα προηγούμενα έτη.
Έξοδα του προϋπολογισμού θεωρούνται οι υποχρεώσεις του Ο.Τ.Α. προς τρίτους, είτε από συμ­βάσεις είτε από κάθε άλλη οφειλή, οι οποίες καθίστανται απαιτητές κατά τη διάρκεια του έτους.
Στον προϋπολογισμό εγγράφονται μόνο έσοδα και έξοδα που προβλέπονται από διατάξεις νόμων, καθώς και δαπάνες που εξυπηρετούν τις λειτουργικές ανάγκες των Ο.Τ.Α. ή συντελούν στην εκπλήρωση της αποστολής τους.
Οι αρχές κατάρτισης: α) Ο προϋπολογισμός συντάσσεται για ένα οικονομικό - ημερολογιακό έτος, η χρονική περίο­δος που περιλαμβάνει τις διαχειριστικές και λογιστικές πράξεις, που έχουν σχέση με τα έσοδα, τα έξοδα, και τα περιουσιακά στοιχεία των Ο.Τ.Α. β) Ο προϋπολογισμός είναι υποχρεωτικά ισοσκελισμένος. γ) Στον προϋπολογισμό εγγράφονται όλα τα έσοδα και έξοδα. δ) Τα ποσά πρέπει να είναι σωστά, να μη δημιουργούν σύγχυση και ασάφειες και να διευκολύ­νουν τον έλεγχο από το δημοτικό συμβούλιο, τους πολίτες και την περιφερειακή διοίκηση. Οι εκτιμή­σεις και οι προβλέψεις πρέπει να επαληθεύονται, όσο το δυνατόν περισσότερο, στο τέλος του έτους.
Έσοδα - έξοδα (δαπάνες): Τα έσοδα των πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α. διακρίνονται σε: 1) τακτικά, που προέρχονται από: α) θεσμοθετημένους υπέρ αυτών πόρους, β) εισοδήματα της κινητής και ακίνητης περιουσίας, γ) ανταποδοτικά τέλη και δικαιώματα, δ) φόρους, τέλη, δικαιώματα και εισφορές, ε) τοπικά δυνητικά τέλη και εισφορές. 2) έκτακτα, που προέρχονται από: α) δάνεια, δωρεές, κληροδοτήματα, β) διάθεση, εκποίηση και γενικά εκμετάλλευση περιουσιακών στοιχείων, γ) συμμετοχή σε επιχειρηματική δραστηριότητα, δ) πρόστιμα, διοικητικές κυρώσεις και από κάθε άλλη πηγή.
Οι δαπάνες (έξοδα) διακρίνονται σε: α) υποχρεωτικές, που εγγράφονται κατά προτεραιότητα στον προϋπολογισμό και περιλαμβά­νουν όλα τα έξοδα διοίκησης, τα τοκοχρεολύσια, τις ετήσιες εισφορές σε Ν.Π.Δ.Δ. και συνδέ­σμους, τις δαπάνες υλοποίησης συμβάσεων κ.ά. Οι δαπάνες αυτές πληρώνονται κατά προτεραιό­τητα από τα έσοδα και μόνον εφόσον τα τελευταία επαρκούν, μπορούν να πραγματοποιηθούν άλλες και β) προαιρετικές, στις οποίες εντάσσεται κάθε άλλη δαπάνη που προβλέπεται από διάταξη νόμου ή εξυπηρετεί λειτουργικές ανάγκες των Ο.Τ.Α. ή συντελεί στην εκπλήρωση της αποστολής τους.
ΜΕ ΒΑΣΗ όλα τα παραπάνω, μόνο το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα των δήμων να έχουν ΕΠΑΡΚΗ χρηματοδότηση από τον κρατικό τον κορβανά ετησίως, δεν διασφαλίζεται από το ίδιο το… Σύνταγμα!
ΟΙ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ οι απανωτές, έχουν «τσακίσει» τα κόκκαλα τού «Καλλικράτη». Η Τοπική Αυτοδιοίκηση βιώνει ημέρες, οικονομικά, τραγικές. Γεγονός που ευτελίζει αυτόν τον ίδιο τον θεσμό… 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου