Παρασκευή, 9 Αυγούστου 2013

«ΚΑΜΠΑΝΑΚΙ» Η ΚΟΝΤΟΛΕΟΝΤΟΣ, ΓΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΠΛΕΥΣΕΩΣ ΣΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ;

Ξεχείλισε η αγανάκτηση των επιχειρηματιών τής οδού που αποτέλεσε το πιο μεγάλο «αγκάθι» τής υπό εφαρμογή κυκλοφοριακής μελέτης στην Χώρα Νάξου. Για περίπου δύο ώρες προχθες «μπλόκαραν» τον κόμβο μπροστά στα γραφεία τού Ο.Α.Ε.Δ., απαιτώντας να «δουν» τον αντιδήμαρχο Δημήτρη Λιανό, ο οποίος όμως ουδέποτε έδωσε το παρών στον χώρο που διαδραματίστηκαν ζωηρά επεισόδια, που λίγο έλειψε να δει τα χέρια του «στα βραχιολάκια» γνωστός επιχειρηματίας της περιοχής… 


Όλα ξεκίνησαν στις 11 το πρωί, για να ολοκληρωθεί το «σίριαλ τής εντάσεως», δύο ώρες αργότερα στο Δημαρχείο, με τον δήμαρχο Μανώλη Μαργαρίτη, παρουσία του κ. Λιανού, να υπόσχεται στους εκπροσώπους τού επιχειρηματικού κόσμου της περιοχής Γρόττας: «Αύριο (σ.σ.: σήμερα) θα σας απαντήσω». Ήταν ο τρόπος του, ήταν η «γλώσσα του σώματός» του, που ένα πράγμα υποδήλωσε: ότι η σκληρή πραγματικότητα, τον έφερε πιο κοντά από κάθε άλλη φορά στους επιχειρηματίες της περιοχής…
ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ φορά – αυτή την εντύπωση μάς έδωσε, με την εν γένει συμπεριφορά του, χθες, ο δήμαρχος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Μανώλης Μαργαρίτης – πρέπει να βρέθηκε «πρόσωπο με πρόσωπο» με την σκληρή πραγματικότητα τού Κυκλοφοριακού, όπως αυτή έχει εδώ και μερικές ημέρες «διαμορφωθεί» στην περιοχή του παλαιού περιφερειακού δρόμου. Και αφουγκράστηκε τις απόψεις και τον εντονότατο προβληματισμό των επαγγελματιών της εν λόγω περιοχής. Γι’ αυτό και κλείνοντας, παρατήρησε: «Αύριο,. Θα τα πούμε αύριο…»
Οι διάλογοι / Οι απόψεις / Οι θέσεις / Τα σχόλια


Αντώνης Σεϊντάνης, επιχειρηματίας
«Σαν πρώτο βήμα το πρωί, για την απόφαση που πήρατε, ως δημοτικό συμβούλιο, να κάνετε το συγκεκριμένο δρόμο, τον δικό μας, την Κοντολέοντος, μόνο κάθοδο, κάναμε αυτή την κινητοποίηση την σημερινή (σ.σ.; χθεσινή).
Αποτέλεσμα αυτής της απόφασης ήταν, η χθεσινή μέρα ο τζίρος όλων των επιχειρηματιών της περιοχής μας να μειωθεί τραγικά Ο δικός κου, για παράδειγμα σας αναφέρω, είχε μια πτώση κατά 80%.
Θέλουμε να σας ζητήσουμε το εξής: Ο δρόμος μας να παραμείνει ‘άνοδος – κάθοδος’, με έξοδο από το Ποτάμι των φορτηγών αυτοκινήτων. Παράλληλα, θα πρέπει να γίνεται, καθημερινά, αστυνόμευση του δρόμου μας, ώστε να μην παρκάρουν, στα δεξιά και στα αριστερά του δρόμου αυτοκίνητα και έτσι να μπορεί να υπάρχει διέλευση των οχημάτων από την Κοντολέοντος, που θα καλύπτει και την άνοδο αλλά και την κάθοδο των οχημάτων από αυτήν.
Εάν σε περίπτωση αυτό σας δυσκολεύει, επί του παρόντος, ζητάμε μια αναστολή του μέτρου μέχρι τις 15 με 30 Οκτωβρίου. Να το δοκιμάσουμε το χειμώνα που έρχεται…, δεν ξέρω δική μου άποψη είναι ότι δεν κάνω λάθος…, κι αν το δοκιμάσουμε, μπορεί να διαπιστώσουμε ότι μπορεί να κάνω κι εγώ λάθος.
Να το δούμε το χειμώνα με χαμηλή κυκλοφορία, και όχι τώρα με αυτό το κομφούζιο που γίνεται είτε είναι ελεύθερος ο δρόμος είτε δεν είναι.
Εάν σε περίπτωση που δεν πάρετε κάποια απόφαση, εμείς σας ενημερώνουμε ότι θα επαναλάβουμε το σημερινό (σ.σ.: χθεσινό) εγχείρημα, και όχι μόνο στο πλοίο, αλλά θα κάνουμε το ίδιο και κατά τις βραδινές ώρες που καταπλέουν στο λιμάνι μας τα (βραδινά) πλοία.
Να πω ακόμη και αυτό: Ξέρετε ότι με αυτή την απόφαση καταργείτε τέσσερις στάσεις λεωφορείων; Στου Μαρούλη, στο σχολείο, στου Βιδάλη και στις Εργατικές Κατοικίες; Ξέρετε σε τι ταλαιπωρία θα βάλλετε τους μεγάλους σε ηλικίας κατοίκους της περιοχής μας;»


Μιχάλης Μαρούλης, επιχειρηματίας
«Το πρόβλημα με το Κυκλοφοριακό στο νησί μας είναι γνωστό εδώ και τριάντα χρόνια….
Το αυτοκίνητο θέλει διέξοδο… Το αυτοκίνητο θέλει κυκλοφορία… Θέλει ο κάθε άνθρωπος να μπορεί να πάει να κάνει την δουλειά του.
Αν θέλει, λ.χ., κάποιος να πάει στην Δ.Ε.Η. με βάση τις συγκεκριμένη ρύθμιση ή θα πρέπει να πάει με τα πόδια ή θα πρέπει να κάνει ολόκληρη βόλτα για να μπορέσει να κάνει την δουλειά του, χάνοντας όμως πολύτιμο χρόνο και μπαίνοντας σε μεγάλη ταλαιπωρία.
Πρέπει να καταλάβετε ότι η Κοντολέοντος είναι μέρος του περιφερειακού δρόμου…
Κόψτε το δρόμο για τα φορτηγά.
Ο κόσμος για να μπορεί να κάνει τα ψώνια του από τα καταστήματα της Κοντολέοντος, πρέπει ο δρόμος αυτός να είναι και άνοδος και κάθοδος.
Παλιά τα πλοία της γραμμής έχοντας στη μία ή στις δύο μετά από τα μεσάνυχτα και ανηφόριζαν στην Κοντολέοντος ενοχλώντας τους κατοίκους της περιοχής. Τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει. Τα πλοία έρχονται κατά δύο τουλάχιστον ώρες νωρίτερα. Δεν είναι το ίδιο. Τώρα, δεν υπάρχει ενόχληση των κατοίκων της περιοχής.
Θα ήθελα επίσης να παρατηρήσω ότι το πρόβλημα με την κίνηση των οχημάτων και τα μποτιλιαρίσματα δεν δημιουργείται δεν παρατηρείται στην Κοντολέοντος,. Το πρόβλημα δημιουργείται από το φαρμακείο του κ. Δελλαρόκα μέχρι την Βιβλιοθήκη της Γρόττας.
Με την ρύθμιση αυτή, καθημερινά θα γίνεται χαμός στην Κοντολέοντος.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση θα αφήσετε όλη την περιοχή της Γρόττας, όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κοντολέοντος, έξω από τον κυρίως κορμό της πόλεως και της εμπορικής Νάξου.
Είναι δυνατόν να διοχετεύσετε την κίνηση όλων των οχημάτων, επαγγελματικών, τουριστικών και όλων των άλλων, μέσα στον Ποταμό; Ξέρετε ότι τις βραδινές ώρες ο δρόμος του Ποταμού μοιάζει με ρυάκα; Ξέρετε ότι βρομάει ο κόσμος στον Ποταμό εξαιτίας των υπονόμων; Είναι δυνατόν να διοχετεύεται η κίνηση όλων οχημάτων στον Ποταμό; Ξέρετε τι γίνεται εκεί με τη βρόμα, όταν φυσά ο βοριάς; Θα είναι εγκληματική η ενέργεια να μονοδρομηθεί η Κοντολέοντος. Δεν μπορώ να τα καταλάβω αυτά τα πράγματα.
Δημήτρη, (Λιανέ) πήγαινε στου Κουτελιέρη, να δεις τί τζίρο έκανε χθες; Καταστρέφεται ο κάθε επαγγελματίας. Τα τελευταία χρόνια άνοιξαν πολλές επιχειρήσεις στην περιοχή μας. Δεν είναι η σημερινή εικόνα της όπως ήταν παλαιότερα.»


Γιάννης Μαρούλης, επιχειρηματίας
«Η πρόταση είναι μία και μοναδική. Η Κοντολέοντος να λειτουργεί ως άνοδος και κάθοδος και τα φορτηγά να έχουν έξοδο από το Ποτάμι. Μόνο μέχρι 3,5 τόνοι τα φορτηγά να χρησιμοποιούν ως άνοδο το δρόμο μας.
Εάν φύγουν τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν στην Κοντολέοντος, δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα.
Πιστεύω ότι εσκεμμένα γίνεται ό,τι γίνεται. Λόγω επαγγελματικών συμφερόντων του, ο κ. Λιανός, προσπαθεί τόσα χρόνια, εσκεμμένα, εσκεμμένα επαναλαμβάνω…, έχει το ξενοδοχείο του εκεί, και είναι και ο πρώτος του ξάδελφος που έχει ξενοδοχείο…, σκόπιμα προσπαθεί εδώ και χρόνια να κλείσει τα μαγαζιά της περιοχής. Γι’ αυτό και δε βάζει γλυκό νερό στο κρασί του…
(Παρέμβαση Λιανού: Μιλάς για πτώση του τζίρου και προβλήματα των καταστηματαρχών. Εσύ δεν έχεις αποφασίζει εδώ και πάρα πολλούς μήνες να κλείσεις το δικό σου το μαγαζί,. Το κυκλοφοριακό σου φταίει τώρα;)
Εμείς, ζητάμε: Άνοδο και κάθοδος των οχημάτων. Και από τον Ποταμό να περνούν όλα τα μεγάλα οχήματα, τα φορτηγά κ.λπ.».



Βαγγέλης Στρατούρης, πρόεδρος Εμποροεπαγγελματικού Συλλόγου Νάξου
«Η πρότασή μας είναι ξεκάθαρη. Και την έχουμε κατ’ επανάληψη, διατυπώσει.
Εμείς ως Εμποροεπαγγελματικός είμαστε εδώ για να είμαστε στο πλευρό των ανθρώπων, των μελών του συλλόγου μας που μας ανέδειξαν στο διοικητικό συμβούλιο του συλλόγου μας.
Το 2011, ο σύλλογός μας κατέθεσε εγγράφως την πρόταση, ολοκληρωμένη για όλο το Κυκλοφοριακό.
Η πρόταση του συλλόγου μας ήτανε ‘άνοδος και κάθοδος’ για όλα τα αυτοκίνητα, πλην των μεγάλων οχημάτων, που πρέπει να περνούν από τον δρόμο του Ποταμού. Μόνο για Ι.Χ. στην άνοδο της Κοντολέοντος κάναμε πρόταση…
Σε αυτό το συμπέρασμα, σε αυτή την απόφαση καταλήξαμε, κατόπιν συζητήσεων με τους συνάδελφους μας. Έτσι, είχαμε κρίνει για το συμφέρον των συναδέλφων μας εδώ, μέσα σε αυτή τη δύσκολη οικονομικά συγκυρία που διανύουμε.
Παρόλα ταύτα, όμως, εμείς, ως Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος – για να το γνωρίζουν αυτό οι συνάδελφοι – σήμερα, είπαμε: να εφαρμοστεί το κυκλοφοριακό και εφόσον κρίνουμε απαραίτητο, να γίνουν κάποιες αλλαγές.
Εμείς, ως Εμποροεπαγγελματικός Σύλλογος, όραμά μας είναι η πόλη να δοθεί στους πεζούς. Αλλά αυτό δεν σημαίνει, κύριε δήμαρχε, ότι δεν θα έχουμε δρόμους για να πηγαίνουν αυτοκίνητα στο πλοίο.
Κάθοδος, λέμε, για όλα τα αυτοκίνητα και άνοδος, για όλα τα μικρά αυτοκίνητα.
Εμείς, δεν αλλάζουμε θέσεις. Κακώς κυκλοφορεί η καραμέλα ότι οι φορείς αλλάζουν θέσεις συνεχώς.»
 
Δέσποινα Κίτινη, τουριστική επιχειρηματίας – ξενοδόχος
«Καταστρεφόμαστε… καταστραφήκαμε… Δεκατρία δωμάτια έχω και μόλις 4-5 δουλεύουν αυτές τις μέρες.
Εμένα να βάλλετε να κάνω τον τροχονόμο στη  διασταύρωση επάνω του Ο.Α.Ε.Δ., σε δέκα λεπτά μέσα θα ρυθμίσω την κυκλοφοριακή κίνηση και προς τα πάνω και προς τα κάτω…
Μας ρημάζετε.
Δεν είναι πράγματα αυτά που γίνονται.
Γιατί δεν καταλαβαίνετε την αγωνία και την αγανάκτηση των επαγγελματιών της περιοχής μας;»


Μανώλης Μαργαρίτης, δήμαρχος
«Ξέρετε, αγαπητοί, πάρα πολύ καλά ότι παραλάβαμε μία πόλη που ο καθένας μας βλέπει πώς είναι. Μια δόμηση κάκιστη έχει και δρόμους ακατάλληλους.
Η εκάστοτε δημοτική αρχή, μέχρι σήμερα, προβληματιζότανε για το πώς θα μπορέσει να εφαρμόσει μια κυκλοφοριακή μελέτη.
Τα χρόνια πέρασαν… Κυκλοφοριακές μελέτες έγιναν, ως γνωστόν, πολλές. Όλες οι μελέτες έγιαναν από εξειδικευμένα γραφεία και ειδικούς επιστήμονες. Και όχι από έναν ξενοδόχο ή έναν φαρμακοποιό.
Ζητούμενο ήταν και είναι πώς θα μπορέσει να αντιμετωπιστεί κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο η κατάσταση της εικόνας της πόλης μας.
Ξεκίνησε η εφαρμογή της μελέτης αυτής που μέσα από πρόγραμμα, εξασφαλίσαμε την χρηματοδότηση της με 500.000 και πλέον ευρώ.
Επιδιώκουμε να βελτιώσουμε την εικόνα της πόλη μας.
Όταν κουβεντιάζαμε, προ καιρού, γύρω από την συγκεκριμένη μελέτη, δεν είδα καμία αντίδραση.
Η πόλη μας ‘πνίγεται’ κάθε χρόνο τέτοια εποχή σε κομβικά σημεία της.
Δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί μια μελέτη και να είναι ευχαριστημένος όλος ο κόσμος.
Όλες οι προηγούμενες δημοτικές αρχές, έπεφταν επάνω σε συμφέροντα και γι’ αυτό ‘κόλλαγα’ όλες οι μελέτες.
Το Κυκλοφοριακό είναι μία πληγή. Και πρέπει, ως εκ τούτου, κάτι να γίνει…
Πρέπει να βάλουμε το μαχαίρι στο κόκκαλο, για να λειτουργήσει επιτέλους, κάποια στιγμή, αυτή η πόλη…
Αύριο (σ. σ.: σήμερα)  με βάση όλα όσα ακούσαμε σήμερα, θα επανέλθουμε στο θέμα..
Κι εμείς, σημειώστε, είμαστε επαγγελματίες, πάνω από τριάντα χρόνια, και συναισθανόμαστε τον προβληματισμό του επαγγελματία.» 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου