Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

"Επιδημία" παραβάσεων! Μπερδεύονται ή αδιαφορούν για τις νέες κυκλοφριακές ρυθμίσεις οι οδηγοί της Χώρας Νάξου...

ΤΣΟΥΝΑΜΙ παραβατικών συμπεριφορών, σε ό,τι έχει να κάνει σε σχέση με τον Κ.Ο.Κ. και τα σήματα που καθ' υπόδειξη του Δήμου Νάξου και Μικρών τοποθετήθηκαν σε πάρα πολλά σημεία, κεντρικά και ημικεντρικά, της πόλεως Νάξου, από την μεγάλη πλειονότητα των οδηγών στην Χώρα. Και τούτο οφείλεται στο γεγονός ότι οι περισσότεροι συνδημότες μας δεν έχουν υιοθετήσει τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Μάλιστα, πολλοί εξ αυτών , τώρα που «μαλάκωσε» η τουριστική κίνηση, βρίσκουν, καθημερινά, όλο και περισσότερο χρόνο και… αναλύουν το Κυκλοφοριακό, στηλιτεύοντας / επικρίνοντας, με τα λεγόμενά τους, πρόσωπα και καταστάσεις…

Ήταν η φούρια του καλοκαιριού που δεν τους έδιδε, μέχρι πρότινος, το… δικαίωμα αυτό.
Χθες, όμως, που τα συνεργεία πιάσανε και πάλι δουλειά στην περιοχή του θερινού κινηματογράφου, πολλοί ήσαν εκείνοι που άρχισαν πάλι να «εκφράζουν» - όπως χαρακτηριστικά και με νόημα παρατηρούσαν - «την μεγάλη πλειονότητα των κατοίκων της πόλεως Νάξου, οι οποίοι παρανομούν καθημερινά , γιατί ποτέ δεν είδαν με ‘καλό μάτι’ τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που μπέρδεψαν ντόπιους και ξένους μέσα στην Χώρα κατά την διάρκεια του περασμένου καλοκαιριού».


Πιάσανε και πάλι δουλειά / «Δεν ξέρουμε από πού να πάμε και πώς να πάμε στα σπίτια μας.»
Το καλοκαίρι τελείωσε, όμως οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις είναι εδώ! Τα συνεργεία έπιασαν δουλειά και πάλι στην πόλη της Νάξου. Η κυκλοφοριακή μελέτη «ακούμπησε», χθες, την περιοχή του θερινού κινηματογράφου… Και ήταν χθες, που δημοτικός σύμβουλος της πλειονοψηφίας του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, μας είπε: «Η μελέτη Φουσέκη θα υλοποιηθεί ως έχει. Εάν και εφόσον παρατηρηθούν προβλήματα, τροποποιήσεις ενδέχεται να υπάρξουν. Θα προηγηθεί όμως συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο».
Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει, χωρίς να λογαριάζει τις νέες ρυθμίσεις. Αυτό είναι το συμπέρασμα όλων όσοι γνωρίζουν πολύ καλά τον τρόπο συμπεριφοράς των συντοπιτών μας, μονίμων κατοίκων της Νάξου, οδηγών.
«Δεν ξέρουμε από πού να πάμε και πώς να πάμε στα σπίτια μας. Τί να κάνουμε; Θέλουμε διπλά λεφτά για βενζίνη, για να πάμε στα σπίτια μας. Ήταν εποχή αυτή για να πληρώνουμε τα… κερατιάτικα μιας μελέτης που θέλει να κάνουμε βόλτες μέσα στις γειτονιές, χάνοντας χρόνο και χρήμα, για να βρούμε το δρόμο μας; Γιατί δεν μας ρώτησαν ποτέ; Γιατί δεν πήγαν σε κάθε γειτονιά οι δημοτικοί σύμβουλοι να δουν πώς ‘λειτουργούν’ οι δρόμοι και μετά να πάρουν τις αποφάσεις τους; Αφού δεν μας ρώτησε ο δήμος, γιατί, εμείς, να λογαριάζουμε τα σήματα;»
Κάτοικοι της Χώρας και δη των συνοικισμών, «Προσφυγικά», «Φρατζεσκάκη», «Άγιος Γεώργιος», αλλά και αυτοί που μόνιμα διαμένουν στην ευρύτερη περιοχή του Δημαρχείου, δηλώνουν πως «δεν πρόκειται να τους βάλει σε καλούπι ο δήμος».  
Στο σημείο αυτό, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι, ουδεμία κυκλοφοριακή μελέτη, ποτέ και πουθενά, υλοποιήθηκε χωρίς την συγκατάθεση της τοπικής κοινωνίας. Είναι μία αλήθεια αυτή, που ο ημέτερος δήμος επιβάλλεται να την υιοθετήσει και να την «ζυγιάσει» καλά εντός των επομένων εβδομάδων που θα επιδιώξει να εφαρμόσει τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που η Μελέτη Κυκλοφοριακών Ρυθμίσεων του Γραφείου Περιμένη, έχει υποδείξει.
Σύμφωνα με την τελευταία ανακοίνωση του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, «από την Δευτέρα (σ.σ.: χθες) 09-09-2013 και ώρα 7:00 π.μ., στην οδό Ανδ. Παπανδρέου, (έναντι του θερινού σινεμά), θα πραγματοποιηθούν εργασίες κατασκευής πεζοδρομίων, όπως αυτές προβλέπονται από την εγκεκριμένη μελέτη. Στην συνέχεια θα κατασκευαστούν οι κόμβοι και τέλος θα εκτελεστούν εργασίες φρεζαρίσματος – ασφαλτόστρωσης – διαγράμμισης.
Ο Δήμος παρακαλεί για την κατανόηση των παρόδιων κατοίκων και επαγγελματιών και για την συμμόρφωση και πιστή τήρηση από τους χρήστες των οδών στις οποίες υλοποιούνται εργασίες, της εργοταξιακής σημάνσεως».
Ας σημειωθεί ότι οι της πλειονοψηφίας του ημετέρου δήμου σε καθέ ευκαιρία επαναλαμβάνουν μεταξύ των άλλων και τα παρακάτω:
1.Η παρούσα μελέτη έχει στόχο την επικαιροποίηση των υφιστάμενων συνθηκών κυκλοφορίας στην Χώρα της Νάξου, οι οποίες καταγράφηκαν το 2007 στην ‘Κυκλοφοριακή μελέτη Χώρας Νάξου’ και την διαμόρφωση νέων προτάσεων με βάση τα νέα στοιχεία.
2.Το αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνει: α) Συλλογή, επεξεργασία και αξιολόγηση στοιχείων και προτάσεων Κυκλοφοριακής μελέτης Χώρας Νάξου. β) Αυτοψία της περιοχής Χώρας και ευρύτερου δικτύου, πραγματοποίηση ερευνών και μετρήσεων. γ) Επικαιροποίηση κυκλοφοριακών δεδομένων και ανάλυση επιπτώσεων. δ) Επεξεργασία, τεκμηρίωση και αξιολόγηση νέων προτάσεων. ε) Διαμόρφωση τελικής προτάσεως- οριστικοποίηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων.
3.Οι επεμβάσεις που προτείνονται έχουν σαν στόχο την δημιουργία ενός δικτύου κατευθύνσεων οδών (μονόδρομοι, αμφίδρομοι) το οποίο σε συνδυασμό με την κατάλληλη σήμανση, πληροφοριακή και ρυθμιστική, θα βελτιώσει την κινητικότητα και ασφάλεια των κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών στο οδικό δίκτυο της Χώρας.
4.Ο σχεδιασμός των κατευθύνσεων αυτών έγινε με γνώμονα: α) Την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στις συμβολές των οδών μέσω από τη μείωση του αριθμού των εχθρικών ρευμάτων της κυκλοφορίας. β) Την βελτίωση της χωρητικότητας του κύριου οδικού δικτύου μέσω μονοδρομήσεως σε βασικά τμήματα αυτού, με την προϋπόθεση αφενός της εφαρμογής των ρυθμίσεων ελέγχου της σταθμεύσεως κατά μήκος των τμημάτων αυτών.


«Ξεπάγωσε» η παράταση…
Ήταν τον περασμένο Ιούνιο (Πέμπτη, 27)Ιούλιο όταν δόθηκε παράταση σε ό,τι έχει να κάνει σε σχέση με τον χρόνο υλοποιήσεως του έργου «Εφαρμογή Κυκλοφοριακής Μελέτης και Σημάνσεως Χώρας Νάξου». Ήταν αναμενόμενη, αφού αυτή η ίδια η μελέτη, που αμφισβητήθηκε, και εξακολουθεί να αμφισβητείται, από πολύ κόσμο, εμποροεπαγγελματικό και μη, του νησιού μας, τους αρμοδίους του ημετέρου δήμου, τους «έδεσε κόμπο». Ήταν πράγμα ανέφικτο η υλοποίησή της, την εποχή ετούτη…
Από τους πιο σοβαρούς λόγους, που «πήγε πίσω», κατά τρείς μήνες η υλοποίηση / εφαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης Περιμένη, στην πόλη της Νάξου, ήταν και/αυτός, που έχει να κάνει με το πλάτος των υφισταμένων πεζοδρομίων στην περιοχή από πλατεία Π. Ευριπαίου προς Α.Τ.Νάξου και παραλία λουομένων Αγίου Γεωργίου. Η κυκλοφοριακή μελέτη, ως γνωστόν, προβλέπει τοποθέτηση κατακόρυφης σημάνσεως, κάτι, όμως, που δεν είναι εφικτό, μεσούσης της καλοκαιρινής περιόδου, να γίνει…
Δεν υπάρχει το απαιτούμενο πλάτος πεζοδρομίων, διαπίστωσαν οι αρμόδιοι που καταγίνονται με την υλοποίηση των απαραίτητων /ενδεικνυομένων παρεμβάσεων στην πόλη της Νάξου, ώστε να τεθεί σε εφαρμογή μεσοκαλόκαιρα το νέο Κυκλοφοριακό…  Γι’ αυτό και επελέγη η λύση που ακούει στο όνομα «επιτοίχιες στηρίξεις».
Ήταν τότε που το Δημοτικό Συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, συνήλθε προκειμένου να αποφασίσει για τα εξής θέματα: α) Έγκριση δαπάνης παράθεσης δείπνου για την τοπική εορτή του Αγίου Νικοδήμου και β) Έγκριση παράτασης συνολικής προθεσμίας του έργου: «Εφαρμογή Κυκλοφοριακής Μελέτης και Σήμανσης Χώρας Νάξου».
Όπως επεσήμανε ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Φώτης Μαυρομάτης, «όπως σημειώνει στην εισήγησή του για το θέμα της παρατάσεως των εργασιών της κυκλοφοριακής μελέτης, ο προϊστάμενος της τεχνικής υπηρεσίας του δήμου, Μανώλης Ζουγανέλης, για την πλήρη και έντεχνη ολοκλήρωση του έργου θεωρείται επιβεβλημένη η παράταση της συνολικής προθεσμίας περαιώσεως για τους εξής λόγους:
α) Κατόπιν αποστολής εγγράφου της τεχνικής υπηρεσίας αποστάλθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων τα απαιτούμενα για έγκριση τροποποίησης της αρχικής μελέτης, που αφορά σε εργασίες στον Κόμβο Κ5 καθώς και ο 1ος Α.Π.Ε. Για την συνέχιση των εργασιών στην εν λόγω περιοχή είναι απαραίτητη η αποστολή στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων της σύμφωνης γνώμης του Π.Σ.Δ.Ε. και η έγκρισή τους από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο.
β) Την θερινή περίοδο είναι γνωστή η δυσκολία που δημιουργείται στη μετακίνηση των βυτίων που μεταφέρουν άσφαλτο και παρόμοια υλικά με τα πλοία. Επίσης λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης στο νησί, είναι αδύνατη η πραγματοποίηση πάσης φύσεως εργασιών από την 1η Αυγούστου 2013 και για 20 μέρες περίπου.
γ) Στην περιοχή από την Πλατεία Πρωτοδικείου έως το Α.Τ. Νάξου και την παραλία του Αγίου Γεωργίου, Χώρας Νάξου, διαπιστώθηκε ότι στους δρόμους όπου προβλέπεται από την μελέτη τοποθέτηση κατακόρυφης σήμανσης, δεν υπάρχει το απαιτούμενο πλάτος πεζοδρομίου. Ως εκ τούτου απαιτείται η στήριξη των πινακίδων επί τοίχου, με την εγκεκριμένη από την τεχνική υπηρεσία μας, βάση στήριξης. Στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του έργου για την ‘Κατασκευή στήριξης πινακίδας επί τοίχου’ προβλέπονται 68 τμχ., τα οποία ήδη έχουν τοποθετηθεί, αλλά δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση των εργασιών ώστε να είναι εφικτή η λειτουργία των προβλεπόμενων από τη μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, με ασφάλεια για τους χρήστες των οδών. Τα παραπάνω έχουν εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο. Η τοποθέτησή τους πραγματοποιείται.
Ύστερα από τα πιο πάνω η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ζήτησε και πήρε τη χορήγηση συνολικής παρατάσεως της προθεσμίας περαιώσεως του έργου: ‘Εφαρμογή Κυκλοφοριακής Μελέτης και Σημάνσεως Χώρας Νάξου», κατά τρεις (3) μήνες, δηλαδή μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2013, για να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση του έργου». 


Η Επιτροπή Διαβουλεύσεως και οι προτάσεις της Δημοτικής Κοινότητας Νάξου
Τις θέσεις της επί της μελέτης του Κυκλοφοριακού (Επικαιροποίηση-Τροποποίηση Κυκλοφοριακής Μελέτης και Σήμανσης Χώρας Νάξου) ανέπτυξε κατά την συνεδρίαση της Παρασκευής 18 Μαΐου το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Χώρας Νάξου, στο γραφείο της Δημοτικής Κοινότητας (Δημαρχείο) .
Μερικά εικοσιτετράωρα νωρίτερα, ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Μάκης Συμεώνογλου, είχε εκφράσει δημόσια τις διαφωνίες του σχετικάμε την μελέτη του κυκλοφοριακού και έμενε να εκφραστούν και τα υπόλοιπα μέλη του τοπικού συμβουλίου.
Οι προτάσεις που κατέθεσε στην Επιτροπή Διαβουλεύσεως ο κ. Συμεώνογλου ήσαν:
Αλλαγή κατεύθυνσης στενού Ξενάκη προς Αγ. Θεοδοσία, ώστε να μην γίνεται συμφόρεση στην Παπαβασιλείου κατά την έναρξη και το σχόλασμα των σχολείων
Δημιουργία με ΣΔΙΤ διώροφου υπόγειου παρκινγκ από Ξενάκη μέχρι την μπασκέτα του Λυκείου, με ταυτόχρονη κατεδάφιση του ετοιμόρροπου κτηρίου του Υπ. Συγκοινωνιών και δημιουργία μαγαζιών προς εκμετάλλευση.
Το αλσύλλιο μεταξύ των σχολείων να ευπρεπιστεί και το πρωί να είναι εκ περιτροπής αύλειος χώρος και το απόγευμα να δίδεται στους δημότες ως χώρος περιπάτου
Η Δημοτική Κοινότητα Χώρας να δίνει τις κάρτες κατοίκων για το παρκινγκ του Δημαρχείου και να αναλάβει περισσότερες αρμοδιότητες για το κυκλοφοριακό όπως στην Σύρο.
Τις ημέρες εκείνες, ο κ. Συμεώνογλου, επέκρινε τις επιλογές του ημετέρου δήμου καθ’ όσον αφορά στο εν λόγω κεφάλαιο. Έκανε μάλιστα και τις παρακάτω υποδείξεις στον αρμόδιο καθ’ ύλην αντιδήμαρχο Δ. Λιανό, εν όψει εφαρμογής του «Κυκλοφοριακού Περιμένη»
1.Στην παλιά πόλη παρκάρουν παντού μηχανάκια. Να μην παρκάρουν.
2.Στο στενό του Τσιμπλάκη πολίτης έχει κλείσει με μπάρες πλατεία, προκειμένου να την χρησιμοποιεί ως χώρο σταθμεύσεως. Γιατί;
3.Τα πεζοδρόμια της Παπαβασιλείου καταλαμβάνονται από τους επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να περπατήσει. Γιατί;
4.Στην πλάτη του 2ου Δημοτικού, πολίτης έχει οριοθετήσει με γλάστρες και κόκκινο σπάγκο το χώρο σταθμεύσεως του αυτοκινήτου του. Γιατί;
4.Για κάθε 10 κλήσεις που δίνει η Δημοτική Αστυνομία, σβήνονται 11. Γιατί;


«Οι προτάσεις διαμορφώθηκαν με κριτήριο το χαμηλό κόστος υλοποιήσεως»
Η συγκοινωνιολόγος, μηχανικός Ευαγγελία Περιμένη σε ό,τι έχει να κάνει με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που αφρούν στην Χώρα Νάξου, κατ’ επανάληψιν και μέσα από την μελέτη που το γρφαείο της εκπόνησε, υπογραμμίζει ότι, «η μέλετη αφορά στην Χώρα Νάξου». Και την περιγράφει, ως εξής: Η μελέτη αφορά στη Χώρα της Νάξου και συγκεκριμένα στο κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής που περικλείεται από τις οδούς: Ελευθερίου Βενιζέλου, Κοντολέοντος, Ηρώων Πολυτεχνείου,  Πρωτοπαπαδάκη, Αριάδνης, Αγίου Γεωργίου, Πάροδος Παπαρρηγοπούλου, Ανδρέα Παπανδρέου και Παπαβασιλείου, ενώ περιλαμβάνει και τμήμα του οδικού δικτύου της περιοχής του Δημοτικού Σταδίου. Ειδικότερα για την κεντρική περιοχή της Χώρας, που περικλείεται από τις οδούς: Παπαβασιλείου, Αριάδνης, Αγίου Γεωργίου, Αγίου Αρσενίου, Παπαρρηγοπούλου και Εξαρχόπουλου, η μελέτη αφορά στο σύνολο των δρόμων.
Στην περιοχή της Χώρας εντάσσεται και το λιμάνι της Νάξου το οποίο αποτελεί τον σημαντικότερο πόλο γένεσης μετακινήσεων στο νησί καθώς εξυπηρετεί τόσο τα επιβατηγά όσο και τα εμπορευματικά πλοία. Λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης οχημάτων κατά τις περιόδους άφιξης και αναχώρησης των πλοίων σε συνδυασμό με την κυκλοφορία βαρέων οχημάτων, δημιουργούνται έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα τόσο στην περιοχή του λιμανιού όσο και σε άλλα σημεία του δικτύου όπως για παράδειγμα στην οδό Ελ. Βενιζέλου.
Στην Χώρα στεγάζονται και όλες οι διοικητικές υπηρεσίες του νησιού και μεταξύ αυτών ο Δήμος, οι τράπεζες, το Λιμεναρχείο, το Νοσοκομείο, το Τελωνείο, ο ΟΤΕ, το Ταχυδρομείο και το ΙΚΑ που αποτελούν, επίσης, σημαντικούς πόλους έλξης.
Η πλειοψηφία των δραστηριοτήτων τουρισμού, εστίασης και αναψυχής στη Χώρα βρίσκονται στο παραλιακό τμήμα που εκτείνεται από το Λιμάνι μέχρι την παραλία του Αγίου Γεωργίου. Με τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας οχημάτων από την παραλιακή οδό κατά τις βραδινές ώρες του καλοκαιριού, οι πεζοί απολαμβάνουν ελεύθερη κίνηση ενώ η κυκλοφορία οχημάτων στα όρια της περιοχής αποκλεισμού (δηλαδή) στην περιοχή του Δημαρχείου και του λιμένα) είναι αυξημένη.
Εκτός κυκλοφορίας οχημάτων είναι η παλαιά πόλη που λόγω των στενών δρόμων δεν επιτρέπεται η ελεύθερη διέλευση μηχανοκίνητων μέσων.
Σημειώνει, χαρακτηριοστικά, δε, ότι, το 2007 εκπονήθηκε η Κυκλοφοριακή Μελέτη της Χώρας Νάξου στην οποία αξιολογήθηκε η υφιστάμενη διαχείριση κυκλοφορίας στην περιοχή και προτάθηκαν δύο βασικές λύσεις (Α και Β) για τη βελτίωση των συνθηκών και της προσβασιμότητα ς στην κεντρική περιοχή. Οι προτάσεις διαμορφώθηκαν με κριτήριο το χαμηλό κόστος υλοποίησης και τη διατήρηση του υφιστάμενου χαρακτήρα της Χώρας της Νάξου. Παράλληλα, οι λύσεις είχαν σαν στόχο την προετοιμασία της περιοχής για μελλοντική εφαρμογή του μέτρου του καθολικοί, αποκλεισμού της κυκλοφορίας στο κέντρο τη θερινή περίοδο, στο πλαίσιο της πολιτικής για τη βελτίωση της κινητικότητας πεζών που σήμερα εφαρμόζεται με τη πεζοδρόμηση της παραλιακή οδού τις βραδινές ώρες.
 Σε άλλα σημεία της «Μελέτης Περιμένη» αναφέρονται και τα εξής:
1.Στο πλαίσιο της παρούσας μελέτης μελετήθηκαν γεωμετρικές παρεμβάσεις στους παρακάτω κόμβους:  α) Κ2: Ελ. Βενιζέλου – Παπαβασιλείοu, β) Κ4: Λεωφ. Νάξου-Γαλανάδου - Ανδρ. Παπανδρέου, γ) Κ5: Ανδρ. Παπανδρέου - Παπαρηγοπούλου (Rendez-vous).
2.Οι γεωμετρικές παρεμβάσεις αφορούσαν είτε στη λειτουργία των κόμβων με τη μορφή που έχουν σήμερα κάνοντας μικρές γεωμετρικές παρεμβάσεις που θα αυξήσουν την κυκλοφοριακή ικανότητα των κόμβων, είτε στη κατασκευή και λειτουργία στη θέση αυτών κυκλικών κόμβων.
3.Σε περίπτωση διατήρησης της γεωμετρίας των κόμβων στο περίπου όπως είναι στην υφιστάμενη κατάσταση, ο Μελετητής θεώρησε σχεδόν απαραίτητη τη ρύθμιση της λειτουργίας των κόμβων μέσω εγκατάστασης φωτεινής σηματοδότησης.
4.Η επιλογή κατασκευής και λειτουργίας κυκλικών κόμβων είναι αυτή που πλεονεκτεί. Ωστόσο η μετατροπή ενός κόμβου σε κυκλικό κόμβο προϋποθέτει και τα κατάλληλα γεωμετρικά χαρακτηριστικά καθώς για τη μελέτη και κατασκευή ενός κυκλικού κόμβου υπάρχουν συγκεκριμένοι γεωμετρικοί περιορισμοί.
5.Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, ο μελετητής προτείνει την κατασκευή κυκλικών κόμβων στους κόμβους Κ2 & Κ4 όπου τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά το Επιτρέπουν και απλές και περιορισμένες γεωμετρικές επεμβάσεις στον κόμβο Κ5. Οι κυκλικοί κόμβοι θα διαμορφωθούν με υπερβατό κράσπεδο για τη διευκόλυνση της κίνησης των βαρέων οχημάτων και των λεωφορείων.
6.Συμπερασματικά: Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στη βελτίωση της αστικής κινητικότητας και ασφάλειας κίνησης των πεζών στη Χώρα της Νάξου και ειδικότερα στη περιοχή της Χώρας που εκτείνεται νότια της οδού Παπαβασιλείου.
Ειδικά για τη θερινή περίοδο που ο φόρτος οχημάτων και πεζών είναι αυξημένος προτείνεται να εξεταστεί και να μελετηθεί ο αποκλεισμός της κεντρικής περιοχής από την κυκλοφορία οχημάτων. Εν μέρει τους θερινούς μήνες λειτουργεί ο αποκλεισμός κάποιων οδών από την κυκλοφορία οχημάτων γεγονός που δρα θετικά στην τουριστική κίνηση της Χώρας. Ωστόσο ο καθολικός αποκλεισμός της Χώρας απαιτεί λεπτομερή μελέτη και βάθος χρόνου για την επιτυχή λειτουργία του. Η εφαρμογή της παρούσας μελέτης, όχι μόνο δε δρα ανασταλτικά στην εφαρμογή ενός παρόμοιου μέτρου αλλά αντιθέτως βοηθά και συνηγορεί στην εφαρμογή του...
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου