Κυριακή, 1 Σεπτεμβρίου 2013

Τα… τσούγκρισαν, άσχημα, τα αυτοκίνητά τους στον Περιφερειακό (δρόμο) Χώρας. Η νέα ρύθμιση στο ύψος του εικονιζόμενου δρόμου, όπου σημειώθηκε το τροχαίο, δεν απέτρεψε το ατύχημα…

Τα… τσούγκρισαν, άσχημα, τα αυτοκίνητά τους στον Περιφερειακό (δρόμο) Χώρας. Η νέα ρύθμιση στο ύψος του εικονιζόμενου δρόμου, όπου σημειώθηκε το τροχαίο, δεν απέτρεψε το ατύχημα…
Ήταν η ώρα 2:30 μ.μ. της προηγούμενης Τετάρτης, όταν πληροφορηθήκαμε ότι «ψηλά» στον Περιφερειακό (Δρόμο) Χώρας, συγκρούστηκαν δύο οχήματα. Ένα ενοικιαζόμενο και ένα ιδιωτικής χρήσεως. Ο ένας ερχόταν κατηφόριζε στον Περιφερειακό και ο άλλος προσπαθούσε να βγει στον εν λόγω δρόμο, δια της νέας οδικής αρτηρίας που συνδέει την περιοχή του Ποταμού (τον δρόμο του Ποταμού) με τον περιφερειακό δρόμο στο ύψος του καταστήματος μεταφορικής εταιρείας.


Το «πώς» και το «γιατί» της ειδήσεως δεν το γνωρίζουμε. Ούτε θα επιχειρήσουμε να κάνουμε κάποιες «προσεγγίσεις», προκειμένου να «ερμηνεύσουμε» το προκληθέν ατύχημα. Άλλοι θα πρέπει να ψάξουν και να ψαχτούν γύρω από το εικονιζόμενο ατύχημα που έλαβε χώρα μεσημεριάτικα στην εικονιζόμενη κεντρική οδική, περιφερειακή αρτηρία του νησιού μας.
Προ εβδομάδων, ως γνωστόν, «άνοιξε» ο νέος δρόμος προσβάσεως προς τον Περιφερειακό, ο δρόμος που συνδέει τον δρόμο του Ποταμού με τον περιφερειακό δρόμο της Χώρας. Και μέσω του δρόμου αυτού δεκάδες οχήματα, μικρά και μεγάλα «περνούν» στον περιφερειακό.
Σύγχυση δημιουργείται / παρατηρείται στο σημείο όπου ο ένας δρόμος «βρίσκει» τον άλλον. Αυτοί που προσπαθούν να εισέλθουν στον Περιφερειακό, δεν έχουν - κατά κοινή ομολογία και διαπίστωση - την καλύτερη δυνατή «επαφή» με τα από τον περιφερειακό δρόμο οχήματα. Αλλά και αυτοί που κατηφορίζουν στον Περιφερειακό, δεν βλέπουν τι γίνεται στο κομβικό σημείο εκείνο του «δρόμου παρακάμψεως» ( του Ποταμού).
Τα αίτια που προκάλεσαν το ατύχημα, εν ευθέτω χρόνω, θα γίνουν γνωστά. Το θέμα είναι ότι τα δύο οχήματα συγκρούστηκαν, συγκρούστηκαν και θα μπορούσε να είχαμε θύματα. Η νέα ρύθμιση στο ύψος του εικονιζόμενου δρόμου, όπου σημειώθηκε το τροχαίο, δεν απέτρεψε το ατύχημα… Ευτυχώς, δεν συνέβη το μοιραίο. ΕΥΤΥΧΩΣ. Το… ζητούμενο είναι, τώρα, να κάνουμε ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου να αποφευχθεί άλλο ατύχημα, μελλοντικά, στο συγκεκριμένο σημείο… Ας μεριμνήσει ο επί των νέων κυκλοφοριακών ρυθμίσεων αρμόδιος αντιδήμαρχος, για την «ομαλοποίηση» της κυκλοφορίας των οχημάτων στην εικονιζόμενη περιοχή και ας πράξει τα πρέποντα…
Στον Κώδικα οδικής Κυκλοφορίας ως Οδικό τροχαίο ατύχημα ορίζεται το ατύχημα από το οποίο επήλθε βλάβη σε πρόσωπα ή πράγματα, στο οποίο ενεπλάκη μηχανοκίνητο όχημα. Δηλαδή, για τον χαρακτηρισμό ατυχήματος ως τροχαίου απαιτείται όχημα κινούμενο σε οδό (ολόκληρη η επιφάνεια του δρόμου που προορίζεται για δημόσια κυκλοφορία) και οδηγούμενο από πρόσωπο.
Ας επισημανθεί, επίσης, με την ευκαιρία, ότι, η τάση των οδηγών να δημιουργούν παραβάσεις, η γρήγορη οδήγηση και η έλλειψη συγκεντρώσεως κατά τη λήψη αποφάσεως έχουν βρεθεί να συνδυάζονται με αυξημένο κίνδυνο τροχαίου ατυχήματος. Για παράδειγμα, οδηγοί που ανέφεραν ένα σχετικά μεγάλο αριθμό παραβάσεων αντιπροσωπεύονταν περισσότερο στα τροχαία ατυχήματα απ’ ό,τι οι οδηγοί που διέπραξαν σφάλμα.
Οι παράγοντες που εμπλέκονται σε ένα τροχαίο ατύχημα είναι τρεις: ο οδηγός, το όχημα και ο δρόμος. Η σωματική και η ψυχική υγεία των οδηγών, η ηλικία, το διανοητικό επίπεδο, η ικανότητα του οδηγού και ο σεβασμός από μέρους του του κώδικα οδικής κυκλοφορίας παίζουν σημαντικό ρόλο στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων. Αναφορικά με το όχημα, διάφορες μηχανικές παράμετροι αυτού, όπως η ποιότητα της κατασκευής και της συντηρήσεως του συστήματος οδηγήσεως και πεδήσεως, το ανένδοτο των θυρών και η ανάρτηση, διαδραματίζουν σοβαρό ρόλο στην συχνότητα και την βαρύτητα των τροχαίων ατυχημάτων. Οι ειδικοί αποδίδουν ευθύνες και στους δρόμους, όπως αυτούς που είναι άσχημα σχεδιασμένοι, έχουν κακό φωτισμό ή η σηματοδότησή τους δεν είναι καλή.
Ο παράγοντας «δρόμος» είναι υπεύθυνος για το 1/3 των τροχαίων ατυχημάτων. Σε μια μελέτη βρέθηκε ότι η δημιουργία αριστερών και δεξιών λωρίδων κυκλοφορίας για την στροφή των οχημάτων προκάλεσε μείωση κατά 20–30% στις μετωπικές συγκρούσεις. Η ανακατασκευή των ολισθηρών οδοστρωμάτων μείωσε κατά 30–40% τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Ο ικανοποιητικός φωτισμός του οδικού δικτύου επέφερε μια μείωση της τάξης του 20–30% των συγκρούσεων.
Η αυξημένη ορατότητα των σημάνσεων του οδικού δικτύου ελάττωσε κατά 30–40% τον αριθμό των μετωπικών συγκρούσεων.19 Η ικανοποιητική ορατότητα του δρόμου και οι περιορισμοί στάθμευσης βρέθηκε ότι μειώνουν κατά 20–30% τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. Τέλος, η κατασκευή διαβάσεων για τους πεζούς, καθώς και ο κατάλληλος φωτισμός τους, μείωσαν κατά 10–20% τον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων. γ.βλαχ.

1 σχόλιο:

  1. η φωτογραφια τα λεει ολα μεγαλε και τρανε συγκινωνιολογε βλαχακη οταν δεν υπαρχει ορατοτητα και οταν υπαρχουν νταλικες και αυτοκινητα οπως δειχνει η φωτογραφια το αυτονοητο ειναι να εχουμε ατυχημα ΚΥΡΙΕ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΚΑΝΤΕ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή