Πέμπτη, 12 Σεπτεμβρίου 2013

Στα θρανία οι μαθητές, στα κάγκελα οι εκπαιδευτικοί

Το «πρώτο κουδούνι» της νέας σχολικής χρονιάς στα σχολεία του νησιού μας, χθες. Και ακολούθησε ο αγιασμός!
Την ίδια ώρα, η εκπαιδευτική κοινότητα διαγράφει τροχιά κινητοποιήσεων, οι δε γονείς και μαθητές σε αναμονή είναι, για το «πότε;» θα ξεκινήσει ουσιαστικά η νέα σχολική χρονιά. Οι καθηγητές σε γυμνάσια και λύκεια τα τελευταία νέα αναφέρουν ότι θα ξεκινήσουν από προσεχή Δευτέρα πενθήμερες απεργίες...
Η «Κ», έδωσε το «παρών» σε όλες τις σχολικές μονάδες της Χώρας και απαθανάτισε τις πρώτες...
 όμορφες στιγμές της νέας σχολικής χρονιάς, πριν ξεσπάσει το απεργιακό τσουνάμι…
Στο 1ο Δημοτικό, οι μαθητές 140. Καλυμμένες όλες οι οργανικές θέσεις σε διδασκάλους. Οι μαθητές πήραν τα βιβλία τους…
Στο 2ο Δημοτικό, οι μαθητές 230. Και στο σχολείο αυτό πρόβλημα σε ό,τι έχει να κάνει σε σχέση με τον αριθμό των διδασκάλων που θα καλύψουν πλήρως το ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας, πρόβλημα δεν υφίσταται…
Το εν λόγω σχολείο φέτος θα λειτουργήσει σε λιγότερες αίθουσες διδασκαλίας συγκριτικά με πέρσι. Ο δήμαρχος Νάξου Μανώλης Μαργαρίτης, που μαζί με τον πρόεδρο του δημοτικού Συμβουλίου Φώτη Μαυρομμάτη και τον αντιδήμαρχο Μανώλη Πολυκρέτη έδωσε (και στο σχολείο αυτό) το «παρών» στον αγιασμό, υπογράμμισε ότι «για την αποκατάσταση του σχολείου (σ.σ.: ανάγκες στεγαστικές κ.λπ.) θα δοθούν €460.000, κονδύλι που ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων εξασφάλισε από ευρωπαϊκό πρόγραμμα. Σημείωσε, επίσης, ότι «είναι στο πρόγραμμα το ‘στρώσιμο’ του αύλειου χώρου με βιομηχανικό δάπεδο». (σ.σ.: «με το ίδιο υλικό», δεσμεύτηκε μία ώρα νωρίτερα, απευθυνόμενος στους μαθητές του 1ου Δημοτικού, «θα στρωθεί και το δικό σας αύλειος χώρος.)
Στο 3ο Δημοτικό, οι μαθητές, περίπου, 300. Όλα «εντάξει» και ως προς το θέμα των βιβλίων αλλά και ως προς αυτό που αφορά στην κάλυψη των οργανικών θέσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό…
Στο 1ο Γυμνάσιο από σήμερα, όπως και στα άλλα τα σχολεία, ξεκινούν κανονικά τα μαθήματα. Οι μαθητές παρέλαβαν όλα τους τα βιβλία…
Στο 2ο Γυμνάσιο, 200 οι μαθητές. Ουδέν πρόβλημα…
Στο Ενιαίο Λύκειο, 350 οι μαθητές. Εδώ, το πρόβλημα που αφορά στην κάλυψη των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών όπως αυτό «προκύπτει» με βάση το «ράβε – ξήλωνε» του αρμοδίου καθ’ ύλην υπουργείου, αναφορικά με τα «μαθήματα επιλογής» (σ.σ.: χθες, προστέθηκε ένα ακόμη «μάθημα επιλογής»!) παραμένει ανοιχτό… Ουδείς είναι σε θέση να προσδιορίσει – «προδικάσει» τις εξελίξεις…
Στο μεταξύ και σύμφωνα με την Διδασκαλική ομοσπονδία Ελλάδας, τα λειτουργικά κενά Πρωτοβάθμιας Εκπαιδεύσεως στο σύνολο των νησιών του Νομού Κυκλάδων, έχουν ως εξής: Δάσκαλοι: 167, Νηπιαγωγοί: 96, Αγγλικών: 20, Φ. Αγωγ.: 15, Μουσικής: 13, Ειδ. Αγωγή: 38, Γενικό Σύνολο Κενών: 349.
 
Οι Λειτουργοί Μ.Ε.
Η ΟΛΜΕ, σε ανοιχτές επιστολές της προς γονείς και μαθητές, επισημαίνει ότι ο χώρος της δημόσιας εκπαιδεύσεως δέχεται ολομέτωπη επίθεση και εξηγεί γιατί οι εκπαιδευτικοί αντιστέκονται στην διάλυση του δημόσιου σχολείου. Καλεί δε, σε μαζικούς ενωτικούς αγώνες, τους εκπαιδευτικούς για να ανατραπεί αυτή η πολιτική.
Μεταξύ των άλλων, επισημαίνει:Ο χώρος της δημόσιας εκπαίδευσης δέχεται ολομέτωπη επίθεση. Κλείνουν τα δημόσια σχολεία. Ας μας απαντήσουν :
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 16.000 λιγότερους καθηγητές;
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με 27αρια και 30αρια τμήματα, με μετακινήσεις μαθητών και κατευθύνσεων;
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία χωρίς ένας μεγάλος αριθμός μαθητών των ΕΠΑΛ και ΕΠΑΣ (περίπου 15.000) να βρίσκει τον καθηγητή του και τον τομέα στον οποίο φοιτούσε και θα ήθελε να συνεχίσει να φοιτά;
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με καθηγητές που δεν ξέρουν σε ποια και πόσα σχολεία θα διδάξουν, σε ποια περιοχή της χώρας θα δουλέψουν κι αν θα έχουν δουλειά το επόμενο διάστημα;
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με λειτουργικές δαπάνες μειωμένες κατά 60%. χωρίς χρήματα για ρεύμα, νερό, θέρμανση;
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με προγράμματα που αναμορφώνονται κάθε ημέρα και περιμένουμε που θα σταματήσει η ρουλέτα; Χωρίς να υπάρχει μια μελέτη που να υποστηρίζει τη μια ή την άλλη αλλαγή;
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία με προγράμματα αποσπασματικά – επιστημονικά αντικείμενα κατακερματισμένα;
-Μπορούν να λειτουργήσουν τα σχολεία και να ανταποκριθούν οι μαθητές που προέρχονται από φτωχές οικογένειες στον εξεταστικό μαραθώνιο που ετοιμάζουν, με εξετάσεις τύπου πανελληνίων στις τρεις τάξεις του Γενικού Λυκείου και στην Α τάξη των ΕΠΑΛ και μάλιστα χωρίς καμιά υποστηρικτική διαδικασία; Με αμφισβήτηση και αυτής της δυνατότητας να πάρουν απολυτήριο;
-Μπορούν να λειτουργήσουν σχολεία που μετατρέπουν τα οράματα και τις προσδοκίες των μαθητών για επαγγελματική εκπαίδευση, σε απλήρωτη, ανασφάλιστη εργασία μέσω της μαθητείας, για να αυξάνουν τα κέρδη τους οι εργοδότες;
Για όλους αυτούς τους λόγους και πολλούς άλλους εμείς οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους μαθητές και τους γονείς και όλους τους εργαζόμενους».
ΣΤΟ ΜΕΤΑΞΥ, στην μακροσκελή του ανακοίνωση, το ΠΑΜΕ τονίζει μεταξύ άλλων ότι το εν λόγω νομοσχέδιο «τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της εργατικής τάξης», καταργεί όλα τα εργασιακά δικαιώματα της νέας γενιάς, υπονομεύει τη δωρεάν δημόσια παιδεία, ενώ ταυτόχρονα καθιστά τους νέους «δούλους του 21ου αιώνα».
Μεταξύ των άλλων, η ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Νάξου αναφέρει τα εξής:
Να μην περάσουν οι αλλαγές που φέρνει αυτό το νομοσχέδιο: 1) Στερεί από τα παιδιά την αναγκαία στις ημέρες μας γενική μόρφωση ως εφόδιο για τη ζωή τους. 2) Μετατρέπει το Λύκειο σε ένα ατέλειωτο εξεταστικό κέντρο. Για να περάσει ένας μαθητής από τη μία τάξη στην άλλη και στο Πανεπιστήμιο θα πρέπει να δώσει 4 (!) φορές πανελλαδικές εξετάσεις. Με τον τρόπο αυτό, ταΐζουν στην κυριολεξία τα φροντιστήρια και αναγκάζουν τους γονείς να βάλουν πολύ βαθιά το χέρι στην τσέπη για να μορφώσουν τα παιδιά τους … αν μπορούν!!! 3) Οι απανωτές εξετάσεις και το δυσβάσταχτο κόστος των φροντιστηρίων θα σπρώξει τα παιδιά της λαϊκής οικογένειας έξω από το Λύκειο και από πολύ μικρή ηλικία στην ψευτοκατάρτιση. Αυτό άλλωστε επιδιώκουν χρόνια και αυτό γίνεται σε άλλες χώρες της ΕΕ. 4) Το νομοσχέδιο θεσμοθετεί το 4ο έτος στα ΕΠΑΛ, τη λεγόμενη μαθητεία, όπου οι μαθητές θα δουλεύουν με μεροκάματο μόλις …9 ευρώ (μεικτά), χωρίς ένσημο και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Δεν πρόκειται για πρακτική άσκηση, ώστε να μάθει κάποιος τη δουλειά, όπως λένε, αλλά για προσφορά τσάμπα εργασίας προς τους επιχειρηματίες και προετοιμασία για δουλειά στη συνέχεια με αυτούς τους όρους. Θέλουν τα παιδιά μας σύγχρονους δούλους του 21ου αιώνα. 5) Ένας μαθητής για να περάσει την τάξη θα πρέπει να πιάσει τη βάση του 10 και στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά. Όμως το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα υποχρεώνει τα παιδιά να ακολουθήσουν ή θεωρητική ή πρακτική κατεύθυνση κι ως εκ τούτου αυτό ευθύνεται για το γεγονός ότι 8 στα 10 παιδιά της Γ’ Λυκείου έχουν κάτω από τη βάση ή στα Μαθηματικά ή στη Γλώσσα. Η ρύθμιση αυτή θα διώξει πολλά παιδιά και από το ΓΕΛ και κυρίως από τα ΕΠΑΛ. Θα τα στείλει στη σχολική διαρροή, στην παιδική εργασία, στην ψευτοκατάρτιση, στον καιάδα της ανεργίας.
Απαιτούμε, να αποσυρθεί τώρα το Σχέδιο Νόμου «Για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και άλλες διατάξεις.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου