Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

Τουριστική προβολή του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων; Κόμπος, έγινε κι αυτή; ΔΕΝ ΚΕΡΔΙΣΑΜΕ ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ 40 ΗΜΕΡΕΣ ΤΟΥ ΕΦΕΤΙΝΟΥ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΟΥ

Όντως, «κόσμος υπάρχει στο νησί», όμως ούτε στα μικρά και μεγάλα ξενοδοχεία φαίνεται ούτε στην αγορά η παρουσία του γίνεται αισθητή. Και το καλοκαίρι έχει ήδη καλύψει το πρώτο μισό του ήδη… Και το όχι ευχάριστο που έχει να κάνει με το υψίστης σημασίας κεφάλαιο που ακούει στο όνομα «Τουρισμός», έχει να κάνει με το γεγονός  ότι, από υπεύθυνα χείλη τουριστικών παραγόντων – επιχειρηματιών, ακούγονται πολλά, όπως: «Είμαστε κουμπωμένοι εν όψει Αυγούστου».

Πέρσι το φθινόπωρο, ο ειδικός σύμβουλος τουρισμού του ημετέρου δήμου Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, τόνιζε ότι, ««το ζητούμενο είναι να παρουσιάσουμε τα νησιά μας με τρόπο ολοκληρωμένο, ελκυστικό και ιδιαίτερο».
Τα παρουσιάσαμε; Προφανώς, όχι.
Ακόμη και οι αρμόδιοι του ημετέρου δήμου παραδέχονται ότι «καθυστερήσεις» υπήρξαν.
Πέρυσι το φθινόπωρο και ο αρμόδιος καθ’ ύλην αντιδήμαρχος του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων Δημήτρης Λιανός δήλωνε αισιόδοξος, αναφορικά με την τουριστική πορεία του νησιού μας κατά την εφετινή χρονιά. Μάλιστα, τότε, ήταν, που έκανε λόγο και για «δικλείδες ασφαλείας».
Ακούσαμε πολλά και πομπώδη για την τουριστική προβολή του νησιού μας εντός και εκτός συνόρων της χώρας μας, πέρσι. Μας είπε και μας έταξε πολλά, πάρα πολλά, ο ειδικός σύμβουλος τουρισμού του δήμου Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, μήνα Οκτώβριο του 2012, όταν πραγματοποιήθηκε η ενδιαφέρουσα συνεδρίαση τής τουριστικής επιτροπής του ημετέρου δήμου.
«Τα πήρε επάνω του, όλα…»
Πού είναι η τουριστική προβολή; Αμείλικτο το ερώτημα αυτό, αφού αποδεδειγμένα δεν κερδίσαμε τίποτε από τις πρώτες σαράντα (40) ημέρες του τουριστικού 2013.
Ο κ. Λιανός, υποστηρίζουν και συνάδελφοί του (στον Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων) καθώς και συνάδελφοί του στην τουριστική αγορά τού νησιού μας (επιχειρηματίες - ξενοδόχοι) τα πήρε επάνω του όλα και, κάπου εκεί, δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει τις εξελίξεις και σε τουριστικό επίπεδο. Αυτό το τελευταίο, πολύ πιθανόν είναι, να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Αποτελεί, δική μας εκτίμηση αυτό το τελευταίο, αφού, όπως είναι γνωστόν, ένα άλλο μεγάλο «φορτίο», που - εξ αντικειμένου εργασίας, θα λέγαμε - «χρεώθηκε», ήταν και/το Κυκλοφοριακό, το οποίο, κατά μία έννοια, παραμονές της μεγάλης τοπικής εορτής τού Αγίου Νικοδήμου, εξακολουθεί να τον κρατάει «παγιδευμένο»…
Η ταυτότητα
η τουριστική,
το πρόβλημα…
Το δυστύχημα για το νησί μας είναι ότι, δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη και σήμερα, 2,5 χρόνια, μετά την αλλαγή σκυτάλης στον ημέτερο δήμο, η υπό τον κ. Μαργαρίτη δημοτική αρχή, τί τουρισμό θέλει.
Καλέσαμε και μας τίμησαν με την παρουσία τους αλλοδαποί δημοσιογράφοι στο νησί μας, για να μας διαφημίσουν στο εξωτερικό. Τους επιφυλάξαμε πολύ καλή υποδοχή. Τους φιλέψαμε πολύ καλά – υποδειγματικά, θα έλεγα. Ποιο όμως το αποτέλεσμα της πρωτοβουλίας αυτής που αναπτύξαμε; Να φέρουμε ορδές Άγγλων τουριστών; Τους ξενοδόχους και τους ιδιοκτήτες της εστίασης τους ρώτησαν; Τους τουριστικούς φορείς του Λαγανά, του Φαληρακίου και της Χερσονήσου τους ζήτησαν την γνώμη για την παρουσία των άγγλων τουριστών;
Ευτυχώς που υπάρχει και η Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών Νάξου. Αυτή είναι που προβάλλει εδώ και μερικά χρόνια σωστά το νησί μας στην εσωτερική αγορά. Στο μέτρο, των δυνατοτήτων της, τουλάχιστον. «γραβιέρα, πατάτα κ.λπ. Επενδύει στα τοπικά προϊόντα η Ε.Α.Σ.Νάξου. και κάνει πολύ καλά. Τα αποτελέσματα της προσπάθειάς της είναι εμφανή. Δεν αρκεί όμως μόνο η συντονισμένη προσπάθεια τής Ε.Α.Σ.Νάξου…
Τα €150.000 και ο κόσμος που έχει πυκνώσει…
Στο νησί μας έχει πυκνώσει ο κόσμος εδώ και μερικές ημέρες. Όμως τα παράπονα όλων όσοι αναπτύσσουν τουριστικές δραστηριότητες δεν είναι λίγα. Και θα τα δείτε εντός λίγων ημερών... Πολλά τα παράπονά τους και αφορούν τα περισσότερα εξ αυτών, στην τουριστική πολιτική που ο ημέτερος δήμος ασκεί. Ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει αυτό.
Δεν παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι ο κόσμος παντού στην Ελλάδα και στην Ευρώπη «τραβάει ζόρι» οικονομικό. Όμως, το επιχείρημα αυτό δεν είναι τόσο πειστικό όσο, προφανώς, εκτιμούν οι αρμόδιοι του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Τα €151.000, που το ημέτερο δημοτικό συμβούλιο, ενέκρινε, προ μηνών, προφανώς, δεν έπιασαν τόπο. 
Το σπότ βγαίνει, λένε, τέλος Ιουλίου, και το σάϊτ που έπρεπε εδώ και μήνες να "μπουμπουνίζει" ακόμη και σήμερα φτειάχνεται... Το πότε θα βγει; Οι αρμόδιοι λένε "σύντομα". Να δούμε...
Και ο πλέον… απονήρευτος, δικαιολογημένα διερωτάται, ετούτη την εποχή: Γιατί να δώσουμε αυτά τα λεφτά για την τουριστική προβολή της Νάξου, από την στιγμή που το νησί μας δείχνει να κερδίζει κι εφέτος τα πορτοφόλια που και πέρσι κέρδισε; Πρόκειται για τα ίδια τουριστικά «πορτοφόλια» - τα γνωστά αναιμικά…
 Πού είναι οι πολυσυζητημένες «δράσεις»;
1. Προμήθεια ενός ταξιδιωτικού application για smartphone. Με το εργαλείο αυτό οι χρήστες και υποψήφιοι επισκέπτες θα μπορούν να κατεβάζουν την εφαρμογή και να την φέρουν μαζί τους ως οδηγό κατά την παραμονή τους στην περιοχή. Το app θα λειτουργήσει συμπληρωματικά με το mobile site και το portal που ετοιμάζονται από το Δήμο, βελτιστοποιώντας έτσι την εμπειρία του επισκέπτη, ο οποίος θα λειτουργήσει και ως καθοδηγητής γνώμης για μελλοντικούς επισκέπτες.
2. Σκοπός της υπηρεσίας αυτής είναι να προβούμε σε ενέργειες διαδικτυακού marketing  μέσω του Search Engine Optimization και Καμπάνιες Pay Per Click. Οι ενέργειες αυτές αποτελούν «βάση» για να έλθουν επισκέπτες στο site και κατ΄ επέκταση στα νησιά μας.
3. Πραγματοποίηση του δεύτερου γύρου φωτογραφήσεων από την οποία ο Δήμος θα εμπλουτίσει το φωτογραφικό του αρχείο με φωτογραφίες υψηλής ποιότητας που θα παρουσιάζουν την ελκυστικότητα και τη μοναδικότητα των νησιών του Δήμου καθώς και όλη τη γκάμα δραστηριοτήτων που προσφέρονται στους επισκέπτες των νησιών.
4. Διάφορες ανάγκες για εκτυπώσεις αφισών, καρτών ενημερωτικών φυλλαδίων κλπ.
5. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2013 Προβλέπεται η παραγωγή του viral video για τις Μικρές Κυκλάδες. Από την υπηρεσία αυτή θα προκύψει, εκτός του viral video, ένα του διαφημιστικού σποτ για την τηλεόραση και δύο ραδιοφωνικά σποτ.
6. Για το έτος 2013 η διαφήμιση σε ΜΜΕ θα γίνει με αφίσες στο μετρό της Αθήνας και στα μέσα μαζικής μεταφοράς μεγάλων πόλεων.
7. Ο Δήμος για το έτος 2013 θα συμμετέχει στην έκθεση του Βερολίνου ΒΙΤ 6-10/03/2013 και στην έκθεση του Λονδίνου WTM το Νοέμβριο του 2013.
8. Εξοπλισμός του γραφείου τουρισμού. Λόγω της φύσης της δουλειάς που καλείται να επιτελέσει το Γραφείο Τουρισμού, θα πρέπει να διατεθούν στα στελέχη του τα κατάλληλα εργαλεία. Πρόκειται για εξοπλισμό που είναι απαραίτητος για τη διαχείριση και αρχειοθέτηση φωτογραφιών και βίντεο, τις άμεσες επαφές με την αγορά, τη διενέργεια παρουσιάσεων και ομιλιών, τη διενέργεια συνεντεύξεων κοκ. καθώς και το αντίστοιχο λογισμικό
9, 10. Ο Δήμος δίνει ιδιαίτερη έμφαση τόσο στην επιμόρφωση των τουριστικών επαγγελματιών όσο και στην καλλιέργεια τουριστικής συνείδησης στους κατοίκους των νησιών μας. Γι’ αυτό το λόγο προβλέπεται η ετήσια διοργάνωση σεμιναρίων κατόπιν διαβούλευσης με τους επαγγελματικούς φορείς για την επιθυμητή θεματολογία.
11. Το γραφείο τουρισμού θα στελεχωθεί με ένα συνεργάτη με ειδικότητα κειμενογράφου – δημοσιογράφου. Σκοπός της υπηρεσίας που θα προσφέρει είναι η παραγωγή όλων των κειμένων (τουλάχιστον στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) που απαιτούνται για την προβολή του Δήμου. Θα αναλάβει ρόλο αρχισυντάκτη για την ιστοσελίδα του Δήμου και τα social media, θα διαχειρίζεται και ανανεώνει την ύλη στα παραπάνω μέσα, θα αναλάβει την επιμέλεια και αποστολή ενός e-newsletter και ενός δελτίου τύπου.
12. Press trips & Fam trips. Τα press trips είναι οργανωμένα ταξίδια για ταξιδιωτικούς συγγραφείς, ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, με σκοπό να αναπτύξουν ιστορίες για τον τουριστικό προορισμό. Μέσω των press trip ο Δήμος έχει την ευκαιρία να επικοινωνήσει τον τόπο, τα χαρακτηριστικά του, τους ανθρώπους, την ανάπτυξη και επί μέρους θέματα και γεγονότα.
Τα Fam trips αποτελούν ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο τόσο για τον προορισμό όσο και για τον διοργανωτή και τους συμμετέχοντες για την καλύτερη γνωριμία, ανάπτυξη, πώληση ενός προορισμού. Βοηθάει  πολύ τους επαγγελματίες του τουρισμού στον σχεδιασμό καθώς και τις ίδιες τις πωλήσεις. Ομάδες τουριστικών πρακτόρων, υπαλλήλων, πωλητών τουριστικών γραφείων και οργανισμών επισκέπτονται ένα προορισμό για να τον γνωρίσουν καλύτερα και να πετύχουν καλύτερες πωλήσεις όταν επιστρέψουν. Έτσι αναπτύσσεται ο προορισμός, με όλα τα οφέλη για την τοπική οικονομία.
13. Μετάφραση- απόδοση των κειμένων που αποτελούν περιεχόμενο στα έντυπα και την ιστοσελίδα του Δήμου, στις γλώσσες που ομιλούν οι αγορές προτεραιότητας του (Γερμανικά, Ιταλικά, Γαλλικά, Σκανδιναβικά, Ρώσικα).
Τί απέγιναν οι παραπάνω δράσεις; Τί απέδωσαν οι παραπάνω δράσεις;
(Σε άλλο παρεμφερές δημοσίευμα της εφημερίδας μας, που υπογράφει ο συνάδελφος Νικ. Λιανός, μπορείτε να κάνετε τις εκτιμήσεις σας, να βγάλετε τα συμπεράσματά τας, «διαβάζοντας» τα στοιχεία, που η εφημερίδα μας φέρνει στο προσκήνιο της τοπικής επικαιρότητας)
Οι «αναφορές» τού «ντόκτορα»
Έκανε αναφορά στην «στρατηγική αντίληψη για το ‘μάρκετινγκ’ της Νάξου και των Μικρών Κυκλάδων», τον Οκτώβριο του 2012, ο ειδικός σύμβουλος τουρισμού τού ημετέρου δήμου Δρ. Δημήτρης Κούτουλας, κατά την διάρκεια της συνεδριάσεως της τουριστικής επιτροπής, η οποία διαδυκτικά «έπαιξε» και στα νησιά των Μικρών Κυκλάδων.
Τόνισε τότε ο κ. Κούτουλας, την ανάγκη για αλλαγή, περισσότερη αποτελεσματικότητα με την αποφυγή ενεργειών που δεν έφεραν καλά αποτελέσματα, περισσότερος επαγγελματισμός με την ενεργοποίηση του Τμήματος Τουρισμού, πιο φιλόδοξη προσέγγιση με την υιοθέτηση αυστηρότερων προδιαγραφών, την δημιουργία από τον δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων επιχειρηματικών ευκαιριών για τις τοπικές επιχειρήσεις καθώς και την διαφοροποίηση των πέντε νησιών του δήμου μας από τους άλλους νησιωτικούς προορισμούς στην Ελλάδα και άλλες μεσογειακές χώρες.
Για τους στρατηγικούς στόχους του προγράμματος, επεσήμανε ότι «θα πρέπει να είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, η εδραίωση της Νάξου μεταξύ των κορυφαίων οικογενειακών, πεζοπορικών και γαστρονομικών προορισμών τής Μεσογείου, η εδραίωση των Μικρών Κυκλάδων ως απόλυτων εναλλακτικών προορισμών και η ανάδειξη της πολυμορφίας της Νάξου».
Αναφορικά με τις ενότητες του σχεδίου δράσεως, αυτές τις διαχώρισε στην δημιουργία επικοινωνιακής υποδομής, την ανάπτυξη προϊόντων, την ποιοτική αναβάθμιση προϊόντων, τις ενέργειες προβολής, την συνεργασία με τα κανάλια διανομής και τη λειτουργία του Γραφείου Τουρισμού, ενώ δεν παρέλειψε να κάνει αναφορά τόσο στο χρονοδιάγραμμα υλοποιήσεως όσο και τον προϋπολογισμό του προγράμματος.
Ο κ. Κούτουλας σημείωσε (τότε) ότι έχει ήδη ξεκινήσει μια ιδιαίτερα απαιτητική λογοτύπιση με σκοπό να αναδειχθεί για πρώτη φορά η τουριστική πολυμορφία του Δήμου καθώς επίσης και μια ιδιαίτερα συστηματική καταγραφή όλων των θεμάτων τουριστικού ενδιαφέροντος που σχετίζονται με τα πέντε νησιά αλλά και η συγγραφή των αντίστοιχων περιγραφών στην ελληνική και αγγλική γλώσσα. Υπογράμμισε ακόμη ότι ήδη έχουν κινητοποιηθεί κάτοικοι και φορείς των πέντε νησιών για να συγκεντρώσουν πληροφορίες και ήδη διαθέσιμα κείμενα.
Για το φωτογραφικό υλικό είπε ότι γίνονται δύο παράλληλες δράσεις, η συλλογή υφιστάμενου φωτογραφικού υλικού από επιχειρήσεις και φορείς και η ανάθεση μιας συστηματικής φωτογράφησης των πέντε νησιών σε ανάδοχο.
Τόνισε επίσης ότι, σε ό,τι αφορά στην ιστοσελίδα, βρίσκεται σε εξέλιξη ο σχετικός διαγωνισμός και ότι αυτή θα δημιουργηθεί με ιδιαίτερα υψηλές προδιαγραφές, προκειμένου να αναδειχθούν με πληρότητα τα πέντε νησιά.
Αναφέρθηκε, επίσης, στην ανάγκη αποκτήσεως καλαίσθητων ηλεκτρονικών χαρτών, την κινητοποίηση των δημοτών και των φορέων από τα πέντε νησιά, ώστε να εισφέρουν πληροφορίες κάθε μορφής (κείμενα, βιβλία, φωτογραφίες, συνταγές κ.λπ).
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στα product Clubs που θα απευθύνονται είτε σε αγορές με σημαντική ζήτηση (π.χ. οικογένειες με μικρά παιδιά, πεζοπόροι κ.ο.κ.), είτε θα αναβαθμίζουν την εικόνα της Νάξου στην διεθνή τουριστική αγορά (π.χ. Gourmet, Boutique).
Έκανε αναφορά και σε άλλα θέματα, όπως: Το Τουριστικό Ημερολόγιο, την Γιορτή Γαστρονομίας, τις διαδρομές και πολυήμερα ταξιδιωτικά προγράμματα, την ποιοτική αναβάθμιση προϊόντων και τα Τουριστικά Βραβεία Νάξου και Μικρών Κυκλάδων.
Δεν παρέλειψε δε να αναφερθεί στις ενέργειες δημοσιότητας, όπως: το διαδικτυακό μάρκετινγκ, την διαφήμιση, την παραγωγή φυλλαδίων καθώς και την παρουσία σε εκθέσεις.
Σε ό,τι αφορά τον προϋπολογισμό μίλησε για «βασικό σενάριο» €200.000, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη να κινητοποιηθεί η τοπική κοινωνία και ιδίως οι άμεσα ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις.
Καταλήγοντας επεσήμανε ότι, «το ζητούμενο είναι να παρουσιάσουμε τα νησιά μας με τρόπο ολοκληρωμένο, ελκυστικό και ιδιαίτερο».
Και ο συμπατριώτης μας, πολύπειρος τουριστικός πράκτορας Βασίλης Βαληνδράς, πήρε μέρος στην συζήτηση που ακολούθησε… Αναρωτήθηκε, ο κ. Βαλληνδράς, κατά πόσο είναι έτοιμοι οι Ναξιώτες να δεχτούν τον τουρισμό, επισημαίνοντας, παράλληλα, ότι θα πρέπει κυρίως τα παιδιά να μάθουν την ιστορία της Νάξου και με κάποιο τρόπο να παρακολουθήσουν ειδικά μαθήματα ή σεμινάρια - ίσως κατά την διάρκεια του καλοκαιριού - προκειμένου να γνωρίζουν για τον τόπο τους. Παρατήρησε επίσης ότι, στην αναφορά του ο κ. Κούτουλας δεν μίλησε για τους Έλληνες τουρίστες «οι οποίοι πάντα σώζουν την κατάσταση».
Αλλά και ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Χώρας Νάξου, Μάκης Συμεώνογλου, πρότεινε τα projects που κάνουν οι μαθητές στο Λύκειο να είναι σχετικά με τον τουρισμό ή την ιστορία της Νάξου, μίλησε ακόμη για την απόκτηση «τουριστικής συνειδήσεως», την αξιοποίηση προσωπικοτήτων του τόπου ή ανθρώπων, που αποδεδειγμένα αγαπούν την Νάξο, για συνεργασία με τις δημοτικές και τοπικές κοινότητες, αλλά και στον τρόπο με τον οποίο «ο τουρίστας να φύγει με καλές εντυπώσεις από τα νησιά».
Στην συζήτηση έγινε επίσης αναφορά για το «αν θα πρέπει στο site τού δήμου, να γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένες επιχειρήσεις (ξενοδοχεία ή εστιατόρια κ.λπ.)
Ήταν τότε, που ο αντιδήμαρχος αρμόδιος για τον τουρισμό Δ. Λιανός είπε ότι «θα υπάρξουν δικλείδες ασφαλείας, για όλα τα θέματα».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου