Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013

ΟΙ… ΑΜΕΛΕΤΗΤΟΙ ΠΟΥ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ!

Η υλοποίηση – εφαρμογή τής κυκλοφοριακής μελέτης, στην Χώρα Νάξου, που το μελετητικό γραφείο της συγκοινωνιολόγου Ε. Περιμένη «σχεδίασε» / συνέταξε, είναι και πάλι στο προσκήνιο, αναστατώνοντας κόσμο και κοσμάκη μες στο κατακαλόκαιρο. Χθες, συνέβη το εξής… παρανοϊκό! Τα συνεργεία που βγήκαν στους δρόμους πήγαν να εγκατέστησαν «πασαλάκια», περιμετρικά ενός περιπτέρου, που βρίσκεται πάνω σε μια «δύσκολη» στροφή (έναντι του Ιατρικού Κέντρου «Ι. Πρωτονοτάριος»). Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος που κλήθηκε από τον περιπτερούχο, δήλωσε άγνοια για την εικονιζόμενη παρέμβαση…  

 

Ναι! Ο κ. Λιανός, σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη τού περιπτέρου, παρατήρησε, ρωτώντας: «Δεν το γνώριζα… Τί είναι αυτά που κάνουν εδώ; Σε δύο ώρες αυτά, θα φύγουν…». Η παρατήρηση – δημόσια δήλωση αυτή, προκάλεσε εντύπωση τόσο στον ιδιοκτήτη του περιπτέρου όσο και σε όλους όσοι «από πρώτο χέρι» πληροφορήθηκαν το σχόλιο Λιανού.

Η «Κ» επισκέφθηκε τον χώρο. Και με τον φακό της, απαθανάτισε τα εικονιζόμενα στιγμιότυπα. Άκουσε δε κατοίκους της περιοχής εκνευρισμένοι να επιδίδονται σε επικριτικά σε βάρος του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων σχόλια. Θα μπορούσαμε να… αραδιάσουμε, σήμερα, κάμποσα από όλα όσα μάς «σφύριξαν» στ’ αφτί. Δεν θα το κάνουμε, όμως. Άλλωστε, γνωστόν είναι ότι εδώ και αρκετές εβδομάδες «βράζει» ο κόσμος της Χώρας με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που φέρνουν τα πάνω κάτω σε πολυσύχναστες και μη περιοχές της πόλεως Νάξου. Οφείλουμε όμως, να γράψουμε την αλήθεια μας: Και εμείς, μείναμε άφωνοι, χθες αργά το μεσημέρι, όταν με τα μάτια μας είδαμε μια πολύ «δύσκολη» στροφή, στην καρδιά της Χώρας μέσα, να… αποκτά, πάνω στην κούρμπα της, «πασαλάκια» και μάλιστα χωρίς για την παρέμβαση αυτή, να έχει, προηγουμένως, λάβει γνώση, ο καθ’ ύλην αρμόδιος αντιδήμαρχος!

Καλά! Δεν φρόντισαν, οι εκλεκτοί εκλεγμένοι μας, στον δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων, και δη αυτοί της Συμπολιτεύσεως, να «μάθουν» πώς έχει η μελέτη Περιμένη; «Αμελέτητοι», μεθοδεύουν την υλοποίηση της εν λόγω μελέτης; Δεν εξηγείται αλλιώς το γεγονός ότι «δεν γνώριζε» ο κ. Λιανός για την επιμεληθείσα και ειδοποιηθείσα παρέμβαση στην συγκεκριμένη / εν λόγω περιοχή. 


Αγανακτισμένος, ο κόσμος…
Τα «θαλασσώσανε» οι αρμόδιοι του ημετέρου δήμου εκεί στο «Ραντεβού» κάτω, στο ύψος του θερινού κινηματογράφου!
Τα «θαλασσώσανε» στην παλαιό περιφερειακό δρόμο, «παγώνοντας» για μερικές εβδομάδες την ρύθμιση περί μονοδρομήσεως του «δρόμου της Γρόττας» και την μετατροπή του σε (δρόμο) κάθοδο προς το λιμάνι!
Δεν τα «ζύγισαν» καλά τα πράγματα στον κόμβο του λυκείου της Χώρας. Κατά γενική ομολογία, ο κόμβος μπορεί να «λειτουργεί» μεν, όμως θα μπορούσε να «δουλεύει» καλύτερα, αν δεν είχε το εύρος που του έδωσαν τα συνεργεία (που, προφανώς, τον κατασκεύασαν με βάση τις υποδείξεις τής μελέτη Περιμένη). Και δεν μέτρησαν καλά τον κόμβο, σημειώνουμε, με συνέπεια να αναγκαστούν να καταβάλουν, για διορθωτικές παρεμβάσεις, το επιπλέον ποσό των €26.000
Δεν τα «μέτρησαν» καλά τα πράγματα, στην περιοχή τη παραθαλάσσια του Αγίου Γεωργίου, όπου «πάγωσαν» την εγκατάσταση σημάτων, (ελλείψει πεζοδρομίων) για να προμηθευτούν επιτοίχιες πινακίδες.
Και άλλα πολλά θα μπορούσαμε να γράψουμε… Όλα όσα, αιτιολογούν / στοιχειοθετούν το ερώτημα: Την διάβασαν, την μελέτησαν την μελέτη, οι αρμόδιοι, και πρωτίστως, ο αντιδήμαρχος κ. Λιανός;
Οι κάτοικοι της πόλεως Νάξου, απογοητευμένοι και αγανακτισμένοι συνάμα, εκφράζουν με κάθε τρόπο την δυσαρέσκειά τους για το γεγονός ότι «τέλη Ιουλίου, τα έργα στους δρόμους για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, δεν έχουν σταματήσει». 


«Επιβεβλημένη η παράταση ώς τις 3 Οκτωβρίου»
Έκτακτη συνεδρίαση πραγματοποίησε την Πέμπτη το δημοτικό συμβούλιο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων προκειμένου να αποφασίσει για τα θέματα, α) Έγκριση δαπάνης παράθεσης δείπνου για την τοπική εορτή του Αγίου Νικοδήμου και β)Έγκριση παράτασης συνολικής προθεσμίας του έργου: «Εφαρμογή Κυκλοφοριακής Μελέτης και Σήμανσης Χώρας Νάξου».
Σε ό,τι αφορά στο δεύτερο θέμα, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Φώτης Μαυρομάτης, σημείωσε ότι, με δεδομένο πως η συμβατική ημερομηνία περαιώσεως του έργου της εφαρμογής της κυκλοφοριακής μελέτης και σημάνσεως Χώρας Νάξου, είναι η 3η Ιουλίου 2013 και προκειμένου για την πλήρη και έντεχνη ολοκλήρωση του έργου θεωρείται επιβεβλημένη η παράταση της συνολικής προθεσμίας περαιώσεώς του.
Στην εισήγησή του για το θέμα της παρατάσεως των εργασιών τής κυκλοφοριακής μελέτης, ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας τού ημετέρου δήμου, Μανώλης Ζουγανέλης, «για την πλήρη και έντεχνη ολοκλήρωση του έργου, θεωρείται επιβεβλημένη η παράταση της συνολικής προθεσμίας περαιώσεως», για τους εξής λόγους:
α) Κατόπιν αποστολής εγγράφου της τεχνικής υπηρεσίας αποστάλθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο Δημοσίων Έργων τα απαιτούμενα για έγκριση τροποποίησης της αρχικής μελέτης, που αφορά σε εργασίες στον Κόμβο Κ5 καθώς και ο 1ος Α.Π.Ε. Για την συνέχιση των εργασιών στην εν λόγω περιοχή είναι απαραίτητη η αποστολή στο Δήμο Νάξου και Μικρών Κυκλάδων της σύμφωνης γνώμης του Π.Σ.Δ.Ε. και η έγκρισή τους από το οικείο Δημοτικό Συμβούλιο.
β) Την θερινή περίοδο είναι γνωστή η δυσκολία που δημιουργείται στη μετακίνηση των βυτίων που μεταφέρουν άσφαλτο και παρόμοια υλικά με τα πλοία. Επίσης λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης στο νησί, είναι αδύνατη η πραγματοποίηση πάσης φύσεως εργασιών από την 1η Αυγούστου 2013 και για 20 μέρες περίπου.
γ) Στην περιοχή από την Πλατεία Πρωτοδικείου έως το Α.Τ. Νάξου και την παραλία του Αγίου Γεωργίου, Χώρας Νάξου, διαπιστώθηκε ότι στους δρόμους όπου προβλέπεται από την μελέτη τοποθέτηση κατακόρυφης σήμανσης, δεν υπάρχει το απαιτούμενο πλάτος πεζοδρομίου. Ως εκ τούτου απαιτείται η στήριξη των πινακίδων επί τοίχου, με την εγκεκριμένη από την τεχνική υπηρεσία μας, βάση στήριξης. Στον εγκεκριμένο προϋπολογισμό του έργου για την «Κατασκευή στήριξης πινακίδας επί τοίχου» προβλέπονται 68 τμχ., τα οποία ήδη έχουν τοποθετηθεί, αλλά δεν επαρκούν για την ολοκλήρωση των εργασιών ώστε να είναι εφικτή η λειτουργία των προβλεπόμενων από τη μελέτη κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, με ασφάλεια για τους χρήστες των οδών. Τα παραπάνω έχουν εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο. Η τοποθέτησή τους πραγματοποιείται.
Ύστερα από τα πιο πάνω η τεχνική υπηρεσία του δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων ζήτησε και πήρε τη χορήγηση συνολικής παράτασης της προθεσμίας περαίωσης του έργου: «Εφαρμογή Κυκλοφοριακής Μελέτης και Σήμανσης Χώρας Νάξου», κατά τρεις (3) μήνες, δηλαδή μέχρι τις 3 Οκτωβρίου 2013, για να καταστεί δυνατή η ολοκλήρωση του έργου. 
ΠΡΟ ημερών, ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου κ. Μαυρομμάτης, σε ραδιοφωνική του παρέμβαση, στον ρ/φ σταθμό του «Μεσόγειος», εμμέσως πλην σαφώς, άφησε να εννοηθεί ότι, οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, θα «παγώσουν» μέσα στο κατακαλόκαιρο, για να ξαναπιάσουν δουλειά τα συνεργεία αρχές τού μηνός Οκτωβρίου. Ήρθε όμως, νέα παρέμβαση στον ίδιο σταθμό, του αντιδημάρχου κ. Λιανού, ώρες αργότερα… Δήλωσε, τότε, ο κ. Λιανός: «Δεν πρόκειται να σταματήσουμε την  υλοποίηση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Όλοι μου δίνουν συγχαρητήρια. Ελάχιστοι φωνάζουν. Ακόμη και αυτοί που φώναξαν στην αρχή, τώρα μου λένε να συνεχίσουμε. Είναι πολιτική μας να συνεχίσουμε». 
 

Οι παρεμβάσεις

Το έργο προϋπολογισμού  403.210 ευρώ, περιλαμβάνει μικρές παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο και τη σήμανση της πόλης της Νάξου.
«Πρώτιστος στόχος της εκτελέσεως του έργου η διευκόλυνση της κυκλοφορίας κυρίως των πεζών αλλά και των οδηγών, με σημάνσεις, μονοδρομήσεις δρόμων, δημιουργία νέων πεζοδρομίων αλλά και αναπλάσεις παλαιότερων», τόνισαν οι αρμόδιοι…
Σύμφωνα δε, με τον αρμόδιο για το κυκλοφοριακό αντιδήμαρχο, Δημήτρη Λιανό, στο έργο περιλαμβάνονται οι εξής παρεμβάσεις:
Τοποθέτηση πινακίδων σταθερού περιεχομένου: Οι πινακίδες αφορούν τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας και θα τοποθετηθούν σε πολλούς δρόμους της πόλης, κεντρικούς και μη, προκειμένου να υπάρχει καλύτερη προειδοποιητική σήμανση τόσο για τους οδηγούς όσο και τους πεζούς.
Τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων: Οι πινακίδες που θα τοποθετηθούν στις εισόδους και εξόδους της πόλης και σε κεντρικά σημεία, θα περιέχουν πληροφορίες για το που είναι το αεροδρόμιο, το λιμάνι, τα χωριά, οι αρχαιολογικοί χώροι κ.ά.
Εγκατάσταση οριζόντιας σήμανσης: Περιλαμβάνει διαγραμμίσεις στους δρόμους, κατατοπιστικές για τους πεζούς και τα αυτοκίνητα (στάθμευση, αποτροπή παρκαρίσματος κ.λπ.).
Γεωμετρικές παρεμβάσεις: Θα δημιουργηθούν νέα πεζοδρόμια και θα αναπλαστούν κάποια από τα υπάρχοντα. Τα πεζοδρόμια που θα δημιουργηθούν θα αφορούν κυρίως τους δρόμους οι οποίοι μονοδρομούνται για την εξυπηρέτηση των πεζών και αυτοί είναι στην έξοδο της Τράπεζας Πειραιώς, ένα τμήμα στο Ποτάμι, στον ΟΑΕΔ, στο 1ο Δημοτικό σχολείο (Ηρώων Πολυτεχνείου) και στον περιφερειακό δρόμο μετά τον ΟΑΕΔ (Κοντολέοντος) ενώ θα κατασκευαστούν και ράμπες για την εξυπηρέτηση των ΑμΕΑ. Επίσης θα αντικατασταθεί η άσφαλτος σε δρόμους περίπου 3 χιλιομέτρων. Θα ξηλωθεί η παλιά άσφαλτος (5-6 πόντους) και θα αντικατασταθεί με νέα ασφαλτόστρωση στους δρόμους: Παπαβασιλείου, Ποτάμι, ΟΑΕΔ.

 «Για αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας των κατοίκων τής Χώρας», έκαναν λόγο…

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Δήμος Νάξου και Μικρών Κυκλάδων η νέα κυκλοφοριακή μελέτη και σήμανση της Χώρας Νάξου, περιγράφεται ως ακολούθως:
Η παρούσα μελέτη έχει στόχο την επικαιροποίηση των υφιστάμενων συνθηκών κυκλοφορίας στη Χώρα της Νάξου, οι οποίες καταγράφηκαν το 2007 στην «Κυκλοφοριακή μελέτη Χώρας Νάξου» και τη διαμόρφωση νέων προτάσεων με βάση τα νέα στοιχεία.
Το αντικείμενο της μελέτης περιλαμβάνει: α) Συλλογή, επεξεργασία και αξιολόγηση στοιχείων και προτάσεων Κυκλοφοριακής μελέτης Χώρας Νάξου. β) Αυτοψία της περιοχής Χώρας και ευρύτερου δικτύου, πραγματοποίηση ερευνών και μετρήσεων
Επικαιροποίηση κυκλοφοριακών δεδομένων και ανάλυση επιπτώσεων. γ) Επεξεργασία, τεκμηρίωση και αξιολόγηση νέων προτάσεων. δ) Διαμόρφωση τελικής πρότασης- οριστικοποίηση κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. ε) Εκπόνηση μελέτης σήμανσης και τευχών δημοπράτησης για την υλοποίηση της τελικής πρότασης κυκλοφορίας.
Οι του Δήμου Νάξου και Μικρών Κυκλάδων υπογραμμίζουν ότι: α) Οι επεμβάσεις που προτείνονται έχουν σαν στόχο τη δημιουργία ενός δικτύου κατευθύνσεων οδών (μονόδρομοι, αμφίδρομοι) το οποίο σε συνδυασμό με την κατάλληλη σήμανση, πληροφοριακή και ρυθμιστική, θα βελτιώσει την κινητικότητα και ασφάλεια των κατοίκων, εργαζομένων και επισκεπτών στο οδικό δίκτυο της Χώρας. β) Ο σχεδιασμός των κατευθύνσεων αυτών έγινε με γνώμονα, την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στις συμβολές των οδών δια της μειώσεως του αριθμού των εχθρικών ρευμάτων της κυκλοφορίας. γ) Η βελτίωση της χωρητικότητας του κύριου οδικού δικτύου θα γίνει με την μέθοδο της μονοδρομήσεως σε βασικά τμήματα αυτού, υπό την προϋπόθεση να εφαρμοστούν οι ρυθμίσεις ελέγχου της σταθμεύσεως κατά μήκος των τμημάτων αυτών.
Οι προτεινόμενες επεμβάσεις αφορούν στα παρακάτω:
Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Κοντολέοντος από οδό Βενιζέλου προς οδό Μαργαρίτη με παράλληλη μονοδρόμηση της παρόδου (προς την αντίθετη κατεύθυνση) με στόχο τη δημιουργία ενός αριστερόστροφου κυκλοφοριακού βρόχου Μαργαρίτη - Πάροδος - Βενιζέλου - Κοντολέοντος.
Μονοδρόμηση όλων των στενών στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Παπαρρηγοπούλου - Παπαβασιλείου - Αγ. Γεωργίου - Παραλία Αγ. Γεωργίου - Αγ. Αρσενίου. Σήμερα το καθεστώς κυκλοφορίας είναι ασαφές στο μεγαλύτερο τμήμα του δικτύου καθώς δεν υπάρχει κατάλληλη ρυθμιστική σήμανση.
Μονοδρόμηση οδού Παπαρρηγοπούλου με κατεύθυνση από Αγ. Αρσενίου προς την Πλατεία Ευριπαίου.
Μονοδρόμηση παράλληλης οδού της Παπαρρηγοπούλου από Αγ. Αρσενίου προς Αν. Παπανδρέου.
Μονοδρόμηση οδού Αγ. Γεωργίου μέχρι το Δημαρχείο με κατεύθυνση προς αυτό.
Μονοδρόμηση της προέκτασης της οδού Αγ. Γεωργίου από οδό Πρωτοπαπαδάκη μέχρι οδό Αγ. Αρσενίου.
Η οδός Παπαβασιλείου, θα είναι διπλής κατεύθυνσης σε όλο το μήκος της με παράλληλη απαγόρευση της στάθμευσης. (Επιτρέπεται η ολιγόλεπτη στάση μόνο στην κάθοδο).
Δημιουργία πεζοδρομίων με απαγόρευση στάθμευσης στις συλλεκτήριες οδούς μονής κατεύθυνσης.
Αναδιαμόρφωση του κόμβου Παπαβασιλείου / Ελ. Βενιζέλου (λειτουργία κυκλικού κόμβου).
Αναδιαμόρφωση του κόμβου Λ. Νάξου - Γαλανάδου / Αν. Παπανδρέου.
Μονοδρόμηση τμήματος της οδού Αν. Παπανδρέου μεταξύ της συμβολής της με την οδό Μ. Μαρκοπολίτη (Ιατρικό Κέντρο «Ι. Πρωτονοτάριος») και την οδό Παπαρηγοπούλου με κατεύθυνση προς το Αεροδρόμιο.
Αναδιαμόρφωση του κόμβου Αν. Παπανδρέου / Παπαρηγοπούλου (Rendez-vous).
Μονοδρόμηση οδού Μέσης με κατεύθυνση από την οδό Παπαρηγοπούλου προς την οδό Αν. Παπανδρέου.
Μονοδρόμηση οδού Ι. Παπαδάκη με κατεύθυνση από οδό Παπαβασιλείου προς Υπαίθριο Χώρο Στάθμευσης.
Μονοδρόμηση οδού Μικρασιατών Προσφύγων με κατεύθυνση από τον Υπαίθριο Χώρο Στάθμευσης προς την Παπαβασιλείου.
Μονοδρόμηση οδών Αγ. Πολυκάρπου και Πατεράδων με κατεύθυνση από το Στάδιο προς ανατολικά.
Μονοδρόμηση της διαδρομής μέσω των οδών Κουρνοχωρίου - Σωτήρος - Φιλωτίου με κατεύθυνση από την Αν. Παπανδρέου προς την Παπαρηγοπούλου.
Μονόδρόμηση της διαδρομής μέσω των οδών Δαμαρίωνα - Κορώνου με κατεύθυνση από την Παπαρηγοπούλου προς την Αν. Παπανδρέου.
Η υλοποίηση των προτεινόμενων επεμβάσεων, θα γίνει με την τροποποίηση της σήμανσης σε όλο το  επηρεαζόμενο οδικό δίκτυο και την κατασκευή δύο κυκλικών κόμβων στους κόμβους Κ2 ( Ελ. Βενιζέλου- Παπαβασιλείου)  & Κ4 ( Λ. Νάξου- Γαλανάδου-Ανδ. Παπανδρέου), καθώς και περιορισμένες γεωμετρικές επεμβάσεις στον κόμβο Κ5 (Ανδ. Παπανδρέου- Παπαρηγοπούλου).
Η αντίδραση Συμεώνογλου
Από τον μήνα Μάιο, ο άλλοτε πρόεδρος της δημοτικής κοινότητας Νάξου, Μάκης Συμεώνογλου, παρατηρούσε:  α) Στην παλιά πόλη παρκάρουν παντού μηχανάκια. β) Στο στενό του Τζιμπλάκη πολίτης έχει κλείσει με μπάρες πλατεία προκειμένου να την χρησιμοποιεί ως χώρο στάθμευσης. γ) Τα πεζοδρόμια της Παπαβασιλείου καταλαμβάνονται από τους επαγγελματίες, με αποτέλεσμα να μην μπορεί κανείς να περπατήσει. δ) Στην πλάτη του 2ου Δημοτικού, πολίτης έχει οριοθετήσει με γλάστρες και κόκκινο σπάγκο το χώρο στάθμευσης του αυτοκινήτου του. ε) «Για κάθε 10 κλήσεις που δίνει η Δημοτική Αστυνομία, σβήνονται 11!»
Οι προτάσεις, που κατέθεσε στην Επιτροπή Διαβουλεύσεως, ο κ.Συμεώνογλου, ήσαν οι παρακάτω: α) Αλλαγή κατεύθυνσης στενού Ξενάκη προς Αγ. Θεοδοσία, ώστε να μην γίνεται συμφόρεση στην Παπαβασιλείου κατά την έναρξη και το σχόλασμα των σχολείων. β) Δημιουργία με ΣΔΙΤ διώροφου υπόγειου παρκινγκ από Ξενάκη μέχρι την μπασκέτα του Λυκείου, με ταυτόχρονη κατεδάφιση του ετοιμόρροπου κτηρίου του Υπ. Συγκοινωνιών και δημιουργία μαγαζιών προς εκμετάλλευση. γ) Το αλσύλλιο μεταξύ των σχολείων να ευπρεπιστεί και το πρωί να είναι εκ περιτροπής αύλειος χώρος και το απόγευμα να δίδεται στους δημότες ως χώρος περιπάτου. δ) Η Δημοτική Κοινότητα Χώρας να δίνει τις κάρτες κατοίκων για το παρκινγκ του Δημαρχείου και να αναλάβει περισσότερες αρμοδιότητες για το κυκλοφοριακό όπως στην Σύρο.
Ήταν, τότε που, ο κ. Συμεώνογλου επιτέθηκε στον αντιδήμαρχο Δ. Λιανό, που επέμενε να μπουν όλα τα χρήματα της Δημοτικής Κοινότητας στην εκτέλεση της μελέτης του Κυκλοφοριακού. Κατήγγειλε, μάλιστα, ότι «οι σύμβουλοι της αντιπολίτευσης άλλαξαν γνώμη μέσα σε 10 μέρες και αντί να ζητήσουν την υλοποίηση της μελέτης της δημοτικής αρχής Μαράκη για την πλατεία του δημαρχείου, υπερψήφισαν την πρόταση της πλειοψηφίας για την διάθεση των χρημάτων της Κοινότητας στο Κυκλοφοριακό».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΛΑΧΑΚΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου