Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Ο ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΜΑΛΕΛΗΣ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗΝ "Κ" : "Εάν δεν υπάρχει Φορέας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής της Νάξου, τότε, τι συζητάμε;"

ΟΤΑΝ απέναντί σου έχει έναν έμπειρο δημοσιογράφο, με πολλές μάλιστα επιτυχίες στο ενεργητικό του, χωρίς περιστροφές και λόγια πολλά, οφείλεις να «ανοίγεις» ένα θέμα, να τον αφήνεις να διατυπώνει την (σφαιρική) άποψή του επ’ αυτού, αφού, για ένα πράγμα θα πρέπει να είσαι βέβαιος: Ότι, ουδέποτε (αυτός) θα… χάσει την ουσία. Αφού, ένας άνθρωπος, θιασώτης, θα έλεγα, και της σύγχρονης δημοσιογραφικής αντιλήψεως, όπως ο Σταμάτης Μαλέλης, (που, για πρώτη φορά, τον γνώρισα στον ΑΝΤΕΝΝΑ, προ είκοσι και πλέον χρόνων) μπορεί και βλέπει το «δάσος»!
Στα… «δέντρα», των ερωτήσεων μου, δεν… χάθηκε. Ήταν σαφής και ακριβής, στις απαντήσεις του, ο μέχρι πρότινος γενικός διευθυντής ειδήσεων και ενημερώσεως και, εν πολλοίς, το κεντρικό πρόσωπο του STAR.
Η φιλική κουβέντα, για λογαριασμό τής «Κυκλαδικής», που έπιασα μαζί του, αν και ημίωρης διάρκειας, με κάλυψε σε μεγάλο βαθμό.


Εγώ, «άναβα το σπίρτο», και εκείνος, με ευθύτητα εντυπωσιακή, γεγονός που, αν μη τι άλλο, οφείλεται στην ικανότητά του να «πιάνει με τη μία, το θέμα», μου απαντούσε, απέριττα.
Σταμάτης Μαλέλης, λοιπόν, σήμερα: Για το νησί μας, τους φίλους του, εδώ, Δημήτρη Καπούνη και Δημήτρη Καρούση, τον τουρισμό, τον Μανώλη Γλέζο, τον ΣΥΡΙΖΑ, την σοσιαλδημοκρατία, αλλά και την Σχολή του…

«Δηλώνω ικανοποιημένος!»
«Είναι η πρώτη φορά που επισκέπτομαι την Νάξο. Κοίταξε να δεις: δεν είχα ακούσει πολλά για το νησί, γιατί η Νάξος δεν έχει διαφημιστεί και πολύ. Ήρθα εδώ με παρότρυνση και επιμονή τού Δημήτρη τού Καπούνη, του προέδρου τής Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών και του Δημήτρη τού Καρούση, του διαφημιστή. Αυτοί οι δύο άνθρωποι πασχίζουν για το νησί.
Γιάννη, δηλώνω απολύτως ικανοποιημένος από τις ολιγοήμερες διακοπές μου εδώ! Το ίδιο και οι φίλοι μου. Περάσαμε πάρα πολύ καλά, και μπορώ να σου πω ότι δεν το περιμέναμε τόσο ωραίο το νησί.»

«Οι άνθρωποι, εδώ, έχουν την κανονική τους ζωή»
«Έχω επισκεφθεί και κάποια άλλα νησιά. Αυτό που για την Νάξο θα ήθελα να σου πω  είναι ότι εδώ, θεωρώ, ότι οι άνθρωποι έχουν την κανονική τους ζωή, δεν ζουν μόνο από τον τουρισμό. Εδώ, οι άνθρωποι κάνουν και τις αγροτικές δουλειές, καταγίνονται με την κτηνοτροφία, έχουν, βεβαίως, και τον τουρισμό, γεγονός πολύ σημαντικό, δηλ. έχουν μια κανονική ζωή και ζουν και τον χειμώνα - είναι αυτοδύναμο νησί η Νάξος. Αυτή την εντύπωση που έδωσε εμένα – δεν είναι το απόλυτα τουριστικοποιημένο νησί με την κακή την έννοια του όρου. Δεν νομίζω ότι αξίζει στην Νάξο να γίνει Μύκονος.
Είναι πανέμορφη η Νάξος! Εγώ, θα γίνω, πια, ο καλύτερος διαφημιστής του νησιού σας. Πέρασα τόσο ωραία εδώ! Γνώρισα, εδώ, καλούς ανθρώπους…, ήταν υπέροχα εδώ, για μένα και τους φίλους μου.»

«Μπορεί, υπό προϋποθέσεις, ψηλότερα η Νάξος!»
«Νομίζω, ναι. Υπό προϋποθέσεις, μπορεί η Νάξος να πετύχει περισσότερα πράγματα. Να φτάσει δηλ., ψηλότερα. Για παράδειγμα, να σου αναφέρω το θέμα του αεροδρομίου.
Το θέμα - πρόβλημα με το πολύ μικρό αεροδρόμιο που υπάρχει, πρέπει να λυθεί πολύ γρήγορα. Χρειάζεται το νησί ένα αεροδρόμιο που να είχε τη δυνατότητα να φιλοξενεί, να υποδέχεται πτήσεις ‘τσάρτερ’. Πρέπει να λυθεί το πρόβλημα αυτό με το αεροδρόμιο. Στη συνέχεια και σιγά σιγά όλα θα πάρουν το δρόμο τους. Θα δημιουργηθούν καινούργιου μαγαζιά στις παραλίες κ.λπ., με συνέπεια να αξιοποιηθεί περισσότερο το νησί και έτσι να σηκωθεί ψηλότερα στο τουριστικό στερέωμα. Μπορεί η Νάξος να φιλοξενήσει, να χωρέσει, πολύ περισσότερο κόσμο. Φαίνεται, άλλωστε, αυτό.»

«Πλήρωναν από την τσέπη τους, οι άνθρωποι…»
«Υπάρχει φορέας προβολής του νησιού;
Γιάννη, λεπτομέρειες γύρω από την  τουριστική προβολή του νησιού δεν γνωρίζω.
Δεν είδα καμία διαφήμιση εγώ. Μπορεί να έγινε και να μην τη ξέρω. Εγώ, ξέρω  ότι, ότι διαφημίσεις κάναμε στο STAR, διαφημίσεις που παίζαμε συνεχώς, το γεγονός αυτό είχε να κάνει με μία πρωτοβουλία του Δημήτρη τού Καρούση και του Δημήτρη τού Καπούνη. Αυτοί, δηλ., μας βοηθούσαν. Δηλ., πλήρωναν οι άνθρωποι τα συνεργεία του STAR που έρχονταν εδώ και κάναμε τη διαφήμιση του νησιού. Οι άνθρωποι αυτοί πλήρωναν από την τσέπη τους, την διαμονή των μελών των συνεργείων, τα εισιτήρια τους, πήγαιν’ έλα… και το κάναμε, όλοι μας, με μεγάλη χαρά αυτό το πράγμα…
Ο δήμος της Νάξου δεν ήρθε ποτέ σε επαφή μαζί μας…, να μας ζητήσει…, οι άλλοι δήμοι έχουν κατά καιρούς έρθει... Εμένα, προσωπικά, με έχουν πάρει στο τηλέφωνο οι άλλοι δήμαρχοι των άλλων νησιών των Κυκλάδων, λέγοντάς του ‘ελάτε, να βοηθήστε’… Όπως, για παράδειγμα ο Γιάννης ο Γλυνός της Άνδρου, μου τηλεφώνησε και μου είπε ‘κύριε, Μαλέλη, άμα μπορείτε, ελάτε να βοηθήστε το νησί μας’… Τον δήμαρχό σας δεν τον ξέρω καθόλου τον άνθρωπο. Δεν έχουμε γνωριστεί. Δεν με έχει πάρει ποτέ ένα τηλέφωνο και να μου πει: ‘Ελάτε να μας στηρίξετε, ελάτε να δείξετε μια εκδήλωση που κάνουμε, ένα πανηγύρι, ένα happening, οτιδήποτε… Δεν τον κατηγορώ τον άνθρωπο. Λέω την πραγματικότητα…
…Για να διαφημίσεις ένα νησί, πρέπει να ειδοποιήσεις και τέσσερις δημοσιογράφους, με την έννοια…, ‘ρε παιδιά, ελάτε να το προβάλλετε – είναι ωραίο νησί – κάνουμε δύο εκδηλώσεις – ελάτε να προβάλλετε αυτές τις εκδηλώσεις – έχουμε δύο, λ.χ., πανηγύρια, ελάτε! Εδώ, η Νάξος, έχει τρομερή καλλιτεχνική παράδοση. Και κάνει τρομερές εκδηλώσεις, κάθε χρόνο, δεν μας ζήτησε όμως ποτέ κανείς να τις καλύψουμε. Μας ζήτησε μόνο ο Καρούσης και ο Καπούνης. Κανείς άλλος…»

«Πρέπει να υπάρχει, πιστεύω, μια παράλληλη ανάπτυξη στο νησί»
«Εγώ, θα έδειχνα πολύ τα τοπικά προϊόντα του νησιού. Θα έδειχνα τη Χώρα, που είναι πανέμορφη! Τα στενάκια της Χώρας που επισκέφτηκα, δεν τα ξέρει κανείς. Τα επισκέφτηκα. Και ήταν για μένα αυτό, πολύ μεγάλη έκπληξη. Είναι πολύ όμορφα αυτά τα στενάκια μέσα… Εντυπωσιαστήκαμε! Και δεν τα ξέρει κανείς… Και η πρώτη εικόνα, όταν μπαίνεις μέσα με το καράβι σε εντυπωσιάζει η ομορφιά της Χώρας. Δηλ., πέρα από τις μεγάλες παραλίες όπου με εντυπωσίασαν, όπως ο Άγιος Προκόπιος, η Αγία Άννα, πέρα από Τ’ Απεράθου, που είναι πανέμορφο χωριό, το Φιλώτι, όπου είναι το ίδιο καταπληκτικό…, εκεί, ήπια και ένα καφέ κάτω από τον πλάτανο στην κεντρική πλατεία, μες στη δροσιά… Όλα αυτά, θεωρώ, πως πρέπει να προβληθούν σωστά. Να τα δει ο κόσμος. Πρέπει… Είναι τόσο όμορφη η Νάξος, που ο κόσμος πρέπει να την γνωρίσει – να την μάθει… Εγώ, οφείλω να σου πω, Γιάννη, ότι δεν είχα τόσο καλή εντύπωση για το νησί. Κακώς, διότι δεν είχα ασχοληθεί ποτέ. Αλλά σαν εικόνα γενική, δεν είχα την εντύπωση ότι είναι κάτι ιδιαίτερο η Νάξος. Ήρθα λοιπόν εδώ και έμεινα ικανοποιημένος. Και θα ξανάρθω. Μ’ άρεσε πολύ εδώ! Μου άρεσε! Γιατί, εμένα μου θυμίζει και λίγο τη Μυτιλήνη, ξέρεις, είμαι Μυτιληνιός εγώ… Έχει, κοινά χαρακτηριστικά με την Μυτιλήνη. 
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να πω κάτι, που νομίζω ότι είναι σημαντικό (να το γράψεις). Πρέπει να υπάρχει, πιστεύω, μια παράλληλη ανάπτυξη στο νησί. Και της αγροτοκτηνοτροφικής και όχι μόνο παραγωγής και του τουρισμού. Δηλ., να μην υπερκαλύψει ο τουρισμός την παραγωγή και αντίστροφα. Πρέπει να υπάρξει παράλληλη ανάπτυξη. Πρέπει το νησί να προχωρήσει και τουριστικά και παράλληλα να κάνει βήματα και σε ό,τι έχει να κάνει με την παραγωγική διαδικασία. Μπορεί να μην ξέρω τόσο καλά τα πράγματα, πώς δηλ., έχουν τα πράγματα στο νησί μας, όμως θεωρώ, πιστεύω, ότι οι δύο αυτοί τομείς θα πρέπει να προχωρήσουν παράλληλα. Αυτή είναι η εικόνα που έχω σχηματίσει μέσα σε αυτές τις τρείς ημέρες που βρίσκομαι εδώ, και κατόπιν κουβέντας που έκανα με ανθρώπους του νησιού. Αυτό είναι που σου μένει, φεύγοντας. Εγώ, σε λίγες ώρες από τώρα θα φύγω, και μου μένει μια γλύκα από το νησί. Δηλ. νιώθω ότι την αγάπησα τη Νάξο. Είναι πολύ σημαντικό αυτό, πίστεψέ με!  Και να συνυπολογίσεις στην σκέψη σου ότι έχω πάει σε όλα τα νησιά των Κυκλάδων. Εδώ, έχυσε - …τι να πω; - να μην έχω έρθει ποτέ. Και στο λέω: Έκανα λάθος, που δεν  την φρόντισα να την επισκεφτώ ποτέ μέχρι σήμερα.»

«Ο τουρίστας που έρχεται στα νησιά μας, δεν θέλει να τον βλέπεις σαν ευρώ»
«Γιάννη…: Μου μιλάς για το γεγονός ότι έχει μειωθεί σημαντικά η παραγωγή, στον πρωτογενή τομέα, αναφέρομαι, στο νησί. Κοίταξε: Το πρόβλημα αυτό, υπάρχει σχεδόν σε όλη τη χώρα. Το φαινόμενο, χωρίς παρεξήγηση, της ‘αρπαχτής’, που λένε, θα το δεις παντού. Δηλ.: Ασχολούμαστε, όπως λες κι εσύ, με τον τουρισμό και τα αφήνουμε, τα εγκαταλείπουμε, όλα τ’ άλλα, προς χάρη του ‘γρήγορου’ κέρδους. Υπάρχει παντού αυτό το πράγμα. Υπάρχει παντού αυτή η τάση. Αυτό το πράγμα, θα πρέπει ο κόσμος να καταλάβει ότι δεν είναι σωστό. Όπως σωστό δεν είναι, να κυνηγάμε το ‘’γρήγορο’ χρήμα, το ‘εύκολο’ χρήμα. Αυτό το πράγμα, μεσοπρόθεσμα, κάνει πάρα πολύ κακό στον τουρισμό. Αυτό είναι θέμα όχι μόνο της Νάξου. Οι επιχειρηματίες του τουρισμού, σχεδόν παντού στην Ελλάδα, δεν βλέπουν μακροπρόθεσμα την επένδυσή τους…, ότι, δηλ., σε δέκα χρόνια, εγώ, μπορώ να κάμνω αυτό και να βγάζω λεφτά. Θέλουν οι περισσότεροι να ‘αρπάξουν’ λεφτά, εδώ και τώρα…
Ο τουρίστας που έρχεται στα νησιά μας, δεν θέλει να τον βλέπεις σαν ευρώ… και να του τ’ αρπάξεις. Πάντως, διαπίστωσή μου είναι, ότι αυτό συμβαίνει σε μικρότερο βαθμό στη Νάξο απ’ ό,τι στα άλλα τα νησιά. Εδώ, στη Νάξο είναι λίγο πιο συντηρητικοί οι άνθρωποι. Σε κάποια άλλα νησιά, περισσότερο γνωστά και πολυδιαφημισμένα, οι επιχειρηματίες είναι λίγο…. ‘αρπακτικά’.»

«Να γίνει μια ωραία ομάδα, και αυτή η ομάδα να αναλάβει την τουριστική προβολή της Νάξου σε όλα τα επίπεδα, Για δε το Αεροδρόμιο, αυτό πρέπει να γίνει πρώτη προτεραιότητα για τη Νάξο, πιστεύω»
«Ναι, Νομίζω, ναι. Δηλ., πιστεύω ότι τα ρεπορτάζ που ήρθε και έκανε εδώ ο STAR και ο ALPHA, πού είδα μια πολύ ωραία εκπομπή, για μην αδικώ κανένα άλλο κανάλι, θεωρώ ότι πρόβαλαν αρκετά τη Νάξο. Δηλ., έγινε μια αρκετά καλή προβολή του νησιού. Νομίζω ότι η τηλεόραση είναι και το βασικό μέσο μαζικής ενημέρωσης που μπορεί να προβάλλει πολύ έναν τόπο…
…Σε ό,τι αφορά στον αλλοδαπό τουρισμό; Μέσω διαδικτύου, η προβολή ή μέσω διεθνών τουριστικών εκθέσεων;
Δεν το ξέρω καλά αυτό. Νομίζω ότι οι ειδικοί μπορούν να δώσουν μια πιο εύστοχη απάντηση. Όπως και οι επιχειρηματίες του χώρου. Θεωρώ, ωστόσο, ότι, πρέπει η Νάξος να επιδιώξει η Νάξος την διαφήμισή της μέσω, λ.χ., CNN, μέσω ενός γνωστού καναλιού που προβάλλει τη μόδα, στο Fashion T.V., αναφέρομαι, που είναι δορυφορικό και το βλέπουνε παντού, νομίζω πως η προβολή του νησιού πρέπει να γίνει πιο οργανωμένα, πιο επαγγελματικά. Υπάρχει, εδώ, Γιάννη, φορέας τουριστικής ανάπτυξης και προβολής; Τότε, τι συζητάμε; 
Εγώ, θέλω να δώσω, κατ’ αρχήν, συγχαρητήρια στην Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών, που κάνει τρομερή δουλειά. Θέλω να δώσω συγχαρητήρια και στον πρόεδρο και σε όλους τους ανθρώπους εκεί. Αν, αυτοδιοικητικά, υπήρχε μια αντίστοιχη προβολή, πιστεύω ότι θα πήγαινε πάρα πολύ καλά η Νάξος. Αλλά πρέπει να υπάρχει ένας φορέας, που να είναι στελεχωμένος από ανθρώπους του νησιού, όπως με ξενοδόχους, με άλλους επιχειρηματίες, με δημοσιογράφους, που ξέρουν να επικοινωνήσουν, πρέπει να γίνει μια ωραία ομάδα, και αυτή η ομάδα να αναλάβει την τουριστική προβολή της Νάξου σε όλα τα επίπεδα. Αλλά ο εξωτερικός τουρισμός, θέλει και αεροπλάνο, αεροδρόμιο μεγάλα. Έτσι; Με αυτό το αεροδρόμιο που υπάρχει στο νησί δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί μια πτήση charter, εδώ. Ε, έτσι, δεν γίνεται… θα πάει ο κόσμος σε κάποιο άλλο διπλανό νησί. Γιατί ο άλλος, ο αλλοδαπός επισκέπτης της χώρας μας, να ‘ρθει εδώ, και να μην πάει σε διπλανό νησί, από την  στιγμή που μπορεί κατ’ ευθείαν να πάει εκεί με μια πτήση charter;
Πρέπει να βάλλετε προτεραιότητες. Άμεσες προτεραιότητες, εάν θέλετε να υπάρξει περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη του νησιού. Θα δημιουργηθούν δε, νέες θέσεις εργασίας.
Το αεροδρόμιο, πρέπει να γίνει πρώτη προτεραιότητα για τη Νάξο, πιστεύω.»


Το ‘σποτ’
«Το είδα το ‘σποτ’. Και μπορώ να στο δηλώσω: Δεν μου άρεσε καθόλου. Θα ‘πρεπε να δείξει τις ομορφιές της Νάξου. Καλή δουλειά σκηνοθετικά, θα έλεγα,. Ήτανε, σουρεαλιστικό, λίγο… Πρέπει ο κόσμος να δει μέσα από ένα σποτ, τη Νάξο που δεν ξέρει. Πιστεύει κανείς που είδε αυτό το σποτ, ότι μέσα από αυτό, γνώρισε τη Νάξο; Εγώ, αν έβλεπα αυτό το σποτάκι, δεν θα ‘ρχόμουνα στη Νάξο. Θα ‘πρεπε να το κάνουνε πιο επικοινωνιακό. Καλλιτεχνικά - το διευκρινίζω – ήταν ωραίο. Εμπορικά, όχι.»

«Το STAR, δεν πήρε λεφτά από κανένα νησί… Όταν με έπαιρνε ένας δήμαρχος και μου ζητούσε βοήθεια, του έλεγα ‘να πληρώσει μόνο τη φιλοξενία του συνεργείου κι εγώ, σου το στέλνω’» 
«Να σου πω: Θα μπορούσε να γίνει και/μια συμφωνία με τα εμπορικά τμήματα, και να μην πληρώσουν τίποτε. …Εδώ, τη διαφήμιση που τους έκανα από το STAR, δεν πληρώσανε τίποτε. Θα μπορούσαν να πληρώσουν, μόνο τα εισιτήρια και την διαμονή του τηλεοπτικού συνεργείου. Για τί χρήματα, νομίζεις ότι μιλάνε; Για €400, €500, €600; Και παίξαμε, εμείς, στο STAR, δέκα ρεπορτάζ! Δεν νομίζω πως κανένα κανάλι τηλεοπτικό θα ζητήσει, τώρα, λεφτά, από το δήμο Νάξου ή από το δήμο Πάρου για να κάνει μια προβολή… Όχι, δεν θα το κάνε ποτέ, νομίζω. Μπορεί να γινότανε κάτι το ανταποδοτικό, με την  έννοια: ‘Δώστε μας κι εσείς τον δημοσιογράφο, να μας λέει και πέντε ειδήσεις το χρόνο, φερ’ ειπείν. Κάπου, θα τα βρίσκανε με οποιοδήποτε κανάλι, πιστεύω… Κάπως έτσι, ξεκίνησα, εγώ, στο STAR, την προβολή των νησιών. Όταν με έπαιρνε ένας δήμαρχος και μου ζητούσε βοήθεια, του έλεγα να πληρώσει μόνο τη φιλοξενία του συνεργείου κι εγώ, σου το στέλνω. Άρα, δεν πήραμε λεφτά, εμείς. Οι άνθρωποι των νησιών μας, το γνωρίζουν αυτό. Το STAR, δεν πήρε λεφτά. Άρα, λοιπόν, αν μου φτειάχνανε ένα ωραίο ‘σποτ’, 25-30-35 δευτερολέπτων, με ‘γρήγορες’ εικόνες της Νάξου, φυσικά και θα το παίζαμε. Φυσικά, εγώ θα το ‘παιζα, δωρεάν. Το πολύ πολύ να τους έλεγα: ‘Δώστε ένα δημοσιογράφο απ’ εκεί, να μου μεταδίδει, μια φορά την εβδομάδα, τα νέα της Νάξου. Να λειτουργούσαμε, εν ολίγοις, σε βάση ανταποδοτική.
Εδώ, Γιάννη, οφείλω να σου πω, ότι δεν έχω έρθει σε (καμία) επαφή με τις αρχές του τόπου – την δημοτική αρχή, λ.χ. Τον δήμαρχο, δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο. Γνωρίζω μόνο δύο εξαιρετικούς ανθρώπους: τον Δημήτρη Καπούνη και τον Δημήτρη Καρούση.»


«Εάν γνώριζα ότι ήταν εδώ ο κ. Τσίπρας, θα τον συναντούσα,. Δεν το γνώριζα… Είμαι, βλέπεις, σε διακοπές, τώρα… Καλό, είναι για το νησί σας, ότι σας επισκέπτεται, όπως μου λες, συχνά – πυκνά.
«Έναν Γλέζο, για δήμαρχο!»
 Κάποια πράγματα, για τη Νάξο, Γιάννη, τα γνώριζα. Όπως, λ.χ., ότι από εδώ είναι ο Μανώλης ο Γλέζος. Με την ευκαιρία να σου πω, ότι πήγα και Στ’ Απεράθου! Είδα και τα μουσεία που έχει κάνει εκεί… Τι λες, τώρα… Είδες, όταν υπάρχουν σπουδαίοι άνθρωποι, άνθρωποι με όραμα, πως κάνουνε δουλειά!
Ο Γλέζος, δεν ανήκει σε κανένα κόμμα. Ο Γλέζος, ανήκει στον ελληνικό λαό. Να ΄ναι, γερός ο άνθρωπος! Και για τον Καμπανέλλη, ξέρω τα πάντα!
…Γιάννη, πήγα και στην Πορτάρα. Για κάποιες πρωτοβουλίες που μου λες, ότι δεν έχουν αναλάβει μέχρι σήμερα αυτοδιοικητικοί και άλλοι παράγοντες, εγώ, ένα έχω να σου πω: Ήθελε να έχει η Νάξος, εδώ, έναν Γλέζο στα πράγματα…, έναν Γλέζο, δήμαρχο, για να κάνει κάποια πράγματα σημαντικά για το νησί.» 

 «…Να αναγεννηθεί η σύγχρονη σοσιαλδημοκρατία, στην Ελλάδα»
«Αφού με ρωτάς για το ‘πώς προδιαγράφεται το μέλλον της χώρας’, σου απαντώ: Δεν πιστεύω, εγώ, σ’ αυτήν την κυβέρνηση. Πιστεύω ότι στην Ελλάδα, ο δικομματισμός που υπάρχει σήμερα, μόνο καταστροφικός θα είναι. Πιστεύω όσο ποτέ στην ανάγκη να αναγεννηθεί η σοσιαλδημοκρατία στην Ελλάδα, η σύγχρονη σοσιαλδημοκρατία. Εάν δεν το καταλάβουν οι δυνάμεις που την απαρτίζουν, και να ενωθούν, πιστεύω, ότι θα υπάρξουν μεγαλύτερα δεινά στη χώρα. Δηλ., αυτή η καρικατούρα διπολισμού που υπάρχει σήμερα, μεταξύ ΣΥΡΙΖΑ και Ν.Δ., χωρίς σοσιαλδημοκρατία ανάμεσά της στον τόπο σε καταστροφή. Το πιστεύω αυτό.
Εγώ, καθημερινά, συναντώ ανθρώπους, οι οποίοι μου λένε ότι ‘δεν θέλουμε ούτε τη Ν.Δ. ούτε το ΣΥΡΙΖΑ. Τι να κάνουμε;’, με ρωτάνε και εδώ στη Νάξο…
Εμένα το πολιτικό μου όραμα, είναι, νομίζω, γνωστό, θέλω να ενώσω την κεντροαριστερά, θέλω να είμαι μέσα στους ανθρώπους αυτούς που θα δημιουργήσουν το ρεύμα της σύγχρονης κεντροαριστεράς στην  Ελλάδα, μια σύγχρονη Κεντροαριστερά, που την έχει ανάγκη ο τόπος. Την έχουμε ανάγκη. Και το πιστεύω αυτό. Και έχω, επίσης, να σου πω ότι, εδώ στη Νάξο, βρήκα πολύ καλά στελέχη της κεντροαριστεράς, που πιστεύω ότι θα βοηθήσουν πολύ σ’ αυτή την προσπάθεια.    
Η Ελλάδα, πρέπει να γυρίσει σελίδα. Διαφορετικά, δεν θα υπάρξει ανάπτυξη. Πιστεύω ότι πρέπει να υπάρξει ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα (ανάπτυξης) συγκεκριμένοι άξονες, φερέγγυοι άνθρωποι, νέα πρόσωπα, με αρχές, και μια συγκεκριμένη πολιτική. Και για να γίνει αυτό, χρειάζεται η ισχυρή παρουσία της κεντροαριστεράς στην Ελλάδα.
Δεν αναφέρομαι, δεν μιλάω γι’ αυτήν, για την λαϊκίστική Αριστερά, δηλ., που εκφράζεται από τον ΣΥΡΙΖΑ ούτε και το κομματικό κράτος τού κ. Σαμαρά - το… καλαματιανό κράτος, ήθελα να πω, Σαμαρά, όχι το κομματικό…»      
 
Η Σχολή μου / Οι υποτροφίες / Η συμφωνία με την ‘Ένωση’»
«Γιάννη, θα ήθελα στο σημείο αυτό, να σου πω κάτι που εξ’ αρχής, ήθελα να αναφέρω ότι, όταν κάποιοι άνθρωποι έχουν απέναντί μου καλή συμπεριφορά, ανάλογη είναι και η δική μου η συμπεριφορά. Ανταποκρίνομαι όσο καλύτερα γίνεται, σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και το αναφέρω αυτό, διότι κάναμε, εδώ, μια συμφωνία με την Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών: Θα υπάρξει μια συνεργασία με τη Σχολή μου, και δίνει η ‘Ένωση’, μία υποτροφία €1.000, σε κάθε μαθητή της Νάξου, που θέλει να σπουδάσει στη Σχολή μου. Δηλ., ουσιαστικά την έκπτωση την κάνω εγώ, η Σχολή μου, δεν πληρώνει δηλ. τίποτε η ‘Ένωση’…, μη φανταστεί κανείς ότι πληρώνει… Δηλ., αντί €3.000 που είναι το χρόνο, το πάω €2.000, αρκεί να μου φέρει μία ‘βεβαίωση’ ότι είναι από τη Νάξο. Αυτό το συμφωνήσαμε και θα το κάνω με χαρά! Μακάρι! Να ‘ρθούνε και τέσσερα και πέντε παιδιά, όσα θέλουνε, από τη Νάξο… Το κάνω με μεγάλη χαρά, γιατί και οι άνθρωποι, εδώ, μου φέρθηκαν πάρα πολύ καλά, και νιώθω κι εγώ την ανάγκη να κάνω κάτι γι’ αυτούς.
Θα ήθελα, αν έχεις την καλοσύνη, να το γράψεις αυτό, για να το μάθουν τα παιδιά της Νάξου. Και κάτι ακόμη: Δύο – τρείς μαθητές, που έχω από εδώ από τη Νάξο, είναι εξαιρετικοί. Είναι μία κοπελίτσα, Γιάννη, που είναι εξαιρετική, και τα πάει πολύ καλά, στη δεσποινίδα Ορφανού, αναφέρομαι, η οποία, αν δεν κάνω λάθος, θα πρέπει τούτες τις μέρες να βρίσκεται στο νησί. Για μένα είναι από τα καλύτερα ταλέντα και θα πάει πάρα πολύ καλά και στη συνέχεια, πιστεύω. Τελείωσε τη Σχολή μου, με άριστα. Και θα πετύχει! Της το εύχομαι.
…Πάντως, Γιάννη, το νησί σας, μου άρεσε πολύ! Γι’ αυτό και θα ξανάρθω, σύντομα, πιστεύω… Θα το επιδιώξω…»
-Αυτός, ήταν, για το αναγνωστικό κοινό τής «Κυκλαδικής», ο Σταμάτης Μαλέλης, σήμερα!
-Από καρδιάς τον ευχαριστώ, γιατί μ’ ακούμπησε η «αλήθεια» του και η συναδελφική αλληλεγγύη, που νωρίτερα από εμένα, την «σπούδασε» κοντά σε μεγάλους δασκάλους της δουλειάς μας και με την αξιοσύνη του διέπρεπε και εξακολουθεί να διαπρέπει στον χώρο μας…
*Οι άνθρωποι του ΣΚΑΪ, όπου επιστρέφει, τον καλωσορίζουν, ως εξής: «Το Διοικητικό Συμβούλιο και οι συνεργάτες του ΣΚΑΪ, καλωσορίζουμε τον παλιό φίλο Σταμάτη Μαλέλη, που μετά από 11 χρόνια επιστρέφει στο ‘σπίτι του’, με τον τίτλο του Γενικού Διευθυντή Ειδήσεων και Ενημέρωσης του Ομίλου».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου