Υπό το βάρος των οικονομικών αποτελεσμάτων τού 2010 συνεδρίασε το Δ.Σ. τής ΝΕΛ και αποφάσισε η εταιρεία να αποχωρήσει από τις άγονες γραμμές που εξυπηρετεί στις Κυκλάδες και το βόρειο Αιγαίο. Η κίνηση αυτή θα επιφέρει ζημίες της τάξης των τεσσάρων με πέντε εκατομμυρίων ευρώ για την εταιρεία, καθώς κι από τις εγγυητικές επιστολές που έχει καταθέσει. Ωστόσο, το ποσό αυτό θεωρείται ότι είναι μικρότερο από τη συνέχιση εξυπηρέτησης των γραμμών με τα σημερινά μισθώματα.
Κύκλοι προσκείμενοι στην εταιρεία αργά χθες το απόγευμα έλεγαν στην εφημερίδα «Εμπρός» της Λέσβου: «Δεν μπορεί η κυβέρνηση να κάνει κοινωνική πολιτική σε βάρος της εταιρείας μας. Δεν αντέχουμε άλλο αυτή την κατάσταση. Το κράτος καθυστερεί να μας πληρώσει τα οφειλόμενα επί οκτώ μήνες και το χρηματοοικονομικό κόστος αυτής της τακτικής είναι δυσβάσταχτο για εμάς.
Όμως, το χειρότερο από όλα είναι πως οι συμβάσεις για τις άγονες γραμμές τής ΝΕΛ υπογράφηκαν όταν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου ήταν στα 70 δολλάρια το βαρέλι και τώρα έχουν φθάσει στα 105 δολλάρια. Κάτω από αυτές τις συνθήκες δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τις άγονες γραμμές. Η απόφαση που πήραμε, μας πονάει αλλά δεν έχουμε άλλη επιλογή.»Η ΝΕΛ υπολογίζει πως η συνολική ζημία από την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών ανέρχεται στις 85.000 ευρώ την ημέρα ή 31 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Γι’ αυτό και η απώλεια των εγγυητικών επιστολών δε θεωρείται πρόβλημα. Οι ζημίες των 31 εκατομμυρίων είναι τα 2/3 των συνολικών ζημιών που κατέγραψε η εταιρεία το 2010.
Η απόφαση θα τεθεί σε εφαρμογή από τις 15 Απριλίου, κι αυτό για μπορέσει μέχρι τότε η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής να βρει λύση στην ακτοπλοϊκή κάλυψη των νησιών.Τα ναυλωμένα πλοία που χρησιμοποιεί η ΝΕΛ για τις άγονες γραμμές θα αποδεσμευτούν και θα επιστρέψουν στις πλοιοκτήτριες εταιρείες τους. Τα δε ιδιόκτητα (π.χ. «Ταξιάρχης») θα χρησιμοποιηθούν σε διεθνείς γραμμές, αφού από τις γραμμές του Αιγαίου δεν αναμένονται κέρδη τη φετινή χρονιά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου